مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پشت پرده واردات برنج‌های آلوده هندی

جام جم سرا:
محمد مداح در گفت‌وگو با فارس، از مسائل پشت پرده واردات برنج‌های هندی که گاهی شنیده می‌شود، آلوده به موادی مانند فلز سنگین و سمی آرسنیک هستند، پرده برداشت و گفت: در پی بحث‌هایی که درباره آلودگی برنج‌های هندی به فلزات سنگین و آرسنیک وجود داشت، هیات ایرانی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، بازدیدی از کارخانه‌های تولیدکننده برنج هندی داشتند.
وی افزود: وزارت بهداشت ایران یکسری استاندارد برای واردات برنج از هند مشخص کرده که معمولا شرکت‌های درجه یک هندی این استانداردها را دارند و جالب اینجاست که همان برنج هندی که به ایران صادر می‌شود، به آمریکا و اروپا هم صادر می‌شود، اما آنها هرگز شکایتی از میزان آلودگی برنج ندارند. ‌
رایزن بازرگانی ایران در هند با اشاره به اینکه یکی از مواردی که مدنظر هیات ایرانی در بازدید از مزارع برنج هند بود، آب مصرفی در مزارع برنج بود، افزود: مشخص شد تمام آب مصرفی برای کاشت برنج سیستم تصفیه‌ای دارد. همچنین مقدار باقیمانده سموم در برنج‌های معتبر و استاندارد در پایین‌ترین حد بود.
رایزن بازرگانی ایران در هند با تاکید بر اینکه استانداردهای مواد غذایی ایران در برخی بخش‌ها بسیار بالاست، افزود: برای مواردی مانند خرید گوشت، کشورهایی مثل ویتنام و چین خریدشان را بر اساس استانداردهای ایران انجام می‌دهند که نشان می‌دهد کشورمان در زمینه کنترل موادغذایی و استاندارد آن خوب عمل می‌کند.
وی در پاسخ به اینکه ‌آیا شما وجود فلزات سنگین و آرسنیک را در برنج‌های هندی رد می‌کنید؟ گفت: مشکل اینجاست که شرکت‌های خریدار ایرانی برنج را از شرکت‌های واسطه یا شرکت‌های درجه دو هندی می‌خرند و مشکل برنج هندی نیست، بلکه خریدار ایرانی است که برای منافع خود برنج نامرغوب، آلوده یا غیراستاندارد وارد می‌کند و سلامت مردم و جامعه را به خطر می‌اندازد.
وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود، برنج‌های فله‌ای هندی در بازار مشاهده شده که آلوده به سموم هستند، آیا چنین چیزی واقعیت دارد، عنوان​کرد: این محصولات از طریق قاچاق و غیررسمی وارد بازار می‌شود که معمولا در دوبی و عمان این کار را انجام می‌دهند، ولی شرکت‌های معتبر و درجه یک برنج هندی، برای حفظ اعتبارشان هرگز چنین کاری نمی‌کنند.(کسب و کار)



لینک منبع :پشت پرده واردات برنج‌های آلوده هندی

رایزن بازرگانی ایران در هند در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد پشت ... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930215000488‎Cached Similar5 مه 2014 ... محمد مداح در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از مسائل پشت پرده واردات برنج‌های هندی که گاهی شنیده می‌شود، آلوده به موادی مانند فلز ... پشت پرده واردات برنج‌های آلوده هندی - مجله فناوری و توسعه صنعت ... www.tdpi.ir/ShowArticle.asp?ID=4571‎Cachedمحمد مداح از مسائل پشت پرده واردات برنج‌های هندی که گاهی شنیده می‌شود، آلوده به موادی مانند فلز سنگین و سمی آرسنیک هستند، پرده برداشت و گفت: در پی بحث‌هایی که در ... پشت پرده واردات برنج از هند چیست؟ - سایت خبری تحلیلی تابناک ... www.tabnak.ir/fa/news/.../پشت-پرده-واردات-برنج-از-هند-چیست‎Cached23 ژانویه 2014 ... از نزدیک یک سال پیش، برخی زمزمه‌ها مبنی بر آلوده بودن برنج‌های وارداتی از هند به راه افتاد ‌و این مسأله آنقدر پیگیری شد تا به گوش نهادهای واردکننده و ... BBC فارسی - ایران - تلاش برای شناسایی عوامل واردات برنج آلوده ... www.bbc.com/persian/.../100708_l07_iran89_laced_rice_reax.shtml‎Cached8 جولای 2010 ... ... ها برای شناسایی "عوامل پشت پرده" واردات برنج های آلوده به ایران خبر داد. ... تن برنج خارجی وارد ایران شده که بخش عمده آن از پاکستان و مقداری از هند ... آلودگی 8 نوع برنج وارداتی تأیید شد - فرارو fararu.com/fa/news/47556/آلودگی-8-نوع-برنج-وارداتی-تأیید-شد‎Cached Similarبا وجود این باز هم اعلام اسامی این 8 نوع برنج به هفته آینده موکول شد تا در این ... 8 نوع برنج وارداتی به سرب، از جمله برنج آریا و چندبرنج دیگر را که بیشتر هندی ... برنج آلوده به مصرف مردم رسیده و چه دست‌هایی پشت پرده واردات و فروش این برنج‌ها بوده است؟ پشت پرده ماجرای برنج‌های وارداتی - جام جم 188.75.89.1/newstext.aspx?newsnum=100919680271‎Cachedاحتمالا ماجرای برنج‌های وارداتی هندی پشت پرده‌های مهمی دارد. ... مطرح می‌شود که آیا دست‌های دیگری خارج از موسسه استاندارد در خبرسازی آلودگی برنج‌های هندی دست داشته‌اند؟ پس از ۴سال، رژیم آخوندی هنوز برنجهای سمی به بازار ایران وارد می‌کند https://www.mojahedin.org/pages/printNews.aspx?newsid=129445‎Cached6 سپتامبر 2017 ... دولت هند نیز با استفاده از انزوا ی سیاسی و اقتصادی رژیم، یکی از ... در همان زمان برای کارشناسان استاندارد رژیم مشخص شده بود که برنج وارداتی هند آلوده است و ... بهداشت و درمان مجلس، به تشریح ناگفته‌هایی از پشت پرده ماجرای دو سال ... پشت پرده واردات برنج های آلوده هندی/ منفعت طلبی تجار به کیفیت می ... tnews.ir/news/700324882360.html 5 مه 2014 ... محمد مداح در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، از مسائل پشت پرده واردات برنج های هندی که گاهی شنیده می شود، آلوده به موادی مانند فلز ... برنج های آلوده یاسوج - onvansho onvansho.ir/result/برنج-های-آلوده-یاسوج.html تقسیم عدالت از واردات برنج آلوده هندی سود 2400 میلیارد تقسیم عدالت از واردات ... ممکن است برای پخت برنج های پشت پرده برنج های آلوده برنج در دشت چرام یاسوج . برنج های هندی - علمی سرا elmisara.ir/tag/برنج-های-هندی.html توزیع برنج هندی با هدف مقابله با افزایش قیمت برنج ایرانی بولتن نیوز: قاسمعلی حسنی ... مداح از مسائل پشت پرده واردات برنج‌های هندی که گاهی شنیده می‌شود، آلوده به ...