مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تولید بیسواد به شکل توصیفی

جام جم سرا: محمد نیک ‌نژاد در مورد روش ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی گفت: ارزشیابی توصیفی روش خوبی برای ارزشیابی دانش‌آموزان است اما با توجه به شرایط و زمینه‌هایی که وجود دارد، قابل اجرا نیست.

وی با اشاره به اینکه ارزشیابی در پایه ششم ابتدایی در برخی مدارس تهران به صورت کمی و نه توصیفی اجرا شد، افزود: اگر ارزشیابی توصیفی از نظر اجرا مشکلی نداشت به طور حتم دانش آموزان در پایه ششم ابتدایی در همه جا به روش توصیفی ارزیابی می‌شدند.

به نقل از ایلنا، او با اشاره به اینکه روش ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی به صورت دست و پا شکسته اجرا شده است، افزود: در این مقطع از دانش‌آموزان امتحان گرفته می‌شود اما نمره در قالب توصیفاتی همچون خوب، متوسط، عالی و یا بسیار خوب در نظر گرفته می‌شود و به عبارتی می‌توان گفت سیستم همان نمره دادن است اما فقط اسم آن عوض شده است.

نیک‌نژاد تصریح کرد: با این کارها به روش‌ ارزشیابی سنتی هم ضربه زده‌اند، و آن را از بین برده‌اند و چیز جدیدی هم نتوانستند جایگزین کنند.

وی با تاکید بر اینکه زمینه‌های اجرای روش‌ ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی وجود ندارد، افزود: تبعات اجرای روش ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی چیزی جز بیسواد شدن دانش‌آموزان نیست، بیسوادی از این نظر که دانش‌آموزان برای ارتقا به پایه‌های بالاتر باید حداقل‌هایی را در درس‌های مختلف کسب کنند که این مدل ارزشیابی کسب این حداقل‌ها را با چالش مواجه می‌کند.

نیک ‌نژاد با اشاره به اینکه معلمان ابتدایی انگیزه و توان اجرای ارزشیابی روش توصیفی را ندارند، افزود: در روش ارزشیابی توصیفی قرار بر این بود هر دانش آموز یک پرونده داشته باشد که معلم در هر جلسه در مورد هر یک از دانش‌آموزان به 25 تا 30 سوال پاسخ دهد این در حالی است که وقتی کلاسی 30 دانش آموز دارد معلم چقدر وقت دارد که در هر جلسه به همه این سوالات پاسخ دهد، همین مساله باعث می‌شود پرونده کنار گذاشته شود و معیارهایی از جانب رئیس مدرسه و یا معلم ملاک قرار گیرد.

وی همچنین در مورد اجرای روش ارزشیابی ترکیبی؛ شامل روش های کمی و توصیفی در مقطع اول متوسطه از سال تحصیلی آینده گفت: از آنجا که روش ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی با مشکلاتی همراه است بنابراین اجرای این روش در مقطع متوسطه اول باعث آشفتگی بیشتر می‌شود.

نیک ‌نژاد افزود: مشکلات روش ارزشیابی توصیفی هنوز حل نشده است و استفاده از این روش در مقطع متوسطه اول همان طورکه گفتم باعث آشفتگی بیشتر و پا درهوایی روش ارزشیابی سنتی می‌شود.

وی افزود: مهمترین کاری که باید صورت بگیرد این است ضعف‌های روش‌ ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی برطرف شود زیرا استفاده از این روش در مقطع اول متوسطه موجب افت تحصیلی بیشتر دانش‌آموزان می‌ شود.



لینک منبع :تولید بیسواد به شکل توصیفی

تولید بیسواد به شکل توصیفی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../تولید-بیسواد-به-شکل-توصیفی‎Cached23 ژوئن 2014 ... به گفته یک آموزگار و عضو کانون صنفی معلمان، ضعف‌های روش‌ ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی باید برطرف شود زیرا استفاده از این روش در ... Images for تولید بی سواد به شکل توصیفی سیر مبارزه با بی سوادی در ایران - شفقنا www.shafaqna.com/.../86104-سیر-مبارزه-با-بی-سوادی-در-ایران?...‎Cached8 سپتامبر 2014 ... اما از سال 1981 به بعد، جریان جهانی «آموزش برای همه» شکل گرفت و منجر به تدوین ... ارزشیابی توصیفی، کیفیت آموزشی را کاهش داده و با برگزاری جشن‌های ... وی با تاکید بر اینکه از مهر 93 بی‌سواد تولید نخواهیم کرد می‌گوید: هرچند در ... صدای معلم | دانای پخمه و وحشی نادان : سونامی تولید بدتربیت ها در آموزش ... sedayemoallem.ir/.../9098-دانای-پخمه-و-وحشی-نادان-سونامی-تولید-بدتربیت-ها-در-آموزش-و-پرورش-ایران‎Cached27 ژوئن 2017 ... برای روشن شدن مسئله در تولید دانای شلخته و نادان وحشی به شرح اتفاق مرتبط ... آیا در دنیای مدرن و سواد رسانه ای آمادگی بهره برداری از امکانات جدید و نو را پیدا نموده اند ؟ ... توصیفی و کار عملی او بخوابد و مادرش پروژه انجام بدهد رنگین و بی غلط ... ساختارهای ناهنجار و مهار و هدایت نه پوسته بلکه هسته آن به شکل بنیادین و ... [PDF] ﻣﻘﺪﻣﻪ 1 -1 ( و ﺳﻮاد آﻣﻮزی ، ﺑﯿﺎن ﺷﻔﺎﻫﯽ ، ﺷﻤﺎرش ، ﺣﻞ ﻣﺴﺌﻠﻪ ) ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/511407‎Cachedﻣﻄﺎﻟﺐ ﺑﯽ ارﺗﺒﺎط ﺗﺎﮐﯿﺪ ﮐﻨﺪ،داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﻪ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺳﻄﺤﯽ و ﻃﻮﻃﯽ وار روی ﻣﯽ آورﻧﺪ . ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ دﻟﯿ. ﻞ. اﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﻔﺘﻪ اﻧﺪ .... ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎ اﻧﺠﺎم اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﻣﯽ ﺗﻮان ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ را ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺑﻬﺘﺮ در ﻣﺪارس اﺟﺮا ﻧﻤﻮد . و ﺑﻪ اﻫﺪاف. آن رﺳﯿﺪ .... روش ﻫﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ داﻧﺶ ﻗﺎﺑﻞ اﻋﺘﻤﺎد و ﺗﻌﻤﯿﻢ ﭘﺬﯾﺮ را ﺗﻀﻤﯿﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ . اﻣﺎ ﻣﯽ ﺗﻮان ﯾﮏ ﮐﺎر ... نتایج تحقیقات افت تحصیلی ناشی از اجرای ارزشیابی توصیفی را ... ayaronline.ir/1395/04/197665.html‎Cached1 جولای 2016 ... ... چالش افت تحصیلی یا به اصطلاح عامیانه آن بی‌سواد بالا آمدن دانش آموزان ... معترضان به الگوی ارزشیابی کیفی توصیفی از منظر افت تحصیلی بر ... سومین آزمون توصیفی مبتکران برای پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی ... mobtakeran.com/Default.aspx?tabid=1675&PageID...‎Cached22 آوریل 2017 ... اجزای این آزمون که به شکل یک بسته طراحی و اجرا می شود، شامل موارد زیر است: 1) مجموعه کتاب های دانش آموزان 2) کتاب راهنمای معلم 3) آزمون های توصیفی [PDF] تولید ارگانیک در های سیب و تناسب آن با بررسی ... - به زراعی کشاورزی jci.ut.ac.ir/article_56833_b1caf40f16d9b92aafa8c872c6f337be.pdf‎Cachedروش تحقیق از جوع توصیفی. -. تحلیلی بود و ... خصو از جظر شدت هر رشد رویشی بی از حد و آبیاری غرقابی در اغلب باغ. ها تناسب ... بین سطح سواد و میزان گرای به تولید ارگاجییک همب. سیتگی ...... ریزش میو و بهبود شکل میو بسیار مؤثر اسیت و عیالو. آمار - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آمار‎Cached Similarدر صورتی که شاخه‌ای علمی مد نظر نباشد، معنای آن، داده‌هایی به‌شکل ارقام و اعداد واقعی یا ... علم آمار، مبتنی است بر دو شاخه آمار توصیفی و آمار استنباطی. ... از جملهٔ مهم‌ترین اهداف آمار، می‌توان تولید «بهترین» اطّلاعات از داده‌های موجود و سپس استخراج دانش ..... اگر یک واحد آماری یک انسان باشد، گروه خون، وزن، میزان سواد، میزان درآمد، درجه حرارت بدن و ... معلمان دوشغله وبیسوادی دانش‌آموزان؛ چالش‌هایی اززبان یک سربازمعلم ... www.mehrnews.com/.../معلمان-دوشغله-وبیسوادی-دانش-آموزان-چالش-هایی-اززبان-یک-سربازمعلم‎Cached21 دسامبر 2016 ... مهدی در مورد پیشرفت علمی دانش آموزان بی تفاوت نبود و مراتب را به مسئولان مدرسه و حتی ... فرزندانشان بودند اما وضعیت فرهنگی منطقه به شکلی بود که والدین خیلی پیگیر وضعیت تحصیلی بچه هایشان نبودند. ... در شیوه توصیفی تفاوتی میان دانش آموزان با هر سطح سواد وجود ندارد؛ اگرچه فشار .... طراحی و تولید: نستوه