مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روزهای تعطیل و قحطی اتوبوس

جام جم سرا: همه صندلی‌های داخل ایستگاه پر شده و دو برابر همان تعداد هم جمعیت سرپا ایستاده‌اند، بعضی‌ها که حسابی کلافه شده‌اند هراز گاهی به آن دوردست‌ها نگاهی می‌اندازند شاید قامت رعنای یکی از آن اتوبوس‌های خوش آب و رنگ را ببینند، اما تا چشم کار می‌کند از اتوبوس خبری نیست.

تابلوی نمایشگر، زمان رسیدن اتوبوس را نشان می‌دهد. 10 دقیقه دیگر باید اتوبوس از راه برسد، از روی آن ده دقیقه، 15 دقیقه دیگر هم گذشته، اما همچنان از اتوبوس خبری نیست.

انگار تابلوی نمایشگر زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس، بیشتر برای این در ایستگاه‌ها نصب شده تا مسافران با چشم دوختن به اعدادی که رویشان نوشته شده سرشان را گرم کنند و دست آخر هم به این همه خوش خیالی بخندند.

ظهر یک روز تعطیل هیچ جمله‌ای به اندازه حمل و نقل عمومی جایگزین خودروی شخصی، بی‌معنا نیست. این را آنهایی می‌گویند که حداقل یک‌بار در عمرشان اتوبوس سواری در یک روز تعطیل را تجربه کرده‌اند.

آنهایی که از سر ناچاری یا فقط به این دلیل که خواستند حداقل در این روز تعطیل خودروی شخصی‌شان را از جلوی خانه تکان ندهند و عزم‌شان را جزم کردند که از اتوبوس برای رسیدن به مقصدشان استفاده کنند، اما حالشان حسابی گرفته شده و تا مدت‌ها این را‌که چطور بیش از 45 دقیقه در ایستگاه برای رسیدن اتوبوس منتظر ایستاده‌اند، از یاد نخواهند برد.

ماجرای اتوبوس سواری مسافران در روزهای تعطیل بیشتر شبیه داستان غم‌انگیزی است که فقط آنهایی که اتوبوس سوار حرفه‌ای هستند، باتمام وجود سختی هایش را درک می‌کنند.

این درست که در روزهای تعطیل شهر هم به حالت نیمه تعطیل درمی‌آید، مدارس، دانشگاه‌ها و تقریبا بیشتر ادارات و سازمان‌ها تعطیل‌ است و طبیعتا تعداد مسافران اتوبوس از روزهای عادی بسیار کمتر است، اما به هر حال رفت و آمد‌ها به بهانه‌های دیگر در سطح شهر همچنان در حال انجام است، پس تعطیلات رسمی نباید دلیلی باشد برای این‌که مسافران گاه تا یک ساعت برای رسیدن اتوبوس چشم انتظار بمانند.

به نظر می‌رسد مسئولان شرکت اتوبوسرانی باید نظارت جدی‌تری به نحوه خدمات‌رسانی اتوبوس‌های شرکت واحد در روزهای تعطیل داشته باشند تا شیرینی شعار حمل و نقل عمومی سریع، ایمن و کارآمد با کمبود اتوبوس در روزهای تعطیل به کام شهروندان تلخ نشود.(پوران محمدی - گروه جامعه)

Share



لینک منبع :روزهای تعطیل و قحطی اتوبوس

روزهای تعطیل و قحطی اتوبوس - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1532728719292300197‎Cachedروزهای تعطیل و قحطی اتوبوس. هیچ‌کس از آنها خبری ندارد، آخرین بار از پایانه راه افتاده‌اند تا مسافر سوار کنند، اما با گذشت 45 دقیقه هنوز به ایستگاه‌های میان راه هم ... روزهای تعطیل و قحطی اتوبوس - جام جم آنلاین - تی نیوز tnews.ir/جام-جم-آنلاین/13bf26514600.html‎Cachedهیچ کس از آنها خبری ندارد، آخرین بار از پایانه راه افتاده اند تا مسافر سوار کنند، اما با گذشت 45 دقیقه هنوز به ایستگاه های میان راه هم نرسیده اند. روزهای تعطیل و قحطی اتوبوس | هیچ کس از آنها خبری ندارد، آخرین - قطره www.ghatreh.com/news/nn20249458/روزهای-تعطیل-قحطی-اتوبوس هیچ کس از آنها خبری ندارد، آخرین بار از پایانه راه افتاده اند تا مسافر سوار کنند، اما با گذشت 45 دقیقه هنوز به ای. سونامی سفر در قحطی تعطیلات - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/818111‎Cached2 آگوست 2014 ... ورود بیش از 2 میلیون نفر مسافر در تعطیلات اخیر عید فطر به چاف و ... مرتضی رحمانی موحد، تعداد سفرهای انجام شده در کشور را در روزهای اخیر، ... از قطار، اتوبوس و هواپیما بهره بگیرند تا خستگی سفر کمتر بر دوش آنها سنگینی کند. اتوبوس - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency 46.209.139.191/page/archive.xhtml?mn=9...0...اتوبوس ورود اتوبوس های ویژه گردشگری به خطوط اتوبوسرانی اصفهان. اصفهان- معاون حمل و نقل و ... طی ۱۲ روز تعطیلات نوروزی؛ ... آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت اتوبوس/ جابجایی ۲۰ میلیون مسافر. معاون دفتر حمل .... یمن در سال جاری میلادی با قحطی مواجه می شود ... فعالیت اتوبوس‌های شهری در روزهای تعطیل به صرفه ... - همشهری استان ها ostani.hamshahrilinks.org/Print?itemid=234746‎Cached11 سپتامبر 2016 ... فعالیت اتوبوس‌های شهری در روزهای تعطیل به صرفه نیست ... وسایل حمل ونقل در اردبیل را تاکسی و اتوبوس تشکیل می‌دهند که گاه خالی از مسائل و ... استانبول - ویکی‌سفر https://fa.wikivoyage.org/wiki/استانبول‎Cached Similarشما می‌توانید با تاکسی، اتوبوس و یا مترو از مرکز شهر، به این فرودگاه دسترسی پیدا کنید. ..... چهارشنبه تا دوشنبه: ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰ - روزهای سه‌شنبه تعطیل است. .... معمولی و اکثراً ابری و در ماههای تابستان دارای آب و هوای گرم و قحطی آب متوسط می‌باشد. ترمینال یاسوج در تعطیلی دو روزه؛ مسافران آواره - خبرگزاری تسنیم ... https://www.tasnimnews.com/.../ترمینال-یاسوج-در-تعطیلی-دو-روزه-مسافران-آواره‎Cached5 نوامبر 2014 ... چرا دو روز ترمینال تعطیل است! مگر می‌شود؟ .... بابا به امید اینکه اتوبوس هست برنامه ریختیم امروز برویم تهران، حالا چیکار کنیم، امشب و فردا یاسوج ... بالابردن قیمت بلیت اتوبوس غیرقانونی است naftema.com/news/.../بالابردن-قیمت-بلیت-اتوبوس-غیرقانونی-است‎Cachedرئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافری گفت که افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام پیش ... وی ادامه داد:اگرچه ۴ روز پیش رو، تعطیل است اما اوج سفرها را در امروز شاهد هستیم چون ... [PDF] برف برای دومین روز مدارس برخی شهرهای کشور را تعطیل کرد - Magiran www.magiran.com/ppdf/nppdf/2827/p02827214970111.pdf‎Cached24 نوامبر 2016 ... سی، در پی قحطی طوالنی مدت، خشکسالی شدید ... به گزارش ایرنا، ایــن اتوبوس 36 نفر از کارگران .... تعطیلی برخی مدارس بــرای دومین روز متوالی و.