مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف

جام جم سرا:

او از من توقع دارد وقتی وارد خانه می‌شوم، تمام اتفاقات طول روز را برایش تعریف کنم و از آن بدتر تمام حرف‌هایش را کلمه به کلمه بشنوم. چطور می‌توانیم این مشکل را حل کنیم؟

پاسخ مشاور: یکی از موضوعاتی که بسیاری از زوج‌ها مخصوصا اوایل ازدواج با آن روبه‌رو هستند، مشکل تفاوت در میزان حرف زدن و تمایل به گفت‌وگوست. به طور طبیعی خانم‌ها علاقه بیشتری به صحبت کردن و تعریف اتفاقات طول روز دارند. البته این قانون،کلی بوده و تفاوت‌های فردی هم در آن دخیل است. یعنی هستند مردانی که بیشتر از همسرشان صحبت می‌کنند، اما به طور کلی در بیشتر مواقع خانم‌ها از کم‌حرفی همسرشان شاکی هستند و مردان از پرحرفی شریک زندگی‌شان!

مشکل دیگر هم این که خانم‌ها علاقه دارند همسرشان به تمام حرف‌هایی که می‌زنند با علاقه گوش کند و مردان هم علاقه خاصی به گوش نکردن دارند. این تفاوت‌ها گاهی بسیار مساله‌ساز می‌شود و دلخوری‌های عمیقی را ایجاد می‌کند که فضای زندگی را سرد خواهد کرد.

برای دوری از چنین شرایطی بهتر است در درجه اول شما و همسرتان بپذیرید زن و مرد با هم متفاوت هستند و در قدم بعد هر کدام البته در محیطی به دور از دعوا و ناراحتی، خواسته‌تان را بگویید.همسر شما وقتی بفهمد موضوعات مورد علاقه او، برای شما جذابیتی ندارد، ممکن است مباحثی را مطرح کند که هم شما با علاقه بیشتری گوش دهید و هم او راهی برای ارتباط کلامی پیدا کند.

اما شما هم بهتر است بدانید که:

ـ زنان از مردان در فن سخنوری ماهرتر هستند و از این مهارت استفاده می‌کنند.

ـ خانم‌ها عادت دارند فکرهایشان را بر زبان جاری کنند. به همین دلیل گاهی موضوعاتی که مطرح می‌شود به اندازه اخبار تلویزیون مهم نیست، اما این یک ویژگی زنانه است.

ـ بیان جزئیات هم ویژگی دیگری است که تقریبا بیشتر خانم‌ها در موقع حرف زدن به آن پایبند هستند.

ـ شاید وقتی شما ناراحت یا عصبانی هستید، ترجیح بدهید تنها باشید یا سکوت کنید، اما همسر شما با صحبت کردن، کمی از بار روانی و فشار روحی خود را تخلیه می‌کند.

ـ در نهایت فراموش نکنید که رسیدن به یک ارتباط موفق،با توجه به تفاوت‌های زنانه و مردانه، کار چندان ساده‌ای نیست. درباره خواسته‌های‌تان و رفتارهایی که آزارتان می‌دهد، با زبان خوش و کلمات محبت‌آمیز صحبت کنید.(ضمیمه چاردیواری/ندا داوودی)



لینک منبع :ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف

ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../ونوس-پرحرف-و-مریخ-کم‌حرف‎Cached27 مه 2014 ... تصویر ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف. جام جم سرا: او از من توقع دارد وقتی وارد خانه می‌شوم ، تمام اتفاقات طول روز را برایش تعریف کنم و از آن بدتر تمام ... ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف - تبیان tebyan.net/newindex.aspx/Comment/SWF/Comment/w/index.aspx?... ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف. توسط : m_hadi47. وقتی وارد خانه می‌شوم، دلم می‌خواهد کمی استراحت کنم. برنامه‌های مورد علاقه‌ام را ببینم. روی کاناپه مقابل تلویزیون دراز ... ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف - - خوش آب و هوا www.goodclimate.ir/public/214625.html ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف - menuپنج شنبه 04 / 03 / 96 تازه های زناشویی و همسرداری تازه های زناشویی و همسرداری تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 / 05 / 2014مشاهده ... اتاقی برای پیوند ازدواج دختران و پسران [مجموعه‌عکس] – news news.adbx.ir/d/2017/06/.../اتاقی-برای-پیوند-ازدواج-دختران-و-پسران/‎Cached5 ژوئن 2017 ... نوشته‌های تازه. مادرم​ کنارم باش · ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف · زیرلیوانی‌هایی از​ جنس پارچه · دوست‌داشتنی‌تر شوید · یک گیاه برای یک عمر سلامتی ... اشتباهی که باعث کم حرف شدن همسر می‌شود - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../اشتباهی-که-باعث-کم-حرف-شدن-همسر-می‌شود‎Cachedتصویر اشتباهی که باعث کم حرف شدن همسر می‌شود. جام جم سرا: باید در گام اول مهارت گوش دادن فعال را در خودتان ... اخبار مرتبط. تصویر ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف ... آزمون روانشناسی :پرحرف هستید یا کم حرف ؟ - ایمپریا imperia.ir/.../psychological-test-are-you-talkative-or-taciturn‎Cachedبرای اینکه بدانید پرحرف هستید یا کم حرف تست زیر را انجام دهید. الف- هرگز با خودم حرف نمی‌زنم. ب- بیشتر وقت‌ها با خودم حرف .... میگنا - ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف. مشاهده مطالب کاربر www.tebyan.tv/newindex.aspx/photos/...me/index.aspx?... ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف. وقتی وارد خانه می‌شوم، دلم می‌خواهد کمی استراحت کنم. برنامه‌های مورد علاقه‌ام را ببینم. روی کاناپه مقابل تلویزیون دراز بکشم و خلاصه در خانه ... حرف - باشگاه مادران www.madarclub.com/srch.htm?skey=حرف&p=21‎Cachedحرف‌های پشت پرده را در کار کنار بگذارید · ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ خرداد | ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف. وقتی وارد خانه می‌شوم، دلم می‌خواهد کمی استراحت کنم. برنامه‌های مورد علاقه‌ام را ... @#$دنیای مجازی من@#$ - خصوصیات افراد از روی ماه تولد www.hallucinatory.blogfa.com/cat-20.aspx‎Cached Similarسیاره: مریخ ... سیاره: ونوس ... قدرت طلب، خانواده دوست، خوددار و سرد، در عرصه عشق کم حرف و کم تظاهر، پدری جدی و خشک اما مهربان و ...... او گاهی خانه دار، گاهی تنبل، گاهی جذاب و دلربا، گاهی غمگین و متاثر، گاهی پر حرف و پر سفسطه، گاهی خاموش و کم حرف است. مثل گل مرداب باش - مجله اینترنتی | pixtop.ir pixtop.ir/مثل-گل-مرداب-باش-1989‎Cached... شانس خوشبختی تان را صفر نکنید · اما و اگرهای ازدواج فامیلی · ونوس پرحرف و مریخ کم‌حرف · با ثبت آگهی شغل خود در سایت نشونه ، هم در نشونه دیده شوید و هم در اینجا!