مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف لخته‌های خونی خطرناک با تست ادرار

جام جم سرا:
دکتر «تیموتی فرناندز» از دانشگاه کالیفرنیا و متخصص ارشد این مطالعه گفت: فایده اصلی آزمایش جدید این است که نسبت به روش فعلیِ تشخیص این عارضه از طریق تست خون به مراتب دقیق‌تر و حساس‌تر است.
در حال حاضر پزشکان با انجام تست خون، وجود یک نوع پروتئین موسوم به D-dimer‌ را بررسی می‌کنند که هنگام جدا شدن لخته در خون قابل مشاهده است. به گفته دکتر فرناندز در روش جدیدِ تشخیص لخته خون بوسیله تست ادرار در واقع سطح «فیبرینوپپتید B‌» اندازه گیری می‌شود که هنگام تشکیل لخته خونی به وجود می‌آید. مزیت این روش به شیوه قبلی این است که فعالیت لخته خون در حال تشکیل را نیز می‌تواند ردیابی کند.

به نقل از ایسنا، این پزشک همچنین گفت: قدم بعدی افزایش دقت تشخیص و کارآیی این آزمایش است.
به گزارش هلث دی نیوز، در این مطالعه تیم تحقیقاتی روی نمونه ادرار 344 بیمار آزمایش‌هایی انجام دادند و هدف از این مطالعه ارزیابی حساسیت و دقت روش جدید بوده است.



لینک منبع :کشف لخته‌های خونی خطرناک با تست ادرار

تست ادرار برای کشف لخته‌های خونی خطرناک - ایسنا www.isna.ir/news/.../تست-ادرار-برای-کشف-لخته-های-خونی-خطرناک‎Cached19 مه 2014 ... در حال حاضر پزشکان با انجام تست خون، وجود یک نوع پروتئین موسوم به D-dimer‌ را بررسی می‌کنند که هنگام جدا شدن لخته در خون قابل مشاهده است. تست ادرار برای کشف لخته‌های خونی خطرناک - ایران بانو www.iranbanou.com/.../158009-تست-ادرار-برای-کشف-لخته‌های-خونی-خطرناک‎Cachedبه گزارش ایسنا، متخصصان با تاکید بر سودمندتر بودن این روش در شناسایی لخته‌های خونی خطرناک اظهار داشتند: لخته خون معمولا در عروق پاها شکل می‌گیرد اما می‌تواند به ... تست ادرار برای کشف لخته‌های خونی خطرناک - خبرلند khabarland.com/.../تست-ادرار-برای-کشف-لخته‌های-خونی-خطرناک-1‎Cached30 مه 2017 ... تست ادرار برای کشف لخته‌های خونی خطرناک کشف لخته‌های خونی تست ساده ... با تاکید بر سودمندتر بودن این روش در شناسایی لخته‌های خونی خطرناک ... تست ادرار برای کشف لخته‌های خونی خطرناک - خبرلند khabarland.com/.../تست-ادرار-برای-کشف-لخته‌های-خونی-خطرناک-1‎Cached30 مه 2017 ... کشف لخته‌های خونی تست ساده ادرار تشخیص دقیق‌تر لخته‌های خونی ... با تاکید بر سودمندتر بودن این روش در شناسایی لخته‌های خونی خطرناک اظهار ... تست ادرار برای کشف لخته های خونی خطرناک - مجله اینترنتی پارسی وان www.parsi1.com/26149_urine-test-blood-clots.html 21 مه 2014 ... پزشکان از انجام یک تست ساده ادرار برای تشخیص دقیق تر لخته های خونی خطرناک در ریه ها خبر دادند. متخصصان با تاکید بر سودمندتر بودن این روش ... رفاقت بی رفاقت - تست ادرار برای کشف لخته‌های خونی خطرناک www.refaghat-bi-refaghat.ir/post/265‎Cachedپزشکان از انجام یک تست ساده ادرار برای تشخیص دقیق‌تر لخته‌های خونی خطرناک در ریه‌ها خبر دادند. به گزارش ایسنا، متخصصان با تاکید بر سودمندتر بودن این روش در ... تست ادرار برای کشف لخته‌های خونی خطرناک - آکا www.akairan.com/elmi/scientific-news/201452133757.html 21 مه 2014 ... به گزارش ایسنا، متخصصان با تاکید بر سودمندتر بودن این روش در شناسایی لخته‌های خونی خطرناک اظهار داشتند: لخته خون معمولا در عروق پاها شکل ... تست ادرار برای کشف لخته های خونی خطرناک - تابناک - تی نیوز tnews.ir/news/E3E025434540.html‎Cached19 مه 2014 ... پزشکان از انجام یک تست ساده ادرار برای تشخیص دقیق تر لخته های خونی خطرناک در ریه ها خبر دادند. به گزارش ایسنا، متخصصان با تاکید بر ... تست ادرار برای کشف لخته های خونی خطرناک | خبر فارسی khabarfarsi.com/ext/9267408 19 مه 2014 ... پزشکان از انجام یک تست ساده ادرار برای تشخیص دقیق تر لخته های خونی خطرناک در ریه ها خبر دادند.به گزارش ایسنا، متخصصان با تاکید بر ... تست ادرار برای کشف لخته‌های خونی خطرناک | اخبار علمی - تست ادرار ... padsha.com/تست-ادرار-برای-کشف-لخته‌های-خونی-خطرناک 2 مارس 2017 ... برای تقویت حافظه خود به فعالیت‌های پیچیده نیاز ندارید و تنها با انجام کارهایی ساده حافظه ... اخبار علمی - تست ادرار برای کشف لخته‌های خونی خطرناک.