مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلایل بوی بد دهان را بشناسید

[ad_1]

متخصص طب سنتی گفت: بوی بد دهان می‌تواند علل مختلفی از جمله عفونت لثه و دندان‌ها، سینوزیت، فساد محتوای معده، تجمع اخلاط نامناسب در معده و همچنین بازگشت اسید معده به مری داشته باشد.

به گزارش مشرق، محمدجواد اسلامی پور گفت: بوی بد دهان می‌تواند علل مختلفی از جمله عفونت لثه و دندان‌ها، سینوزیت، فساد محتوای معده، تجمع اخلاط نامناسب در معده، رفلکس معده به مری داشته باشد.

وی درباره روش‌های برطرف کردن بوی بد دهان گفت: اگر این بوی بد دهان مربوط به دهان و سینوس‌ها باشد علاوه بر انجام درمان‌های مناسب، اقدامات پیشگیری و درمان مؤثر نیز لازم است.

اسلامی پور ادامه داد: مخلوط سرکه و عسل برای برطرف کردن بوی بد دهان بسیار مؤثر است. برای این کار لازم است که این مخلوط را هفته‌ای یک الی 2 بار با انگشت بر روی دندان‌ها و لثه بمالید؛ این کار باعث سفید شدن دندان و همچنین به پاک‌سازی لثه‌ها کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: مالیدن مخلوط عسل و نمک مانع بروز زخم‌های دهانی و آفت می‌شود و دندان‌ها را سفید و محکم نگه می‌دارد.

وی با اشاره به تجمع اخلاط نامناسب در معده و ایجاد بوی بد دهان گفت: اگر اخلاط صفراوی باشد، علامت آن تلخی و بی‌اشتهایی است که شربت آب‌لیموی تازه، شربت زرشک طبیعی، سرکه‌انگبین، مصرف آبغوره و سماق، آلو، انار و به، در رژیم غذایی و پرهیز از غذاهای پرچرب و شیرین در برطرف کردن آن بسیار مؤثر است.

اسلامی پور گفت: اما این بوی بد به علت تجمع بلغم باشد، علامت آن سنگینی معده (دیرهضم شدن غذا) وعدم تشنگی و بوی بد دهان است که با غذا خوردن و شستن دهان برطرف نمی‌شود.

وی افزود: مصرف آب و عسل، مربای زنجبیل و خوراک بارهنگ نیز از روش‌های برطرف کردن این بلغم‌ها است. همچنین پرهیز از خوردن غذاهای چرب و سنگین و خمیری (آش رشته، ماکارونی، الویه  و ...) و مصرف نکردن آب و نوشیدنی‌های سرد از نیم ساعت قبل از غذا تا یک ساعت پس از غذا نیز از عوامل تأثیرگذار در کاهش و کنترل این بلفم ها است.

وی در پایان گفت: ریفلاکس نیز از علل بد بویی دهان است که با خوردن خاکشیر و آب جوش در یک ساعت قبل از غذا و همچنین مصرف هویج پخته با روغن‌زیتون نیز در از بین بردن این حالت تأثیرگذار است. همچنین نخوابیدن تا یک ساعت پس از غذا و سیگار نکشیدن و مصرف نکردن نوشابه‌های گازدار نیز ریفلاکس را از بین خواهد برد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


8 مه 2016 ... محمدجواد اسلامی پور در گفتوگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: بوی بد دهان میتواند علل مختلفی از جمله عفونت لثه و دندانها، ...متخصص طب سنتی گفت: بوی بد دهان میتواند علل مختلفی از جمله عفونت لثه و دندانها، سینوزیت، فساد محتوای معده، تجمع اخلاط نامناسب در معده و همچنین بازگشت اسید ...14 مه 2016 ... متخصص طب سنتی گفت: بوی بد دهان می تواند علل مختلفی از جمله عفونت لثه و دندان ها، سینوزیت، فساد محتوای معده، تجمع اخلاط نامناسب در معده و ...دلایل بوی بد دهان را بشناسید/توصیههایی برای پیشگیری و درمان - خبرگزاری فارس.بوي بد دهان، كابوس بسياري از خانمهاست، اين موضوع هم آنها را اذيت ميكند و هم اطرافيان آنها را، حتي ممكن است ... براي همين دليل خيلي طبيعي است كه به دنبال راهحل براي برطرف كردن آن باشيد اما براي يافتن بهترين .... علت های بدبو شدن دهان را بشناسید.8 مه 2016 ... اسلامی پور ادامه داد: مخلوط سرکه و عسل برای برطرف کردن بوی بد دهان بسیار مؤثر است. برای این کار لازم است که این مخلوط را هفتهای یک الی 2 بار با ...انواع بوی بد دهان و علت آن ها را بشناسید بوی بد دهان مطمئنا نشانه یک اشکال در بدن است که باید ان را رفع کردبوی بد دهان انواع مختلفی دارد که هرکد.همیشه بوی بد دهان از موارد آزار دهنده ای بوده که علاوه بر کاهش اعتماد به نفس خود فرد، برای اطرافیان نیز زجرآور و ... لینک مرتبط: دلایل بوی بد دهان روزه داران راهکار رفع آن.8 مه 2016 ... متخصص طب سنتی گفت: بوی بد دهان میتواند علل مختلفی از جمله عفونت لثه و دندانها، سینوزیت، فساد محتوای معده، تجمع اخلاط نامناسب در معده و ...28 جولای 2013 ... ایسنا - گاهی علیرغم مسواک زدن و نخ دندان کشیدن کامل و مرتب، بوی بد دهان برطرف نمیشود و در بسیاری موارد بوی بد دهان با خونریزی، تورم و یا درد در ...


کلماتی برای این موضوع

شگرد خانگی برای رفع بوی بد دهانرفع بوی نامطبوع دهان برای رفع بوی بد دهان کاهش بوی بد دهان با مصرف قهوه درمان بوی بد رفع بوی بد دهان در روزه دارانروزه ‌داران ماه مبارک رمضان بیماری‌ های گوارشیتحریک غدد بزاقی‌درمان بوی بد دهان دلایل تغییر رنگ ادرار را بدانید آکابیماری خاموش مردان را بشناسید عکس آشنایی با آرتروز کمر،علل آرتروز کمر،درمان آرتروز تشخیص و بیماریهای دهان تخصصی در دندانپزشکی است که به امر تشخیص ناهنجاریها و بیماریهای بافتهای نرم و سخت دهان پر درآمد ترین شغل های ایران را بشناسیدپر درآمد ترین شغل های ایران را بشناسید موضوع مقاله ما درآمدزاترین تخصص های حال حاضر علامت سرطان خون را بشناسیدلوسمی نوعی سرطان خون یا مغز استخوان است در این بیماری، سلول‌های خون به ویژه سلول مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری پوست و مو پزشکان ایران از زمانی که اولین تولیدکننده صنعتی شامپو در دهه ۱۹۳۰، این فرآورده را در مقیاس کوچک استرس و راههای رسیدن به آرامش روح و روان آرشیو …قابل توجه افرادی که استرس دارند متخصصا ن اصول ساده ای را برای رفع اضطراب مزمن توصیه نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …لطفا نقاشی ساختمان قلی پور را با شماره بشناسید



لینک منبع :دلایل بوی بد دهان را بشناسید

دلایل بوی بد دهان را بشناسیم - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/200317_دلایل-بوی-بد-دهان-را-بشناسیم.html/‎Cached29 دسامبر 2016 ... افرادی که دچار مشکل بوی بد دهان هستند از این موضوع بسیار رنج می برند و حتی در روابط اجتماعی خود دچار مشکل می شوند.بوی بد دهان دلایل متفاوتی می ... ۷ دلیل اصلی برای بوی بد دهان را بشناسید ! roozplus.com/fa/.../۷-دلیل-اصلی-برای-بوی-بد-دهان-را-بشناسید-‎Cached14 مه 2017 ... دست های خود را جلوی بینی و دهان خود بگیرید و هوای دهان خود را رها کنید. چه بویی حس می کنید؟ اگر بوی بدی حس کنید، ممکن است دلیل آن را سریعاً ... دلایل بوی بد دهان را بشناسید - پارس نیوز www.parsnews.com/بخش...5/363544-دلایل-بوی-بد-دهان-را-بشناسید 8 مه 2016 ... متخصص طب سنتی گفت: بوی بد دهان می‌تواند علل مختلفی از جمله عفونت لثه و دندان‌ها ، سینوزیت، فساد محتوای معده، تجمع اخلاط نامناسب در معده و ... دلایل بوی بد دهان را بشناسید - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/570201/دلایل-بوی-بد-دهان-را-بشناسید 8 مه 2016 ... به گزارش مشرق، محمدجواد اسلامی پور گفت: بوی بد دهان می‌تواند علل مختلفی از جمله عفونت لثه و دندان‌ها، سینوزیت، فساد محتوای معده، تجمع اخلاط ... Fars News Agency : دلایل بوی بد دهان را بشناسید/توصیه‌هایی برای ... www.farsnews.com/printable.php?nn=13950218001692‎Cached8 مه 2016 ... متخصص طب سنتی در گفت‌و‌گو با فارس: دلایل بوی بد دهان را بشناسید/توصیه‌هایی برای پیشگیری و درمان متخصص طب سنتی گفت: بوی بد دهان ... دلایل بوی بد دهان را بشناسیم ! - وبسایت خبری گیومه giyoome.com/دلایل-بوی-بد-دهان-را-بشناسیم/‎Cached11 مه 2016 ... متخصص طب سنتی گفت: بوی بد دهان میتواند علل مختلفی از جمله عفونت لثه و دندان‌ها ، سینوزیت، فساد محتوای معده، تجمع اخلاط نامناسب در معده و ... دلایل بوی بد دهان را بشناسیم khabarooz.com/post/481349 افرادی که دچار مشکل بوی بد دهان هستند از این موضوع بسیار رنج می برند و حتی در روابط اجتماعی خود دچار مشکل می شوند.بوی بد دهان دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد . علل و دلایل بوی بد دهان را بشناسیم • مجله اینترنتی پارسی وان www.parsi1.com/98347_علل-و-دلایل-بوی-بد-دهان-را-بشناسیم.html اغلب مردم دچار بوی بد دهان می شوند. بوی بد دهان همیشگی یا مکرر دهان باعث رنجش دوستان می شود و تبدیل به یک مشکل اجتماعی واقعی می شود. دلایل بوی بد دهان را بشناسید - ستاره نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/18174936 9 مه 2016 ... دلایل بوی بد دهان را بشناسید. متخصص طب سنتی گفت: بوی بد دهان می تواند علل مختلفی از جمله عفونت لثه و دندان ها، سینوزیت، فساد محتوای معده، ... 4 علت اصلی بوی بد دهان - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/21891/4-علت-اصلی-بوی-بد-دهان‎Cached Similarبوی بد دهان، کابوس بسیاری از خانم‌هاست، این موضوع هم آن‌ها را اذیت می‌‌کند و هم اطرافیان آن‌ها را، حتی ممکن است ... برای همین دلیل خیلی طبیعی است که به دنبال راه‌حل برای برطرف کردن آن باشید اما برای یافتن بهترین ... علت های بدبو شدن دهان را بشناسید.