مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خیلی آسان مربای توت فرنگی بپزید

جام جم سرا:
نکات ضروری درباره بهتر شدن انواع مربا:
۱- جمع کردن کف روی مربا.
۲- نگذاشتن در قابلمه.
۳- موقع درست کردن هر گونه مربایی مراقب باشید که سر نرود. کنار اجاق ایستاده و مربا را طوری هم بزنید تا توت فرنگی‌ها له نشود.
۴- مدت پخت مربا کوتاه است. هرچه توت فرنگی‌ها ریز‌تر باشد زود‌تر آماده می‌شود.
۵- برای تست غلظت مربا، مقداری از شیره آن را در بشقاب یا نعلبکی ریخته و صبر کنید تا سرد شود. وقتی که سرد شد نباید درون ظرف شره کند.
۶- چنانچه به نظرتان مربای رقیقی شد، کمی شکر به آن اضافه کنید و اجازه دهید چند قل بزند.
۷- اگر موقع استفاده از قاشق تمیز استفاده کنید و پس از هر بار مصرف در ظرف را خوب ببندید مربا کپک نمی‌زند و همینطور شکر آن کم باشد، قوام نیامده باشد، کاملا پخته نشده باشد.
۸- ظروف شیشه‌ای با دربهای فلزی مناسب‌تر هستند.

طرز تهیه مربای توت فرنگی به دو روش مختلف

روش اول:
در روش اول میزان توت فرنگی و شکر برابر است. یک کیلو توت فرنگی، یک کیلو شکر لازم دارد.
ابتدا توت فرنگی‌ها را به مدت نیم ساعت خیس کنید تا گل و لای آن خارج شود.
سعی کنید از توت‌های ریز و یکدست استفاده نمایید تا مربای شکیل تری داشته باشید.
شکر را لابه لای توت‌ها بریزید و ظرف مورد نظر را به مدت ۱۲ ساعت در یخچال بگذارید. این کار باعث می‌شود تا توت‌ها آب بیاندازد.
هر چه توت‌ها رسیده‌تر باشد، آبی که از آن خارج می‌شود بیشتر است. موقع پخت این مربا معمولا آب اضافه نمی‌شود. یا اگر هم اضافه شود یک استکان کوچک.

روش دوم:
در روش دوم نیز مقدار توت فرنگی و شکر به یک میزان مساوی می‌باشد.
شکر را درون قابلمه ریخته و فقط مقدار کمی آب به آن اضافه کنید. مقدار آب باید به حدی باشد که فقط روی شکر را بگیرد.
زیر قابلمه را روشن کرده و وقتی شکر‌ها خوب حل شد نوبت اضافه کردن توت فرنگی هاست.
وقتی از پخته شدن توت فرنگی‌ها مطمئن شدید زیر آن را خاموش کرده و بعد از سرد شدن درون شیشه بریزد.
این روش راحت‌تر است و چند سالی است که جایگزین روش اول شده است.
موقع درست کردن این نوع مربا هم توصیه‌های بالا را رعایت کنید.
اگر شهدی که به دست آمد بیشتر از مقدار شهد مربا بود آن را جدا کرده و به عنوان شربت استفاده نمایید، بعد از جدا کردن شربت اجازه دهید مربا چند قل بزند تا قوام لازم را به دست بیاورد.

دلیل شکرک زدن مربا:
این حالت معمولاً در مربا‌ها و شیره‌ها دیده می‌شود، وقتی مربا یا شیره بیش از حد بجوشد یا آنکه شیرینی آن کم باشد شکرک می‌زند و برای رفع آن باید در شربت یا مربا کمی آب جوش و مقداری آبلیمو اضافه کنید و بگذارید چند جوش بزند تا شکرک ان از بین برود. (نون و آب)

Share



لینک منبع :خیلی آسان مربای توت فرنگی بپزید

خیلی آسان مربای توت فرنگی بپزید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../خیلی-آسان-مربای-توت-فرنگی-بپزید‎Cached Similar31 مه 2014 ... توت فرنگی میوۀ بهاری خوشمزه‌ای است که زود پا می‌کشد و گلخانه‌ای آن به خوش طعمی توت فرنگی بوته نیست. کسانی که توت فرنگی دوست دارند، حتما ... خیلی آسان مربای توت فرنگی بپزید ( دو روش برای تهیه مربا در خانه ) persianv.com/.../خیلی-آسان-مربای-توت-فرنگی-بپزید-دو-روش.html‎Cached1 ژوئن 2014 ... توت فرنگی میوۀ بهاری خوشمزه‌ای است که زود پا می‌کشد و گلخانه‌ای آن به خوش طعمی توت فرنگی بوته نیست. کسانی که توت فرنگی دوست دارند، حتما ... Images for خیلی آسان مربای توت فرنگی بپزید تهیه مربای توت فرنگی در منزل - سایت تفریحی و سرگرمی نازشو nazshow.ir/تهیه-مربای-توت-فرنگی-در-منزل/‎Cached12 مه 2017 ... تهیه ی مربای توت فرنگی بسیار آسان است و شما می توانید آن را در خانه و به راحتی ... حال نوبت این است که قابلمه را روی گاز با حرارت متوسط بپزید. مربای توت فرنگی - ایران کوک https://irancook.ir/08/06/moraba-tootfarangi/120/‎Cachedمربا توت فرنگی : دم توت فرنگی را بگیرید سپس شسته و هسته آنها را طوری جدا کنید که له نشوند ، شکر را لای توت فرنگی بریزید و بگذارید 1 روز در یخچال بمانند ... مربای توت فرنگی | آشپزی با آشپزباشی https://ashpazbashy.com/recipe/مربای-توت-فرنگی/‎Cached1 hr 30 min 25 ژوئن 2017 ... بخش آشپزی سایت آشپزباشی، طرز تهیه مربای توت فرنگی را برای شما آماده کرده است. ... پختن این مربای خوشمزه کار بسیار آسانی است و تنها به ۳ ماده ی اولیه نیاز دارد .می توانید آن را به راحتی در منزل بپزید و از تهیه و میل کردن آن در کنار اعضای خانواده تان لذت ببرید. ... به هرحال مربای داغ خیلی رقیق تر از سرد شده است . طرز تهیه شربت و مربای توت فرنگی - تیک tik.abtinblog.com/tag/طرز+تهیه+شربت+و+مربای+توت+فرنگی ... تهیه مربای توت فرنگی و نکاتی برای تهیه آن مربای توت فرنگی مربا توت فرنگی خیلی آسان مربای توت فرنگی بپزید طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش رنگ به ... کافه شکلات | cafechokolat.ir - مربای توت فرنگی cafechokolat.ir/index.php/torshi.../337-strawberry-marmalade‎Cached22 ژوئن 2016 ... مربای توت فرنگی ، مارمالاد توت فرنگی ، توت فرنگی ، شربت توت فرنگی ... شکر خیلی کم ، مکان نگه داری گرم ، قوام زیاد شربت ، جوشیدن زیاد مربا ... کمی شکر مربا رو بپزید و آب توت فرنگی ها رو جدا کرده و با یک لیوان شکمر روی ... طرز تهیه مربای توت فرنگی - نمناک namnak.com/مربای-توت-فرنگی.p15316‎Cachedمربای توت فرنگی و مربای توت فرنگی خوشمزه و تهیه مربای توت فرنگی نحوه درست ... برای درست کردن مربای توت فرنگی بسیار خوشمزه و به روشی آسان در خانه همراه ما ... طرز تهیه شربت و مارمالاد توت فرنگی | Hendevaneh hendevaneh.com/طرز-تهیه-شربت-و-مارمالاد-توت-فرنگی/‎Cachedبنابراین تصمیم گرفتیم طرز تهیه شربت و مربای توت فرنگی را برایتان آموزش ... تهیه این کیک کلاسیک بسیار آسان است؛ تنها لازم است که چند نکته را به یاد داشته ... خلال دندانی که در وسط کیک فرو بردید و بیرون آوردید، تمیز باشد، در فر بپزید.