مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روش های درمان فوری جوش سر سیاه را بدانید

[ad_1]

جوش سر سیاه یکی از انواع آکنه‌های پوستی است که با بسته شدن مجرای فولیکول‌ مو ایجاد می‌شود. استفاده از مواد طبیعی در درمان جوش صورت موثر است.

آکنه یا جوش‌های صورت انواع مختلفی دارند که که روش‌های درمان و رفع آن‌ها بر حسب نوع آکنه متفاوت است. جوش سر سیاه یکی از انواع آکنه است که خوشبختانه قابل درمان هم می‌باشد. قطعا هیچکس از دیدن این دانه‌های سیاه رنگ روی پوستش خوشحال نمی‌شود و بلافاصله به فکر راه چاره‌ای برای از بین بردن آن‌ها می‌افتد. استفاده از ماسک صورت با استفاده از مواد طبیعی مثل عسل، تخم مرغ یا آلوئه‌ورا می‌تواند روند بهبود این جوش‌ها را سرعت ببخشد. ما در این مقاله روش‌هایی کاملا خانگی و قابل دسترس را برای درمان این دانه‌های سیاه پوستی ذکر خواهیم کرد.
درمان خانگی جوش سر سیاه - روش درمان آکنه های پوستی

جوش سر سیاه

جوش سر سیاه یکی از انواع آکنه‌ها هستند. آکنه از جمله شایع‌ترین مشکلات پوستی است که افراد برای درمان آن به متخصص پوست مراجعه می‌کنند. جوش‌های سرسیاه را باید از جوش‌های سرسفید تفکیک کرد زیرا روش درمان آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. جوش‌های سرسیاه فولیکول‌هایی هستند که منافذ آنها بیش از حد باز است. این منافذ با چربی‌ها و سلول‌های مرده پوست پر شده‌اند و در نتیجه یک واکنش شیمیایی به اکسیده شدن ملانین در پوست منجر می‌شوند.

علت ایجاد جوش‌های سر سیاه چیست؟

یکی از عمده‌ترین دلایل ایجاد جوش سر سیاه ، چربی پوست و منافذ باز آن است. با استفاده از روش‌های درمانی، نمی‌توان چربی پوست را از بین برد اما می‌توان آن را کنترل کرد و در نتیجه جوش‌های سرسیاه را کاهش داد. در حالی‌ که بسیاری از افراد برای درمان این جوش‌ها به پزشک متخصص مراجعه کرده و از محصولات و داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند، برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند با این مشکل از طریق روش‌های درمانی طبیعی مقابله کنند.

چطور پیشگیری کنیم؟

موثرترین راه پیشگیری از ایجاد جوش سر سیاه تمیز کردن یا پاکسازی صحیح پوست است. هیچ‌گاه شب با آرایش نخوابید و حتماً قبل از خوابیدن پوست خود را تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که تمیز کردن بیش از حد پوست (بیشتر از روزی دوبار) نیز موجب تحریک و ترشح بیش از حد چربی و تشدید دانه‌های سرسیاه می‌شود. همچنین استفاده از یک صابون و پاک کننده ملایم به خصوص در افراد مستعد آکنه بسیار مهم است؛ زیرا موجب حذف سلول‌های مرده از روی پوست می‌شود. همیشه آب زیادی بنوشید و پوست خود را هیدراته نگه دارید. خوردن غذاهای چرب و استفاده از کرم‌ها با پایه چرب را به طور کلی فراموش کنید. با انجام این کارها به آسانی می‌توانید از بروز آکنه‌های پوستی جلوگیری کنید.

درمان جوش سر سیاه

جوش‌های سرسیاه را به آسانی می‌توانید با درمان‌های خانگی از روی بینی و صورت خود حذف کنید. درمان‌ خانگی جوش‌های سرسیاه اصلا پر هزینه نبوده و تنها روش‌هایی موثر و بی‌خطر برای پوست می‌باشند. در این جا برخی روش‌های درمان خانگی طبیعی برای از بین بردن سریع جوش‌های سرسیاه ذکر شده اند:

از لیمو ترش استفاده کنید
لیموی ترش خواص ضدعفونی و آنتی‌اکسیدان دارد و به همین خاطر درمان خانگی پرطرفداری در از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی و صورت است. چون لیمو کاملا اسیدی است باید آن را با مقدار کمی آب رقیق کنید تا پوست را تحریک نکند. به این مخلوط نمک هم اضافه کنید تا تاثیر بهتری داشته باشد. این مخلوط را روی صورت و بینی بمالید. بگذارید تمام شب روی صورت بماند و صبح آن را با آب ولرم بشویید.  نمک و اسید طبیعی موجود در لیمو ترکیب عالی در خشک کردن سرسیاه‌ها می‌باشد. با استفاده از این ترکیب فورا متوجه خواهید شد که این دانه‌ها کم‌تر شده‌اند و بنابراین پوست شما تمیزتر و درخشان‌تر نیز  می‌شود.

روش های طبیعی و خانگی برای درمان آکنه - رفع جوش سر سیاه پوست

با ترکیب شکر و عسل اسکراب خانگی بسازید
مقدار کافی شکر را با عسل مخلوط  کنید تا یک لایه بردار طبیعی صورت بسازید. بعد از پاک کردن و تمیز کردن صورت، از مخلوط عسل و شکر برای لایه برداری بینی و دیگر بخش‌های صورت که جوش سر سیاه در آن دیده می‌شود استفاده کنید. این لایه بردار پوست‌های مرده را برمی‌دارد تا اجازه ظاهر شدن به سرسیاه‌ها را بدهد. هنگامی که سرسیاه‌ها در پوست ظاهر شدند آسان‌تر می‌توان آن‌ها را از بین برد. این روش راهی موثر برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه صورت و بینی است.
روش های طبیعی و خانگی برای درمان آکنه - رفع جوش سر سیاه پوست

تاثیر آلوئه‌ورا در از بین بردن جوش سر سیاه
آلوئه‎‌ورا شفافیت پوست را به دنبال دارد و یک ضد عفونی کننده و بی‌حس کننده‎ فوق‌‎العاده برای پوست است. این گیاه رطوبت پوست را تامین می‎کند. آلوئه‎ورا یک درمان خانگی موثر برای رفع لکه‌های تیره پوست و از بین بردن آفتاب سوختگی‎ها، جوش‎های آکنه، رفع خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن است. همه‎ این‌‎ها موجب پیری زودرس پوست شده و جوش‎های سرسیاه را به دنبال دارند. شما می‎توانید ژل آلوئه‌ورا را به طور مستقیم روی پوست بمالید و سپس پوست خود را ماساژ دهید.
روش های طبیعی و خانگی برای درمان آکنه - رفع جوش سر سیاه پوست

جوش شیرین را فراموش نکنید
جوش شیرین یکی از آن ماده‌های جادویی است که کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد. علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، جوش شیرین به لایه‌برداری سلول‌های مرده نیز کمک می‌کند. مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل شود. سپس به آرامی و به حالت چرخش‌وار آن را بر روی پوستتان بمالید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند تا کاملا خشک شود. سپس آن را با آب بشویید.
روش های طبیعی و خانگی برای درمان آکنه - رفع جوش سر سیاه پوست

ماسک تخم مرغ می‌تواند کمک کننده باشد
سفیده تخم مرغ موجب تنگ شدن منافذ باز پوست می‌شود و آلودگی موجود در آنها را نیز از بین برده و پوست را پاک و تمیز می‌کند. زرده دو عدد تخم مرغ را از آنها جدا کنید و سفیده باقی مانده را بر روی پوستتان بمالید. اجازه دهید سفیده‌ها روی پوستتان خشک شوند سپس یک لایه دیگر از سفیده باقی مانده را بر پوستتان بمالید. اجازه دهید این ماسک دو لایه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر پوست صورتتان بماند و خشک شود. سپس با استفاده از آب گرم ماسک را بشویید. با انجام این کار به مرور شاهد از بین رفتن جوش سر سیاه روی پوستتان هستید.
روش های طبیعی و خانگی برای درمان آکنه - رفع جوش سر سیاه پوست
علاوه بر استفاده از مواد طبیعی که در بالا ذکر شد رعایت موارد زیر هم می‌تواند در بهبود سریع آکنه‌های پوستی و به ویژه جوش سر سیاه موثر باشد:
  • روزی دو بار صورتتان را بشویید و برای این کار از شوینده‌های بسیار ملایم استفاده کنید.
  • مرتب رو‌بالشی‌هایتان را عوض کنید تا زمینه بروز دانه‌های سر سیاه ایجاد نشود.
  • کرم‌هایی که پوست را خیلی خشک یا چرب می‌کنند استفاده نکنید.
  • بطور مرتب از مرطوب کننده‌های بدون چربی استفاده کنید.
  • به مدت طولانی در معرض نور آفتاب مستقیم قرار نگیرید.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اگر جوش سرسیاه دارید، بخوانید، جوش، درمان جوش، جوش …جوش سر سیاهجوش سر سیاه بینیجوش سر سیاه روی بینیجوش سرسیاهدرمانجوش سر سیاه صورتجوش روش های جدید برای درمان لکه های قهوه ای پوست نیک …درمان فوری آکنه و جوش صورت داروی گیاهی و طب سنتی درمان سردردهای مزمن با مصرف پوست،سلامت پوست،مراقبت از پوست،تاتو،جوش صورت،درمان جوش ماسک صورتلک صورتپوست زیبا آرایش صورتتاتوپوستجوش صورتدرمان جوش صورتانواع ماسک کامل ترین مرجع برای درمان تبخال روش فوق العاده …پزشکی و سلامتلبته که خیلی سوزناکه ولی از روش های موثر برای درمان تبخاله چراکه جلوی پیشرفت عفونت درمان آرنج و زانوهای سیاه درمان فوری آکنه و جوش صورت داروی گیاهی و طب سنتی درمان سردردهای مزمن با مصرف یک درمان خانگی فوق العاده موثر آکنه و جوش عکسرژلب شکسته را با دو راه حل مثل روز اول کنید عکس دو روش عالی برای نو کردن و استفاده روش بهبود سریع جای جوش و زخم بسیار کاربردیبه گزارش نیک صالحی آکنه ، جوش ، زخم و برخی بیماری‌های پوستی می‌توانند جای زشتی در جوش صورت و درمان جوش صورت درمان جوش صورت جوش صورت جای جوش صورت ماسک جوش صورت ماسک برای جوشجای جوشرفع جوش صورت انرژِی مثبت پوست و زیباییاستفاده از روش های مختلف در سالن های زیبایی ممکن است موجب عوارضی مانند حساسیت، قرمزی خانه داری پزشکان ایران حتما شما هم دوست دارید خانه ای تمیز و بدون لکه و کثیفی داشته باشید اگر از جمله خانم اگر جوش سرسیاه دارید، بخوانید، جوش، درمان جوش، جوش زیر پوستی جوش سر سیاهجوش سر سیاه بینیجوش سر سیاه روی بینیجوش سرسیاهدرمانجوش سر سیاه صورتجوش روش های جدید برای درمان لکه های قهوه ای پوست نیک صالحی درمان فوری آکنه و جوش صورت داروی گیاهی و طب سنتی درمان سردردهای مزمن با مصرف روزانه پوست،سلامت پوست،مراقبت از پوست،تاتو،جوش صورت،درمان جوش صورت ماسک صورتلک صورتپوست زیبا آرایش صورتتاتوپوستجوش صورتدرمان جوش صورتانواع ماسک صورت کامل ترین مرجع برای درمان تبخال روش فوق العاده برای رفع تبخال پزشکی و سلامت لبته که خیلی سوزناکه ولی از روش های موثر برای درمان تبخاله چراکه جلوی پیشرفت عفونت رو میگیره درمان آرنج و زانوهای سیاه درمان فوری آکنه و جوش صورت داروی گیاهی و طب سنتی درمان سردردهای مزمن با مصرف روزانه یک درمان خانگی فوق العاده موثر آکنه و جوش عکس پرشین وی همه خانم ها از ظاهر شدن آکنه و جوش روی صورت خود وحشت دارند و اغلب به دنبال مقابله با روش بهبود سریع جای جوش و زخم بسیار کاربردی روش بهبود سریع جای جوش و زخم بسیار کاربردی جوش صورت و درمان جوش صورت درمان جوش صورت جوش صورت جای جوش صورت ماسک جوش صورت ماسک برای جوشجای جوشرفع جوش صورتعلت جوش انرژِی مثبت پوست و زیبایی استفاده از روش های مختلف در سالن های زیبایی ممکن است موجب عوارضی مانند حساسیت، قرمزی و



لینک منبع :روش های درمان فوری جوش سر سیاه را بدانید

روش های درمان فوری جوش سر سیاه را بدانید | ستاره setare.com/fa/news/.../روش-های-درمان-فوری-جوش-سر-سیاه-را-بدانید‎Cached4 دسامبر 2016 ... آکنه یا جوش‌های صورت انواع مختلفی دارند که که روش‌های درمان و رفع آن‌ها بر حسب نوع آکنه متفاوت است. جوش سر سیاه یکی از انواع آکنه است که ... درمان سریع جوش سرسیاه - بیتوته www.beytoote.com/attire/.../prompt3-treatment-blackheads.html‎Cached Similarراه‌های گوناگونی برای درمان جوش‌های سرسیاه وجود دارند. اما کلید هر روش درمانی، دوام و پشتکار است. هیچ یک از انواع آکنه را نمی توان یک شبه درمان کرد. اما استفاده از روش‌های ... جوش سرسیاه را با روشهای موفق خانگی از بین ببرید!! - بیتوته www.beytoote.com/attire/cuticle/get5-blackhead-home.html‎Cachedدرمان سریع جوش, جوش سرسیاه,انواع آکنه, مشکلات پوستی, جوش‌های سرسفید,دلایل ایجاد ... آینه را نداشته‌اید، باید بدانید که این نقاط سیاه‌رنگ یا همان جوش‌های سرسیاه، جوش‌های ... یکی از روش های محبوب برای از بین بردن لکه های پوست پاپایا می باشد، این ماده ... ۱۴ روش سریع برای درمان جوش صورت | چطور chetor.com/19027-۱۴-روش-برای-درمان-جوش-صورت/‎Cached27 سپتامبر 2016 ... اگر می‌خواهید با روش‌های درمان سریع جوش آشنا شوید، می‌توانید به جای خواندن این مقاله ... اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از شر جوش‌ خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید ... مقاله مرتبط: درمان جوش سرسیاه با ۱۱ روش موفق و قطعی خانگی ... درمان سریع خانگی برای جوش های سرسیاه - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../درمان-سریع-خانگی-برای-جوش-های-سرسیاه.html‎Cached8 نوامبر 2013 ... خطر ترکاندن جوش و فشار بر روی جوش را بدانید! ... برای از بین بردن جوش های سر سیاه می توانید از روش دیگری استفاده کنید: کمی آب جوش را در یک کاسه ... قرص آسپرین یکی از ماسک های خانگی برای درمان پوست ها را می توان با آسپرین روش های درمان فوری جوش سر سیاه را بدانید - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29085521 4 دسامبر 2016 ... روش های درمان فوری جوش سر سیاه را بدانید. جوش سر سیاه یکی از انواع آکنه های پوستی است که با بسته شدن مجرای فولیکول مو ایجاد می شود. استفاده از ... درمان جوش های سرسیاه به صورت قطعی - پارسی طب fa.parsiteb.com/جوش-های-سرسیاه-و-درمان-قطعی-آن/‎Cached Similarدرمان جوش سر سیاه در خانه برای حذف این دانه‌ها از روی پوست، نوارهای دارویی در ... ولی در صورت تمایل به استفاده از روش‌های خانگی و طبیعی شیوه‌های متفاوتی نیز وجود دارند. جوش های سرسیاه را اینگونه ریشه کن کنید - نمناک namnak.com/جوش-های-سرسیاه.p27137‎Cachedجوش سرسیاه و علت جوش سرسیاه و درمان جوش سرسیاه و از بین بردن جوش سرسیاه و جوان سازی ... زیبایی پوست صورت از دیرباز برای همه مهم بوده است و افراد اغلب روشهای ... شاید برای تان جالب باشد که بدانید چرا جوش های سرسیاه در بزرگسالان به وفور ایجاد می شود. .... روش خانگی برای خداحافظی با موهای زائدروش هایی عالی برای درمان آفتاب ... روش ساده و طبیعی رفع جوش های سرسیاه روی بینی - نمناک namnak.com/رفع-جوش-های-سرسیاه.p38230‎Cachedاگر می خواهید فورا از شر جوش های سرسیاه خلاص شوید، هر یک از درمان های خانگی زیر را ... نیست، باید بدانید که برای از بین بردن جوش های سرسیاه نیز فوق العاده است. سه سوته جوش هایتان را درمان کنید - سیمرغ seemorgh.com/lifestyle/style-and-beauty/.../164563-164563/‎Cached Similar27 ژوئن 2013 ... 3 - یک حوله را داغ کنید و روی این دانه‌های سرسیاه قرار دهید، بخار و گرمای ناشی از حوله باعث می‌شود ... اگر برای درمان سریع جوش‌ها به پزشک مراجعه کنید احتمالا مصرف داروهای کورتونی یا ... تزریقی تجویز می‌کند اما باید بدانید با مصرف طولانی‌مدت این داروها آکنه بدتر می‌شود اما در ... 4 درمان فوری برای از بین بردن جوش صورت.