مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شب یلدا با منوی ستاره

[ad_1]

شب یلدا، بلندترین شب سال و کهن‌ترین جشن باستانی ایرانیان است. با منوی مخصوص شب یلدای ستاره شامل تزیینات یلدا و پیام تبریک یلدا همراه باشید.

شب یلدا

شب یلدا یا شب چله بلندترین شب سال و یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین آیین‌های ایرانی است. در واقع شب یلدا، زمانی بین غروب آفتاب آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب نخستین روز زمستان است. در این شب، طی‌شدن بلندترین شب سال و ورود به انقلاب زمستانی توسط خانواده‌های ایرانی سرتاسر جهان به روشی کم‌وبیش مشابه گرامی داشته می‌شود. 

سفره یلدا

سفره یلدا که میَزد Myazd نام داشت، در واقع سفره‌ای بود که معمولا روی کرسی پهن می‌شد و درون آن انواع میوه‌های خشک یا تازه و آجیل شامل نخود برشته، کشمش، انجیر خشک، فندق و بادام و ... قرار داده می‌شد و همه اعضای خانواده دور آن می‌نشستند و شب چله را صبح می‌کرند.

در ایران باستان در واقع برای هر مناسبتی، سفره‌ای پهن می‌شد و در آن سفره، انواع خوراکی‌های متناسب با آن جشن به همراه آتش‌دان و عطردان و بخوردان و ... قرار داده می‌شد و از آنجا که ایرانیان همیشه به زیبایی و برازندگی اهمیت می‌دادند، سعی می‌کردند خوراکی‌ها را هر چقدر کم و ساده؛ به زیبایی بیارایند و در سفره قرار دهند. 

این رسم زیبا یعنی سفره‌آرایی و تزیین سفره یلدا نه تنها هنوز پابرجاست، که روز به روز پیچیده‌تر و مجلل‌تر نیز شده است. در ادامه نمونه‌هایی بسیار زیبا از تزیین سفره یلدا را خواهید دید.

شب یلدا، سفره یلد ا، سفره شب یلدا، سفره شب چله

.

.


آموزش تزیین میوه شب یلدا:

در نمونه‌های زیر با طریقه قالب زدن میوه‌ها، چیدمان میوه به شکل سبد میوه و استفاده از شکلات و ترایفل برای تزیین سالاد میوه آشنا خواهیم شد. شما می‌توانید از نمونه‌های زیر ایده گرفته و از آن‌ها برای تزیینات یلدایی امسال خود استفاده کنید.

تزیین میوه شب یلدا، سفره شب یلدا، تزیین سفره یلدا، شب یلدا، شب چله


آموزش تزیین هندوانه شب یلدا:

تزیین و حکاکی هندوانه برای شب یلدا نیاز به کمی سلیقه، خلاقیت و البته حوصله خواهد داشت. ابزار مورد استفاده برای تزیین حکاکی هندوانه، چاقو‌های مخصوصی است که به جهت داشتن تیغه‌های طراحی شده امکان ایجاد زوایای مختلف را فراهم می‌نماید. نمونه‌هایی زیبا از تزیین و حکاکی هندوانه شب یلدا را در ادامه خواهید دید.

تزیین هندوانه شب یلدا، تزیین انار شب یلدا، تزیین سفره یلدا، شب چله

آموزش تزیین لبو شب یلدا:

یکی از زیبایی‌های آشپزی، هنر زیبای سفره‌آرایی است. سفره آرایی خود شامل بخش میوه‌آرایی و سبزی‌آرایی می‌شود که هر یک از آن‌ها جزو چشم‌نوازترین هنرهای تجسمی محسوب می‌شوند و البته به وسایل مخصوص و مهارت زیاد نیاز دارد.
از این میوه‌ها و سبزیجات آراسته شده، برای تزیین سفره عقد، سفره افطار، سفره شب یلدا، میز نامزدی و ... استفاده می‌شود.
معمولا برای سبزی آرایی از سبزیجات و صیفی‌جات سفت و محکم استفاده می‌شود تا بتوان به راحتی آن‌ها را در دست گرفته و روی آن‌ها حکاکی نمود. یکی از بهترین سبزیجات برای این‌کار شلغم، لبو، پیاز و هویج هستند که می‌توان با استفاده از ابزار مخصوص، صرف وقت و کمی زمان حکاکی‌های بسیار ناب و زیبایی روی آن ها پیاده کرد و از این سبزیجات تزیین‌شده در سفره‌های مختلف بهره برد. 
تزیین لبو شب یلدا، تزیینات شب یلدا، تزیین سفره یلدا، جشن شب یلدا

آموزش تزیین کدو حلوایی شب یلدا:

کدو حلوایی با ظاهر و رنگ‌های متنوعی که دارد، می‌تواند سوژه‌های جالبی برای تزیین سفره و میز یلدای شما ایجاد کند.

تزیینات شب یلدا، تزیین میوه شب یلدا، تزیین کدو حلوایی، تزیین هندوانه یلدا، میوه آرایی

این روزها که دیگر از کرسی خبری نیست، شکل دورهمی‌ها و پذیرایی‌ها نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است. در سال‌های اخیر، با توجه به گرایش زیاد بانوان هنرمند به هنر سفره‌آرایی و میوه‌آرایی، ساده‌ترین خوراکی‌ها نیز به اشکال بسیار زیبایی تزیین می‌شوند و در مناسبت‌های مختلف روی میزهای تزیین‌شده و باشکوه قرار می‌گیرند. شاید بی‌راه نباشد اگر بگوییم که شب یلدا،  زمان اوج ظهور این هنرهاست و دختران و بانوان با سلیقه و هنرمند، نهایت تلاش و ذوق و سلیقه خود را به کار می‌گیرند تا سفره‌ای رنگارنگ و منحصر‌به‌فرد پهن کنند و همه را خیره کنند. 

در همین راستا، مجموعه‌ای از انواع خوراکی‌های مناسب شب یلدا شامل کیک شب یلدا و انواع بیسکوییت‌های تزیین‌شده با تم یلدا را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم و امیدواریم از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید. 

رولت و کیک شب یلدا:

تزیین کیک شب یلدا به شکل هندوانه و انار در کنار میوه‌آرایی و سفره‌آرایی شب یلدا امروزه به یکی از رسوم زیبا و خلاقانه شب یلدا بدل شده است. 

کیک به شکل هندوانه، تزیین کیک شب یلدا، کیک هندوانه، تزیین سفره شب یلدا، عکس شب یلدا


بیسکوییت، تارت و دونات شب یلدا:

تهیه بیسکوییت، تارت و دونات خانگی معمولا وقت‌گیر و پرزحمت است اما اگر بخواهید برای شب یلدای امسال، یک تزیین شیک و منحصر به فرد داشته باشید بهتر است بیسکوییت‌ها و شیرینی‌جات حاضری را فراموش کرده و دست به کار شوید و یک سری خوراکی‌های یلدایی خوشمزه با تم هندوانه تهیه کنید. این کار زیبایی میز مهمانی شما را چند برابر خواهد کرد.

منوی شب یلدا، تزیینات شب یلدا، تزیین بیسکوییت هندوانه، سفره آرایی

دسرهای شب یلدا:

در گذشته تنها خوراکی‌های شب یلدا میوه و آجیل بود اما این روزها انواع کیک و دسرهای رنگارنگ و مدرن با تم یلدایی تهیه می‌شوند که زینت‌بخش سفره‌های یلدای خانواده‌های ایرانی در سرتاسر جهان هستند. در ادامه با نمونه‌هایی از این دسرهای خوشمزه و چشم‌نواز آشنا خواهید شد.

دسر شب یلدا، ژله انار، ژله هندوانه، دسر یلدا، دسر انار یلدا، عکس شب یلدا

غذاهای شب یلدا:

در فصل پاییز با توجه به فراوانی انار، کدو حلوایی و لبو بسیاری از افراد اقدام به تهیه انواع خوراکی‌ها و دسرهای خوشمزه با استفاده از انار، آب انار و رب انار، لبو و کدو حلوایی می‌نمایند. در ادامه با طرز تهیه سالاد انار، سالاد لبو، دلمه کدو و آش مخصوص سب یلدا یعنی آش انار خوشمزه آشنا می‌شوید.
آش انار، طرز تهیه آش شب یلدا، آش مخصوص یلدا، غذاهای شب یلدا، سفره شب یلدا

تهیه و تزیین تنقلات شب یلدا:

معمولا در هر خانه‌ای در شب یلدا، به جز شیرینی و میوه یک سری تنقلات مخصوص شب یلدا وجود دارند که به آن‌ها شب چره گفته می‌شود. در ادامه طرز تهیه نمونه‌هایی از این تنقلات خوشمزه را خواهید دید و با تزیین آن‌ها نیز آشنا خواهید شد. 

تزیین پشمک، طرز تهیه برنجک، طرز تهیه تخمه کدو بو داده، برنج بو داده، سفره شب یلدا

...................................................................................................................................

در ادامه مجموعه خوراکی‌ها و تزیینات ویژه شب یلدا، توجه شما را به مجموعه‌ای از جدیدترین و زیباترین اس ام اس شب یلدا، پیام تبریک شب یلدا، متن ادبی شب یلدا، شعر شب یلدا و همچنین دو مجموعه استیکر اختصاصی ویژه تبریک شب یلدا که توسط سایت ستاره برای شما طراحی شده است جلب می‌نماییم. امیدواریم از این مجموعه لذت ببرید. 

استیکر شب یلدا (اختصاصی ستاره):

استیکر شب یلدا، شعر شب یلدا، تبریک شب یلدا، استیکر تبریک یلدا، پیام شب یلدا

مجموعه شعر شب یلدا:

شعر شب یلدا، عکس شب یلدا، تزیین شب یدا، پیام تبریک یلدا

مجموعه پیام تبریک شب یلدا:

شعر شب یلدا، متن شب یلدا، پیام شب یلدا، اس ام اس شب یلدا، تبریک شب یلدا

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تور ۲ شب و ۳ روز شمالگردی اقامت در کشتی کروز از …تور ۲ شب و ۳ روز شمال گردی اقامت در کشتی کروز از آژانس مسافرتی آرمین پرواز تنها با بام رامسر اقامت رویایی در هتل بام رامسر ویژه پاییز …اقامتهتلبامرامسرکلبه جنگلی دونفره در هتل بام رامسر تنها باپرداخت ۱۸۹۰۰۰ تومان اما با ارزش ۴۰۰۰۰۰ تورهای مشهد تور لحظه آخری مشهد زمستان ۹۵ دی …تورهایمشهدتور مشهد دی قیمت تور لحظه آخری مشهد شب و روز هتل لاله از کرمانشاه با پرواز ایرباس سفره آرایی ، میوه آرایی ، آموزش سفره آرایی آموزش …تزیین هندوانه به شکل لبخند • آموزش تصویری میوه آرایی شب چله جدیدترین میوه آرایی شب یلدا دانلود سریال ı ş – تا قسمت زبان …سریال درام و فوق العاده زیبای ı ş دانلود سریال ترکی ı ş به زبان اصلی با آشا محرابی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادآشامحرابیزندگی‌نامه آشا محرابی در شهر تهران به دنیا آمد، او فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی در عکسهای جدید و جالب جنیفر لوپز با ست لباس صورتیعکسهای جدید جنیفر لوپز با ست لباس صورتی می بینید که او در حال رفتن به برنامه آمریکن با کمیاب‌ ترین مار دنیا آشنا شوید عکسآشنایی با کمیاب‌ترین مار جهان یک مار کوچک که در جزایر کارائیب زندگی می‌کند عنوان عجیب ترین زندان های دنیا عکسزندان سن پدرو بزرگرترین زندان بولیوی است که ظرفیت آن نفر است از بیرون با دیوار های تورهای مشهد تور لحظه آخری مشهد زمستان ۹۵ دی بهمن اسفند ۹۵ تورهایمشهد تور مشهد دی قیمت تور لحظه آخری مشهد شب و روز هتل لاله از کرمانشاه با پرواز ایرباس دی سفره آرایی ، میوه آرایی ، آموزش سفره آرایی آموزش آشپزی آکا تزیین هندوانه به شکل لبخند • آموزش تصویری میوه آرایی شب چله جدیدترین میوه آرایی شب یلدا آشا محرابی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد آشامحرابی زندگی‌نامه آشا محرابی در شهر تهران به دنیا آمد، او فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی در رشته تخفیف های مسافرتی تخفیفان تخفیفان های مسافرتی با اکانت یاهو وارد شوید با اکانت گوگل وارد تخفیفان شوید با اکانت فیسبوک وارد تخفیفان شوید تو ای پری کجایی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد توایپریکجایی در این شب یلدا، ز پی‌ات پویم به خواب و بیداری، سخنت گویم دانلود سریال « ı ş » – تا قسمت زبان اصلیزیرنویس تا سریال درام و فوق العاده زیبای ı ş دانلود سریال ترکی ı ş به زبان اصلی با زیرنویس عکسهای جدید و جالب جنیفر لوپز با ست لباس صورتی عکسهای جدید جنیفر لوپز با ست لباس صورتی می بینید که او در حال رفتن به برنامه آمریکن آیدل است با کمیاب‌ ترین مار دنیا آشنا شوید عکس آشنایی با کمیاب‌ترین مار جهان یک مار کوچک که در جزایر کارائیب زندگی می‌کند عنوان کمیاب عجیب ترین زندان های دنیا عکس زندان سن پدرو بزرگرترین زندان بولیوی است که ظرفیت آن نفر است از بیرون با دیوار های ضخیم تبریک شب یلدا با عکس



لینک منبع :شب یلدا با منوی ستاره

Images for شب یلدا با منوی ستاره شب یلدا با منوی ستاره | ستاره setare.com/fa/news/7472/شب-یلدا-با-منوی-ستاره‎Cached26 نوامبر 2016 ... شب یلدا، بلندترین شب سال و کهن‌ترین جشن باستانی ایرانیان است. با منوی مخصوص شب یلدای ستاره شامل تزیینات یلدا و پیام تبریک یلدا همراه ... برنامه ویژه شب یلدا در فضای گرم رستوران آبشار در تهران - نت برگ netbarg.com/.../ویژه-شب-یلدا-برنامه-ویژه-شب-یلدا-در-فضای-گرم-با-غذای-لذیذ-رستوران-آبشار-هتل-پنج-ستاره-استقلال-با-منو/‎Cached Similarویژه شب یلدا: برنامه ویژه شب یلدا در فضای گرم با غذای لذیذ رستوران آبشار هتل پنج ستاره استقلال با منوی باز و بوفه سالاد و بوفه یلدا با 51% تخفیف و پرداخت ... دانلود آهنگ جدید موزیک افشار بنام شب یلدا - تهران موزیک https://mytehranmusic.com/.../دانلود-آهنگ-جدید-موزیک-افشار-بنام-شب-یل/‎Cachedدانلود آهنگ جدید موزیک افشار بنام شب یلدا,Download New Music Music Afshar - Shabe Yalda ... امشب تو چشای آسمون ستاره پیداس ... دانلود آهنگ با کیفیت 320. تزیین شمع مخصوص شب یلدا + آموزش ساخت شمع هندوانه ای - ستاره | خبر ... khabarfarsi.com/u/29564429 12 دسامبر 2016 ... شما می توانید نمونه های زیادی از ایده های یلدایی را در پست مربوط به شب یلدا با منوی ستاره در سایت ستاره پیدا کنید و از ... تیتر شهر ۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۱۷: ... برنامه رستوران های ویژه شب یلدا - فیدیلیو staging.fidilio.com/go/in-the-city/yalda-night-94‎Cached3 شب یلدایی خاطره انگیز با منوی ویژه شب یلدا (از 29 آذر تا 1 دی). و پکیج مخصوص ... جایزه ویژه به قید قرعه 1هفته اقامت یک هتل 5 ستاره در اسپانیا یا تایلند. هتل میثاق مشهد: صفحه اصلی www.hotelmisagh.com/‎Cached Similarدر هتل 4 ستاره میثاق با بهترین امکانات پذیرای شما هستیم ... جشن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) مصادف با بلندترین شب سال , شب یلدا. مدیریت وب. ویژه برنامه شب یلدا در هتل بزرگ چمران (کافی شاپ هتل چمران )-40 ... shiraztakhfif.ir/offer-29015.html‎Cached-ویژه برنامه شب یلدا در هتل ۵ ستاره چمران. - سفارش از منو الزامی است. -یلدای هیجان انگیز و ماندگار در کنار خانواده و دوستان در بلندترین کافی شاپ. -این ویژه برنامه خاص ... اخبار و رویدادها - مجموعه رستوران های هفت خوان www.haftkhanco.com/Events.aspx‎Cached Similarآلبوم شب یلدا ... را از منوی تفکیکی صبحانه سفارش دهید،کله پاچه بسیار لذیذ هفت خوان نیز در کنار سایر غذاها،سرو میگردد. ... سرکار خانم مهین صدری، نویسنده اثر، سرکار خانم ها الهام کردا و ستاره اسکندری، ... پوستر خوشاشیراز با حضور هنگامه قاضیانی و . شب یلدا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شب_یلدا‎Cached Similarشب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است. ... چلّه، دو موقعیت گاه‌شمارانه در طول یک سال خورشیدی با کارکردهای فرهنگ عامه، یکی در آغاز تابستان (تیرماه) و ...