مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نودل چیست + مضرات نودل فوری

[ad_1]

نودل نام نوعی غذای شبیه به اسپاگتی است که با استفاده از آرد گندم تهیه میشود. برای آنکه بدانید نودل چیست و چه مضراتی دارد، این مطلب را بخوانید.

نودل چیست؟

شاید این روزها کمتر کسی را بتوات یافت که نام نودل را نشنیده باشد اما برای آنکه بیشتر با این ماده غذایی آشنا شوید و بدانید اصلا "نودل چیست و چه خواص و مضراتی دارد"، خواندن این مطلب توصیه می‌شود. 

نودل یک غذایی اصیل آسیایی است که از برش خمیر فطیر (عمل‌آوری نشده) تهیه می‌شود. شناخته‌شده‌‌ترین نوع نودل، به شکل‌ نوارهای نازک و بلند و شبیه به اسپاگتی است، اما نودل به شکل‌های متنوع دیگری مانند موجی، لوله‌ای، رشته‌ای و صدفی نیز برش می‌خورد. به طور معمول نودل را در آب جوش همراه با کمی نمک و روغن می‌پزند اما سرخ کردن نودل در تابه نیز نوعی روش دیگر برای طبخ نودل چینی است. البته این روزها، با توجه به گرایش افراد در کشورهای مختلف به این غذای ساده، روش‌های پخت نودل بسیار متنوع‌تر شده و حتی انواع سالاد نودل نیز با استفاده از رشته‌های نودل چینی تهیه می‌شود.
نودل چیست؟، نودل چینی، رشته‌  نودل، نودل فوری، طرز تهیه نودل ، غذا با نودل
در کشورمان ایران نیز، با استفاده از رشته‌های نودل برنج که سفیدرنگ و شفاف هستند، نوعی فالوده شبیه به فالوده شیرازی تهیه می‌شود که البته کیفیت و طعم فالوده شیرازی سنتی که با استفاده از نشاسته تهیه می‌شود را نخواهد داشت. 

 نودل چینی را معمولا همراه با سس مخصوص و یا به همراه سوپ سرو می‌‌کنند.

نودل چینی اصیل را با استفاده از آرد گندم، آرد برنج و نشاسته ماش تهیه می‌کنند که البته نوع موجود و مورد استفاده در ایران، از نوع آرد گندم یا برنج است.

معمولا برای تغییر رنگ و طعم نودل، به آن تخم‌مرغ یا غلات اضافه می‌شود. 

به طور کلی نودل غذای سالمی برای کودکان محسوب نمی‌شود و نمی‌تواند جای غذاهای مغذی خانگی را بگیرد اما اگر کودک شما تمایل به خودن نودل دارد بهتر است ان را همراه با سبزیجت فراوان تهیه کنید و در وعده‌های غذایی کم به آن‌ها بدهید.

آنچه درباره نودل فوری نمی‌دانید:

نودل‌ فوری که در دهه ۶۰ میلادی در بازارهای داخلی کره رواج یافتند یک غذای رشته‌ای فوری و اغلب تند هستند که در لیوان‌های یک‌بار مصرف و قابل بازیافت بسته‌بندی می‌شوند و می‌توان این لیوان‌های نودل را در هرجایی مثل کافی‌نت، کتابخانه، قطار و یا هر جای دیگری تهیه و مصرف کرد. 

این نودل‌ها سرشار از نمک هستند و یک لیوان از این نودل‌های محبوب، محتوی بیش از ۹۰ درصد از نمک مجاز روزانه مصرف‌کنندگان است ضمن اینکه نباید از غذایی که کمتر از یک دلار قیمت دارد توقع خاصیت غذایی بیش از این داشت.

آنچه مسلم است این است که مردم کشورهای کره‌جنوبی و چین بیش از هر کشور دیگری نودل فوری مصرف می‌کنند و بسیاری از آن‌ها این غذا را به عنوان غذای اصلی می‌شناسند. آن‌ها نودل‌های حاوی امگا-۳ و محتوی سبزیجات که در آن از ادویه کمتری استفاده شده را مصرف می‌کنند اما خبر بد برای این افراد و سایر علاقمندان به نودل این است که مصرف نودل‌های فوری برای قلب خطر دارد.

در مطالعات جدید که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ میلادی روی بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر از ساکنان کره‌جنوبی که بین ۱۹ تا ۶۴ سال داشتند انجام گرفت مشخص شد که افرادی که در رژیم غذایی خود از گوشت فراوان، نوشابه‌های گازدار، غذاهای سرخ کردنی و فست‌فودها از جمله نودل‌های فوری استفاده می‌کنند در معرض افزایش چاقی‌های شکمی و افزایش LDL یا کلسترول بد قرار دارند.

بنابر این مطالعه؛ مصرف نودل‌های فوری بیش از دوبار در هفته سبب افزایش احتمال بروز سندرم متابولیکی می‌شود که یکی از عوامل بروز مشکلات قلبی به ویژه در زنان محسوب می‌شود.

طبق آنچه در سایت "وب بی ام" منتشر شده، مصرف نودل می‌تواند با خطر ابتلا به بیماری‌های مزمنی نظیر امراض قلبی، دیابت و حتی سکته مغزی مرتبط باشد.

نودل چیست؟، مضرات مصرف نودل، نودل فوری، غذا با نودل، سالاد نودل ، نودل سرخ شده

در ادامه، دلایل اصلی مضر بودن نودل فوری برای سلامتی را برای شما شرح خواهیم داد:

مضرات نودل فوری:

یک بسته ۸۵ گرمی نودل حاوی حدود ۱۴.۵گرم چربی است که چربی اشباع شده ناسالم چیزی حدود ۶.۵ گرم از آن را تشکیل می‌دهد. یعنی یک سوم بیش از میزان مجاز مصرف روزانه.
  • عدم برخورداری از پروتئین و مواد معدنی
یک بسته نودل فوری در واقع هیچ ارزش غذایی خاصی ندارد. میزان ویتامین C ،A و کلسیم در نودل صفر است و تنها حاوی 4 گرم پروتئین و ۱۰ درصد آهن است که برای تامین نیاز بدن بسیار اندک و در واقع بی فایده است. 
  • وجود انواع طعم دهنده‌ها
پودر‌های طعم‌دهنده به‌کاررفته در نودل از نمک، قند، ادویه و "مونوسدیم گلوتامات" ساخته شده که اکثر آن‌ها برای سلامتی مضر هستند.
نودل فوری حاوی مقادیر بسیار زیادی سدیم است. با مصرف هر بسته نودل فوری حدود ۴۱ درصد از میزان نمک مجاز بدن در روز تامین می‌شود. بیشتر سدیم موجود در نودل به خاطر طعم‌دهنده‌های مصرف در نودل است.
  • وجود ماده شیمیایی بیسفنول A
نوعی ماده شیمیایی به نام بیسفنول A در بسته‌بندی نودل استفاده می‌شود که این ماده، بر مسیری که هورمون‌ها پیام‌ها را به سراسر بدن می‌فرستند تاثیر مخربی دارد.
یک بسته نودل از لحاظ جذب کالری به عنوان دو وعده غذایی محسوب می‌شود. یک بسته کامل این غذا دارای ۴۰۰ کالری است.
  • شیوه ناسالم آماده‌سازی نودل
تولیدکنندگان برای آنکه بتوان بسته‌های حاوی نودل را برای چند ماه نگهداری کرد،  نودل‌ها را در روغن سرخ می‌کنند که این کار برای سلامتی مضر است.
  • سندرم متابولیک قلبی
بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف نودل فوری برای دو تا سه وعده در طول هفته با ابتلا به سندرم متابولیک قلبی ارتباط دارد. این سندروم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیگر بیماری‌ها همچون دیابت و سکته مغزی را افزایش دهد.

با این توضیحات دیگر به خوبی می‌دانید نودل چیست و چرا نباید آن را به عنوان یک وعده غذایی پرمصرف در نظر گرفت. در واقع با توجه به آنچه توضیح داده شد، مصرف غذایی مانند نودل نه تنها هیچ ماده غذایی مفید و ضروری را به بدن نمی‌رساند، که ممکن است باعث مشکلات و ناراحتی‌های زیادی نیز بشود و این مطلوب هیچ‌کس نیست.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فواید و مضرات بادام زمینی خواصبادامزمینیخواص بادام زمینی و فواید مضرات بادام زمینی و فوایدکره بادام زمینی و خواص روغن بادام خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص …این سبزی پیری را از شما دور می کند آشنایی با خواص روغن بادام تلخ‏ میوه هایی که به کاهش اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی فواید و مضرات بادام زمینی خواصبادامزمینی خواص بادام زمینی و فواید مضرات بادام زمینی و فوایدکره بادام زمینی و خواص روغن بادام زمینی خواص سبزیجات، خواص میوه جات ،خواص خوراکیها،سبزیجات مقالات سلامت این سبزی پیری را از شما دور می کند آشنایی با خواص روغن بادام تلخ‏ میوه هایی که به کاهش وزن اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشیرزومه کاری پیلاتس مضرات



لینک منبع :نودل چیست + مضرات نودل فوری

نودل چیست + مضرات نودل فوری | ستاره setare.com/fa/news/7306/نودل-چیست-مضرات-نودل-فوری‎Cached13 نوامبر 2016 ... نودل نام نوعی غذای شبیه به اسپاگتی است که با استفاده از آرد گندم تهیه میشود. برای آنکه بدانید نودل چیست و چه مضراتی دارد، این مطلب را بخوانید. نودل چیست + مضرات نودل فوری - تی نیوز https://tnews.ir/news/210874132161.html‎Cached13 نوامبر 2016 ... نودل نام نوعی غذای شبیه به اسپاگتی است که با استفاده از آرد گندم تهیه میشود. برای آنکه بدانید نودل چیست و چه مضراتی دارد، این مطلب را بخوانید. 10دلیل برای اینکه نباید نودل بخورید - سایت فوق تخصصی مغز و ... gyrusclinic.com/10دلیل-برای-اینکه-نباید-نودل-بخورید/‎Cached Similar19 سپتامبر 2013 ... برچسب زده شده با:حساسیت رشته فرنگی فوری رژیم غذایی سدیم سوخت و ساز متابولیسم مضر مواد غذایی نودل پروپلین گلیکول چاقی گلوتامات مونو ... نودل بخوریم یا نخوریم؟ - ایسنا www.isna.ir/news/93060301504/نودل-بخوریم-یا-نخوریم‎Cached25 آگوست 2014 ... مردم کره‌جنوبی بیش از هر ملیتی در سال نودل فوری می‌خورند و بسیاری از آن‌ها ... بیمارستان که در مهد چیزبرگر جهان فعال است مصرف نودل را مضر می‌داند؟ نودل چیست + مضرات نودل فوری - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28057005 13 نوامبر 2016 ... نودل چیست + مضرات نودل فوری. نودل نام نوعی غذای شبیه به اسپاگتی است که با استفاده از آرد گندم تهیه میشود. برای آنکه بدانید نودل چیست و چه ... مضرات مصرف نودل - سیمرغ seemorgh.com/health/nutrition/.../335846-مضرات-مصرف-نودل/‎Cached25 ژانویه 2017 ... نودل یک غذای آماده و فوری است که به راحتی قابل تهیه است این غذا طرفداران زیادی دارد که کودکان و نوجوانان هم جزو طرفداران این خوراکی به شمار می روند ... به این دلایل از خوردن نودل پرهیز کنید - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/51930_به-این-دلایل-از-خوردن-نودل-پرهیز-کنید.html/‎Cached Similar3 دسامبر 2014 ... نودل فوری نودل مضرات نودل فوری مضر بودن نودل فوری فواید نودل فوری عوارض نودل فوری. مصرف نودل ،چاقی ،سوئ هاضمه ،سرطان ،سقط جنین و ..بسیاری ... مضرات نودل | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/مضرات-نودل/‎Cached Similarهمه چیز درباره نودل‌های فوری. نودال برخلاف تبلیغاتی که می شود، به ویژه برای کودک در حال رشد مضر است. نودل هرگز نمی تواند جای غذاهای مغذی را بگیرد اما اگر کودک ... بالاخره نودالیت بخوریم یا نه؟ - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/21193_بالاخره-نودالیت-بخوریم-یا-نه؟.html/‎Cached Similarنودالیت چیست نودالیت نقش نودالیت در رژیم غذایی ارزش غذایی نودالیت ... ها وجود دارند ، تابحال در رابطه با فست فود های مضر صحبت کرده ایم ، اما در این مطلب قصد داریم یکی از فست ... نودالیت یک غذای فوری است که برای آماده کردن آن به صرف هزینه و مقدمات زیادی هم نیاز نیست. ... خلاصه با خرید یک بسته نودل با یک تیر چند نشان زده اید. «نودل» بیماری‌زاست - مواد غذایی - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/129679/«نودل»-بیماری‌زاست‎Cached Similar2 دسامبر 2014 ... به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سایت «وب ام دی» با اشاره به تایید مضرات نودل فوری برای سلامتی، هشت دلیل اصلی برای توجیه سالم نبودن ...