مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه مربای زرشک با زرشک قرمز تازه

[ad_1]

فصل پاییز فصل به بازاز آمدن زرشک تازه و خوشمزه و موقع تهیه انواع خوراکی‌ها با زرشک است. اینجا طرز تهیه مربای زرشک با زرشک قرمز را خواهید دید.

 زرشک میوه خوشمزه و پرخاصیت پاییزی است که در انواع مختلف؛ زرشک قرمز و زرشک سیاه در دسترس است. در گذشته  زرشک بیشتر مصرف دارویی داشته اما امروزه اکثرا به عنوان چاشنی غذا از آن استفاده می‌شود و انواع خوراکی‌های ترش و ملس خوشمزه مانند مربای زرشک، لواشک زرشک، آب زرشک، دمنوش زرشک و ... با استفاده از آن تهیه می‌شود.

با توجه به شروع فصل فروش زرشک تازه، قصد داریم طرز تهیه مربای زرشک با زرشک قرمز تازه و خوشمزه را به شما آموزش دهیم و امیدواریم از این آموزش نهایت بهره را ببرید.

مواد لازم برای تهیه مربای زرشک:

زرشک تازه250 گرم
شکر700 گرم
وانیل1/2 ق چای‌خوری
آب2 پیمانه
مربای زرشک، طرز تهیه مربای زرشک با زرشک قرمز، مربا زرشک، آب زرشک، دمنوش زرشک، خواص زرشک

طرز تهیه مربای زرشک:

تهیه مربا با زرشک تازه کمی سخت و زمان‌بر است اما به نتیجه کار می‌ارزد با این حال شما می‌توانید از زرشک پلویی خشک‌شده برای این کار استنفاده کنید که به این ترتیب، سرعت کار بالاتر رفته و زحمت پاک‌کردن خار و خاشاک را نخواهید داشت.
  1. برای تهیه مربای زرشک با زرشک تازه باید ابتدا زرشک‌ها را حسابی پاک کرده و بشویید.
  2. برای پاک‌کردن و شستن زرشک‌ها می‌توانید آن‌ها را داخل یک تشت آب بریزید. این کار باعث می‌شود خاک و برگ‌ها در زیر آب باقی بمانند و زرشک‌ها روی آب بیایند و تمیزکردن آن‌ها آسان‌تر شود. 
  3. سپس در چند مرحله، خارهای باقی مانده، زرشک‌های خراب و برگ‌های ریز را جدا کرده و مابقی زرشک‌ها را از صافی بگذرانید و بشویید.
  4. در مرحله بعد، دم زرشک‌ها را جدا کنید. 

  5. وقتی زرشک‌ها شسته و آماده شد، آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا حدود 10 دقیقه بجوشد و کمی غلیظ شود.

  6. بعد از 10 دقیقه، زرشک‌ها را به شربت قوام آمده اضافه کنید و فقط 2 دقیقه آن‌ها را بجوشانید.

  7. سپس ظرف را فورا از رور حرارت بردارید و در صورت تمایل وانیل را به آن اضافه کنید. 

  8. خلی کم، مربا را با یک قاشق چوبی به آرامی هم بزنید. 

مربای زرشک خوش‌رنگ و خوشمزه شما آماده است. کمی صبر کنید تا مربا خنک شود و بعد آن را داخل ظروف تمیز دردار بریزید و در یخچال نگه دارید.

نکات مهم درباره طرز تهیه مربای زرشک:

  • در طول پخت مربا، به هیچ وجه مربا را هم نزنید زیرا زرشک‌ها له می‌شوند. 
  • در صورت تمایل می‌توانید وانیل را حذف کرده و یا به جای آن از دانه هل استفاده کنید.
  • برای پخت مربا از ظرف لعابی یا شیشه‌ای استفاده کنید. 
  • برای آب‌بندی در شیشه مربا و اطمینان از وکیوم بودن آن بهتر است شیشه مربا را به مدت 5 تا 6 ساعت، به صورت وارونه بیرون از یخچال قرار دهید. این کار ماندگاری مربای زرشک را بیشتر می‌کند. 
  • 1 کیلو زرشک پاک‌شده حدود 1.5 کیلو مربای زرشک می‌دهد.

مربای زرشک یکی از خوشمزه‌ترین انواع مرباهاست و طعم ملس و متفاوتی دارد و همان‌طور که دیدید طرز تهیه آن ساده اما بسیار حساس است. باید مواظب باشید که بعد از ریختن زرشک داخل شربت، بیش از 2 دقیقه به طول نکشد زیرا رنگ زیبای این مربا با زمان جوشیدن زرشک رابطه مستقیم دارد. امیدواریم با این توضیحات، این مربای خوش‌رنگ و خوشمزه را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

گردآوری: گروه آشپزی ستاره



[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

طرز تهیه مربای به تصویری آکااموزش مربای بهطرز تهیه مربای بهمواد لازم مربای بهمربای به خوشمزهدرست کردن مربای به طرز تهیه مربا ، ترشی، شربتطرز تهیه ترشیانواع مرباانواع ترشیمربای هویجترشی لیتهآشپزیاشپزی مرباترشیجاتطرز انواع ترشی آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه هزاران غذا و …طرز تهیه سالاد ترشی مشهدیشوری طرز تهیه لواشک هفت میوه به روش تصویری کرپ نوتلا و موزطرز تهیه خمیر پیراشکی طرز تهیه خمیر پیراشکی در یه کاسه بزرگ، آرد و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید سپس روغن طرز تهیه ترشی قارچ جدید ترین این بخش طرز تهیه مربای زرشک نحوه درست کردن ترشی کبر طرز تهیه ترشی بامیه طرز طرز تهیه مرغ در قفس ، یک غذای خاص و خوشمزه ویژه …مرغ درقفس ، طرز تهیه ، مواد لازم ، ایده ای متقاوت ، غذایی مناسب برا مهمانی ، مرغ در قفس مربای گوجه سبز مربایگوجهسبزمربای زرشک تازه فصل فصل زرشک است در مغازه ها زرشک های خوش رنگ از داخل ظروف … مربای زرشکآموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانیمواد لازم برنج پیمانه باقالی خشک یا تازه پیمانه و نیم ماهیچه گوسفندی به تعداد لازمآشنایی با روش تهیه ته‌چین لوبیاسبز و راز …آشنایی با روش تهیه ته‌چین لوبیاسبز و راز خوشمزه‌تر شدن آناشپزی ایرانیغذاهای محلیانواع …۴ـ نمک یک پنجم قاشق غذاخوری طرز تهیه تمام این مواد را در یک ظرف بریزید و با هم مخلوط طرز تهیه مربای به تصویری آکا اموزش مربای بهطرز تهیه مربای بهمواد لازم مربای بهمربای به خوشمزهدرست کردن مربای بهتزیین طرز تهیه مربا ، ترشی، شربت طرز تهیه ترشیانواع مرباانواع ترشیمربای هویجترشی لیتهآشپزیاشپزی مرباترشیجاتطرز تهیه انواع ترشی آموزش آشپزی آکا و طرز تهیه هزاران غذا و آشپزی آسان ترشی خرمالو، طرز تهیه ترشی خرمالو ترشی لیته، طرز تهیه ترشی لیته ترشی فلفل، ترشی فلفل سبز طرز تهیه خمیر پیراشکی طرز تهیه خمیر پیراشکی در یه کاسه بزرگ، آرد و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید سپس روغن را به آنها طرز تهیه ترشی قارچ جدید ترین این بخش طرز تهیه مربای زرشک نحوه درست کردن ترشی کبر طرز تهیه ترشی بامیه طرز تهیه و طرز تهیه مرغ در قفس ، یک غذای خاص و خوشمزه ویژه میهمانی های رسمی مرغ درقفس ، طرز تهیه ، مواد لازم ، ایده ای متقاوت ، غذایی مناسب برا مهمانی ، مرغ در قفس غذایی آموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانی آشپزی ایرانی‌ و غذای ایرانی‌ مطمئنا یکی‌ از بهترین و خوشمزه‌ترین‌ها در دنیاست آشنایی با روش تهیه ته‌چین لوبیاسبز و راز خوشمزه‌تر شدن آن آشنایی با روش تهیه ته‌چین لوبیاسبز و راز خوشمزه‌تر شدن آن آموزش بهترین غذاهای ایرانی،آشپزی ایرانی مواد اولیه وانیل یک چهارم قاشق چایخوری پودر کاکائو برای تهیه کیک کاکائویی و تیره رنگ شدن



لینک منبع :طرز تهیه مربای زرشک با زرشک قرمز تازه

طرز تهیه مربای زرشک با زرشک قرمز تازه | ستاره setare.com/fa/news/.../طرز-تهیه-مربای-زرشک-با-زرشک-قرمز-تازه‎Cached5 ژوئن 2017 ... فصل پاییز فصل به بازاز آمدن زرشک تازه و خوشمزه و موقع تهیه انواع خوراکی‌ها با زرشک است. اینجا طرز تهیه مربای زرشک با زرشک قرمز را خواهید دید. مربای زرشک - طرز تهیه مربای زرشک خانگی | ایران کوک https://irancook.ir/08/25/moraba-zereshk/2908/‎Cachedمربای زرشک = زرشک های ابکشی شده را درون ظرفی بریزید و حدود 300 گرم از ... طرز تهیه : زرشک تازه را پاک کرده و چندین بار با اب سرد بشوئید و داخل کاسه بریزید. مربای زرشک تازه- بیاتوعروسی https://www.bia2aroosi.com/مطالب-article/مربای-زرشک-تازه/‎Cachedمواد لازم. زرشک تازه : 600 گرم شکر : 900 گرم آب : دو لیوان یا نیم لیتر طرز تهیه ... برای تهیه این مربا از مقادیر کم استفاده کنید زیرا هرچه مقدار زرشک بیشتر باشد، ... مربای زرشک | طرز تهیه مربای زرشک - نمناک namnak.com/مربای-زرشک.p15311‎Cachedمربای زرشک و مربای زرشک+طرز تهیه و مربای زرشک و آموزش مربای زرشک و ... لایه لایه این کار را تا آخر ادامه داده و زرشک را با همین حالت شب تا صبح در یخچال میگذاریم . مربای زرشک - انواع مربا - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/moraba1/16787.html‎Cached Similarدر این بخش از سایت آکاایران طرز تهیه مربا زرشک را برای شما آماده کرده ایم ... اواخر طبخ مربا وانیل را به مواد اضافه کنید و با یک قاشق استیل خشک و تمیز، به آرامی مواد ... طرز تهیه مربا زرشک - پرشین وی persianv.com/ashpazi/طرز-تهیه-مربا-زرشک.html‎Cached6 آگوست 2014 ... مواد لازم : زرشک قرمز تازه: یک کیلوگرمشکر: ۱۲۰۰ گرموانیل: یک دوم قاشق چای خوریجوهرلیمو: یک قاشق چای خوریآب ولرم: حدود یک لیتر طرز تهیه ... طرز تهیه مربای زرشک با زرشک قرمز تازه - مجله تفریحی ایرو مگ iroplus.ir/news/169228‎Cachedفصل پاییز فصل به بازاز آمدن زرشک تازه و خوشمزه و موقع تهیه انواع خوراکی‌ها با زرشک است. اینجا طرز تهیه مربای زرشک با زرشک قرمز را خواهید دید. زرشک میوه خوشمزه ... طرز تهیه مربای زرشک خوشمزه - آسمونی www.asemooni.com/cookery/jam-dessert/barberry-jam‎Cachedدر این بخش آسمونی طرز تهیه مربای زرشک را آموزش میدهیم ... زرشک قرمز تازه: یک کیلوگرم ... هر از گاهی دسته قابلمه را بگیرید و با حرکت دادن آن، مواد را مخلوط کنید. طرز پخت مربا زرشک - بیتوته www.beytoote.com/cookery/.../decoction-jam-barberry.html‎Cached Similarزرشک را پاک کنید و خوب بشویید . ( بهترین راه برای شستن زرشک این است که زرشک را در صافی ریخته و صافی را در کاسه ای پر از آب بگذارید تا شن و سنگ موجود در ... آموزش درست کردن مربای زرشک : هفتگی – برترین مطالب هفته haftegy.ir/آموزش-درست-کردن-مربای-زرشک/‎Cached Similar15 دسامبر 2012 ... زرشک قرمز تازه: یک کیلوگرم; شکر: 1200 گرم; وانیل: یک‌دوم قاشق ... اجازه دهید مربا، با در باز در مجاورت هوا قرار گیرد تا خنک شود و بعد داخل ظرف مورد ...