مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دوست پوست و دشمن سکته

جام جم سرا: کیوی میوه بسیار مفیدی است که گونه‌های مختلفی دارد. دارای رنگ سبز زیبائی است؛ این رنگ سبز و زیبای میوه کیوی مربوط به رنگریزه کلروفیل می‌باشد که اثرات مفید کلروفیل در سلامت انسان و جلوگیری از ناهنجاری‌های سلولی و بیماری‌های سرطانی ثابت شده است.

یکی از ویتامین‌های مهم و حیاتی که در میوه کیوی به وفور یافت می‌شود ویتامین C موجود در آن است. در واقع مهم‌ترین ارزش غذائی میوه کیوی مربوط به ویتامین C آن می‌باشد. مقاومت این ویتامین در این میوه زیاد است و تقریباً تا ۴ ماه پس از چیده شدن با نگهداری اصولی می‌توان از این ویتامین در میوه کیوی بهره برد.

این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به جذب آهن در بدن کمک می‌کند پس کیوی میوه مناسبی است که به عنوان دسر می‌توان بعد از غذا از آن استفاده نمود چون ویتامین C موجود در آن جذب روده‌ای آهن را افزایش می‌دهد. پس اشخاصی که دچار کمبود فقر آهن هستند می‌توانند از این میوه در کنار منابع حیوانی غنی از آهن استفاده نمایند.

ویتامین C همچنین باعث افزایش مقاومت بدن در برابر امراض مختلفی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، زکام، گریپ، سرطان، سکته و انسداد عروق می‌شود پس می‌تواند عمر انسان را طولانی کند. در حالی که کمبود ویتامین C احتمال بروز سرطان را به ویژه در افراد سیگاری افزایش می‌دهد. لازم به توضیح هست که تأکید ما بر ویتامین C حاصل از میوه و سایر مواد غذائی تازه است نه ویتامین C که به صورت قرص مصرف می‌شود.

طبق تحقیقات دانشمندان میزان ویتامین C موجود در کیوی دو برابر ویتامین C موجود در مرکبات و ده برابر ویتامین C موجود در سیب و هلو است. علاوه بر ویتامین C دارای مقداری ویتامین E و املاح مهمی چون پتاسیم، منیزیوم و کلسیم می‌باشد که به تنظیم فشار خون در بدن کمک می‌کند.

هر ۱۰۰ گرم کیوی تقریباً دارای ۵۷ کالری انرژی است پس به دلیل کم کالری بودن، آن را می‌توان چند بار در روز بدون نگرانی استفاده کرد، بخصوص برای اشخاصی که تحت رژیم لاغری هستند. از آنجائیکه میوه نارس کیوی حاوی مواد مغذی کمتری است، می‌توان برای رسیدن میوه کیوی، آن را در کیسه پلاستیکی همراه با چند عدد سیب رسیده گذاشت که تقریباً پس از چند روز رسیده، خوشمزه و قابل خوراک خواهد شد.|باشگاه خبرنگاران



لینک منبع :دوست پوست و دشمن سکته

دوست پوست و دشمن سکته - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/1452863786360689990/دوست-پوست-و-دشمن-سکته دوست پوست و دشمن سکته. شنبه 23 فروردین 1393 ساعت 09:55. ویتامین C یکی از ویتامین‌های محلول در آب است که بدن ما قادر به ساخت آن نبوده، باید از طریق غذا و میوه‌ها ... Images for دوست پوست و دشمن سکته پنج چیز مهم درباره سکته که باید بدانید - منشور www.manshoor.ir/News.aspx?ND=9181‎Cachedفشار خون بالا دشمن عمومی شماره 1 برای سکته به شمار می رود - - نزدیک به 80 ... افراد سیاه پوست در مقایسه با سفید پوستان تقریباً دو برابر بیشتر ممکن است سکته ... از سه مورد از سکته ها، در دو مورد یک دوست و همراه وجود دارد که به 911 زنگ بزند یا از ... دشمن چاقی و سکته مغزی چیست؟ - تابناک | دمادم https://damadam.ir/news/دشمن-چاقی-و-سکته-مغزی-چیست/5692978 فلاوونوئیدهای موجود در مرکبات برای کاهش سکته مغزی در خانم ها ... در این صورت پوست، گوشت و قسمت سفید آن را یکجا مصرف کرده و از خواص آن بیشترین استفاده را ... دوست و دشمن پوست خود را بشناسید! - نمناک namnak.com/دشمن-پوست.p21189‎Cachedدشمن پوست شما چه می تواند باشد به جز عادات و اشتباهاتی که پوست صورت و بدن شما را روز به روز پیرتر و چروکیده می کنند در حالی که بهترین دوست پوست شما هم در ... راههای مقابله با سکته - پیشگیری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/219159/-راههای-مقابله-با-سکته‎Cached25 جولای 2017 ... به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حملات و سکته قلبی موارد پزشکی بسیار ... کرونری از طریق پوست نیتروگلیسیرین درمان با اکسیژن درمان برای درد قفسه ... برای جوانسازی پوست · موادغذایی دوست و دشمن فشارخون را بشناسید ... موادغذایی دوست و دشمن فشارخون را بشناسید - مواد غذایی - تغذیه - سلامت ... www.salamatnews.com/.../موادغذایی-دوست-و-دشمن-فشارخون-را-بشناسید‎Cached25 جولای 2017 ... افرادی که از بیماری فشارخون رنج می برند باید رژیم غذایی سالم و مناسب مصرف کنند تا از خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته ها و مرگ پیشگیری ... این مواد دوست پوست شما هستند - Persiane.ir persiane.ir/dostane-poste-khod-ra-beshnasid.html میتوان گفت امروزه ترکیبات شیمیایی برخی مواد ناخالصی ها آلودگی های هوا افزودنی های خوراکی در برخی مواد طمع دهنده های مصنوعی همه و همه دشمن شماره یک پوست به شمار می ... ختمی؛ دوست پوست و دشمن یبوست - تبیان article.tebyan.net/166454/ختمی-دوست-پوست-و-دشمن-یبوست‎Cached25 مه 2011 ... ختمی، گیاهی است علفی، پایا به ارتفاع تا 5/1 متر و پوشیده از کرک. برگ های این گیاه با پهنک بزرگ و شامل 5-3 لب دندانه دار است. ختمی گل هایی به ... دشمن سکته را بشناسید - بی باک نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/4268256 15 جولای 2015 ... سکته ممکن است بر اثر ایجاد رسوب در رگ ها یا پاره شدن آن روی دهد. .... و با راه اندازی کمپینی هشداردهنده با عنوان خورشید دوست شماست اقدام به اطلاع ... به سرطان پوست کرده و روش های احتیاطی و پیشگیرانه از این بیماری را معرفی کرده اند.