مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا حالمان بهتر نمی‌شود؟

جام جم سرا: با این حال بسیاری از مردم بی‌تحرک باقی می‌مانند. همچنین ثابت شده است که مدیتیشن به اندازه قرص‌های افسردگی از عود این بیماری جلوگیری می‌کند، موجب آرامش و آسایش روح می‌شود و اضطراب را از میان برمی‌دارد ولی افراد کمی به مدیتیشن می‌پردازند. تمرکز روی جنبه‌های مثبت زندگی، قدردانی از داشته‌ها، یادداشت خاطرات خوب و مثبت می‌تواند احساس خوبی در فرد ایجاد کند و شادی برایش بیاورد. درضمن افراد بسیاری هستند که به غذای کافی دسترسی دارند، از نظر مالی نسبتا در رفاه هستند، نیازهای حیاتی‌شان برطرف می‌شود و از نظر جسمانی هم اگر عالی نباشند بد نیستند اما مدام از نظر روحی عذاب می‌کشند. چرا این گونه است؟ چرا مردم با وجود این امکانات همچنان در عذاب هستند؟

نظریه‌پردازان علوم روان‌شناسی معتقدند، تغییر در زندگی مردم زمانی اتفاق می‌افتد که درد و رنج‌شان بیشتر از درد تغییر کردن باشد. براساس این نظریه مردم کاری انجام نمی‌دهند که به دردشان پایان دهند چراکه هنوز به اندازه کافی درد نمی‌کشند. افراد بسیاری از طبقه‌های مختلف اجتماعی معتقدند نمی‌توانند برای مشکل خاص‌شان کاری کنند و از نظر آنها هر انتخابی غیرممکن است چراکه به تغییر کوچک‌ترین اعتقادی ندارند. بنابراین به جای این‌که خود را مجبور به تغییر کنند فقط می‌نشینند و از ناتوانی عذاب می‌کشند. شاید هم دلیل واقعی این عذاب کشیدن‌ها نبود انگیزه کافی برای تغییر است و شاید هم در رنج‌شان منفعتی هست!

مثلا برخی افراد با رنجی که می‌برند ـ مانند مشکلات جسمی ـ قصد جلب توجه، محبت بیشتر یا دیگر امکانات را دارند و باعث می‌شود، تغییر برایشان جذابیتی نداشته باشد و همان طور پر از عذاب باقی بمانند.

مانع دیگر برسر راه تغییر، مکانیسم‌های دفاعی است. این مکانیسم‌ها فرد را از تهدیدات خارجی محفوظ می‌دارد و تغییر همیشه یک تهدید محسوب می‌شود. سپس از نظر روحی توانایی تغییر کردن را از شخص سلب می‌کند.

اگر از زندگی فعلی‌تان در رنج و عذاب هستید به گونه‌ای که انگیزه تغییر را پیدا کرده‌اید، تفکر، مدیتیشن، تفکر مثبت غلبه بر مشکلات و در کنار آنها ورزش و رژیم غذایی سالم می‌تواند شما را در رسیدن به آسایش و راحتی کمک کند. پس از همین حالا شروع کنید.

Share



لینک منبع :چرا حالمان بهتر نمی‌شود؟

چرا حالمان بهتر نمی‌شود؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چرا-حالمان-بهتر-نمی‌شود؟‎Cachedچرا حالمان بهتر نمی‌شود؟ سه شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 04:15. تحقیقات نشان داده است، بسیاری از ترفندهای بهبود زندگی، لذت و آرامش و رفاه بیشتر در دسترس عموم مردم ... چرا حالمان بهتر نمی‌شود؟ - آفتاب www.aftabir.com/lifestyle/view/183788/چرا-حالمان-بهتر-نمی-شود 11 ژوئن 2014 ... تحقیقات نشان داده است، بسیاری از ترفندهای بهبود زندگی، لذت و آرامش و رفاه بیشتر در دسترس عموم مردم است از طرفی ورزش موجب ترشح نوعی مواد ... چرا حالمان خوب نیست ؟ - سلامتی salamati.ir/2017/07/26/چرا-حالمان-خوب-نیست-؟/‎Cached26 جولای 2017 ... این حالت‌ها صرفا و به تنهایی نمی‌تواند دلیل وجود بیماری یا اختلال باشد. ... اجتماعی و شغلی‌اش حال خوبی نداشت و می پرسید چرا حالمان خوب نیست ؟ چرا خوشحال نیستم+ 7 دلیل روانشناسی برای غمگین بودن cheee.ir/10752/upset/‎Cached30 آوریل 2016 ... این جور وقت ها همیشه از خودمان می پرسیم چرا خوشحال نیستم. ... توجه کردید گاهی حتی وقتی همه چیز دوروبرمان به قول معروف اکی است، باز هم حالمان خوب نیست. ... برای این که همیشه چشمشان به دنبال فرصت بهتر دیگران است و سرکوفت زدن به خودشان. ... به هوای وقت گذاشتن برای خود اصلاً نمی‌تواند از شما آدم خوشحالی بسازد. حالمان از این بهتر نمی‌شود! - ایسنا www.isna.ir/news/93090503181/حالمان-از-این-بهتر-نمی-شود 26 نوامبر 2014 ... ... شرایط را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: حالش از این بهتر نمی‌شود. ... که بیشتر تحلیلگران گفته اند دشوار خواهد بود گفت: خیر، چرا این سوال را ... چرا سرماخوردگی طولانی می شود؟ 5 دلیل اینکه سرماخوردگی خوب نمیشود www.majalesalamat.com/treatment/reasons-you-cant-shake-that-cold/‎Cached8 فوریه 2017 ... اگر نشانه‌های سرماخوردگی شما بیش از چند روز به طول انجامید یا احساس کردید به جای بهبود شرایط، حالتان روز به روز بدتر می شود بهتر است موارد زیر ... حالتان خوب نیست، بدون اینکه علتش را بدانید ؟ | قدرت نامحدود https://unlimitedpower.ir/?p=482‎Cachedبرخی افراد میگویند که نمیدانیم چرا حالمان بد است. ... بمحض اینکه به پیغام ذهن خود پاسخ میدهید و تلاش را آغاز میکنید، حال شما بهتر خواهد شد . ... مشکل اینجاست که ضمیر ناخودآگاه هیچگاه مشکلات را فراموش نمیکند و این مسائل مدام روی هم جمع میشوند تا ... چرا در فصل بهار حالمان بهتر است؟ - سیمرغ seemorgh.com/.../345723-تاثیر-افزایش-ویتامین-d-بر-سلامت-روح-و-روان/‎Cached5 آوریل 2017 ... اکثر ما وقتی از فصل زمستان وارد فصل بهار می شویم حالمان بهتر است، دلیل این حال ... آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود). حالمان از این بهتر نمی‌شود! | آژانس خبری انرژی khabarenergy.com/حالمان-از-این-بهتر-نمی‌شود/ 26 نوامبر 2014 ... خانه / نفت / حالمان از این بهتر نمی‌شود! ... نشست فردا طبق آنچه که بیشتر تحلیلگران گفته اند دشوار خواهد بود گفت: خیر، چرا این سوال را می پرسید؟ 5 راهکار برای اینکه حال‌تان خوب شود - آلامتو www.alamto.com/feeling-down-5-tips-to-shake-a-bad-mood.html‎Cached Similar5 ژوئن 2015 ... 5 راهکار برای اینکه حال‌تان خوب شود:همه ما حال بد را تجربه می‌کنیم.غم کوتاه مدت و ملایم یا آزردگی و ناراحتی لزوما به معنای داشتن افسردگی نیست، حال ...