مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گذشت از قصاص به شرط مدرسه سازی

جام جم سرا: ماموران آتش‌نشانی رودهن 11سال قبل در جریان آتش‌سوزی در مغازه خیاطی قرار گرفتند آنها بعد از مهار آتش دو مجروح این حادثه را به بیمارستان منتقل کردند و هر دو به‌دلیل شدت سوختگی در اتاق ایزوله بستری شدند. وقتی ماموران برای تحقیق درباره علت این آتش‌سوزی از دو مجروح تحقیق کردند کارگر مغازه که جوانی به نام جمشید بود، گفت: «سیاوش و فرهاد دو شریکی بودند که من برایشان کار می‌کردم مدتی بود آنها با هم اختلاف داشتند چون کارگر بودم و موضوع ربطی به من نداشت دخالتی نمی‌کردم تا اینکه روز حادثه سیاوش به مغازه آمد و از من خواست کلید‌ها را به او بدهم، گفتم اختلاف شما به من ربطی ندارد، کلید را از فرهاد تحویل گرفته‌ام و فقط به او پس می‌دهم. خیلی عصبانی شد. گالن بنزین دستش بود آن را روی من ریخت و بعد مرا آتشم‌ زد البته خودش هم آتش گرفت چون نزدیک در بود شیشه را شکست و بیرون رفت و بعد ماموران من را نجات دادند.»
چند روز بعد از این حادثه در حالی‌که امیدی به بهبود جمشید نبود او در بیمارستان درگذشت و پرونده با اتهام قتل علیه سیاوش به دادسرای جنایی تهران فرستاده ‌شد. پلیس با دستور بازپرس تحقیقات خود را شروع کرد. یکی از مغازه‌داران نزدیک محل حادثه گفت: «وقتی با جمشید روبه‌رو شدم به او گفتم چه اتفاقی افتاده گفت سیاوش او را آتش زده‌ است من از جزییات درگیری آنها خبر ندارم اما جمشید دو بار تاکید کرد سیاوش او را آتش زده‌ است.»
سیاوش این اتهام را رد کرد و گفت: «آتش‌سوزی اتفاقی بود من و شریکم اختلافی با هم نداشتیم آن روز با گالن بنزین وارد مغازه‌ شدم جمشید به من گفت لکه‌ای روی لباسش است و خواست بنزین را بدهم تا لکه را پاک کند همین که خواستم گالن را به او بدهم گالن به زمین افتاد و بعد هم سیم‌ها جرقه زدند و مغازه آتش گرفت.» کارشناسان آتش‌نشانی برخلاف ادعای متهم اعلام کردند آتش‌سوزی عمدی بوده و فردی مغازه را به آتش کشیده ‌است.

با توجه به مدارک به‌دست‌آمده کیفرخواست علیه متهم صادر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری‌استان تهران رفت. سیاوش که همچنان مدعی‌ بود آتش‌سوزی ناخواسته بود در جلسه محاکمه وقتی در برابر این پرسش قضات قرار گرفت که چرا جمشید پیش از مرگ او را متهم کرده بود، سکوت کرد. سپس یکی از شاهدان در جایگاه قرار گرفت او یکبار دیگر گفته‌هایش در دادسرا را تایید کرد و ادامه‌ داد: «جمشید خودش به من گفت سیاوش او را آتش زده با انگشت او را نشان داد ضمن اینکه وقتی اورژانس داشت سیاوش را منتقل می‌کرد او گفت راحت شدم.» قضات برای صدور حکم در این پرونده از نظریه پزشکی‌قانونی خواستند سلامت روانی سیاوش را بررسی کند. متخصصان نیز اعلام کردند متهم زمان ارتکاب جرم سالم بود اما در زندان به بیماری افسردگی مبتلا شده ‌است. در نهایت متهم با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد. چندی قبل در حالی‌که 11سال از قتل می‌گذشت و متهم نتوانسته بود رضایت اولیای‌دم مقتول را جلب کند وی پای چوبه‌دار رفت. متهم در آخرین لحظات وصیتنامه‌اش را هم نوشت و آماده اجرای مجازات بود که اولیای‌دم اعلام کردند در صورتی‌که متهم قبول کند مدرسه‌ای در روستای کلاهک رودهن بسازد گذشت خواهند کرد. متهم این شرط را قبول کرد و از قصاص رهایی یافت. سیاوش به زودی برای محاکمه به‌ لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه می‌رود.(شرق)



لینک منبع :گذشت از قصاص به شرط مدرسه سازی

گذشت از قصاص به شرط مدرسه سازی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../گذشت-از-قصاص-به-شرط-مدرسه-سازی‎Cached24 ژوئن 2014 ... خانواده کارگری که به دست صاحبکارش به آتش کشیده‌ شده ‌بود از قصاص قاتل به شرط ساخت مدرسه در روستا گذشت کردند. Images for گذشت از قصاص به شرط مدرسه سازی فرار از مرگ ۳ دقیقه پس از اعدام - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../فرار-از-مرگ-۳-دقیقه-پس-از-اعدام‎Cached26 آوریل 2014 ... فردی که به جرم قتل عمد سال‌ها در زندان بسر می‌برد با درخواست قصاص اولیاء دم به دار ... طناب دار، با اعلام گذشت شاکیان نجات یافت توسط ماموران برای اقدامات درمانی به بیمارستان اعزام شد. ... تصویر گذشت از قصاص به شرط مدرسه سازی ... نوع تازه بخشش: گذشت پس از اعدام - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../نوع-تازه-بخشش-گذشت-پس-از-اعدام‎Cached27 آوریل 2014 ... موج رسانه‌ای این بخشش که به خبرگزاری‌های خارجی هم رسید، با واکنش‌های همدلانه‌ای در جامعه همراه بود که «نه ... تصویر گذشت از قصاص به شرط مدرسه سازی ... گذشت خانواده مقتول از قصاص به شرط ساخت یک مدرسه - عصر ایران www.asriran.com/.../گذشت-خانواده-مقتول-از-قصاص-به-شرط-ساخت-یک-مدرسه‎Cached13 فوریه 2007 ... خانواده‌ی مقتول پس از مباحثات صورت گرفته اعلام کردند با توجه به فرا رسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) از تقاضای قصاص خواهند گذشت، منوط به این که ... گذشت از قصاص پدر به شرط فراموشی فرزندان | - فرزندان مردی که - قطره www.ghatreh.com/news/.../گذشت-قصاص-پدر-شرط-فراموشی-فرزندان 12 مارس 2017 ... گذشت از قصاص پدر به شرط فراموشی فرزندان ... پس از مدتی که دامادم پادرمیانی کرد و گفت به خاطر فرزندانتان که زمان امتحانات مدرسه شان است با یکدیگر .... چهار شکارچی متخلف در بوکان دستگیر شدند/ 12 قطعه کبک رها سازی شد ... نوع تازه بخشش: گذشت پس از اعدام - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../نوع-تازه-بخشش-گذشت-پس-از-اعدام‎Cached27 آوریل 2014 ... ۲۶ فروردین ماه، جوانی مازندرانی تا مرز قصاص رفت و درست چند لحظه قبل از آنکه طناب دور ... موج رسانه‌ای این بخشش که به خبرگزاری‌های خارجی هم رسید، با واکنش‌های همدلانه‌ای در جامعه همراه بود ... تصویر گذشت از قصاص به شرط مدرسه سازی ... خبرگزاری هرانا | گذشت از قصاص؛ محکوم پای چوبه دار بخشیده شد ... https://www.hra-news.org/2015/hranews/a-1103/‎Cached13 ژوئن 2015 ... بیست خرداد ماه ‌سال ٩۴ وقتی اسماعیل محکوم به قصاص در زندان رجایی شهر ... بخشش بی‌قید و شرط خانواده مقتول فرصت زندگی کردن را بار دیگر به او ... magiran.com: روزنامه اعتماد، شماره 1614 www.magiran.com/nptoc.asp?mgID=3291&Number=1614‎Cachedمشاهده متن. احمدی نژاد امروز برای دفاع از بودجه به مجلس می رود /سومین بودجه پیشنهادی دولت نهم در مجلس مشاهده متن ... فرهنگ سازی حضور معلولان در مدارس مانی رضوی زاده .... گذشت از قصاص به شرط ساخت مدرسه صبح دیروز پای چوبه دار اتفاق افتاد مشاهده متن. بخشش عفو - ( herang ) jalalradio.blogfa.com/post-428.aspx‎Cached Similar7 ا کتبر 2013 ... عمل به رفتار هنجاری عفو گذشت موجب می شود تا انسان درنوعی آرامش خاص خود ... های همسران و فرزندان، زمینه ساز جلب رحمت خاص خداوندی است که آدمی را به آرامش و خوشی می رساند. ... و گذشت حتی از قصاص را موجب کفاره گناهان شخص می شمارد و به عنوان .... به شرط آنکه به دین لطمهای نزند یا در قدرت اسلامی ضعفی پدید نیاورد.