مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چه بخوریم چه نخوریم تا مسموم نشویم

جام جم سرا:
مسعود نصیری با اشاره به شیوع بیشتر مسمومیت‌های غذایی در فصل گرما، رعایت بهداشت فردی و خصوصا بهداشت دست‌ها را از مواردی دانست که می‌تواند از مسمومیت‌های غذایی پیشگیری کند.
وی رعایت شرایط مناسب نگهداری مواد غذایی را از جمله مهمترین نکاتی دانست که باید برای پیشگیری از مسمویت‌های غذایی مدنظر قرار گیرد و ادامه داد: زمانی که مواد غذایی ساعت‌های طولانی در شرایط نامناسب و بیرون از یخچال نگهداری شوند، احتمال الودگی و رشد میکروب در آنها بیشتر می‌شود.

به گفته این کارشناس تغذیه، درجه نگهداری برای مواد غذایی مختلف متفاوت است و گوشت، لبنیات و ... از جمله موادی هستند که زودتر در دمای محیط فاسد می شوند.

نصیری پوست تخم مرغ را نیز از دیگر مواردی دانست که اگر بهداشت آن رعایت نشود می‌تواند مسمومیت غذایی شدید به همراه داشته باشد، زیرا محلی مناسب برای رشد و تکثیر باکتری‌ها است. او با اشاره به اینکه برخی افراد تصور می‌کنند برنج پخته شده چنانچه در خارج از یخچال بماند فاسد نمی‌شود، افزود: برنج هم اگر مدت زیادی در شرایط نامناسب قرار گیرد فاسد خواهد شد.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: همچنین لازم است مواد غذایی پخته در یخچال مجزا از میوه و سبزی خام نگهداری شوند.

وی "استافیلوکوک" و "استافیلوکوک اورئوس" را ازمهمترین میکروب‌های عامل مسمومیت‌های غذایی برشمرد و دل پیچه، دل درد، اسهال و استفراغ را نیز از علائم این مسمومیت‌ها دانست.

به گفته این کارشناس تغذیه، مسمومیت‌های غذایی برای افرادی که آب بدن آنها زودتر از دست می رود، از جمله کودکان و افراد مسن خطرناک‌تر است. (ایسنا)



لینک منبع :چه بخوریم چه نخوریم تا مسموم نشویم

چه بخوریم چه نخوریم تا مسموم نشویم - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چه-بخوریم-چه-نخوریم-تا-مسموم-نشویم‎Cached19 مه 2014 ... تصویر چه بخوریم چه نخوریم تا مسموم نشویم. جام جم سرا: مسعود نصیری با اشاره به شیوع بیشتر مسمومیت‌های غذایی در فصل گرما، رعایت بهداشت ... چه بخوریم چه نخوریم تا مسموم نشویم - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../چه-بخوریم-چه-نخوریم-تا-مسموم-نشویم‎Cachedیک کارشناس تغذیه معتقد است: کودکان و افراد سالمند بیشتر در معرض مسمومیت‌های غذایی شایع در فصل گرما هستند. تصویر چه بخوریم چه نخوریم تا مسموم نشویم. تغذیه بعد از مسمومیت غذایی - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../355-تغذیه-بعد-از-مسمومیت-غذایی.html‎Cachedصفحه اصلیمقالات رژیممقالات تغذیه و رژیم غذاییتغذیه بعد از مسمومیت غذایی ... شود مسمومیت غذایی بر اساس میزان سم درگیر و سلامت فرد می تواند خفیف تا شدید باشد. ... علائم مسمومیت غذایی ( استفراغ، اسهال، تهوع، سردرد و درد شکمی ) معمولاً 1 - 3 روز ... با چه نوع غذاهایی دچار مسمویت می شویم؟ - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../با-چه-نوع-غذاهایی-دچار-مسمویت-می-شویم؟.html‎Cachedاین مسمویت دو روز تا دو ماه پس از اینکه در معرضش قرار بگیرید اتفاق می افتد. ... نشانه های مسمومیت با اشریشیا کولی شامل گرفتگی شدید شکم، اسهال، و استفراغ ... چه بخوریم چه نخوریم تا مسموم نشویم | مسعود نصیری با اشاره - قطره www.ghatreh.com/news/nn19696530/بخوریم-نخوریم-مسموم-نشویم 19 مه 2014 ... مسعود نصیری با اشاره به شیوع بیشتر مسمومیت های غذایی در فصل گرما، رعایت بهداشت فردی و خصوصا بهداشت دست ها را از. درمان مسمومیت های غذایی در منزل - ایران ناز www.irannaz.com/food-poisoning-treatment-at-home.html‎Cached Similarآیا تا بحال دچار مسمومیت غذایی شده اید مسمومیت غذایی بیماری است که بر اثر مصرف غذاهای آلوده، نپخته یا مانده ایجاد می شود بیش از ۲۵۰ بیماری از. بهترین مواد غذایی که باید بعد از مسمومیت مصرف کرد - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/.../بهترین-مواد-غذایی-که-باید-بعد-از-مسمومیت-مصرف-کرد‎Cached Similar6 فوریه 2015 ... موارد زیادی ممکن است مسمومیت غذایی را در افراد ایجاد کند اما برای کاهش این ... وی بیان کرد: مسمومیت غذایی بین 6 تا 72 ساعت بعد از مصرف غذای مسموم ... آوای سلامت - مسمومیت غذایی iec.behdasht.gov.ir/index.aspx?siteid=143&pageid=45948‎Cached Similarپزشک چه آزمایشاتی جهت تشخیص عامل مسمومیت غذایی انجام می دهد؟ .... یکی از علائم شاخص بوتولیسم، استفراغ فرد مسموم است و علائم دیگرآن 12 تا 36 ساعت پس از مصرف .... به کودکان بیاموزید هیچ چیزی ننوشند و یا نخورند مگر با اجازه بزرگسالان باشد. مسمومیت غذایی www.hawzah.net/fa/Magazine/View/3992/4168/.../مسمومیت-غذایی‎Cached Similarاغلب علایم مسمومیت غذایی در عرض چند ساعت بعد از خوردن غذای نامناسب آشکار می شود. در بعضی مواقع فرد ممکن است تا چند روز هیچ گونه احساس بیماری نداشته باشد. چه کنیم تا مسموم نشویم؟ | رسانه تی وی fardanews.rasanetv.com/page-804326.html‎Cachedفصل گرما پله پله از راه می‌رسد چه بخوریم چه نخوریم تا مسموم نشویم > چه کنیم تا دچار مسمومیت نشویم؟ چه کنیم تا دچار مسمومیت نشویم گذشت دو تا سه روز چه کنیم تا ...