مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دفع ادرار زیاد نشانه چیست؟

[ad_1]

بامداد – برخی افراد هستند که پشت سر هم نیاز به دستشویی و دفع ادرار پیدا می کنند. اما این مسئله از چه ناشی می شود؟ آیا به دلیل کوچک بودن مثانه است؟ آیا ممکن است پای یک بیماری پنهان در میان باشد؟ در این مطلب شما را با عواملی که باعث می شوند تا فرد به دفعات بیشتری نیاز به دستشویی و دفع ادرار داشته باشد، بیشتر آشنا می کنیم.

2718012617220221766543111252111109630117

مشکل پروستات دارید

یکی از مسائلی که باعث می شود آقایان مکررا نیاز به دستشویی رفتن و دفع ادرار داشته باشند، مربوط به پروستات آنها است. با افزایش سن، آقایان بیشتر در معرض بزرگی خوش خیم پروستات قرار می گیرند. این بزرگی خوش خیم عوارضی همچون نیاز مکرر به دفع ادرار ایجاد می کند.

چرا؟

پروستات در زیر مثانه و اطراف کانال مجاری ادرار قرار دارد که ادرار را از مثانه به سمت بیرون هدایت می کند. در صورت بزرگی پروستات، این غده ورم می کند و به کانال فشار آورده و در نتیجه ادرار کمی عبور می کند. بنابراین مثانه به طور کامل تخلیه نمی شود. در نتیجه فرد مدام نیاز به دستشویی و دفع ادرار پیدا می کند.

مثانه تان بد عادت شده است

ریتم مناسب برای رفتن به دستشویی هر چهار تا پنج ساعت یکبار است. در این صورت مثانه با حجم حداکثر ۴۵۰ تا ۵۰۰ سانتی مترمکعب پر می شود. برخی افراد بر حسب عادت به محض اینکه احساس دستشویی پیدا می کنند خود را به توالت می رسانند. در صورتی که باید منتظر ماند تا مثانه به طور کامل پر شود.

چگونه این عادت را تغییر دهیم؟

برای اینکه بدعادتی مثانه تان را اصلاح کنید بهتر است زمانی که احساس کردید مثانه تان نیاز به تخلیه دارد ۱۰ دقیقه صبر کنید و تمرین کنید تا با کوچک ترین نیاز به دستشویی نروید. در غیر این صورت مثانه تان با تجمع کمترین میزان ادرار شما را وادار به تخلیه خواهد کرد. همانطور که نگه داشتن طولانی مدت ادرار مضر است، به همان میزان نیز زود به زود رفتن به دستشویی مثانه را تنبل می کند.

عفونت مثانه گرفته اید

ادراری که در کلیه ها ساخته می شود و از مثانه خارج می شود یک ترکیب کاملا استریل است. در صورت بروز عفونت مجاری ادراری یا عفونت مثانه (سیستیت)، یک عامل عفونی است مانند باکتری ای کولای در ادرار نفوذ کرده و رشد می کند. سپس این عامل عفونت، در مجاری ادراری پخش می شود.

چرا نیاز به ادرار کردن افزایش می یابد؟

عفونت ادراری مسئله رایجی است و موارد خفیف آن به خودی خود برطرف می شود. در صورتی که این عفونت دردناک و جدی باشد، مثانه را تحریک کرده و نیاز به ادرار کردن را افزایش می دهد.

سرما و بخصوص تغییر دمای ناگهانی از گرما به سرما باعث ایجاد احساس نیاز به ادرار می شود

البته در صورت بروز این مشکل، حجم ادرار دفع شده زیاد نیست و در حد چند قطره تولید می شود. بنابراین در گام اول باید مشکل ریشه یابی شود.

مثانه تان خیلی کوچک است

نیاز مکرر برای رفتن به دستشویی می تواند در اثر کوچکی بیش از اندازه مثانه باشد. اگرچه این مسئله نادر است، اما مثانه برخی افراد فقط ۱۵۰ تا ۲۰۰ سانتی متر مکعب (حجم طبیعی مثانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ سانتی متر مکعب) گنجایش دارد.

چه باید کرد؟

می توان با کمک روش هایی مثانه را بازتر کرد. این روش شامل پر و خالی کردن مکرر مثانه است. البته بهتر است به متخصص اورولوژی مراجعه کنید تا توصیه های لازم را به شما ارائه دهد.

1351661811001735335341951071675537107

سنگ یا پولیپ مثانه

پولیپ مثانه همان تومورهای خوش خیمی است که در آقایان و خانم ها باعث بروز اختلال در ادرار کردن و احساس سوزش در حین خالی شدن مثانه می شود. این مسئله که معمولا به دلیل مصرف دخانیات ایجاد می شود، نیاز به دفع ادرار را افزایش می دهد.

سنگ مثانه از سفت شدن مواد معدنی موجود در ادرار شکل می گیرد. این سنگ ها باعث بروز التهاب و عفونت ادراری شده و به این دلیل نیاز به دفع ادرار را افزایش می دهند.

از هوای گرم وارد هوای سرد می شوید

سرما و بخصوص تغییر دمای ناگهانی از گرما به سرما باعث ایجاد احساس نیاز به ادرار می شود.

چرا؟

تغییر ناگهانی دمای هوا باعث تحریک مثانه می شود. در واقع دیواره عضلانی مثانه بدون اینکه پر شده باشد، به طور ناگهانی منقبض می شود و این مسئله باعث نیاز فوری و مکرر به دفع ادرار می شود. البته این مسئله اغلب موقتی است و زیاد طول نمی کشد.

بیش از اندازه مایعات می نوشید

مثانه در حالت طبیعی گنجایش ۴۵۰ تا ۵۰۰ سانتی متر مکعب ادرار را دارد. زمانی که مثانه پر می شود منقبض شده و مجرای ادرار شل می شود. این مسئله نیز باعث خالی شدن مثانه می شود. در برخی افراد این پدیده بیش از حد طبیعی آن بروز می کند، یعنی هر سه ساعت یکبار این پروسه تکرار می شود. البته جای نگرانی نیست و دلیل آن صرفا به مصرف زیاد مایعات مربوط می شود.

استرس باعث فعال شدن مثانه شده و این عضو بدون اینکه پر شده باشد، به صورت غیرقابل کنترلی منقبض می شود و نیاز به دفع ادرار پیدا می کنیم

در حالت کلی مصرف روزانه یک و نیم لیتر آب توصیه می شود تا سلامت عمومی بدن تامین شود، اما افرادی که همواره یک بطری آب دم دست دارند و در محیط کار، موقع ورزش و غیره آب می نوشند، بیش از این میزان مایعات دریافت می کنند. البته این عادت برای سلامتی مفید است، اما مشکل این است که فرد را به زود به زود به توالت می کشاند.

بنابراین اگر اهل نوشیدن مایعات زیادی هستید و از توالت رفتن زیاد شاکی شده اید، بهتر است در گام اول کمی میزان مایعات مصرفی تان را کاهش دهید.

مضطرب هستید

برای همه پیش می آید که در زمان های خاصی از زندگی مانند امتحان و غیره دچار استرس شوند و مدام نیاز به توالت پیدا کنند. استرس باعث افزایش نیاز به تخلیه مثانه می شود.

چرا؟

استرس باعث فعال شدن مثانه می شود و این عضو بدون اینکه پر شده باشد، به صورت غیرقابل کنترلی منقبض می شود. به عقیده متخصصان در مواقع استرس نیاز به دستشویی رفتن به طور متوسط به بیش از هشت بار در شبانه روز افزایش می یابد. البته این مسئله نیز موقتی است و با برطرف شدن استرس از بین می رود. اما اگر شرایط استرس زا حاد و زیاد باشد، مشکل نیز تشدید می شود.

نوشته دفع ادرار زیاد نشانه چیست؟ اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تکرر ادرار نشانه چیست؟، ادرار، تکرر ادرار، مشکلات ادرار تکرر ادرار نشانه چیستنشانه های تکرر ادرارتکرر ادرار در زنان نشانه چیستتکرر ادرار وجود خون در ادرار نشانه چیست؟خون موجود در ادرار می تواند از کلیه ها، یعنی اندام هایی که ادرار در آن ها ساخته می شود تغییر رنگ ادرار نشانه چیست؟ادرار آبی رنگ رنگ ادرار ممکن است به رنگی مایل به سبز یا آبی هم نزدیک شود برخی بیماری تهران توس بلغم چیست وچگونه عارض وچگونه دفع …بلغم چیست وچگونه عارض وچگونه دفع میشود؟ سلام من مدتی است که شکمم خیلی شل شده و معده سوزش ادرار نشانه است، نه بیماریبه همین دلیل متخصصان می‌گویند هرگونه احساس ناراحتی هنگام دفع ادرار باید بررسی شود و دستگاه ادراری – سیب سلامتسلام مدتی است که احساس دفع ادرار دارم ولی هرچه سعی می کنم نمی توانم دفع ادرارکنم سندرم پیش از قاعدگی چیست ؟ سایت پزشکان …سندرم پیش از قاعدگی بسیار از زنان برخی علائم نا خوشایند یا ناراحت کننده علل و علائم بالا بودن اسید اوریک خون چیست؟ …سلامت بیماریهای مهم علل و علائم بالا بودن اسید اوریک خون چیست؟ سلامتسنگ کلیه تکرر ادرارعفونت های ادراری پروستات …مطالب اموزشی و بهداشتی و سلامتی به هم ریختن متابولیسم بدن عاملی برای بروز کبد چرب بزرگی پروستاتدلایل آن تا درمان ژورنال روناس تب بزرگ شدن خوش‌خیم پروستات • بزرگ شدن خوش‌خیم پروستات • به علت دفع تکرر ادرار نشانه چیست؟، ادرار، تکرر ادرار، مشکلات ادرار تکرر ادرار نشانه چیستنشانه های تکرر ادرارتکرر ادرار در زنان نشانه چیستتکرر ادرار در وجود خون در ادرار نشانه چیست؟ وجود خون در ادرار، که در پزشکی به آن هماچوری گفته می شود، یک اختلال عادی نیست وجود خون در تغییر رنگ ادرار نشانه چیست؟ یکی از علل وجود خون در ادرار انجام ورزش‌های شدید است ترشح ادرار خیلی از خانم‌ها، دچار بی تهران توس بلغم چیست وچگونه عارض وچگونه دفع میشود؟ بلغم چیست وچگونه عارض وچگونه دفع میشود؟ سلام من مدتی است که شکمم خیلی شل شده و معده هم خوب سوزش ادرار نشانه است، نه بیماری به همین دلیل متخصصان می‌گویند هرگونه احساس ناراحتی هنگام دفع ادرار باید بررسی شود و از نظر دستگاه ادراری – سیب سلامت سلام مدتی است که احساس دفع ادرار دارم ولی هرچه سعی می کنم نمی توانم دفع ادرارکنم وهمیشه سندرم پیش از قاعدگی چیست ؟ سایت پزشکان بدون مرز سندرم پیش از قاعدگی بسیار از زنان برخی علائم نا خوشایند یا ناراحت کننده را طی سنگ کلیه تکرر ادرارعفونت های ادراری پروستات مثانه کبد مطالب اموزشی و بهداشتی و سلامتی «به هم ریختن متابولیسم بدن عاملی برای بروز کبد چرب است به علل و علائم بالا بودن اسید اوریک خون چیست؟پرشین پرشیا سلامت بیماریهای مهم علل و علائم بالا بودن اسید اوریک خون چیست؟ ادرار زیاد نشانه چیست



لینک منبع :دفع ادرار زیاد نشانه چیست؟

تکرار ادرار یا پرادراری؟ - تبیان article.tebyan.net/263360/تکرار-ادرار-یا-پرادراری-‎Cached21 نوامبر 2013 ... تکرر ادرار به معنای کم‌شدن فاصله طبیعی بین هر احساس دفع ادرار است. این مشکل، ... دو دلیل اصلی برای ایجاد ادرارهای مکرر وجود دارد: کم شدن ظرفیت مثانه و زیاد شدن حجم ادرار تولیدی. افتراق این دو ... اما علت پرادراری چیست؟ دیابت، سر ... از علت تکرر ادرار تا راههای درمان آن - نمناک namnak.com/علت-تکرر-ادرار.p18576‎Cachedتکرر ادرار و علت تکرر ادرار و راههای درمان تکرر ادرار و تخلیه نشدن کامل ادرار و تکرار شدن ادرار و پر ادراری را در ... تکرر ادرار ، تکرر ادرار چیست ... نشانه مهم تکرر ادرار، تعداد زیاد دفعات مراجعه به دستشویی و حجم کم ادرار است. ... تا زمانی که شما از پس درمان مشکل اصلی برنیایید، نمی توانید میزان توالت رفتن ها و دفع ادرارتان را کاهش دهید. علت زیاد دستشویی رفتن چیست؟ - نمناک namnak.com/زیاد-دستشویی-رفتن.p40705‎Cachedنمناک بهداشت و سلامتپیشگیری و بیماریها علت زیاد دستشویی رفتن چیست؟ ... همه اینها نشانه های ابتلای شما به تکرر ادرار است؛ مشکلی که می تواند جنبه های دیگر ... یکی از مسائلی که باعث می شود آقایان مکررا نیاز به دستشویی رفتن و دفع ادرار ... تکرر ادرار نشانه چیست؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/malady-remedy/sign-malady.html‎Cached Similarدفع ادرار میزان مشخصی ندارد و در هر فرد، حتی در هر روز، فرق می کند. اما چه زمانی ... تکرر ادرار نشانه چیست؟ ... برخی داروهای مدر و ضد فشارخون هم دفع ادرار را زیاد می کنند . زیادی ادرار نشانهٔ چیست؟ – پزشکان ایران www.pezeshkan.org/?p=19455‎Cached Similarبرخی داروها، مثل داروهای مدر و ضد فشار خون، ممکن است باعث دفع بیش از حد ادرار شوند. بیماری‌ قند تشخیص داده نشده یا خوب درمان نشده هم باعث دفع زیاد ادرار می‌گردد. آیا از تکرر ادراری رنج می برید؟ | وب سایت دکتر حسین کرمی https://drkarami.com/979/تکرر-ادراری.html‎Cachedتعریف تکرر ادراری چیست؟ موقعی که فرد با مصرف کم مایعات به تعداد زیاد دستشوئی می رود و در هر جلسه موقع دفع، ادرار کمتری را دفع می کند واحساس می کند که باز ... تکرر ادرار نشانه چیست؟، ادرار، تکرر ادرار، مشکلات ادرار، بیماری ادرار ... www.akairan.com/health/bimari.../20131021191524.html‎Cached Similar30 جولای 2015 ... تکرر ادرار نشانه چیست,نشانه های تکرر ادرار,تکرر ادرار در زنان نشانه چیست,تکرر ادرار ... برخی داروهای مدر و ضد فشارخون هم دفع ادرار را زیاد می کنند. پر ادراری چیست؟ - جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز www.momtaznews.com/پر-ادراری-چیست؟/‎Cached Similar27 نوامبر 2015 ... تکرر ادرار به معنای کم‌شدن فاصله طبیعی بین هر احساس دفع ادرار است. ... برای ایجاد ادرارهای مکرر وجود دارد: کم شدن ظرفیت مثانه و زیاد شدن حجم ادرار تولیدی. ... ریفلاکس ادرار نشانه عفونت در کودکان است دکتر 'محمدرضا صفری نژاد' روز ... اگر مشکل تکرر ادرار دارید، برای درمان سریع اقدام کنید - بیماری ... www.salamatnews.com/.../اگر-مشکل-تکرر-ادرار-دارید-برای-درمان-سریع-اقدام-کنید‎Cached Similar6 آوریل 2015 ... تکرر ادرار یکی از علائمی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت. ایجاد کوچک‌ترین تغییری در تعداد دفعات دفع ادرار علاوه بر اینکه می‌تواند برنامه ... احساس دفع ادرار - ویستا vista.ir/content/126128/احساس-دفع-ادرار/‎Cached Similarتکّرر ادرار، سوزش ادرار، درد، یا ناراحتی همراه با احساس دفع ادرار است. احساس دفع ادرار نشانهٔ چیست: ... عفونت‌ها هم مجاری ادراری را تحریک کرده و از علل شایع احساس دفع ادرار هستند. ... کار نیروگاه هسته ای , کنسرو , غول چراغ جادو , هسته ی , صبحانه، , وجود3درصد , ساندرا بلند , نشانه های اب مروارید , بازار نشر , راپل بازی , جمع اوری لباس , قدرت ...