مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مشاوره قبل از طلاق اجباری شد

جام جم سرا:

دکتر مجید رضازاده با اشاره به سیاست‌های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: با توجه به سیر صعودی آمار طلاق و تجاربی که از قبل داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ممکن است بتوانیم از بخشی از طلاق‌ها که با دلایلی غیرمنطقی نظیر مشاجره در شرف وقوع است جلوگیری کنیم.

وی افزود: ‌در همین راستا با معاونت فرهنگی اجتماعی قوه قضائیه تفاهم نامه‌ای منعقد کرده‌ایم که بر اساس آن زوجین متقاضی طلاق را به مراکز مشاوره تحت نظر بهزیستی ارجاع دهند.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مددکار و مشاور، اقدامات مختلفی از جمله مشاوره‌های مختلف و آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی را برای این افراد انجام می‌دهند، اظهار کرد: اگر بعد از گذراندن این آموزش‌ها و مشاوره‌ها و کمک گرفتن از افراد پیشکسوت فامیل برای نزدیک شدن به سازش، زوجین همچنان برای طلاق مصر باشند، اقدامات خود را برای طلاق به انجام می‌رسانند.

رضازاده با بیان اینکه احتمالا عده زیادی در این پروسه از تصمیم طلاق منصرف می‌شوند، اظهار کرد: این کار در استان یزد انجام شده است و ماندگاری روی سازش را در 50 درصد موارد پیگیری شده نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حتما باید تمام افرادی که قصد طلاق دارند و به دادگاه مراجعه کرده‌اند، دوره‌های مشاوره را گذرانده و از ما نامه بگیرند و در صورت لزوم مجددا به دادگاه مراجعه کنند، گفت: به این افراد کمک می‌کنیم تا مشکلات خود را بشناسند و برای آن راهکار پیدا کنند. عموما اشخاصی که به دلایل غیرمنطقی برای طلاق می‌کنند از تصمیم خود منصرف می‌شوند.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این اقدام جدید به صورت تجمیعی در سراسر کشور اجرا خواهد شد، اظهار کرد: ‌باید روی سبک زندگی خانواده‌ها و توانمندی آنها در این زمینه بیشتر کار کنیم.

رضازاده افزود: این تفاهم نامه بزودی اجرایی می‌شود و اکنون 1200 مرکز مشاوره طلاق دولتی و غیردولتی و 120 مرکز تخصصی مشاوره طلاق در سطح کشور آماده پذیرش مردم هستند، البته باید این طرح از سوی قوه قضائیه نیز ابلاغ شود.

وی همچنین با اشاره به تخصیص یارانه ویژه به زوجین بی بضاعت، گفت: این افراد به ادارات کل بهزیستی مراجعه و یاری برگ دریافت می‌کنند تا آموزش‌ها و مشاوره‌هایشان رایگان تمام شود.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در خاتمه افزود: برای افراد دیگر که نیازمند مشاوره باشند نیز یارانه مشاوره در نظر گرفته‌ایم، ولی بودجه ما محدود است و برای همه قابل تخصیص نیست.(ایسنا)



لینک منبع :مشاوره قبل از طلاق اجباری شد

مشاوره قبل از طلاق اجباری شد/ یارانه ویژه برای زوجین بی بضاعت - ایسنا www.isna.ir/.../مشاوره-قبل-از-طلاق-اجباری-شد-یارانه-ویژه-برای-زوجین-بی-بضاعت‎Cached2 ژوئن 2014 ... رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ضمن اعلام این خبرکه تمام متقاضیان طلاق که به دادگاه مراجعه کرده‌اند، باید حتما ... مشاوره قبل از طلاق اجباری شد؛ بهترین وکیل طلاق؛ وکیل طلاق توافقی ... www.dadgaran.com/article/232/index.htm‎Cached Similarتلفن تماس با بهترین وکیل طلاق؛ وکیل طلاق توافقی؛ وکیل پایه یک: 88549610 - 88549612 رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ... اجباری شدن مشاوره قبل از طلاق - تنظیم خانواده www.tanzimekhanevadeh.com/.../1368-counseling-before-divorce‎Cached Similarاجباری شدن مشاوره قبل از طلاق. ... وحشت از طلاق و برنامه‌ریزی برای کاهش آن از وقتی شروع شد که آمارهای ثبت‌احوال نشان داد که تعداد طلاق‌های کشور با سرعت زیادی رو به ... مشاوره‌های طلاق توافقی؛ اجباری برای هیچ!/ چه باید کرد؟ - مهرخانه mehrkhane.com/.../مشاوره‌های-طلاق-توافقی-اجباری-برای-هیچ-چه-باید-کرد‎Cached2 جولای 2016 ... "وقتی شنیدم دادگاه مشاوره اجباری قبل از طلاق توافقی گذاشته نگران شدم که ... مقررات مربوط به طلاق از سال1313 در قوانین ایران تدوین شد و در سال‌های ... زوج‌های متقاضی طلاق قبل از جدایی باید ۳بار در جلسات مشاوره اجباری ... www.khabaronline.ir/detail/575606/provinces/Fars‎Cached5 سپتامبر 2016 ... زوج‌های متقاضی طلاق قبل از جدایی باید ۳بار در جلسات مشاوره اجباری ... فارس یادآور شد: عمدهترین هدف بهزیستی این است که زوج ها قبل از جداشدن به یک ... مشاوره قبل از طلاق - مرکز مشاوره تلفنی - مشاوره کنکور https://9099071892.com/مشاوره-قبل-از-طلاق/‎Cachedمراکز مشاوره اجباری قبل طلاق در دادگاه ها ... توانند به زندگی مشترک خود ادامه دهند یا خیر اما در حال حاضر بیشتر به مشاوره ای صوری و کوتاه برای گذراندن مراحل شده است . 1396/3/6 شنبه علاج طلاق با مشاوره اجباری افزایش پدیده‌ای به نام طلاق ... www.behzisti.ir/Portal/home/?news/235053/...طلاق...مشاوره-اجباری‎Cached27 مه 2017 ... طرحی که به اجباری شدن مشاوره‌های پیش از طلاق معروف شد؛ اتفاقی که ... سال 94 بود که قوه قضاییه مشاوره قبل از طلاق‌های توافقی را اجباری اعلام کرد تا ... مشهد؛ مشاوره قبل از طلاق در قوچان اجباری شد - نمایش محتوای خبر - صدا و ... www.mashhad.irib.ir/.../-/مشهد؛-مشاوره-قبل-از-طلاق-در-قوچان-اجباری-شد‎Cached29 نوامبر 2016 ... به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ناصر نیک افشار رییس بهزیستی قوچان در گفتگو با خبرنگار گفت : سال ۹۴ شهرستان ... اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج آری یا خیر؟ - سایک نیوز psychnews.ir/7086/7086.html‎Cached Rating: 4 - 6 votes 13 فوریه 2017 ... بحث الزامی شدن مشاوره پیش از ازدواج از قبل میان مسئولان وجود دارد، طرح این موضوع ... سازمان نظام روانشناسی و مشاوره آماده شد، و چند روز پیش نیز پیشنهاد این موضوع از ... بسیار شود تا شاید آمار طلاق به ویژه در چند سال اول ازدواج کاهش یابد. دوره‌های مشاوره پیش از طلاق اجباری شد - رادیو فردا www.radiofarda.com/a/25406632.html مجید رضازاده، رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از اجباری شدن دوره‌های مشاوره پیش از طلاق خبر داد. به گزارش انتخاب، آقای رضازاده با ...