مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نکته‌های کنکوری برای تازه‌ازدواج‌کرده‌ها

جام جم سرا:
در ازدواج‌هایی با اختلاف سنی زیاد، زوج کوچک‌تر ممکن است به جای ایفای نقش همسری، نقش کودک را ایفا کند؛ چرا که تجربه کمتری دارد. باید توجه داشت فردی که به عنوان یک کودک در زندگی مشترک ایفای نقش می‌کند به مرور زمان استقلال شخصیتی خود را از دست می‌دهد و به یک فرد وابسته و تسلیم شده تبدیل می‌شود. البته در برخی موارد زوج کوچک‌تر خود را بزرگ‌تر از حد واقعی نشان می‌دهد تا تعامل بیشتری با همسر خود برقرار کند، لذا قادر به برآورده کردن نیاز‌ها و رفتارهای متناسب با سن خود نیست که در این صورت نیز فرد نقش قربانی را پیدا می‌کند و این امر موجب می‌شود زوجین از زندگی مشترک رضایت خاطر نداشته باشند. با این حال واگرچه فاصله بیش از حد برای ازدواج توصیه نمی‌شود، ولی رعایت این نکات می‌تواند به پایداری چنین ازدواج‌هایی کمک بسزایی کند.

*با همسر خود تعامل داشته باشید زیرا یکی از مهم‌ترین مشکلات زوج‌ها نداشتن تعامل است. به راحتی درباره هر موضوعی با هم صحبت کنید و درک و فهمتان از نقطه نظرات یکدیگر را تا حد امکان افزایش دهید؛ زیرا با این کار می‌توانید علاوه بر ایجاد و حفظ تعامل مورد نیاز، به خواسته‌ها و نیاز‌های طرف مقابلتان نیز پی ببرید. چنین ارتباط‌هایی به شما در رسیدن به یک ارتباط سالم و بادوام کمک زیادی خواهد کرد.

*به درخواست‌های همسرتان توجه کافی داشته باشید و در برآورده ساختن خواسته‌های معقول وی در اولین فرصت ممکن بکوشید.

*هرگز بزرگ‌تر بودن خود را به روی او نیاورید تا موجب تحقیر او نشوید. اگر چندین بار به او یادآوری کنید که به دلیل بزرگ‌تر بودن، از او بهتر می‌فهمید صدمات غیرقابل جبرانی به زندگیتان زده‌اید.

*به جای اینکه مدام سعی کنید او رفتار‌هایش را مانند شما تغییر دهد، بیشتر تلاش کنید تا او را درک کنید. بعد از درک کردن هم باید با همسرتان همراهی کنید و در تمام تصمیمات زندگیتان، کنارش باشید. به طور مثال اگر شما علاقه‌ای به تفریحات هیجانی ندارید اما همسرتان با توجه به رده سنی‌اش دوست دارد هیجاناتش را به آن نحو تخلیه کند، به خاطر تحکیم پایه‌های خانواده‌تان با او همراهی کنید.

*هرگاه احساس کردید که همسرتان متوجه درخواست‌های شما نمی‌شود، به او حق داده و فرصت کافی در اختیارش قرار دهید تا با روحیات شما سازگار شود و راحت‌تر کنار بیاید.

* انجام فعالیت‌هایی که هر دونفرتان از آن لذت می‌برید در تقویت رابطه‌تان موثر است، به این فعالیت‌ها بیشتر بپردازید. به فعالیت‌هایی که هردویتان به آن‌ها علاقه دارید مانند سینما رفتن، تئا‌تر، ورزش کردن و... روی بیاورید. زیرا اشتغال به کارهایی که برای هردویتان جالب است، پیوندتان را محکمتر می‌کند و تمرکزتان را نسبت به مسائل و مشکلات اختلاف سن به هم می‌زند.

* بهترین دوست همدیگر باشید. وقتی که یک رابطه بر اساس احترام و دوستی باشد اختلافات و تفاوت‌ها نمی‌تواند به اندازه یک دوستی دو طرفه نمایان گر شود و تاثیر چندانی بر ارتباط شما نخواهد داشت.

البته نباید فراموش کنید که حتی در ایده آل‌ترین ازدواج‌ها، اختلافات و ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که کاملا طبیعی و قابل انتظار است لذا یاد بگیرید که واقعیات زندگی فعلیتان را بپذیرید یعنی آنچه را که قابل تغییر است با تلاش و همکاری با همسرتان، تغییر دهید و آنچه را که قابل تغییر نیست بپذیرید و با آن کنار بیایید.

در پایان هم کمک گرفتن از یک متخصص و مشاوره حضوری کمک بهتری به تحلیل روابط شما و همسرتان خواهد کرد.(حجت الاسلام محمد کاظم جباریان/خراسان)



لینک منبع :نکته‌های کنکوری برای تازه‌ازدواج‌کرده‌ها

نکته‌های کنکوری برای تازه‌ازدواج‌کرده‌ها - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../نکته‌های-کنکوری-برای-تازه‌ازدواج‌کرده‌ها‎Cachedتصویر نکته‌های کنکوری برای تازه‌ازدواج‌کرده‌ها. جام جم سرا: در ازدواج‌هایی با اختلاف سنی زیاد، زوج کوچک‌تر ممکن است به جای ایفای نقش همسری، نقش کودک را ایفا کند؛ ... نکته‌های کنکوری برای تازه‌ازدواج‌کرده‌ها - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../نکته‌های-کنکوری-برای-تازه‌ازدواج‌کرده‌ها‎Cachedتصویر نکته‌های کنکوری برای تازه‌ازدواج‌کرده‌ها. جام جم سرا: در ازدواج‌هایی با اختلاف سنی زیاد، زوج کوچک‌تر ممکن است به جای ایفای نقش همسری، نقش کودک را ایفا کند؛ ... نکته‌های کنکوری برای تازه‌ازدواج‌کرده‌ها - ایمپریا imperia.ir/various/family/spouses/examinee-points-to-tazhazdvajkrdhha نکته‌های کنکوری برای تازه‌ازدواج‌کرده‌ها - تصویر 1. *به درخواست‌های همسرتان توجه کافی داشته باشید و در برآورده ساختن خواسته‌های معقول وی در اولین فرصت ممکن ... کوچک | نکته‌های کنکوری برای تازه‌ازدواج‌کرده‌ها - مطالب برگزیده - نیاز روز boro.niazerooz.com/hot-keys/کوچک/125039.htm نکته‌های کنکوری برای تازه‌ازدواج‌کرده‌ها. جوانی ۲۴ ساله هستم. به تازگی ازدواج کرده‌ام و با همسرم ۱۱ سال اختلاف سنی دارم. چه کار کنم که در آینده با مشکل مواجه نشوم؟ میگنا - 10 نکته برای شما که تازه ازدواج کرده اید ! www.migna.ir/vdcg3z9x.ak9q74prra.html‎Cached24 دسامبر 2013 ... کنکور و هدایت تحصیلی ... 10 نکته برای شما که تازه ازدواج کرده اید ! ... طلاق به ثبت رسیده و نکته قابل توجه آن است که بیشترین میزان طلاق ثبت شده ... نکته کنکوری فیزیک: مبحث کولن سال سوم و چهارم - آپارات ► 5:02www.aparat.com/v/1ohal/نکته_کنکوری_فیزیک%3A_مبحث_کولن_سال_سوم_و_چهارم Dec 7, 2014 - 5 min در این ویدئو توضیحاتی در خصوص یکی از بیشمار نکات کنکوری فیزیک در مبحث کولن سال سوم و چهارم ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر ... نکته کنکوری مهم تبدیل مبنا ها - آپارات ► 2:18www.aparat.com/v/nqXHl/نکته_کنکوری_مهم_تبدیل_مبنا_ها Sep 26, 2015 - 2 min محمد مهدی دانشور جلایری سوالی بود در خدمتم نکته کنکوری مهم تبدیل مبنا ها کنکور کامپیوتر هنرستان , کنکور کاردانی هنرستان , نکات کنکوری درس ... چند نکته ی کنکوری - مای کنکور-مشاوره و برنامه ریزی کنکور mykonkoor.ir/چند-نکته-ی-کنکوری/‎Cached2 فوریه 2015 ... چند نکته ی کنکوری هدف اصلی از دادن نکات مشاوره ای به بچه های کنکوری اینه که بچه ها زمانی که به کنکور میرسند باید روش درس خواندن را ازتشریحی ... همسرم مدام قهر می‌کند! چه کنم؟ - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../همسرم-مدام-قهر-می‌کند-چه-کنم؟‎Cachedفوتهای کوزه‌گری برای استفاده در دعواهای زناشویی! پنج شنبه 17 بهمن 1392 12:34. تصویر نکته‌های کنکوری برای تازه‌ازدواج‌کرده‌ها ... جاهای مرموز دنیا - پرشین فروم www.mypersianforum.com/threads/234152-جاهای-مرموز-دنیا?p...1 نکته‌های کنکوری برای تازه‌ازدواج‌کرده‌ها. Link URL: لینک و متن درون کدها فقط برای کسانی که ثبت نام کرده اند قابل مشاهده است لطفا وارد شوید OR ثبت نام کنید.