مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلیل گرفتگی گردن چیست؟

[ad_1]
بامداد – آیا هر چند وقت یک‌بار حس می‌کنید که سنگینی تمام دنیا روی شانه‌ها و گردن‌تان قرار دارد؟ آیا کارتان گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه مانند تیری است که در گردن‌تان فرو می‌رود؟ اگر اینطور است شاید وقت آن باشد که دست از کار بکشید و کمی استراحت کنید. کار زیاد، استرس و گاهی اوقات تنبلی می‌تواند باعث گرفتگی گردن‌ تان شود. 

تنها راه برای شل کردن این گره‌ها آن است که کمی استراحت کرده و تنوع ایجاد کنید. سفتی گردن به عنوان یکی از خطرات بالقوه محل کار در نظر گرفته می‌شود که نه تنها می‌تواند باعث درد شما شود بلکه ممکن است حرکت را برای شما بسیار دشوار سازد. اگر می‌خواهید که جلوی کشیدگی عضلات و بی تحرکی در زندگی و در نتیجه در گردن‌تان بگیرید، دست به کار شوید و در محل کارتان، یک برنامه تناسب اندام سالم را دنبال کنید. گردن شما برای این کار سپاسگزارتان خواهد بود. اگر از سفتی گردن رنج می‌برید، نکات زیر که در مورد چگونگی خلاص شدن از شر گرفتگی گردن است شما را به آرامشی که به دنبالش بودید، می‌رساند.

he4158

شما می‌توانید از یک کمپرس گرم برای کاهش درد و سوزش گردن‌تان استفاده کنید

خلاص شدن از شر گرفتگی گردن
هر کاری از خیره شدن به کامپیوتر برای مدت زمان طولانی تا خوابیدن در وضعیت‌های غیرعادی می‌تواند باعث سفتی گردن شما شود. یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با این وضعیت آزار دهنده، این است که صفحه نمایش کامپیوترتان را در یک وضعیت راحت تنظیم کنید یا وضعیت خوابیدن‌تان را به یک وضعیت راحت تر تغییر دهید.

 

اگر گرفتگی گردن مشکل بسیار زیادی برایتان ایجاد کرده، انجام تمرینات مخصوص سفتی گردن مانند خم کردن گردن به دو طرف، خم کردن گردن به عقب، چرخش گردن و حتی مقاومت رو به جلو (قرار دادن دست‌ها روی پیشانی و فشار دادن گردن به جلو) می‌تواند باعث شود که احساس بهتری داشته باشید. با این‌حال قبل از چرخاندن گردن‌تان با یک پزشک مشورت کنید زیرا هر حرکت اشتباه می‌تواند باعث شود گردن‌تان برای همیشه پیچ خورده بماند.

 

گردن‌تان گرفته؟

اگر اینطور است یک کمپرس گرم و سرد را امتحان کنید و گردن‌تان را دوباره روبه راه کنید. شما می‌توانید از یک کمپرس گرم برای کاهش درد و  سوزش گردن تان استفاده کنید. با این‌حال اگر متوجه هرگونه التهاب روی گردن‌تان شدید، می‌توانید برای یک تسکین سریع، همیشه به کمپرس یخ متوسل شوید.

 

ساعت‌های طولانی در دفتر یا پای تلفن ممکن است گردنتان را خشک کند. از جایتان بلند شوید و سریع به سمت راهروی شرکت بروید و تمام وسایلی که برای کارتان نیاز دارید را تنظیم کنید تا فرصت داشته باشید هر از گاهی دست از کار بکشید. با این کار می‌توانید کمی از گرفتگی گردن تان کم کنید.

 

گاهی اوقات چیزی مانند یک دوش آب گرم می‌تواند گردن منقبض و سفت شما را شل کند و باعث شود احساس بهتری داشته باشید. یک ماساژ خوب نیز به همان اندازه مؤثر است. شما می‌توانید به یک فیزیوتراپ مراجعه کنید یا تحت درمان کایروپراکتیک قرار بگیرید.

 

گاهی اوقات عوض کردن بالش‌تان نیز می‌تواند مؤثر واقع شود. اگر علاقه دارید که روی بالش اسفنجی و نرم بخوابید، شاید زمان آن باشد که بالش‌تان را با یک بالش سبک تعویض کنید تا احساس بهتری داشته باشید. با این حال اگر گردن درد شما واقعا جدی است، انتخاب یک بالش ارتوپدی می‌تواند مفید باشد.

منبع:fitnessmagazine.ir


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

گرفتگی عضلات پا در خواب شب، گرفتگی، گرفتگی گوش، گرفتگی سلامت پزشکی گرفتگی عضلات پا در خواب شب آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که دلیل و درمان همانژیوم چیست همانژیوم تومور خوش‌خیم عروق خونی است و از تکثیر لایه‌های داخلی رگ‌ها ایجاد می‌شودبا گرفتگی شانه چه‌ کنیم؟ گرفتگی‌ها و دردهای ناحیه سرشانه و دست‌ها یکی از دردسرهایی است که شاید شما هم تا کنون اسپاسم یا گرفتگی عضلات اسپاسم یا گرفتگی عضلات، انقباض ناخواسته ماهیچه یا عضله است که معمولا دردناک می باشد و کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …درمان گرفتگی رگ‌های قلب با عصاره سیر و لیمو ترش مصرف عصاره اگر دچار رسوب گرفتگی در گودی کمر چیست و درمان گودی کمر آکاگودی کمر چیست و درمان گودی کمر آیا می دانید علت به وجود آمدن گودی در ناحیه کمر چیست ایالاس چیست؟ ای ال اس ایراندوست عزیز با سلام طبعا هر بی حسی در قسمت های مختلف بدن نمی تواند دلیل بر بیماری ایال فاصله مهره های کمر،دلیل ایجاد،و راههای درمانبا سلام لطفا در مورد فاصله در مهره های کمر،دلیل ایجاد،و راههای درمان توضیح دهید با علل پرش پلک چیست ؟ سایت پزشکان بدون مرزعلت پرش پلک معلوم نیست و ممکن است در اثر تحریک اعصاب عضلات چشم ایجاد شود علت پرش پلک فیزیوتراپی فیزیوتراپی فیزیوتراپیست ابراهیم برزکار،فیزیوتراپی برای بهبود حرکت،درد گرفتگی عضلات پا در خواب شب، گرفتگی، گرفتگی گوش، گرفتگی بینی سلامت پزشکی گرفتگی عضلات پا در خواب شب آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که نیمه های با گرفتگی شانه چه‌ کنیم؟ گرفتگی‌ها و دردهای ناحیه سرشانه و دست‌ها یکی از دردسرهایی است که شاید شما هم تا کنون با آن اسپاسم یا گرفتگی عضلات اسپاسم یا گرفتگی عضلات، انقباض ناخواسته ماهیچه یا عضله است که معمولا دردناک می باشد و انواع دلیل و درمان همانژیوم چیست همانژیوم تومور خوش‌خیم عروق خونی است و از تکثیر لایه‌های داخلی رگ‌ها ایجاد می‌شود کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان درمان درمان گرفتگی رگ‌های قلب با عصاره سیر و لیمو ترش مصرف عصاره اگر دچار رسوب گرفتگی در رگ گودی کمر چیست و درمان گودی کمر آکا گودی کمر چیست و درمان گودی کمر آیا می دانید علت به وجود آمدن گودی در ناحیه کمر چیست ؟آیا این فاصله مهره های کمر،دلیل ایجاد،و راههای درمان با سلام لطفا در مورد فاصله در مهره های کمر،دلیل ایجاد،و راههای درمان توضیح دهید با فیزیوتراپی فیزیوتراپی فیزیوتراپیست ابراهیم برزکار،فیزیوتراپی برای بهبود حرکت،درد،سکته علل پرش پلک چیست ؟ سایت پزشکان بدون مرز علت پرش پلک معلوم نیست و ممکن است در اثر تحریک اعصاب عضلات چشم ایجاد شود علت پرش پلک در صورت درمان گرفتگی گردن گرفتگی گردن گرفتگی گردن و سردرد علت گرفتگی گردن



لینک منبع :دلیل گرفتگی گردن چیست؟

درمان گرفتگی عضلات گردن و شانه - نمناک namnak.com/گرفتگی-عضلات-گردن.p11254‎Cachedدلیل گرفتگی عضلات گردن چیست؟ گرفتگی و اسپاسم گردن به 3 دلیل رخ می دهد. اول بر اثر استرس، دوم نشستن ها و استفاده نادرست از سیستم عصبی و عضلانی و سوم ... چگونه گرفتگی گردن را در یک دقیقه درمان کنیم - فرادید faradeed.ir/fa/.../چگونه-گرفتگی-گردن-را-در-یک-دقیقه-درمان-کنیم‎Cachedاکثر ما گاهی پس از یک خواب ناآرام در شب یا بعد از نشستن پشت رایانه برای مدت طولانی خشکی و گرفتگی گردن را تجربه می‌کنیم. عموما گرفتگی گردن یک وضعیت ... خشکی و گرفتگی گردن: علت و درمان - مرجع کامل بیماری های اسکلتی و ... painacademy.ir/خشکی-و-گرفتگی-گردن-علت-و-درمان/‎Cachedخشکی و گرفتگی گردن معمولاً با دشواری در حرکت دادن گردن، به ویژه در زمان چرخاندن سر به پهلو، همراه است. این ناراحتی گاهی سر درد، گردن درد، درد شانه و یا بازو را نیز در ... درد گردن به چه عللی ایجاد میشود - ایران ارتوپد www.iranorthoped.com/fa/news/.../درد-گردن-به-چه-عللی-ایجاد-میشود‎Cachedعلت درد گردن چیست، تشخیص درد گردن چگونه است، گردن درد به چه علت ایجاد میشود. چه بیماری هایی موجب بروز درد در گردن میشوند. درمان گرفتگی گردن در یک دقیقه - پیام سلامت https://www.payamesalamat.com/درمان-گرفتگی-گردن-دقیقه/‎Cached24 آگوست 2016 ... خانه ورزش و سلامت درمان گرفتگی گردن در یک دقیقه ... علائم گرفتگی گردن ممکن است شامل درد و اختلال در حرکت گردن از یک سمت به سمت دیگر باشد درد گردن هم چنین یکی از دلایل وجود درد در پشت سر .... دلایل سبز شدن مدفوع چیست؟ هنگام گرفتگی گردن چه کار کنیم ؟ - درمان - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../هنگام-گرفتگی-گردن-چه-کار-کنیم-‎Cached Similar21 ژانویه 2014 ... سلامت نیوز : یک عصب‌شناس با اشاره به دلایل گرفتگی گردن بر اثر استرس، نشستن نادرست و ضربه‌های وارد شده، خود... گردن درد حاد (شدید) و مزمن: علت و درمان آن با فیزیوتراپی - متخصص ... doctorsaeedi.com/علت-و-درمان-گردن-دردهمراه-سردرد-و-سرگیج/‎Cached Similarعلت و درمان گردن درد شدید و عصبی همراه با سر درد و سر گیجه و درد و بی حسی ... (کجی گردن) بیماری کجی گردن باعث گرفتگی عضلات گردن بصورت شدید یا کوچک شدن ... یک عصب‌شناس تشریح کرد هنگام گرفتگی گردن چه کار کنیم/ استفاده ... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921101000259‎Cached Similar21 ژانویه 2014 ... یک عصب‌شناس با اشاره به دلایل گرفتگی گردن بر اثر استرس، نشستن نادرست و ضربه‌های واردشده، خوددرمانی به ویژه مصرف مسکن‌ها و استفاده از یخ ... چاره گرفتگی گردن چیست؟ - مجله اینترنتی دارچین www.darchinmag.ir/.../چاره-گرفتگی-عضلات-گردن-چیست؟.html‎Cached Similar7 فوریه 2014 ... به گزارش دارچین به نقل از فارس؛ دکتر حسن عشایری، عصب‌شناس گفت: گرفتگی و اسپاسم گردن به سه دلیل رخ می‌دهد. اول بر اثر استرس، دوم ... علت درد گردن چیست؟ - پارسی طب fa.parsiteb.com/علت-درد-گردن-چیست؟/‎Cached Similarگردن انسان شامل ۷ مهره است که بعد از کمر، شایع ترین مفاصل مستعد آرتروز، ساییدگی و کاهش فاصله و فتق دیسک است. البته مهره های گردنی از آنجایی که نخاع و ریشه ...