مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مردانه: خطرات تابستانی برای اسپرم

جام جم سرا: محققان دانشگاه‌های شفیلد و منچستر در بزرگترین مطالعه در نوع خود، تأثیرات شیوه زندگی بر کیفیت اسپرم را مورد ارزیابی قرار داده و اثر سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، چاقی، پوشیدن لباس تنگ و گرمای تابستان را بر سلامت اسپرم بررسی کردند.

در این مطالعه از داده‌های 2249 مرد تحت درمان در کلینیک‌های ناباروری انگلیس استفاده شد؛ سابقه پزشکی و عادات فردی 318 داوطلب با تعداد اسپرم طبیعی کمتر از 4 درصد و 1652 داوطلب با تعداد اسپرم با کیفیت بالا مورد مقایسه قرار گرفت.

به نقل از ایسنا، نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، چاقی، سیگار کشیدن یا پوشیدن لباس‌های تنگ هیچ تأثیر منفی بر قدرت باروری مردان ندارد، اما مصرف حشیش منجر به تغییر شکل و اندازه اسپرم می‌شود که شانس مردان را برای پدر شدن بشدت کاهش می‌دهد.

محققان در کمال تعجب اثر مشابهی را شناسایی کردند که نشان می‌دهد، روزهای گرم و بلند تابستان نیز بر سلامت اسپرم تأثیر منفی می‌گذارند که این مسئله احتمالا ناشی از طول روز و تغییرات هورمونی است.

طی تابستان تنها چهار درصد اسپرم‌ها در اندازه و شکل طبیعی هستند که این امر نیز منجر به کاهش شانس پدر شدن می‌شود.

دکتر «آلن پیسی» از محققان دانشگاه شفیلد تأکید کرد: تأثیر تابستان بر کیفیت اسپرم غیرقابل انتظار بود که البته این مسئله نمی‌تواند مرتبط با افزایش دمای هوا یا الگوهای فصلی باشد؛ احتمالا روزهای طولانی تابستان باعث ایجاد تغییرات هورمونی در بدن و تغییر در سطوح ویتامین D‌ می‌شود. نتایج این مطالعه در مجله Human Reproduction منتشر شده است

Share



لینک منبع :مردانه: خطرات تابستانی برای اسپرم

مردانه: خطرات تابستانی برای اسپرم - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../مردانه-خطرات-تابستانی-برای-اسپرم‎Cached7 ژوئن 2014 ... تصویر مردانه: خطرات تابستانی برای اسپرم. جام جم سرا: محققان دانشگاه‌های شفیلد و منچستر در بزرگترین مطالعه در نوع خود، تأثیرات شیوه زندگی ... مردانه: خطرات تابستانی برای اسپرم - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../مردانه-خطرات-تابستانی-برای-اسپرم‎Cached7 ژوئن 2014 ... تصویر مردانه: خطرات تابستانی برای اسپرم. جام جم سرا: محققان دانشگاه‌های شفیلد و منچستر در بزرگترین مطالعه در نوع خود، تأثیرات شیوه زندگی ... Images for مردانه: خطرات تابستانی برای اسپرم مردانه: خطرات تابستانی برای اسپرم | محققان می گویند نتایج - قطره www.ghatreh.com/news/nn21849816/مردانه-خطرات-تابستانی-برای-اسپرم 5 سپتامبر 2014 ... محققان می گویند نتایج یکی از تحقیقات گسترده آنها درباره اثرات سبک زندگی مردان بر سلامت اسپرمشان نشان می دهد، ر. مردانه: خطرات تابستانی برای اسپرم - ایمپریا imperia.ir/medicinal-plants.../men-holiday-hazards-for-sperm‎Cachedمردانه: خطرات تابستانی برای اسپرممحققان می‌گویند نتایج یکی از تحقیقات گسترده آنها درباره اثرات سبک زندگی مردان بر سلامت اسپرمشان نشان می‌دهد، رابطه ... قاتلان باروری مردان را می شناسید؟ - سیمرغ seemorgh.com/.../234520-قاتلان-باروری-مردان-را-می-شناسید؟/‎Cached Similar3 ژوئن 2015 ... تابستان باروری مردان و شانس پدر شدن را کم می کند ... زمانی که مردی تعداد اسپرم کمی تولید می‌کند پزشکان معمولا توصیه به درمان واریکوسل می‌کنند. مردان خوش‌چهره کیفیت اسپرم پایین‌تری دارند! - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../مردان-خوش‌چهره-کیفیت-اسپرم-پایین‌تری-دارند‎Cached6 سپتامبر 2014 ... برچسب‌ها : تحقیقات پزشکی جنسی مایع منی غلظت اسپرم مردان زیبا خوش چهره توان باروری. لینک کوتاه : ... شاید درست باشه خیلی از مشتری های مراکز درمان ناباروری افراد خوش چهره هستند. ... تصویر مردانه: خطرات تابستانی برای اسپرم ... Lahzehnama.ir | از اسپرم چه می دانید؟ - لحظه نما lahzehnama.ir/fa/news/23656/از-اسپرم-چه-می-دانید‎Cached8 سپتامبر 2016 ... ... خون بالا همراه است. این خطر بیشتر مردان بالای 30 سال را در بر می گیرد. ... قدرت باروری اسپرم ها در فصل تابستان بیشتر است. درست. نادرست. تاثیر سیگار و مواد مخدر بر باروری مردان - تنظیم خانواده www.tanzimekhanevadeh.com/.../2827-effects-smoking-drugs-male-fertility‎Cachedاثرات متامفتامین بر روی بیضه و اسپرم درست مشابه با اثرات اعتیاد به ماده مخدر ... که در تابستان، احتمال اینکه اسپرم مردها حالت غیرعادی داشته باشد، بیشتر است. ... در مردان ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد مانند مشکلات مربوط به تولید اسپرم و ... پرسش هایی در مورد اسپرم - دکتر فاطمه نعمت اللهی - متخصص زنان و زایمان www.drnematolahi.com/NewsDetails.aspx?id=577‎Cached5- قدرت باروری اسپرم ها در فصل تابستان بیشتر است. -درست. -نادرست. 6- دانشمندان ... این خطر بیشتر مردان بالای 30 سال را در بر می گیرد. ارتباطی که هرگز برای ...