مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پیش پای سرباز وطن: خبر...دااار!

جام جم سرا:
هشت ساله که بودم، پدرم همه سرمایه‌اش را خرج خریدن ماشینی برای کار کرد اما به طور غیر‌عمد باعث کشته شدن دختری شد. پول دیه را نداشتیم و پدرم زندانی شد. اوضاع مالی خوب نبود برای همین من هم خواستم که کار کنم. همراه برادر بزرگ ترم، یدا...در یک کارگاه خیاطی مشغول شدیم.
درس را رها کرده بودم و فقط کار می‌کردم تا اینکه پدرم با کمک خیران آزاد شد و به خانه برگشت.
سن وسالم به سن و سال سربازی نزدیک شده بود برای همین کمی بعد از آزاد شدن پدرم آماده رفتن به سربازی شدم.

خیلی زود کارهای اعزامم را جور کردم
دوستانم دلداریم می‌دادند که زود تمام می‌شود من اما به این فکر می‌کردم که دوسال نیستم و درآمد خانواده کم می‌شود. برای همین هربار که به مرخصی می‌آمدم، به جای گشت و گذار ‌به همان کارگاه خیاطی همیشگی که در آن کار می‌کردم می‌رفتم. این طور بود که خرج ماه‌های آخر سربازی در می‌آمد.
در همین اثنا بود که پدر م هنگام چاه‌کنی توی چاه افتاد و آسیب دید.باید عمل می‌شد.
حالم بد بود مدام به پدرم فکر می‌کردم و اینکه چطور هزینه عمل‌های جراحی‌اش را پرداخت کنیم؟ می‌گفتم باید مرخصی بگیرم و سرکار بروم و... که هنگام مرخصی پای خودم هم شکست.

پایم که خوب شد دوباره برگشتم به سیستان.
چند روزی که از بازگشتم گذشت، آن حادثه پیش آمد. مرزبانی استان با خانواده‌ام تماس گرفته و ماجرای گروگان گرفته شدن مرزبانان ایرانی را گفتند و اینکه من هم جزو آن‌ها هستم.

دو ماه بعدسجاد روی دستان اهالی محل به خانه برگشت. چشم‌هایش خیس بود. آن‌طور که خودش هم می‌گوید:این مرخصی‌ام شیرینی و حلاوت دیگری دارد. او به زودی دوباره عازم محل خدمتش می‌شود اماترسی از رفتن دوباره ندارد و آرزو دارد جمشید دانایی‌فر هم برگردد به آغوش خانواده‌اش.(مریم قاسمی/شهرآرا)



لینک منبع :پیش پای سرباز وطن: خبر...دااار!

پیش پای سرباز وطن: خبر...دااار! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../پیش-پای-سرباز-وطن-خبر-دااار پیش پای سرباز وطن: خبر...دااار! یکشنبه 31 فروردین 1393 ساعت 12:42. سجاد زهانی امروز چهره گمی نیست برای مشهدی‌ها. او یکی از مرزبانان ربوده شده ما بود که همین ... پیش پای سرباز وطن: خبر...دااار! - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../پیش-پای-سرباز-وطن-خبر-دااار‎Cached20 آوریل 2014 ... سجاد زهانی امروز چهره گمی نیست برای مشهدی‌ها. او یکی از مرزبانان ربوده شده ما بود که همین فروردین به وطن و خانه‌اش در محله پنجتن مشهد برگشت. اگرچه او ... پیش پای سرباز وطن: خبر...دااار! - ایمپریا imperia.ir/various/read/.../before-the-troops-home-announced-daaar‎Cachedاین طور بود که خرج ماه‌های آخر سربازی در می‌آمد. پیش پای سرباز وطن: خبر...دااار! - تصویر 1 در همین اثنا بود که پدر م هنگام چاه‌کنی توی چاه افتاد و آسیب دید.باید عمل می‌شد ... سرباز، وطن دار بی مدعا - جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار www.hamso.ir/news/ID/66692/categoryId/134‎Cached25 ژوئن 2016 ... بیش از 16 هزار سرباز شهید در جنگ تحمیلی از اقوام و ادیان مختلف که در بین آنها مسلمان و ... دیده می‌شوند گواه بر این امر است که هرجا پای دفاع از وطن آمد، نام سربازان خوش درخشید. ... بامداد چهارشنبه بود که خبر ناگواری همه ملت ایران را متاثر کرد. ... داغی که پیش از نیز سربازان را در لباس خدمت اما به نوعی دیگر داغدار کرده بود. جیش الظلم مسئولیت درگیری را عهده دار شد+ اسامی شهدا www.yjc.ir/fa/news/.../جیش-الظلم-مسئولیت-درگیری-را-عهده-دار-شد-اسامی-شهدا خبر شهادت سرباز مرزبانی میرجاوه تکذیب شد ...... این هم عیدی ما مرزبانان وطن در عید مبعث به انقلاب و وطن و امنیت مردم عزیز ، ما را دعا کنید این خون دادن وظیفه ماست و ... شهادت 14 مرزبان غیور و بیگناه/ 5 سرباز وطن در چنگال شیطان ... www.mehrnews.com/news/.../شهادت-14-مرزبان-غیور-و-بیگناه-5-سرباز-وطن-در-چنگال-شیطان‎Cached1 آوریل 2014 ... هنوز خبر شهادت 14 مرزبان غیور و بیگناه کشورمان از یادها نرفته بود که 5 سرباز ... سیستان و بلوچستان به تلافی این اقدام در زندان زاهدان به دار مجازات آویخته شدند. ... این سربازان در خاک پاکستان اطمینان پیدا کرده بودند راه مذاکره را در پیش ... افرادی که برای دفاع از مرزهای کشور تا پای جان ایستادگی کردند و امروز جان آنها ... سرباز وطن - صاحب نیوز sahebnews.ir/138385/سرباز-وطن.htm‎Cached5 ا کتبر 2014 ... با هر حرکت چرخکش مسافتی از چرخک پدرش پیش می‌افتاد هر سه به ترتیب با فاصله زمانی رسیده بودند به خط پایان که جلو در بود؛ پیش پای شاپور بایرام زاده تازه متوجه حضورش شد. ... –دوست داری به خبر دست اول از سرباز وطن بشنوی؟ ... تصاویر · دود سرد اسانس دار در جیب جوانان اصفهانی/ «قلیان جیبی» جدیدترین ... واکنش فضای اجتماعی به مرگ 19 سرباز - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../واکنش-فضای-اجتماعی-به-مرگ-19-سرباز‎Cached23 ژوئن 2016 ... می‌تونستیم ما بله ما که الان خواننده این خبر هستیم یکی از این ... به خدمت واقعا مقدس سربازی با پای خود امده بودند که اگر مانند کسایی که به هر شکلی ... و از وضع نامناسب حمل و نقل سربازان انتقاد کرد، «دو سال پیش بود که بنده در .... از همه مهمتر سرباز بودند ، سرباز وطن من و شما وایران ما، این حادثه به این دلیل .... ویلا سند دار. «خبردار» رسانه‌ها، جلوی پای سربازان - ایسنا www.isna.ir/news/95040102165/خبردار-رسانه-ها-جلوی-پای-سربازان‎Cached24 ژوئن 2016 ... پر کشیدن جمعی از سربازان وظیفه ارتش، کسانی که در اوج جوانی و امید به ... سایت‌های مختلف خبری در نبود روزنامه‌ها در این روز تعطیل، سربازان وطن را رها نکردند. .... برای خدمت سربازی خبر داد که یک‌سال پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت ... همه سرباز وطن خواهیم بود - ایرنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/43447210 روز گذشته،چهارشنبه(25/5/1396) ساعت یازده و ربع پیش از ظهر،یکی از کارکنان محترمی که قرار بود 50 ... در همان حال خبر مرگ این سرباز شجاع را به خانواده اش رساندند.