مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان

[ad_1]

 

یافته های پژوهشی نشان می دهد؛

تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰

 

رژیم غذایی

 

رژیم غذایی

 

محققان در آزمایش بر روی موش ها دریافته اند که چگونه افزایش سن و چربی اضافی در رژیم غذایی موجب ایجاد سیگنال های شده که منجر به نارسایی قلبی بعد از حمله قلبی می شود.

به گزارش ستاره ها؛ شناسایی مکانیسم این شیوه مضر و آسیب زا مهم است چراکه بسیاری از افراد مسن بعد از حمله قلبی دچار نارسایی قلبی می شوند و نیمی از آنها در مدت ۵ سال بعد می میرند.

مشکل نارسایی قلبی یک التهاب بسیار فعال و لاینحل در قلب است. بعد از آسیب به بافت، نظیر مرگ بافت عضلانی در حمله قلبی، بدن دارای واکنش مفید التهاب حاد است که سلول های مرده را برداشته و شروع به ترمیم منطقه آسیب دیده می کند. در التیام و بهبود سالم، التهاب حاد برطرف شده و فرایند بهبود ادامه می یابد.
در التیام سالم، لیپیدهای خاصی که بدن از چربی های رژیمی ضروری تولید می کند همچون سیگنال هایی برای برطرف کردن التهاب حاد عمل می کنند از جمله گروه لیپیدهای موسوم به رزولووین.
در مقایسه با شیوه التیام سالم، محققان دانشگاه آلاباما دریافتند که تلفیق سن و اسید چرب اُمگا-۶ اضافی در رژیم غذایی موش ها منجر به افزایش التهاب قلب در مقایسه با موش های مسنی می شود که رژیم غذایی شان کم چرب بود.
رژیم غذایی متداول غربی سرشار از نسبت بالاتر اسیدچرب اُمگا-۶ نسبت به اسیدچرب اُمگا-۳ است که مشابه با رژیم غذایی حاوی اسیدچرب اُمگا-۶ داده شده به موش ها عمل می کند.
اما رژیم غذایی مدیترانه ای که دارای مقدار کمتر گوشت است، دارای نسبت پایین تر اسیدهای چرب اُمگا-۶ به اُمگا-۳ است و افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف می کنند کمتر مبتلا به بیماری قلبی می شوند.
محققان دریافتند موش های تغذیه شده با اسیدچرب اُمگا-۶ اضافی دارای: ۱) میزان کمتر سه نوع آنزیم لیپواکسیژناز در ناحیه مرده ماهیچه قلب بودند، آنزیمی که می تواند لپیدهای نظیر رزولووین از اسیدهای چرب اُمگا-۳ تولید کند؛ ۲) میزان کمتر رزولووین و چندین سیگنال چربی دیگر که به برطرف کردن التهاب حاد کمک می کند؛ و ۳) میزان افزایش یافته سلول های ایمنی ماکروفاژ که باعث التهاب می شوند؛ و ۴) افزایش آسیب به کلیه و افزایش میزان دو سیتوکین سیگنال دهنده که موجب التهاب می شوند، بودند.

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …کلینیک تخصصی تندیس زیبایی ایرانیان شعبه تهرانپارس فلکه اول تهرانپارس، خیابان رشید مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …تاثیر نوشیدن آب بر سلامتی راههای پیشگیری و درمان سفید شدن ناخن همه چیز در مورد موی صورتکلسترول بالا بدتر است یا تری گلیسرید بالا؟ آکاهمه ما به وجود چربی در خون و بدنمان احتیاج داریم چون خیلی از هورمون های بدن از چربی الف سلامتپایگاه خبری الف ایرج حریرچی در افتتاحیه نخستین کنفرانس سرطان غرب آسیا اظهار داشت سالمندان پزشکان ایران دو زبانه بودن و یادگیری زبان دوم در اواخر زندگی، می تواند به کاهش روند زوال ذهن و بروز تالاسمی مینور یا فقر آهن؟تالاسمی یک اختلال ژنی است که در نوع خفیف آنمینور فرد با فعالیت زیاد و دچار کم خونی عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه …در ادامه شما را با خواص چند گیاه دارویی آشنا می کنیم ولی به خاطر داشته باشید که در اقتصاد غذا پایگاه خبری صنایع غذایی و کشاورزی …آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عیدپرتقال سرمازده در انتظار تنظیم بازار کشاورزی با توجه به اگروفودنیوز پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی ایرانرییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور طی یادداشتی مطرح کرد کاهش ضایعات رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایران مرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار اقتصادی کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان تمـاس با ما کلینیک ایرانیان شعبه زعفرانیه ، خیابان آصف ، میدان شهید اعجازی ، روبروی سفارت یمن ، ساختمان مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، بهداشت مقالات سلامت تاثیر نوشیدن آب بر سلامتی راههای پیشگیری و درمان سفید شدن ناخن همه چیز در مورد موی صورت کلسترول بالا بدتر است یا تری گلیسرید بالا؟ آکا همه ما به وجود چربی در خون و بدنمان احتیاج داریم چون خیلی از هورمون های بدن از چربی ساخته می الف سلامت پایگاه خبری الف ایرج حریرچی در افتتاحیه نخستین کنفرانس سرطان غرب آسیا اظهار داشت در سالمندان پزشکان ایران دو زبانه بودن و یادگیری زبان دوم در اواخر زندگی، می تواند به کاهش روند زوال ذهن و بروز تالاسمی مینور یا فقر آهن؟ تالاسمی یک اختلال ژنی است که در نوع خفیف آنمینور فرد با فعالیت زیاد و دچار کم خونی و به عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانی خواص پونه پونه از خانواده نعناع است و ترکیب اصلی موجود در این گیاه، اسانس روغنی فرار یا اقتصاد غذا پایگاه خبری صنایع غذایی و کشاورزی ایران فودپرس آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عیدپرتقال سرمازده در انتظار تنظیم بازار کشاورزی با توجه به اینکه اگروفودنیوز پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی ایران رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور طی یادداشتی مطرح کرد کاهش ضایعات مواد



لینک منبع :تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان

تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان ... www.mehrnews.com/.../تاثیر-رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-بر-کاهش-نارسایی-قلبی-در-سالمندان 4 دسامبر 2016 ... محققان در آزمایش بر روی موش ها دریافته اند که چگونه افزایش سن و چربی اضافی در رژیم غذایی موجب ایجاد سیگنال هایی شده که منجر به نارسایی قلبی ... تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان khabaredagh.ir/.../تاثیر-رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-بر-کاهش-نارسایی-قلبی-در-سالمندان 5 دسامبر 2016 ... تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان محققان در آزمایش بر روی موش ها دریافته اند که چگونه افزایش سن و چربی اضافی در ... تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان khabarland.com/.../تاثیر-رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-بر-کاهش-نارسایی-قلبی-در-سالمندان‎Cached4 دسامبر 2016 ... تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان سلامت نیوز:محققان در آزمایش بر روی موش ها دریافته اند که چگونه افزایش سن و چربی ... تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان onvansho.ir/.../تاثیر-رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-بر-کاهش-نارسایی-قلبی-در-سالمندان.html تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان. مشکل نارسایی قلبی یک التهاب بسیار فعاللاینحل در قلب است بعد از آسیب به بافت نظیر . تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان www.zahedan-tebyan.ir/main.asp?id=37670‎Cached4 دسامبر 2016 ... یافته های پژوهشی نشان می دهد؛تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندانمحققان در آزمایش بر روی موش ها دریافته اند که چگونه ... تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان ... tnews.ir/news/6ba375372485.html 5 دسامبر 2016 ... اما رژیم غذایی مدیترانه ای که دارای مقدار کمتر گوشت است، دارای نسبت پایین تر اسیدهای چرب اُمگا-۶ به اُمگا-۳ است و افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای ... تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان | اکو ... ecofood.ir/Post.aspx?ID=0e378476-a0d0-49af-969f-4782a0327f9c 4 دسامبر 2016 ... محققان در آزمایش بر روی موش ها دریافته اند که چگونه افزایش سن و چربی اضافی در رژیم غذایی موجب ایجاد سیگنال های شده که منجر به نارسایی قلبی ... تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان - سرخط www.sarkhat.com/.../تاثیر-رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-بر-کاهش-نارسایی-قلبی-در-سالمندان-fahdxu/‎Cachedمحققان در آزمایش بر روی موش ها دریافته اند که چگونه افزایش سن و چربی اضافی در رژیم غذایی موجب ایجاد سیگنال هایی شده که منجر به نارسایی قلبی بعد از حمله قلبی ... تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان ... kamandnews.ir/tag/تاثیر-رژیم-غذایی-مدیترانه-ای-بر-کاهش-نا/ [ad_1] جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد. به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی و ... تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای بر کاهش نارسایی قلبی در سالمندان - ماه سرا www.mahsara.com/?p=18977 20 دسامبر 2016 ... به گزارش خبرنگار مهر، شناسایی مکانیسم این شیوه مضر و آسیب زا مهم است چراکه بسیاری از افراد مسن بعد از حمله قلبی دچار نارسایی قلبی می شوند و ...