مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

موهایتان را محکم نبندید؛ طاسی کششی می‌گیرید

جام جم سرا: عضو مرکز تحقیقات پوست دانشگاه شهید بهشتی گفت: سه علت عمده برای عدم رویش مو وجود دارد که عبارتند از: تخریب فولیکولهای مو،‌ ریزش بیش از حد مو و عدم رویش مو که این مواد در افراد مختلف متفاوت است.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محمدرضا برزگر ادامه داد: برخی عفونت‌ها، مسائل ژنتیکی و بیماری‌های خود ایمنی مو مثل طاسی سکه‌ای هم از دیگر موارد کم پشت شدن مو هستند. همچنین کمخونی و بیماری‌های تیروئید و برخی بیماری‌های التهابی هم موجب ریزش و کم پشت شدن مو می‌شوند.
وی ریزش روزانه 100 عدد تار مو را عادی دانست و گفت: ریزش بیش از این تعداد در روز می‌تواند ریزش مو باشد که نیاز به بررسی توسط متخصص پوست و مو است.
این متخصص پوست و مو گفت: هر چند عوامل خارجی مثل سشوار، استفاده از آب داغ حین شستشو و شانه زدن موهای خیس، به ساقه مو که قسمت مرده مو است آسیب وارد می‌کند
اما ارتباطی به بخش زنده و داخلی مو ندارند ولی محکم بستن موها به طور طولانی مدت و مداوم، باعث از دست رفتن برگشت ناپذیر مولکولهای مو در حاشیه مو و ناحیه شقیقه‌ها می‌شود و طاسی کششی را موجب می‌شود.
وی در پایان نگهداری درست و صحیح از مو را در کیفیت و شادابی ساقه مو و همچنین رعایت موارد تغذیه‌ای و آرامش در زندگی را در حفظ فولیکول مو تاثیرگذار دانست.

Share



لینک منبع :موهایتان را محکم نبندید؛ طاسی کششی می‌گیرید

موهایتان را محکم نبندید؛ طاسی کششی می‌گیرید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../موهایتان-را-محکم-نبندید؛-طاسی-کششی-می‌گیرید موهایتان را محکم نبندید؛ طاسی کششی می‌گیرید. دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 10:47. به گفته یک متخصص پوست، مو و زیبایی، کم پشتی مو، علل بسیار متعدد و ... موهایتان را محکم نبندید؛ طاسی کششی می‌گیرید - جام جم آنلاین 77.104.65.15/.../موهایتان-را-محکم-نبندید؛-طاسی-کششی-می‌گیرید‎‎Cachedموهایتان را محکم نبندید؛ طاسی کششی می‌گیرید. دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 10:47. به گفته یک متخصص پوست، مو و زیبایی، کم پشتی مو، علل بسیار متعدد و ... Images for موهایتان را محکم نبندید؛ طاسی کششی می‌گیرید موهایتان را دم اسبی نکنید - ویستا vista.ir/article/125681/موهایتان-را-دم-اسبی-نکنید‎Cached10 دسامبر 2008 ... این ریزش را در کسانی که با بیگودی‌های محکم بسته شده می‌خوابند نیز می‌بینیم. نام این ریزش مو، همان‌طور که گفتم ریزش ناشی از کشش است. برای مدت ... طاسی سر کششی - کاشت مو https://www.suthair.com/ArticleDetails/2206/طاسی-سر-کششی‎Cachedطاسی سر کششی|طاسی کششی به معنای ریزش مو به دلیل کشیدن بیش از اندازه است. ... بنابراین اگر شما عادت دارید موهایتان را بسیار محکم ببندید که دچار کشیدگی ... جنس موی خود را بشناسید - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/1527694367647811059/جنس-موی-خود-را-بشناسید‎Cachedجام جم سرا: در حالی که متاسفانه اغلب کسانی که موهایشان چرب است، از جنس موها شکایت می‌کنند و آنهایی که .... تصویر موهایتان را محکم نبندید؛ طاسی کششی می‌گیرید ... ۱۶ پرسش، ۱۶ پاسخ، درباره ریزش مو - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../۱۶-پرسش،-۱۶-پاسخ،-درباره-ریزش-مو‎Cachedاما اگر علت ریزش مو ارثی یا هورمونی نباشد، موهایی که پیوند زده شده‌اند هم بعد از مدتی می‌ریزند. ۱۳. ... بله، نوعی ریزش مو به نام آلوپسی کششی داریم که در اثر بستن سفت و محکم مو‌ها ایجاد می‌شود. ... تصویر موهایتان را محکم نبندید؛ طاسی کششی می‌گیرید ... چرا موهایمان موخوره میگیرد؟ - پارس ناز www.parsnaz.com/news_detail_13485.html‎Cachedدر آخر توصیه می‌کنم به هیچ‌وجه موهایتان را تحت کشش قرار ندهید، مثلا آنها را محکم نبندید (مثل مدل دم‌اسبی) یا محکم نبافید زیرا این کار علاوه بر ... به ساقه مو، می‌تواند باعث ریزش مو از ریشه آن شود که در صورت تکرار به طاسی دایمی آن ناحیه منجر می‌‌شود. بهداشت و سلامت مو + تقویت مو + پرپشت کردن مو banoosalam.ir/.../بهداشت-و-سلامت-مو-تقویت-مو-پرپشت-کردن-مو‎Cachedدلیل آن این است که مو وارد چرخه‌ خود می‌شود و موی جدید جای آن را می‌گیرد. .... در حینی که شما صبر می کنید تا موهایتان بلند و پرپشت شود آنها را زیبا نگه دارید و ... هر نوع کشیدن طولانی مدت مو و بافتن سفت آن، باعث ریزش موقتی مو (آلوپسیای کششی) ‌می شود. ...... درست کنید، دقت داشته باشید که آنها را خیلی سفت و محکم نبندید یا جمع نکنید. انواع مدل موی مردان ایرانی، از قدیم تاکنون - جام جم آنلاین - تی نیوز tnews.ir/news/c88b40977037.html ورزشکاری با دوسوم مو، و یک‌سوم کله! +عکس. شنبه 7 دی 1392 15:41. تصویر موهایتان را محکم نبندید؛ طاسی کششی می‌گیرید ...