مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ویتامینی برای «خوش اخلاق شدن»

جام جم سرا:
دکتر هوشنگ سلطان زاده، داروساز گفت: ویتامین C یا اسید آسکوربیک یکی از مواد مغذی مهم است ویتامین C ویتامینی محلول در آب است و برای رشد و نمو طبیعی لازم است. این ویتامین به جذب آهن در بدن نیز کمک می‌کند.
وی افزود: از آن‌جا که بدن قدرت تولید یا ذخیره‌ این ویتامین‌ را ندارند از این جهت مهم است که ویتامین‌ C در جیره غذایی موجود باشد. برای بسیاری از افراد یک پرتغال بزرگ، یک ظرف توت فرنگی (حدود 165 گرم) یا فلفل قرمز یا کلم بروکلی خورده شده مقدار کافی ویتامین C روزانه را تامین می‌کند. مقدار اضافی ویتامین C از ادرار دفع می‌شود.
سلطان زاده تصریح کرد: در بزرگسالان مقدار توصیه شده مصرف در جیره غذایی ویتامین C برابر 65 تا 90 میلی گرم در روز است. ویتامین C دارای منافع متعددی است، از جمله می‌توان تاثیر متوسط آن را در مقاله با سرما خوردگی نام برد.
وی در خصوص تاثیر ویتامین C بر خلق و خوی افراد اذعان داشت: طی پژوهشی که اخیرا انجام شد، پژوهشگران پس از تجویز ویتامین C به بیمارانی که نسبت به افراد طبیعی دارای ویتامین C کمتری بودند، مشاهده کردند. خلق و خوی این بیماران بهبود یافته است. این افراد قبل از تجویز ویتامین C دارای خستگی و افسردگی بودند که پس از مصرف ویتامین C احساس خستگی و افسردگی در آن‌ها از بین رفت.
این داروساز در پایان اظهار داشت: باید از میوه‌ها و سبزی‌های سرشار از ویتامین C استفاده کرد و اگر از مکمل این ویتامین استفاده می‌شود، نباید ورودی آن به بدن بیش از 2000 میلی گرم باشد. مصرف بیش از حد این ویتامین در جیره غذایی مضر بوده و با بروز نشانه‌هایی مثل اسهال، تهوع، استفراغ، سوزش سر دل، نفخ شکم، سر درد، بی خوابی و سنگ کلیه به بدن صدمه می زند.(باشگاه خبرنگاران)



لینک منبع :ویتامینی برای «خوش اخلاق شدن»

برای خوش اخلاق شدن چی بخوریم؟ - نمناک namnak.com/برای-خوش-اخلاق-شدن.p12476‎Cachedخوش اخلاق شدن و برای خوش اخلاق شدن و خوش اخلاقی و چه غذاهایی بخوریم تا خوش ... در صورتیکه بدن به کمبود ویتامین B مبتلا شود باعث بداخلاقی و ضعف روحیه فرد می ... ویتامینی که شما را "خوش اخلاق" می‌کند! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/4838033/ویتامینی-که-شما-را-خوش-اخلاق-می‌کند‎Cached Similarویتامین C دارای منافع متعددی است که از جمله می‌توان تاثیر متوسط آن را در مقابله با سرما خوردگی نام برد. همچنین سبب بهبود خلق و خو و رفع افسردگی و خستگی می‌شود. با «ویتامین B3» خوش اخلاق شوید! - بیتوته www.beytoote.com/health/.../vitaminb3-khoshakhlagh-sure.html‎Cachedرژیم غذایی کمبود ویتامین B۳ کمبود ویتامین مواد غذایی سالم , تغذیه سالم , ویتامین B3, تخمه آفتابگردان , فواید ویتامین ... سلامت و بهداشتتغذیه سالمبا «ویتامین B3» خوش اخلاق شوید! .... برای افزایش شیر مادر,راه های افزایش شیر مادر,زیاد شدن شیر مادر ... شش ماده غذایی خوش اخلاق کننده!! - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=627496‎Cached Similar23 سپتامبر 2011 ... شش ماده غذایی ای که شما را خوش اخلاق تر می کنند برای اینکه از همین امروز ... همه این غذاها به اندازه کافی ویتامین B12 واسید فولیک دارند تا بدن شما را ... دراینجا توصیه هایی هست که با دنبال کردن آنها می توانید از بد اخلاق شدن دور بمانید. 10 ماده غذایی که سبب خوش اخلاقی می شوند - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/179685_10-ماده-غذایی-که-سبب-خوش-اخلاقی-می-شوند.html/‎Cached1 نوامبر 2016 ... برخی از مواد غذایی برای خوش اخلاق شدن عالی هستند و برای تولید ... مقدار مصرف روزانه‌ی توصیه شده برای ویتامین دی ۶۰۰ آی‌یو در روز برای بزرگسالان ... ویتامینی برای خوش اخلاق شدن | اتاق خبر 24 otaghkhabar24.ir/news/37746 24 فوریه 2016 ... کمبود ویتامین B۳ منجر به بداخلاقی، خستگی، تمرکز ضعیف و اضطراب می‌شود. ویتامینی برای خوش اخلاق شدن - تالار گفتگوی هم میهن - شبکه اجتماعی ... https://forum.hammihan.com/thread215677.html‎Cachedویتامینی برای خوش اخلاق شدن به گفته متخصصان تغذیه، ویتامین b۳ یا نیاسین نقش مهمی در. خوش اخلاق ها چی می خورند - پرشین وی www.persianv.com/khoraki/205942.php‎Cached Similar3 ا کتبر 2012 ... اسید فولیک به طور معمول در سبزیجات و ویتامین B12 هم در گوشت، ماهی، مرغ و ... مصرف مقدار کمی شکلات تلخ می تواند در بهتر شدن اخلاق شما تاثیر ... ویتامینی برای خوش اخلاق شدن | کمبود ویتامین B3 منجر به بداخلاقی، www.ghatreh.com/news/nn30507255/ویتامینی-برای-خوش-اخلاق-شدن 23 فوریه 2016 ... کمبود ویتامین B3 منجر به بداخلاقی، خستگی، تمرکز ضعیف و اضطراب می شود. - ": به گفته متخصصان تغذیه، ویتامین B3 ی. درمانگاه شبانه روزی تسنیم شفاء - خوش اخلاق ها چه می خورند؟ tasnimshefa.blogfa.com/post/6‎Cached Similarبرای اینکه از همین امروز اخلاق خوش تری داشته باشید، این شش توصیه غذایی را مدام به خاطر ... دکتر ادوارد رینولدز از دانشکده کینگ لندن معتقد است که این دو ویتامین از بروز ... مصرف مقدار کمی شکلات تلخ می تواند در بهتر شدن اخلاق شما تاثیر داشته باشد.