مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از ازدواج می‌ترسم

جام جم سرا: این گونه که از متن پیامتان فهمیده می شود، گویا هیچ شخص دیگری در تصمیم گیری شما برای ازدواج، دخالتی ندارد و انتخاب، 100 درصد بر عهده خودتان است. آنچه که من می توانم به شما توصیه کنم، این است که چون شما فقط 18 سال دارید و با توجه به وضعیت جامعه در زمینه سن ازدواج برای خانم ها و آقایان، هنوز دیر نشده و جای نگرانی زیادی وجود ندارد؛ نگذارید که این نگرانی شما را از نظر جسمی و روحی فرسوده کند زیرا بین دختری که شادابی و نشاط روحی دارد هر چند سنش زیاد شده باشد، با دختر دم بختی که سنش کمتر است اما از نظر جسمی و روحی فرسوده شده است، تفاوت زیادی وجود دارد و حرکت این 2 در مسیر پیشرفت در زندگی با یکدیگر قابل مقایسه نیست. پس زیاد نگران این مسئله که در حال حاضر فرصت و شانس زیادی را از دست می دهید، نباشید و همچنین از سویی دیگر نباید این نگرانی شما را وادار کند که تصمیم عجولانه ای بگیرید تا بعدا پشیمان شوید.

ترس از ازدواج

اما درباره ترس و اعتماد نداشتن باید بگویم که اصل ترس، اگر در حد معقول باشد امری پسندیده است و این بی اعتمادی در این شرایط زمانه که برخی خواستگارها با دروغ به دنبال ازدواج با دخترهای پاک و معصوم هستند، برای خانواده ها مفید است و لا اقل از ضرر و زیان های بعدی جلوگیری می کند زیرا اگر شما محتاطانه و با دقت موارد پیشنهادی ازدواج را با کمک بزرگ ترها یک به یک بررسی کنید و آن ها را در تمامی ابعاد شخصیتی با تحقیقات سختگیرانه مورد ارزیابی قرار دهید و در نهایت به نتیجه هم نرسید و مجرد بمانید، بهتر از آن است که عجولانه و بدون تحقیق، با یک فردی ازدواج کنید و خدای نکرده مطلوب شما نباشد و شما را از خوشبختی دور کند.

تعیین شرایط خواستگار

پس اصل ترس و اعتماد نداشتن در حد اعتدال، خوب است اما نباید از حد معقول خارج شود؛ به عنوان پیشنهاد و توصیه یک راهکار کاربردی این است که به صورت غیر مستقیم در بین دوستان و آشنایان شرایط خودتان را برای خواستگار و همسر ایده آل آینده تان بیان کنید و بگویید موردی را که واجد این شرایط حداقلی نباشد، اصلا نمی پذیرم چون باید شرایط من را داشته باشد و بهتر است شرایط تان را مورد به مورد یا حداقل به صورت کلی بیان کنید. این اطلاع رسانی باعث می شود که معرف ها و واسطه ها، در معرفی خواستگار به شما، ملاک های تان را بررسی کنند و شما را به هر شخصی معرفی نکنند و در انتخاب خواستگارهایی که می خواهند برای شما معرفی کنند، شرایطی را ملاحظه کنند. البته رفتار شما هم باید در تایید سخنان و حرف های تان باشد؛ به طور مثال، اگر دین و ایمان قوی و توجه به نماز و معنویت در همسر آینده تان برای شما بسیار مهم است، نباید رفتاری که با این شرایط منافات داشته باشد، انجام دهید چون این تناقض در گفتار و رفتار، باعث درماندگی اطرافیان و بی اعتمادی و بی توجهی آنان به گفتار شما می شود. ناگفته نماند که بسیاری از معرف ها بیشتر از گفتار به رفتار و منش دختران پاکدامن و معصوم دقت و توجه دارند. پس شما هم باید در رفتارتان دقت و توجه داشته باشید و هم گفتارتان.

تحقیق دقیق و سختگیرانه

پس از پذیرش خواستگار، حتما مراحل تحقیق دقیق و سختگیرانه را پیگیری کنید و از هیچ گونه قاطعیت و جدیتی در این مرحله دریغ نکنید. با کمک بزرگ ترها و صاحبان تجربه که دلسوز و خیرخواه شما هستند، یک به یک به خواستگاران و ویژگی های شان بر اساس معیارهای تان امتیاز بدهید و اگر موردی را توانستید انتخاب کنید و به دیگران ترجیح دادید، دیگر تردید نکنید و موافقت خود را اعلام کنید. اگر احیانا با انجام این کارها باز هم تصمیم گیری و اعتماد برای تان سخت بود، مراجعه به یک مشاور توانمند تنها راه حل است. خوب دقت داشته باشید که با انجام راهکارهایی که بیان شد، شما تلاش و وظیفه تان را برای ازدواج انجام داده اید و نسبت به جوانی و آینده تان کوتاهی نکرده اید تا در آینده افسوس گذشته را بخورید.(حجت الاسلام علی فروتن- کارشناس و مشاور خانواده/خراسان)



لینک منبع :از ازدواج می‌ترسم

از ازدواج میترسم - تنظیم خانواده www.tanzimekhanevadeh.com/.../1902-از-ازدواج-میترسم-حل-ترس‎Cached Similarاز ازدواج میترسم، علت و راه حل ترس از ازدواج،زمان شما برای تجربه یک آرامش متفاوت هر روز کمتر می شود. پس تا دیر نشده، یک بار این مطلب را مرور کنید و ببینید که در ... چرا بعضی خانم ها ازدواج نمی کنند؟! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../چرا-بعضی-خانم-ها-ازدواج-نمی-کنند‎Cached Similar26 سپتامبر 2013 ... چه بپذیرید و چه نه، هر اتفاقی بهاری دارد و بهار ازدواج هم گل سال های جوانی است. ... من میترسم ک اونی ک باهاش ازدواج میکنم تو زرد از آب دربیادو خائن باشه. من از ازدواج می ترسم!! | گروه اینترنتی رهروان ولایت www.welayatnet.com/fa/news/72298‎Cachedچکیده:برخی از افراد به خاطر تجربه شخصی از طلاق و یا دیدن و شندیدن چنین اتفاقاتی در نزدیکان خود،از اقدام به ازدواج تراس و هراس دارند،چنین تفکری اشتباه است. من در کل از ازدواج میترسم و خجالت میکشم :: خانواده برتر khbartar.blog.ir/post/464‎Cached Similarمن بیست سالمه و از 16 سالگی خواستگار داشتم و خونوادم دوس دارن هر چه زودتر ازدواج کنم چون موردهای خوب زیاد بوده ولی من در کل از ازدواج میترسم و خجالت میکشم و باعث ... می خوام ازدواج کنم ولی می ترسم چون ... - تالار گفتگوی همدردی www.hamdardi.net/thread-14085.html‎Cached Similar25 آگوست 2008 ... من یه دختر 20 ساله هستم و مسلما مثل بقیه دخترا توی این سن و سال به فکر ازدواج می افته من هم به همین فکر افتادم ولی می ترسم که ازدواج کنم الان ... از ازدواج میترسم. با ناراحتی و گریه های مادرم چه کنمJun 17, 2015 درخواست ازدواج میترسم سر کارم بزارهNov 26, 2013 ازدواج دوم من هست.میترسم و ازتون خواهشا راهنمایی میخوامJun 27, 2013 از ازدواج کردن و متعهد شدن می ترسم! (آقایان بخوانند) - ایران ناز www.irannaz.com/afraid-marriage-and-commitment-read-men.html‎Cachedاز ازدواج کردن و متعهد شدن می ترسم! (آقایان بخوانند). ترس از تعهد ، ترس از مسئولیت است، ترس از بایدها و نبایدهاست، ترس از تکالیفی است که فرد پس از ازدواج، آن ها را ... از ازدواج میترسم - بنیتا www.mybenita.com/forum/specific/از-ازدواج-میترسم-q2RG‎Cachedاز ازدواج میترسم. من دختری هستم 29 ساله.تا حالا تو زندگیم خواستگارای زیادی داشتم اما چون خیلی احساساتی هستم نتونستم اون حسی که باید رو ازشون بگیرم و ردشون ... مشاور ازدواج و خانواده - مشاوره ازدواج : از ازدواج می ترسم و تنهایی رو دوست دارم www.moshaver41.ir/post/1315‎Cached Similarمشاوره ازدواج : از ازدواج می ترسم و تنهایی رو دوست دارم. بازدید : مرتبه. تاریخ : سه شنبه سیزدهم دی 1390. سوال: سلام من پسری 25 ساله و دانشجوی گرافیک هستم پایبند به ... چرا من از ازدواج می‌ترسم؟ | دانشنامه پزشکی medplus.ir/چرا-من-از-ازدواج-می‌ترسم؟/‎Cached8 آوریل 2015 ... ترس از زندگی مشترک «. ترس از ازدواج. ◁ هنوز ازدواج نکرده ام و از این اتفاق می ترسم. لطفا کمکم کنید همسر موردعلاقه خود را پیدا کنم. ⚫ اگر ترســی که ... از ازدواج به خاطر نداشتن بکارت ، می ترسم - حکیم ارد بزرگ hekmat.7olm.org/t287-topic‎Cached Similarتاریخ: الیوم فی 4:40 pm عنوان: [ارتباط] تصمیم با سلام من بسیاری از پرسش ها را مطالعه کردم ولی چیزی که می پرسم تکراری نیست قبلا برام اهمیت نداشت در آینده چی ...