مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روش های طبیعی و خانگی برای درمان کک و مک صورت

[ad_1]

کک و مک یا همان لکه‌های قهوه‌ای رنگ بیشتر در افراد با پوست های روشن پدیدار می‌گردد. ماسک صورت بهترین گزینه برای درمان طبیعی کک و مک است.

کک و مک به صورت لکه‌های قهوه‌ای و در پوست‌های روشن به وجود می‌آید به طوری که شاهد هستیم چهره‌های اروپایی بیشتر دچار کک و مک می‌شوند. اگرچه وجود کک و مک در صورت یک اختلال در زیبایی محسوب می‌شود اما می‌توان با استفاده از برخی مواد طبیعی موجود در آشپزخانه آن‌ها را به مرور بی‌رنگ کرد. در این مقاله به معرفی روش‌های خانگی و طبیعی برای رفع کک و مک پرداخته‌ایم. اگر شما هم دوست دارید هر چه زودتر از شر این الکه‌ها خلاص شوید این مطلب را انتها دنبال کنید.
درمان کک و مک صورت - روش درمان کک و مک

کک و مک صورت چیست؟

کک و مک که به به صورت لگه‌هایی با رنگ قهوه‌اى روشن و تیره در پوست ایجاد مى‌شوند. معمولا در مناطقى از پوست که در معرض نور آفتاب قرار مى‌گیرد، مثل صورت، پشت دست‌ها، ساعد، گردن و سینه به وجود مى‌آید. کک و مک در هر سنى ممکن است ایجاد شود ولى بیشتر در سنین بچگى و جوانى در افراد با پوست روشن خصوصا اگر موهاى قرمز داشته باشند، بروز مى‌کند. در فصل بهار و تابستان این لکه‌ها بیشتر بروز پیدا مى‌کنند و یا اگر فرد به آن مبتلا باشد، پررنگ‌تر مى‌شود و در ماه‌هاى زمستان از بین رفته یا رنگ آنها روشن‌تر مى‌شود. کک و مک به علت فعال شدن سلول‌هاى رنگدانه‌اى پوست در معرض نور ایجاد مى‌شود و به همین دلیل، افراد مستعد باید پوشش کافى در مقابل نور آفتاب داشته باشند و به طور مرتب از کرم‌هاى ضدآفتاب و کلاه استفاده کنند. برخی افراد عقید دارند کک و مکی‌ها صورت‌های بامزه‌ای دارند و همین، زیبایی متفاوتی به آن‌ها بخشیده است اما این امر کاملا سلیقه‌ای است و بستگی به شخص دارد. هر چند درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد اما استفاده از ضد‌آفتاب، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و ایجاد پوشش مناسب پوست مثل از انواع حفاظ‌ها (کلاه و عینک)، کرم ضد‌آفتاب و. . . می‌تواند در کاهش آن نقش داشته باشد.

دلایل بروز کک و مک چیست؟

به وجود آمدن کک و مک می‌تواند دو علت داشته‌ باشد یا ژنتیک است یا به دلیل قرار گرفتن زیاد در مقابل آفتاب.
بعضی از افراد بطور ارثی مستعد کک و مک هستند و معمولا همین افراد بعد از قرار گرفتن در آفتاب به راحتی صورت‌شان پر از کک و مک می‌شود و این دقیقا همان دلیلی است که همه جا، استفاده از ضدآفتاب تاکید می‌شود. زیرا همواره تاکید بر پیشگیری است تا درمان.

درمان چیست؟

اگرچه درمان قطعی و سریعی برای این لکه‌های ناخوشایند وجود ندارد اما کمرنگ کردن آن‌ها هم می‌تواند تا حد زیادی در بازیابی زیبایی فرد داشته باشد:

استفاده از لیزر برای نابودی لکه‌ها

اگر به دنبال این هستید که کک و مک‌هایتان را تا حد امکان کمرنگ کنید یا حتی از بین ببرید، باید از تکنولوژی‌های جدید مثل لیزر استفاده کنید. زیرا اولا لیزر مخصوص درمان کک و مک تقریبا بی‌عارضه است. البته در صورت استفاده از دستگاه‌های خوب و معتبر و مهم‌تر مهارت و تجربه کافی پزشک.  البته از آنجایی که لیزر سطح رویی پوست را می‌سوزاند احتمالا روزهای اول پوست ملتهب خواهد شد که کاملا طبیعی است.
روش های درمان کک و مک - کمرنگ کردن لکه های صورت


استفاده از روش‌های طبیعی
راه‌حل‌های خانگی وجود دارد که از قدیم برای از بین بردن کک و مک استفاده می‌شده، در این راه‌حل از موادی استفاده می‌شود که در همه آشپزخانه‌ها وجود دارند و بطور حیرت‌آوری می‌توانند موثر باشند:
  • شیر : برای این کار باید از شیر ترش شده استفاده کنید. این ماده ممکن است لکه‌ها را کامل از بین نبرد ولی می‌تواند کمک کند رنگ آن‌ها کمی روشن شود و این به علت اسید لاکتیک موجود در آن است. میزان این اسید در شیر ترش شده بسیار بیشتر از شیر ترش نشده است. به این منظور روزی یک بار صورت خود را با شیر ترشیده بشویید و اجازه بدهید که، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان باقی بماند. اگر پوستتان خشک است، شیر را با یک دستمال مرطوب از روی صورتتان پاک کنید و اگر پوست چربی دارید، پس از شست‌وشوی آن با آب ولرم، کمی صورت خود را با آبلیموی ترش و تازه ماساژ دهید و با آب ولرم، آن را دوباره بشویید.
  • لیمو ترش :  اسید سیتریک ماده فعال موجود در لیمو ترش است. این اسید در واقع نوعی روشن‌کننده طبیعی است. در حقیقت معمولا آب و عصاره انواع مرکبات در مراقبت‌های پوستی به کار می‌روند چون می‌توانند چربی‌های پوست را متعادل کنند و لک‌ها و رنگدانه‌های پوستی را کاهش دهند.
  • ماسک میوه : استفاده از ماسک میوه‌های فصل مانند ماسک زردآلو یا توت‌فرنگی تازه، برای از بین بردن موقت کک‌ و مک، بسیار موثر است.
  • پیاز : پیاز قرمز را حلقه‌حلقه کنید و روی پوست صورتتان بگذارید. این کار را روزی ۲ بار انجام دهید تا رنگ لکه‌های پوست کمرنگ شود.
  • جعفری : آب جعفری را بگیرید و آن را با آبلیموی تازه، مخلوط کنید. شما می‌توانید روزی ۲ بار محل کک‌ و مک‌هایتان را با این ترکیب، بشویید.
  • ماست : اگر روزی ۲ تا ۳ مرتبه ماست ترش روی صورتتان بمالید، کک‌ و مک‌هایتان کمرنگ می‌شوند.
  • سرکه : گر روزی یک مرتبه صورت خود را با آب و سرکه بشویید، می‌توانید به کمرنگ شدن لکه‌های پوستتان به مرور زمان، امیدوار باشید.
  • گوجه فرنگی : هر روز به‌خصوص در روزهای گرم که امکان تشدید کک و مک وجود دارد، گوجه‌فرنگی بخورید. ترکیب‌های موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند از بروز یا تشدید کک‌ و مک، پیشگیری کند.
  • روغن کرچک : پیش از خواب، کمی روغن کرچک روی پوست صورتتان بمالید. ترکیب‌های موجود در روغن کرچک می‌توانند باعث کمرنگ شدن لکه‌های کک‌ و مک بشوند.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

درمان های خانگی برای از بین بردن کک و مکدرمان های خانگی برای از بین بردن کک و مک از بین بردن کک و مک کک و مک های صورتمراقبت های درمان های خانگی برای آفتاب سوختگیدرمان های خانگی برای آفتاب سوختگی درمان آفتاب سوختگیسوختگیسوختگی های شدیدمحل کاروفناوری کَلالهکاران ارجمند، سلام و عرض ادب خداوند را شاکریم که براساس سند تحوّل بنیادین آموزش و آکنه چیست و راههای پیشگیری و درمان آکنه کدامست، …آکنه سردسته بیماری های پوستی است کشف روش تازه برای درمان آکنه و جوش انواع آکنه و روش چگونه لکه های صورت را از بین ببریم؟ پاک کردن لکه صورت و …چگونه لکه های صورت را از بین ببریم؟وقتی که پوست شما در معرض نور شدید آفتاب قرار می درمان بیماری ‌لک و پیس پوست ایران ناززمانی‌که این پروژه تحقیقاتی یعنی پیوند سلول‌های ملانوسیت به پوست به من پیشنهاد شد چند ماسک ساده و مفید برای موها زیباشو دات کامموضوعات مرتبط چند ماسک مخصوص موها ۲۰ماسک خانگی برای زیبایی و سلامت موهاقسمت اول درمان شل شدن پوست و افتادگی آنداشتن پوستی سفت و با نشاط دشوار است در اینجا راههایی را ارائه می دهیم که ممکن است برای مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانروغن نارگیل باعث تقویت آبرسانی و تزریق آنتی اکسیدان های مغذی به پوست می شود و به همین درمان های خانگی برای از بین بردن کک و مک درمان های خانگی برای از بین بردن کک و مک از بین بردن کک و مک کک و مک های صورتمراقبت های پوستی درمان های خانگی برای آفتاب سوختگی درمان های خانگی برای آفتاب سوختگی درمان آفتاب سوختگیسوختگیسوختگی های شدیدمحل سوختگی کاروفناوری کَلاله کاران ارجمند، سلام و عرض ادب خداوند را شاکریم که براساس سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش و آکنه چیست و راههای پیشگیری و درمان آکنه کدامست، آکنه، درمان آکنه سردسته بیماری های پوستی است کشف روش تازه برای درمان آکنه و جوش انواع آکنه و روش های چگونه لکه های صورت را از بین ببریم؟ پاک کردن لکه صورت و بینی چگونه لکه های صورت را از بین ببریم؟وقتی که پوست شما در معرض نور شدید آفتاب قرار می گیرید درمان بیماری ‌لک و پیس پوست «زمانی‌که این پروژه تحقیقاتی یعنی پیوند سلول‌های ملانوسیت به پوست به من پیشنهاد شد، برای چند ماسک ساده و مفید برای موها زیباشو دات کام موضوعات مرتبط چند ماسک مخصوص موها ۲۰ماسک خانگی برای زیبایی و سلامت موهاقسمت اول درمان شل شدن پوست و افتادگی آن داشتن پوستی سفت و با نشاط دشوار است در اینجا راههایی را ارائه می دهیم که ممکن است برای داشتن مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران غذاهای غنی از این فیبر اگر نشاسته ای هم باشد همچون بسیاری از نان های غلات و برنج قهوه ای غذای



لینک منبع :روش های طبیعی و خانگی برای درمان کک و مک صورت

درمان کک و مک | ماسک ها و راههای خانگی درمان کک و مک با طب سنتی - نمناک namnak.com/درمان-کک-مک.p23126‎Cachedلکه های قهوه ای روی پوست صورت و بدن یعنی اختلالی بزرگ در زیبایی و جذابیت. برای درمان سریع کک و مک دو روش درمان دارویی و درمان خانگی با ماسک های گیاهی توصیه ... پاک کردن همیشگی لک و مک صورت - نمناک namnak.com/پاک-کردن-لک-مک-صورت.p17949‎Cachedکک و مک صورت و ماسک ضد لک صورت گیاهی و بهترین مواد غذایی برای پوست و علت لکه های پوستی و درمان لک و پیس و زیبایی پوست را در نمناک ببینید. ... برای اینکه راه حل های درست از بین بردن لک های صورت را با استفاده از گیاهان دارویی و روش های ... یک درمان طبیعی برای کک و مک - آفتاب aftabnews.ir/fa/news/201393/یک-درمان-طبیعی-برای-کک-و-مک‎Cached Similar15 جولای 2013 ... وجود کک و مک روی بینی و گونه‌ها و صورت، بخشی از زیبایی شما را ... وی در مورد لیزر درمانی که یکی از راه‌های درمان کک و مک است، تصریح کرد: تا به ..... منم رو پوستم کک ومک دارم به علت نور افتابرچند بار از این ماسک های خانگی استفاده ... 15 راه حل معجزه آسا برای درمان کک و مک - پارسی طب fa.parsiteb.com/15-راه-حل-معجزه-آسا-برای-درمان-کـک-‌و-مـک/‎Cached Similarمورد الف : برای از بین بردن کک و مک مادرزادی درمان گیاهی خاصی وجود ندارد. ... بنابراین تمام مشکلات پوستی-کبدی مخصوصا کک و مک و لک های صورت که مربوط به ... درمان کک و مک صورت با چند روش موثر طبیعی!! - سیمرغ seemorgh.com/.../357150-درمان-کک-مک-صورت-روش-موثر-طبیعی/‎Cached10 ژوئن 2017 ... از بین بردن کک و مک صورت با روش های طبیعی. کک و مک یکی از ... اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان های خانگی برای از بین بردن کک و مک. درمان های خانگی برای از بین بردن کک و مک - بیتوته www.beytoote.com/attire/.../remedies3-removing-reckles.html‎Cached Similarدرمان های خانگی برای از بین بردن کک و مک از بین بردن کک و مک, کک و مک های صورت ... اگر شما هم جزو افرادی هستید که چندان کک و مک های صورت تان را دوست ندارید اول از همه ... موها و چشمانی رنگی دارند که در واقع نتیجه طبیعی عمل سلول های رنگ ساز است. ... روش دیگر، استفاده از ماسک خامه ترش است که تقریبا مثل شیر ترش عمل می کند، شما ... ماسک خانگی و گیاهی برای رفع کک و مک - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/lifestyle/healthy.../128623-رفع-کک-و-مک-با-ماسک‎Cached Similar11 فوریه 2015 ... ماسک خانگی و گیاهی برای رفع کک و مک-رفع کک و مک با ماسک-روش خانگی ... کک و مک های صورت تان را دوست ندارید اول از همه باید بدانید درمان قطعی ... ۱۲ روش درمان خانگی کک و مک - سلامتی salamati.ir/2017/01/10/۱۲-روش-درمان-خانگی-کک-و-مک/‎Cached10 ژانویه 2017 ... مقاله «درمان کک و مک صورت – ۱۲ روش درمان خانگی کک و مک» شما را با برخی از روش های طبیعی درمان کک و مک آشنا می کند. اینکه گفته می‌شود درمان ... درمان های خانگی برای کک و مک و لکه های پوستی • دونفره https://www.2nafare.com/درمان-های-خانگی-کک-مک-لکه-های-پو/‎Cachedماسک های خانگی و بسیار ساده برای درمان کک و مک های پوست. درمان های ... بسیاری از درمانهایی که برای از بین بردن کک و مک بر روی صورت انجام میدن نیازمند هزینه های زیادیه از جمله لایه بردارهای ... پس بهتره بریم سراغ درمانهای طبیعی و خانگی تا در بلند مدت عوارض جانبی ناخواسته ای هم نداشته باشه. .... درمان موخوره با روش های طبیعی و خانگی ... از بین بردن کک و مک به روش طبیعی و ساده - زنجفیل www.zanjefil.com/از-بین-بردن-کک-و-مک-به-روش-طبیعی-و-ساده/‎Cached18 جولای 2016 ... این بار در زنجفیل با روش طبیعی از بین بردن کک و مک آشنا میشوید. ... قسمت هایی از صورت و بدن که بیشتر در مواجه به آفتاب هستند دچار کک و مک و لکه های قهوه ای ... نیش زنبور و گزیدگی را با درمان های فوری و خانگی آرام کنید.