مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برای حفظ تعادل فشار خونتان، ماهی بخورید

جام جم سرا:
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: مصرف ماهی در حفظ تعادل فشار خون و نگهداری آن در حد نرمال مؤثر است.

وی چاقی را یکی از اختلالاتی دانست که بسیاری از افراد به آن مبتلا بوده و به علت عوارض ناگواری که به دنبال دارد سلامت جامعه را دچار مخاطره می‌کند.

صیادبورانی تصریح کرد: ماهی به علت داشتن ترکیبات خاصی، موجب تحریک اکسیداسیون سوختن چربی در بدن و در نتیجه کاهش توده چربی بدن شده و مصرف مداوم آن در برنامه غذایی هفتگی به کاهش و نگهداری وزن در حد متعادل کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ماهی در افزایش قدرت بینایی تاثیر دارد اظهارکرد: این موضوع بخصوص برای بهبود بینایی افراد سالمند که دچار ضعف بینایی هستند اهمیت بسزایی دارد.

صیادبورانی دیگر تاثیر مصرف ماهی در سلامت انسان را در پیشگیری از عفونت ذکر کرد که با افزایش قدرت دفاعی بدن، انسان را در مقابل عفونت‌ها مصون نگه می‌دارد.

وی ادامه داد: مصرف ماهی و آبزیان برای خانم‌های باردار و شیرده نه تنها مفید بلکه ضروری است، چرا که این ماده غذایی در رشد مغز و تکامل عصبی جنین و کودک شیرخوار، تنظیم طول مدت بارداری و موجب تعادل وزن نوزاد به هنگام تولد خواهد شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: ماهی دارای پروتیین مرغوب با قابلیت هضم آسان بوده و در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی نقش مهمی دارد چرا که درصد زیادی از چربی‌های ماهی از نوع اشباع نشده است و میزان کلسترول گوشت ماهی پایین است.

صیادبورانی خاطرنشان کرد: چربی امگا۳ˈ موجود در گوشت ماهی باعث کاهش میزان چربی و کلسترول خون می‌شود و گوشت آبزیان سرشار از ویتامین‌های مختلفی چون گروه A، B، D، K و E است و مواد معدنی موجود در ماهی نظیر فسفر، کلسیم، آهن، سلنیوم، منیزیوم، فلوئور، ید و سایر ریزمغذی‌ها می‌باشند که همگی اثر مهمی در سلامتی انسان دارند.

وی تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهد مصرف ماهی موجب رشد بهتر، هوش بیشتر، سلامت و طول عمر شده و از بیماری گوا‌تر، پوسیدگی دندان و بیماری‌های قلبی ـ عروقی جلوگیری می‌کند.

صیادبورانی تصریح کرد: گوشت ماهی دارای همه اسیدهای آمینه لازم و ضروری برای بدن مانند لیزین، آرژنین وغیره بوده و مصرف ماهی تاثیر معجزه آسایی در درمان بسیاری از امراض مثل پرفشاری، روماتیسم، ذات الریه، سردردهای می‌گرنی، بیماری‌های کلیوی و آسم دارد.

وی افزود: به مناسبت هفته سلامت اولین دوره از کلاس‌های طبخ آبزیان در سال جاری در شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان و همچنین جشنواره غذاهای متنوع از آبزیان توسط بانوان شاغل درمرکز بهداشت شهرستان زنجان با همکاری امور شیلات و آبزیان این استان برگزار شد. (ایرنا)



لینک منبع :برای حفظ تعادل فشار خونتان، ماهی بخورید

برای حفظ تعادل فشار خونتان، ماهی بخورید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../برای-حفظ-تعادل-فشار-خونتان،-ماهی-بخورید 27 آوریل 2014 ... جام جم سرا: مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: مصرف ماهی در حفظ تعادل فشار خون و نگهداری آن در حد نرمال مؤثر است. وی چاقی را یکی از ... برای حفظ تعادل فشار خونتان، ماهی بخورید persianv.com/khorak/برای-حفظ-تعادل-فشار-خونتان،-ماهی-بخوری.html 29 آوریل 2014 ... مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: مصرف ماهی در حفظ تعادل فشار خون و نگهداری آن در حد نرمال مؤثر است. وی چاقی را یکی از اختلالاتی دانست ... برای حفظ تعادل فشار خونتان، ماهی بخورید - ایمپریا www.imperia.ir/...and.../to-balance-your-blood-pressure-eat-fish‎Cachedبرای حفظ تعادل فشار خونتان، ماهی بخورید. امروزه ثابت شده که مصرف ماهی و آبزیان به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده خاصی به نام امگا۳ در پایین آوردن چربی‌های ... فشار خونتان بالاست؟ زردآلو بخورید! - شفا آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/23290032/redirect/shafaonline.ir وی ماهی دریایی را از بهترین منابع ید برشمرد و افزود: ید یکی از مواد مغذی است که ... کاهش فشار خون پتاسیم و تعداد زیادی ماده ی معدنی دیگر در تخم بلدرچین یافت می شود . ... تعیین می کند ، مخچه نیز وضعیت پایدار بدن را حفظ کرده و باعث حفظ تعادل در . فشار خونتان بالاست؟ این میوه را بخورید - بهداشت نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/38406586 به علاوه، ماهی قزل آلا حاوی ویتامین D است که می تواند فشار خون را پایین بیاورد. ... با موز باشگاه خبرنگاران جوان: موز سرشار از پتاسیم است و به حفظ تعادل فشار خون و ... فشار خونتان بالاست؟ زردآلو بخورید! - سلامتیسم | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/38356917 17 مه 2017 ... کیاپرس: موز سرشار از پتاسیم است و به حفظ تعادل فشار خون و عملکرد قلب کمک ... به علاوه، ماهی قزل آلا حاوی ویتامین D است که می تواند فشار خون را ... حتما بخوانید: بهترین و بدترین ماهی‌ها برای سلامتی انسان - جام جم آنلاین 188.75.89.4/.../حتما-بخوانید-بهترین-و-بدترین-ماهی‌ها-برای-سلامتی-انسان‎‎Cached24 ژانویه 2015 ... شما باید آگاهی کامل در مورد اینکه چه نوع ماهی را بخورید و به چه میزان از آن بخورید داشته باشید. ... تصویر برای حفظ تعادل فشار خونتان، ماهی بخورید ... فواید امگا۳ برای مغز - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/1402995433201747882/فواید-امگا۳-برای-مغز 2 مارس 2014 ... مطالعات همچنین نشان داده که اسید ADH در ماهی آزاد و ماهی تن موجود است. امگا ۳ برای ... 1393 08:52. تصویر برای حفظ تعادل فشار خونتان، ماهی بخورید ... چرا باید ماهی بخوریم؟ - گروه توسعه صنایع تحفه www.tohfefood.com/?i=health&si=27‎Cachedچرا باید ماهی بخوریم؟ ... روغن ماهی نه تنها سرشار از اسیدهای چرب ضروری و لازم برای بدن و مفید برای حفظ سلامت قلب است ... مصرف ماهی به درمان فشار خون بالا و چاقی کمک می‌کند. ... امگا 3 موجود در روغن ماهی به تنظیم تعادل املاح معدنی در استخوانها و بافتهای. فواید امگا۳ برای مغز - جام جم آنلاین - تی نیوز tnews.ir/جام-جم-آنلاین/8bc822497548.html مطالعات همچنین نشان داده که اسید ADH در ماهی آزاد و ماهی تن موجود است. امگا ۳ برای جلوگیری ... فروردین 1393 08:52. تصویر برای حفظ تعادل فشار خونتان، ماهی بخورید ...