مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه سرما نخوریم؟

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت داروسازی دکتر عبیدی اعلام‌کرد: به دلیل وجود اطلاعات بسیار گسترده و در مواردی متناقض درباره پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی و همچنین باورهایی غلط درباره پیشگیری و درمان سرماخوردگی، بر آن شدیم تا اطلاعات دقیقی درباره سرماخوردگی و مخصوصا راه‌های پیشگیری و درمان آن ارائه کنیم.

از آنجا که سرماخوردگی معمولا تاثیر منفی بر روند زندگی روزمره شما گذاشته و باعث ایجاد اختلال در انجام کارهای روزانه می‌شود، فارغ از تاثیر منفی آن در زندگی شخصی شما، در مواردی سرایت به افراد خانواده، همکاران و دوستان نیز دردسر ساز می‌شود. در نتیجه رعایت اصولی بسیار ساده و ابتدایی می‌تواند نه تنها از سرماخوردگی جلوگیری کند بلکه همیشه بدنی سالم و پر انرژی داشته و بتوانید از لحظات خود بیشترین لذت را ببرید.

در همین راستا شرکت داروسازی دکتر عبیدی اقدام به اجرای کمپینی کرده که در آن فرهنگ پیشگیری و رعایت بهداشت در موارد سرماخوردگی را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

آیا سرما باعث سرماخوردگی می‌شود؟

در واقع این یک باور غلط هست که سرما باعث سرماخوردگی می‌شود. علت سرماخوردگی باکتری و ویروس بوده که در موارد ویروسی نیازی به مصرف آنتی‌بیوتیک نیست ولی در مواردی که علت باکتری است عموما آنتی‌بیوتیک توسط پزشک تجویز می‌شود. سرماخوردگی نوعی عفونت ویروسی شایع است که مختص دستگاه تنفسی فوقانی است. این بیماری غالبا در فصول پاییز و زمستان اوج می‌گیرد و با توجه به حاد بودن آن، حداکثر طی مدت یک هفته و ندرتا ۱۰ روز بهبود می یابد.

با سرد شدن هوا و کاهش رطوبت هوای استنشاقی، مجرای بینی خشک شده و اولین خطوط دفاعی بدن که همان گلو و بینی هستند در مقابل هجوم ویروس‌ها آسیب‌پذیر می‌شوند. با این وجود برخلاف باور عموم، هوای سرد تاثیر به سزایی در ابتلا به این بیماری ندارد. در حقیقت این حضور بیشتر در فضاهای بسته و تماس نزدیک با افراد در فصول سرما است که این امکان را به ویروس‌ها می‌دهد تا از طریق دهان و بینی و یا لمس اشیای آلوده به ویروس و سپس تماس با صورت وارد بدن شخص شوند.

۲۰۰ بار سرما بخورید، دیگه سرما نخورید!

بد نیست بدانید هر ویروس قادر است تنها یکبار بدن را مورد حمله قرار دهد و پس از آن بدن در مقابل آن پادتن تولید کرده و خود را مصون می‌کند، با این حال از آنجایی که بیش از ۲۰۰ نوع ویروس عامل بیماری سرماخوردگی وجود دارد، هر فرد در طول عمر خود به طور متوسط ۵۰ بار به آن دچار می‌شود و اگر امکان ۲۰۰ بار سرماخوردن رو داشته باشید تقریبا می‌شود گفت که مصون می‌شوید.

از جمله علائم ابتلا به این بیماری می توان به گلودرد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، عطسه، دردهای عضلانی، سردرد و تب ملایم اشاره کرد. بهتر است در نظر داشته باشید تشدید این علائم ممکن است به منزله عفونت حاد دستگاه تنفسی بوده و صرفا یک سرماخوردگی ساده نباشد.

چه نوع قرصی برای سرماخوردگی باید خورد؟

به دلیل تعدد و تنوع ویروس‌های موجود، ساخت واکسن و دارویی جامع برای این بیماری غیرممکن است، اما با این حال می‌توان علائم بیماری را با داروهای تب‌بر، ضد احتقان و دارای آنتی‌هیستامین کاهش بخشید. امروزه داروهای سرماخوردگی، ترکیبی از چند دارو بوده که با اسامی گوناگونی در بازار ارائه می‌شوند. البته در مصرف این داروها می‌بایست دقت کرد زیرا زمانی که یک قرص می‌خورید در واقع همه اجزای موجود در آن قرص‌ها را مصرف کرده‌اید در حالیکه ممکن است بدن شما به همه آنها نیاز نداشته باشد.

کارخانه داروسازی دکتر عبیدی برای سرماخوردگی چه کاری کرده است؟

کارخانه داروسازی دکتر عبیدی اولین و بزرگ‌ترین شرکت داروسازی ایران است. محصول سرماخوردگی این شرکت با نام کلداکس به بازار عرضه شده و به دلیل خصوصیات متمایز خود که در ادامه به آنها می‌پردازیم به شدت مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. قرص‌های سرماخوردگی کلداکس، خود به دو دسته: کلداکس سینوس و آلرژی و کلداکس روز و شب تقسیم شده‌اند. قرص‌های کلداکسسینوس و آلرژی،حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم استامینوفن، ۵ میلی‌گرم فنیل افرین هیدروکلراید و ۲۵ میلی‌گرم دیفن هیدرامین هیدروکلراید است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتی‌هیستامین بوده و در موارد سرماخوردگی، آلرژی و نمایان شدن علائم آنفلوانزا و سینوزیت به کار می‌رود.

قرص‌های کلداکس روز و شب به دو رنگ سفید و آبی است که در قرص سفید رنگ (مختص روز) جهت جلوگیری از خواب آلودگی فرد، آنتی‌هیستامین وجود ندارد. ترکیبات و موارد مصرف این قرص شامل ۵۰۰ میلی‌گرم استامینوفن، ۵ میلی‌گرم فنیل افرین هیدروکلراید و ۱۵ میلی‌گرم دیفن هیدرامین هیدروبروماید است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتی‌هیستامین بوده و در موارد سرماخوردگی، آلرژی و نمایان شدن علائم آنفلوانزا و سینوزیت، هر شخص بزرگسال در طول شبانه‌روز می‌تواند چهار عدد قرص در فواصل شش ساعته مصرف کند.

حالا راه حل‌های طلایی!

قبل از مصرف داروهای شیمیایی، راه‌های طبیعی متفاوتی جهت پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی وجود دارند که شرکت داروسازی دکتر عبیدی در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و آگاهی عموم در لینک زیر به تفصیل به بررسی آنها پرداخته است. این راه‌ها در سه دسته بهداشت و ایمنی، رژیم‌غذایی مناسب و گیاهان دارویی تقسیم‌بندی شده‌اند که برای اطلاع کامل از این راه‌ها می‌توانید به وبسایت کلداکس مراجعه کنید


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بیماری نقرس چه بخوریم چه نخوریم؟این بیماری باعث ایجاد درد مفاصل می‌شود و معمولاً خود را از انگشت بزرگ پا نشان می‌دهدچی بخوریم چی نخوریم در ایام بارداری؟؟؟؟ کمکی از طرف چی بخوریم چی نخوریم در ایام بارداری؟؟؟؟ کمکی از طرف زندایی به مامان های باردارچگونه میخچه پا را برطرف کنیم؟چگونه میخچه پا را برطرف کنیم؟ پربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان زده چگونه بفهمیم عاشقیم؟ نشانه عشق و عاشقیچگونه بفهمیم عاشقیم؟معمولاً هر عاشقی به خوبی از احوال خودش خبر دارد و می‌داند که خار پاشنه پا را چگونه درمان کنیم؟خار پاشنه پا را چگونه درمان کنیم؟ پربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان کف‌بینی کنید عشق شما چگونه است؟کف‌بینی کنید عشق شما چگونه است؟کف‌بینی نوعی هنر باستانی است که به صدها نسل قبل برمی چگونه عصبانیت بر کل بدن تاثیر می گذارد؟دانستن این موضوع که هنگام عصبانیت چه اتفاقاتی در بدن می افتد بسیار مهم است در زمان چگونه شوهر خود را علاقمند نگه دارید؟ صفحه چگونه همسر خود را علاقمند نگه دارید؟ برای کنترل مردان عشق ابزار کارا تری از شهوت استچگونه بر خواب بیش از حد غلبه کنیم؟چگونه بر خواب بیش از حد غلبه کنیم؟ اگر شما به طور مداوم بیش از حدی که میخواهید و مجازید چگونه در عرض یک هفته پنج کیلو از وزن خودتان را کم …چگونه در عرض یک هفته پنج کیلو از وزن خودتان را کم کنید؟ چی بخوریم چی نخوریم در ایام بارداری؟؟؟؟ کمکی از طرف زندایی چی بخوریم چی نخوریم در ایام بارداری؟؟؟؟ کمکی از طرف زندایی به مامان های باردار بیماری نقرس چه بخوریم چه نخوریم؟ این بیماری باعث ایجاد درد مفاصل می‌شود و معمولاً خود را از انگشت بزرگ پا نشان می‌دهد رژیم چگونه میخچه پا را برطرف کنیم؟ چگونه میخچه پا را برطرف کنیم؟ پربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان زده کنید چگونه بفهمیم عاشقیم؟ نشانه عشق و عاشقی چیکار کنیم امسال سرما نخوریم؟ به دلیل وجود اطلاعات بسیار گسترده و در مواردی متناقض درباره چگونه شوهر خود را علاقمند نگه دارید؟ صفحه چگونه همسر خود را علاقمند نگه دارید؟ برای کنترل مردان عشق ابزار کارا تری از شهوت است خار پاشنه پا را چگونه درمان کنیم؟ خار پاشنه پا را چگونه درمان کنیم؟ پربیننده ترین خبرها عزیزانتان را به راحتی هیحان زده کف‌بینی کنید عشق شما چگونه است؟ کف‌بینی کنید عشق شما چگونه است؟کف‌بینی نوعی هنر باستانی است که به صدها نسل قبل برمی‌گردد چگونه عصبانیت بر کل بدن تاثیر می گذارد؟ دانستن این موضوع که هنگام عصبانیت چه اتفاقاتی در بدن می افتد بسیار مهم است در زمان عصبانیت چگونه بر خواب بیش از حد غلبه کنیم؟ چگونه بر خواب بیش از حد غلبه کنیم؟ اگر شما به طور مداوم بیش از حدی که میخواهید و مجازید



لینک منبع :چگونه سرما نخوریم؟

چگونه سرما نخوریم؟ - آفتاب aftabnews.ir/fa/news/406634/چگونه-سرما-نخوریم‎Cached7 نوامبر 2016 ... چگونه سرما نخوریم؟ برای اینکه سیستم ایمنی بدن به بهترین نحو وظیفه خود را که مبارزه علیه ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا است، انجام دهد، باید ... چگونه سرما نخوریم؟ - ایسنا www.isna.ir/news/95091508277/چگونه-سرما-نخوریم‎Cached5 دسامبر 2016 ... اطلاعات بسیار گسترده و در مواردی متناقض درباره پیشگیری و درمان بیماری سرماخوردگی و همچنین باورهایی غلط درباره پیشگیری و درمان سرماخوردگی ... چگونه سرما نخوریم؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5847759/چگونه-سرما-نخوریم‎Cached5 نوامبر 2016 ... بیش از ۲۰۰نوع ویروس شناخته شده که به دستگاه تنفسی فوقانی اثر گذاشته و باعث سرماخوردگی می‌شوند. چگونه سرما نخوریم؟ به گزارش گروه وبگردی ... چه بخوریم تا سرما نخوریم؟ - پارسی طب fa.parsiteb.com/چه-بخوریم-تا-سرما-نخوریم؟/‎Cached Similar«هوا دزد است» حتماً این اصطلاح را شنیده اید؟ می دانید مفهومش چیست؟ یعنی اینکه هوا چند ساعت گرم است و دقایقی دیگر با باد و باران و توفان. هوا سرد می شود. این هوا به هوا ... چگونه سرما نخوریم؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/416640/چگونه-سرما-نخوریم‎Cachedچگونه سرما نخوریم؟ کنسرو‌ها و غذاهای آماده بسته بندی شده از نظر ویتامین ها و مواد معدنی فقیر می باشند، پس بجای استفاده از این نوع غذاها باید از انواع میوه و سبزیجات ... ۵کار کنیم که سرما نخوریم؟ چه طور مدت آن را کوتاه کنیم؟ - دانلود(تم.بازی ... www.takmob1.blogsky.com/1390/09/03/post-639/‎Cached Similarه کار کنیم که سرما نخوریم؟ چه طور مدت آن را کوتاه کنیم؟آیا در صورت سرماخوردگی باید به پزشک مراجعه کرد؟ از کجا بفهمیم که بیماری مان آنفولانزا نیست؟ چگونه از ... چه کار کنیم که سرما نخوریم - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910725001368‎Cached Similar17 ا کتبر 2012 ... خبرگزاری فارس: اگر تصور می‌کنید نیاز دارید تا قبل از رسیدن سرما، سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود این مطلب را بخوانید. چگونه سرما نخوریم؟ - افکار نیوز www.afkarnews.ir/بخش-اجتماعی-5/569082-چگونه-سرما-نخوریم‎Cached7 نوامبر 2016 ... با رعایت ساده‌ترین نکات مانند خوردن صبحانه مناسب و پوشیدن لباس گرم در فصل پاییز، به راحتی می‌توان از سرماخوردگی جلوگیری کرد. چگونه سرما نخوریم؟ - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=478771‎Cachedچگونه سرما نخوریم؟ توسط : میثم ومپایر. با نزدیک شدن به فصل سرماخوردگی و زمستان، مردم در سراسر جهان وب سایت ها را زیر و رو می کنند تا به جزئیات مفیدی برای حفظ ... چگونه سرما نخوریم؟ www.fardanews.com/fa/news/586375/چگونه-سرما-نخوریم‎Cached6 نوامبر 2016 ... چگونه سرما نخوریم؟ برای اینکه سیستم ایمنی بدن به بهترین نحو وظیفه خود را که مبارزه علیه ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا است، انجام دهد، باید ...