مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه از سرماخوردگی جلوگیری کنیم

[ad_1]

از آنجا که سرماخوردگی معمولا تاثیر منفی بر روند زندگی روزمره شما گذاشته و باعث ایجاد اختلال در انجام کارهای روزانه می‌شود، فارغ از تاثیر منفی آن در زندگی شخصی شما، در مواردی سرایت به افراد خانواده، همکاران و دوستان نیز دردسر ساز می‌شود. در نتیجه رعایت اصولی بسیار ساده و ابتدایی می‌تواند نه تنها از سرماخوردگی جلوگیری کند بلکه همیشه بدنی سالم و پر انرژی داشته و بتوانید از لحظات خود بیشترین لذت را ببرید.

در همین راستا شرکت داروسازی دکتر عبیدی اقدام به اجرای کمپینی کرده که در آن فرهنگ پیشگیری و رعایت بهداشت در موارد سرماخوردگی را در اختیار مردم عزیز قرار می‌دهد.

آیا سرما باعث سرماخوردگی می‌شود؟

در واقع این یک باور غلط هست که سرما باعث سرماخوردگی می‌شود. علت سرماخوردگی باکتری و ویروس است که در موارد ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست ولی در مواردی که علت باکتری است، عموما آنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز می‌شود. سرماخوردگی نوعی عفونت ویروسی شایع است که مختص دستگاه تنفسی فوقانی است. این بیماری غالبا در فصول پاییز و زمستان اوج می‌گیرد و با توجه به حاد بودن آن، حداکثر طی مدت یک هفته و ندرتا ۱۰ روز بهبود می‌یابد.

با سرد شدن هوا و کاهش رطوبت هوای استنشاقی، مجرای بینی خشک شده و اولین خطوط دفاعی بدن که همان گلو و بینی هستند، در مقابل هجوم ویروس ها آسیب پذیر می‌شوند. با این وجود برخلاف باور عموم، هوای سرد تاثیر به سزایی در ابتلا به این بیماری ندارد.

در حقیقت این حضور بیشتر در فضاهای بسته و تماس نزدیک با افراد در فصول سرما است که این امکان را به ویروس‌ها می‌دهد تا از طریق دهان و بینی و یا لمس اشیاء آلوده به ویروس و سپس تماس با صورت وارد بدن شخص شوند.

۲۰۰ بار سرما بخورید، دیگر سرما نخورید!

بد نیست بدانید هر ویروس قادر است تنها یکبار بدن را مورد حمله قرار دهد و پس از آن بدن در مقابل آن پادتن تولید کرده و خود را مصون می‌گرداند، با اینحال از آنجایی که بیش از  ۲۰۰ نوع ویروس عامل بیماری سرماخوردگی وجود دارد، هر فرد در طول عمر خود به طور متوسط ۵۰ بار به آن دچار خواهد شد و اگر امکان ۲۰۰ بار سرماخوردن را داشته باشید تقریبا میشود گفت که مصون می شوید.

از جمله علائم ابتلا به این بیماری می توان به گلودرد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، عطسه، دردهای عضلانی، سردرد و تب ملایم اشاره کرد. بهتر است در نظر داشته باشید تشدید این علائم ممکن است به منزله عفونت حاد دستگاه تنفسی بوده و صرفا یک سرماخوردگی ساده نباشد.

چه نوع قرصی برای سرماخوردگی باید خورد؟

به دلیل تعدد و تنوع ویروس های موجود، ساخت واکسن و دارویی جامع برای این بیماری غیرممکن است، اما با این‌حال می‌توان علائم بیماری را با داروهای تب بر، ضد احتقان و دارای آنتی هیستامین کاهش بخشید. امروزه داروهای سرماخوردگی، ترکیبی از چند دارو بوده که با اسامی گوناگونی در بازار ارائه می‌شوند.

البته در مصرف این داروها می‌بایست دقت کرد زیرا زمانی که یک قرص می‌خورید در واقع همه اجزاء موجود در آن قرص‌ها را مصرف کرده‌اید، در حالیکه ممکن است بدن شما به تمامی آنها نیاز نداشته باشد.

اقدام داروسازی دکتر عبیدی برای جلوگیری از سرماخوردگی

کارخانه داروسازی دکتر عبیدی اولین و بزرگترین شرکت داروسازی ایران است. محصول سرماخوردگی این شرکت با نام کلداکس به بازار عرضه شده و به دلیل خصوصیات متمایز خود که در ادامه به آنها می‌پردازیم، به شدت مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

قرص‌های سرماخوردگی کلداکس، خود به دو دسته: ۱: کلداکس سینوس و آلرژی و ۲: کلداکس روز و شب تقسیم شده‌اند. قرص‌های کلداکسسینوس و آلرژی، حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم استامینوفن، ۵ میلی‌گرم فنیل افرین هیدروکلراید و ۲۵ میلی‌گرم دیفن هیدرامین هیدروکلراید است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتی هیستامین بوده و در موارد سرماخوردگی، آلرژی و نمایان شدن علائم آنفلوانزا و سینوزیت به کار می‌رود.

قرص‌های کلداکس روز و شب به دو رنگ سفید و آبی است که در قرص سفید رنگ (مختص روز) جهت جلوگیری از خواب آلودگی فرد، آنتی هیستامین وجود ندارد. ترکیبات و موارد مصرف این قرص:۵۰۰ میلی گرم استامینوفن، ۵ میلی‌گرم فنیل افرین هیدروکلراید و ۱۵ میلی‌گرم دیفن هیدرامین هیدروبروماید است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتی هیستامین بوده و در موارد سرماخوردگی، آلرژی و نمایان شدن علائم آنفلوانزا و سینوزیت، هر شخص بزرگسال در طول شبانه روز می تواند ۴ عدد قرص در فواصل ۶ ساعته مصرف کنند.

بررسی راه حل‌های طلایی

قبل از مصرف داروهای شیمیایی، راه‌های طبیعی متفاوتی جهت پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی وجود دارند که شرکت داروسازی دکتر عبیدی در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و آگاهی عموم در لینک زیر به تفصیل به بررسی آنها پرداخته است.

این راه‌ها در سه دسته بهداشت و ایمنی، رژیم غذایی مناسب و گیاهان دارویی تقسیم بندی شده‌اند که برای اطلاع کامل از این راه‌ها می‌توانید به وبسایت کلداکس مراجعه کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چگونه خانه خود را در برابر ویروس سرماخوردگی ایمن کنیم؟اسلایدچگونه خانه خود را در برابر ویروس سرماخوردگی ایمن کنیم؟ اینطور ثابت شده که ویروس چگونه بدون دارو ،سرماخوردگی کودکان را درمان کنیم؟یکی از مشخصه های قابل توجه افتراق دهنده ی بین سرما خوردگی و سایر بیماریهای ویروسی این چگونه سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنیمچگونه سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنیم چگونه سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنیمچگونه با استفاده از لیمو سیگار را ترک کنیم؟ممکن است بارها این جمله به گوش شما نیز خورده باشد که حتی قبل از شروع، به توقف فکر کنیدچگونه بر خواب بیش از حد غلبه کنیم؟چگونه بر خواب بیش از حد غلبه کنیم؟ اگر شما به طور مداوم بیش از حدی که میخواهید و مجازید نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی سرماخوردگی،درمان سرماخوردگی،علائم سرما خوردگی،علل …درمان سرماخوردگی سرماخوردگی عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است که به راحتی منتقل می شودخار پاشنه پا را چگونه درمان کنیم؟خار پاشنه پا را چگونه درمان کنیم؟ پربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان کاروفناوری کَلالهبه وبلاگ کاروفناوری کلاله خوش آمدید دوستان لطف نمایید در نظر سنجی کاروفناوری که در ۳۰۱ روش جلوگیری از بارداری طبیعیبهترین راه طبیعی جلوگیری از حاملگی مجدد شیر دادن به فرزندتونه تا زمانی که تولید شیر چگونه خانه خود را در برابر ویروس سرماخوردگی ایمن کنیم؟ اسلاید چگونه خانه خود را در برابر ویروس سرماخوردگی ایمن کنیم؟ اینطور ثابت شده که ویروس سرماخوردگی چگونه بدون دارو ،سرماخوردگی کودکان را درمان کنیم؟ یکی از مشخصه های قابل توجه افتراق دهنده ی بین سرما خوردگی و سایر بیماریهای ویروسی این است که چگونه سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنیم چگونه سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنیم چگونه سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنیم چگونه بر خواب بیش از حد غلبه کنیم؟ چگونه بر خواب بیش از حد غلبه کنیم؟ اگر شما به طور مداوم بیش از حدی که میخواهید و مجازید چگونه با استفاده از لیمو سیگار را ترک کنیم؟ ممکن است بارها این جمله به گوش شما نیز خورده باشد که حتی قبل از شروع، به توقف فکر کنید سرماخوردگی،درمان سرماخوردگی،علائم سرما خوردگی،علل سرما خوردگی درمان سرماخوردگی سرماخوردگی عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است که به راحتی منتقل می شود جلوگیری از شل شدن سینه بعد از شیردهی صفحه فرم دهی و سفت کردن سینه ها بعد از زایمان بدون جراحی راه کارهای برطرف کردن و درمان شل شدن خار پاشنه پا را چگونه درمان کنیم؟ خار پاشنه پا را چگونه درمان کنیم؟ پربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان زده علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت در خانمها چیست و چگونه می‌توان نکاتی برای جلوگیری از جوش های پوستی نخ دستگاه بندانداز شما همیشه باید تمیز باشد راههای پیشگیری از سرماخوردگی کودکان جلوگیری از سرماخوردگی برای جلوگیری از سرماخوردگی راههای پیشگیری از سرماخوردگی



لینک منبع :چگونه از سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از سرماخوردگی پیشگیری کنیم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../چگونه-از-سرماخوردگی-پیشگیری-کنیم‎Cached Similar8 ا کتبر 2014 ... چگونه از سرماخوردگی پیشگیری کنیم؟ شستن دست‌ها! ویروس سرماخوردگی از طریق قطر‌ه‌های میکروسکوپی بیمار منتقل می‌شود. بیمار عطسه می‌کند و ... چگونه از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنیم؟ | ingooneh ingooneh.com/چگونه-از-سرماخوردگی-و-آنفولانزا-جلوگیری-کنیم؟‎Cached Similarپاییز و زمستان همراه با زیبایی هایش، آب و هوای سرد، سرفه، تب، لرز، آبریزش بینی سرفه و عطسه را نیز به همراه دارد. اگر می خواهید زمستان را به جای نشستن کنار جعبه ... چگونه سریعاً سرماخوردگی را درمان کنیم؟ - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911201001182‎Cached Similar20 فوریه 2013 ... خبرگزاری فارس: هنگام سرماخوردگی همه ما می‌خواهیم هر چه سریعتر بهبود پیدا کنیم از خود می‌پرسیم چگونه و به کمک مصرف چه نوع مواد غذایی می‌توانیم این ... چگونه از بروز سرماخوردگی جلوگیری کنیم؟ - پارسی طب fa.parsiteb.com/چگونه-از-بروز-سرماخوردگی-جلوگیری-کنیم/‎Cached Similarاین نکات نه تنها برای سرما خوردگی بلکه در پیشگیری از سایر عفونتهای مربوط به فصل سرما تاثیر بسزایی دارند. با پیروی از این چند نکته زمستانی سالم را سپری ... برای پیشگیری از سرماخوردگی کودکان چه کنیم؟ - بیتوته www.beytoote.com/baby/.../prevention3-colds-children.html‎Cached Similarدرمان سرماخوردگی کودکان علل سرماخوردگی کودکان,علت سرماخوردگی کودکان ... این حالت را در کودکانی که به مهد می روند بیشتر مشاهده می کنیم. علائم آن چگونه است؟ چگونه از سرماخوردگی جلوگیری کنیم - افکار نیوز www.afkarnews.ir/.../575076-چگونه-از-سرماخوردگی-جلوگیری-کنیم‎Cached10 دسامبر 2016 ... برای پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی چه‌کارها و اقداماتی باید انجام داد تا از تاثیر منفی این بیماری در زندگی شخصی و سرایت آن به اقوام و ... 13 نکته ساده برای جلوگیری از سرماخوردگی - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../13-نکته-ساده-برای-جلوگیری-از-سرماخوردگی.html‎Cached9 ا کتبر 2010 ... سلامت نیوز: سرماخوردگی یک عفونت ویروسی مسری است که راه های .... زیر پوست نشانه ها, دلیل و درمان · چگونه حالت تهوع در سفر را برطرف کنیم؟ چگونه از سرماخوردگی جلوگیری کنیم؟ - نی نی بان niniban.com/fa/news/44277/چگونه-از-سرماخوردگی-جلوگیری-کنیم‎Cachedچگونه از سرماخوردگی جلوگیری کنیم؟ یکی از روش‌های جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا این است که زندگی سالم‌تری داشته باشید. تاثیر گذارترین راه برای ... چگونه از سرماخوردگی پیشگیری کنیم ؟ – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=28887‎Cached Similarبرای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا بهتر است سطح ایمنی بدن بالا برود که به این منظور نحوه تهیه و مصرف مواد غذایی و انتخاب برخی از آنها می تواند ... چگونه از سرماخوردگی جلوگیری کنیم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/.../چگونه-از-سرماخوردگی-جلوگیری-کنیم‎Cached5 دسامبر 2016 ... برای پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی چه‌کارها و اقداماتی باید انجام داد تا از تاثیر منفی این بیماری در زندگی شخصی و سرایت آن به اقوام و ...