مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راهکارهای موفقیت در ایام امتحانات

جام جم سرا:
این روشها عبارتند از:

اجتناب: این روش به دانش‌آموز کمک می‌کند از رویارویی با مسأله پرهیز کند و خود را از شرایط تنش زا دور نگهدارد.


تعویق: بر اساس این روش دانش‌آموز بدون هیچ کوششی برای حل مسأله، به این امید که مسأله برطرف خواهد شد آن را تا فردا به تعویق می‌اندازد و با آن روبه‌رو نمی‌شود.

حفظ سلامتی و شادابی: سلامتی و تندرستی جسمی، شخص را قادر می‌سازد به‌طور صحیح با فشار روانی کنار آید. پیاده روی، شنا و انواع دیگر تمرین‌های قدرتی، نه تنها باعث قوت بخشیدن و شادابی می‌شود بلکه از لحاظ روحی به دانش‌آموز نیرو می‌بخشد.

حمایت خانواده و عشق بدون قید و شرط والدین به فرزندان: والدین باید محبت خود را به فرزندان، صرفنظر از میزان موفقیت تحصیلی آن‌ها طوری نشان دهند که بچه‌ها بتوانند این محبت را احساس کنند. والدین نباید محبت خود را به فرزندان به نوع رفتار بچه‌ها مرتبط سازند و از جوایز مادی برای تقویت رفتار مطلوب در فرزندانشان استفاده نکنند اگر محبت خود را به گرفتن نمره بالاتر توسط فرزندان محدود کنند ضمن این‌که گرفتار محبت مشروط می‌شوند میزان فشار روانی بچه‌ها را نیز بویژه در ایام امتحانات افزایش می‌دهند.

پذیرش: فشار روانی حقیقتی از زندگی است. بسیاری از دانش‌آموزان یا دانشجویان زمانی که برای نخستین بار از خانه دور می‌شوند دچار اضطراب و تنش می‌شوند که این حالت کاملاً طبیعی است. ممکن است زمانی که شما دانشجو می‌شوید برای نخستین بار آن را تجربه کنید. تحریک‌های عصبی مربوط به آزمون کاملاً طبیعی است و بیشتر دانش‌آموزان این تحریک‌ها را در زندگی تحصیلی‌شان تجربه می‌کنند.

مدیریت زمان: استفاده مؤثر از زمان، نیازمند برنامه‌ریزی برای اطمینان یافتن از انجام کاری ضروری است. شاید احتیاج داشته باشید هفته‌ای 40 ساعت مطالعه کنید و این امر نیازمند برنامه‌ریزی است.
در واقع راه رسیدن به اعتدال در فرایند مطالعه در ایام امتحانات، مدیریت مؤثر زمان است. هر شخصی در هفته 168 ساعت در اختیار دارد.

معمولاً 80 درصد بازده کاری از 20 درصد فعالیتی که به کار می‌گیرید، به‌دست می‌آید. هنگامی که زمان را مورد تحلیل قرار می‌دهید، باید از قانون 80 به 20 استفاده کنید. اگر در جهت بهبود نسبت 80 به 20 تلاش کنید، این در حکم راهنمایی خواهد بود که می‌تواند عامل اصلی پیشرفت عادت‌های مطالعه باشد.
کارنامه زمان شما، جهت اصلی زندگی را مشخص خواهد کرد. اکنون که فعالیت‌هایتان را به (باید انجام دهید)، (بهتر است انجام دهید) و (دوست دارید انجام دهید) تقسیم کرده اید، می‌توانید زمان را به طور مؤثرتری، تنظیم و فهرستی از کارهایی که انجام داده‌اید تهیه کنید.
عوامل فردی اتلاف وقت شامل به تعویق انداختن کار، نگرانی‌ها، بی‌نظمی، تعهد بیش از اندازه و فقدان اولویت‌هاست و عوامل بیرونی اتلاف وقت عبارتند از: تلفن، اینترنت، آی پد، ایکس باکس، ملاقات‌ها و مهمانی‌ها، مراجعات، تلویزیون، رفت و آمد و اوقات انتظار.( دکتر محمدرضا کرامتی- دانشیار دانشگاه تهران/ایران)



لینک منبع :راهکارهای موفقیت در ایام امتحانات

راهکارهای موفقیت در ایام امتحانات - بیتوته www.beytoote.com/psychology/.../success5-during-exams.html‎Cachedامتحانات,امتحانات نهایی,سامانه برگزاری امتحانات نهایی,سامانه امتحانات نهایی,برنامه امتحانات نهایی,بارم بندی امتحانات نهایی,برنامه امتحانات,برنامه ریزی برای امتحانات ... اگر می خواهید در امتحانات موفقیت شوید اینجا را بخوانید www.yjc.ir/.../اگر-می-خواهید-در-امتحانات-موفقیت-شوید-اینجا-را-بخوانید‎Cached Similarتوانایی های مالی، ممکن است از راهکارهای متفاوتی برای درس خواندن و امتحانات فرزندشان ... 2- هم در روش های انگیزشی و هم در برنامه ریزی برای ایام امتحانات، به شرایط ... راهکارهای موفقیت در ایام امتحانات | سایت بروز نیوز beroznews.com/tag/راهکارهای-موفقیت-در-ایام-امتحانات/‎Cachedچند راهکار برای موفقیت در ایام امتحانات. خیلی از پدر و مادر ها که کسب نمرات بالا یا همان معدل را تنها نشانه موفقیت بچه های خود می دانند در این روزها با محدود کردن بسیاری ... نکات امتحانات، توصیه های کلیدی جهت موفقیت در امتحانات - آکا www.akairan.com/khanevadeh/tahsil1/28598.html‎Cached Similarنکات امتحانات,امتحانات نهایی,موفقیت در امتحانات آخر ترم,نکات کلیدی امتحانات, نکات ... ۱۷) حتی المقدور برنامه مطالعه در ایام امتحانات به گونه ای تنظیم شود که در شب ... اضطراب امتحانات، علل و راه های مقابله با اضطراب امتحانات · ده نکته برای موفقیت در ... راهکارهای موفقیت در امتحانات درسی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../راهکارهای-موفقیت-در-امتحانات-درسی‎Cached Similar14 مه 2014 ... اما با اعلام نتایج امتحانات کاخ آرزوهای والدین خراب می‌شود. تصویر راهکارهای موفقیت در امتحانات درسی. جام جم سرا: در ایام پایانی سال تحصیلی و ... راهکارهای موفقیت در ایام امتحانات - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/1501576256506813309‎Cachedراهکارهای موفقیت در ایام امتحانات. چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 ساعت 15:37. کنترل فشار روانی به دانش‌آموز کمک می‌کند کارها را بموقع انجام داده و با امتحانات به سادگی و ... شرایط استرس زا در فصل امتحانات و راه های مقابله با آن - عصر ایران www.asriran.com/.../شرایط-استرس-زا-در-فصل-امتحانات-و-راه-های-مقابله-با-آن‎Cached Similarداشتن کمی اضطراب و دلهره در ایام امتـحانات امری طبیعی و معقـول است چرا که مـوجب حرکت و انگیـزه بچه ها برای یادگیری و موفقیت می شود. اما اگر این نگرانی به حدی ... نگاه دبیران ومشاوران :راه های پیشنهادی برای موفقیت در امتحانات www.kanoon.ir/.../نگاه-دبیران-ومشاوران-راه-های-پیشنهادی-برای-موفقیت-در-امتحانات‎Cached22 دسامبر 2013 ... راه‌های پیشنهادی برای یک سرانجام موفق در امتحانات دی‌ماه. دانش‌آموز عزیز! آیا الگوی واحدی برای روش مطالعه‌ی ویژه‌ی امتحانات نیم‌سال اول وجود دارد؟ در ایام ... راهکارهای موفقیت در ایام امتحانات - کانون فرهنگی آموزش قلم چی www.kanoon.ir/Article/120919/راهکارهای-موفقیت-در-ایام-امتحانات‎Cached26 مه 2016 ... برای این‌که بتوانیم در هر زمینه‌ای به نتیجه‌ی مطلوبی برسیم، بهتر است سعی کنیم تا با آرامش و قوت قلب در آن راه گام برداریم. خبرگزاری آریا - راهکارهای موفقیت در ایام امتحانات www.aryanews.com/News/.../راهکارهای-موفقیت-در-ایام-امتحانات راهکارهای موفقیت در ایام امتحانات. خبرگزاری آریا - برنامه امتحانات نهایی تقویت مهارت ها می تواند مسیر دستیابی به موفقیت در تحصیل و کار را هموار کند تقویت مهارت ها ...