مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

8 نشانه پوکی استخوان در آقایان

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصرایران،‌ تعیین این که چه زمانی در معرض خطر از دست دادن و زوال بافت استخوانی که به نام پوکی استخوان شناخته می شود، قرار داریم، آسان نیست. بر خلاف مشکلات پوستی یا مسائل داخلی بدن، ما نمی توانیم همواره آن چه که استخوان ها را تحت تاثیر قرار می دهد، مشاهده کنیم.

اگرچه پوکی استخوان می تواند یک بیماری پنهان باشد، به طور ویژه افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما روش هایی وجود دارند که آقایان می توانند برای تشخیص این که در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند، مد نظر قرار دهند. در ادامه با برخی از این نشانه ها بیشتر آشنا می شویم.

درد و گرفتگی عضلانی

هنگامی که درباره پوکی استخوان فکر می کنید، احتمالا دردی که از استخوان و نه عضلات ناشی می شود را مد نظر قرار می دهید. اما درد و گرفتگی های عضلانی می توانند نشانه ای از روند از دست دادن بافت استخوانی هم در آقایان و هم در بانوان باشد. در حقیقت، بسیاری از مردم درد مرتبط با زوال استخوان را با درد عضلانی اشتباه می گیرند. بر همین اساس است که مراجعه به پزشک و کشف منبع دقیق درد از اهمیت بسیاری برخوردار است. شرایط و مشکل خود را با جزئیات کامل با پزشک در میان بگذارید.

ناتوانی در فعالیت بدنی

بیشتر کارشناسان سلامت به بزرگسالان توصیه می کنند که روزانه حداقل به مدت 30 دقیقه فعالیت جسمانی با شدت متوسط داشته باشند. اما در آقایانی که احساس درد و ناراحتی دارند، تحقق این هدف دشوار است. اگر به واسطه درد در کمر یا مفاصل در انجام فعالیت های جسمانی دچار مشکل می شوید، زمان آن فرا رسیده تا به پزشک مراجعه کنید. با اعضای خانواده خود به منظور بررسی سابقه خانوادگی ابتلا به پوکی استخوان صحبت کنید. رسیدگی به این شرایط در مراحل اولیه می تواند به مدیریت درد و زیر کنترل داشتن آن در آینده کمک کند.

کمبود ویتامین D

سطوح پایین ویتامین D یکی از نشانه های پوکی استخوان نیست، اما می تواند عاملی در کاهش تراکم استخوانی باشد. در حقیقت، آقایانی که کمبود ویتامین D دارند، احتمال بیشتری دارد که پوکی ستخوان را تجربه کنند. بر همین اساس است که کارشناسان اصرار دارند که آقایان، به ویژه افراد بالای 50 سال، به طور مرتب سطوح ویتامین D خود را زیر نظر داشته باشند. برای رفع این مشکل اغلب فعالیت هایی ساده مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا مصرف مکمل توصیه می شود.

شکستن راحت ناخن ها

برای افرادی که به خوبی از ناخن های خود نگهداری می کنند، هیچ چیزی بدتر از شکستن ناگهانی آنها نمی تواند باشد. اما جدا از بر هم خوردن زیبایی ظاهری، شاید مشکلی زمینه ای وجود داشته باشد. ناخن های ضعیف یا شکننده می تواند نشانه ای از ابتلا به پوکی استخوان هم در آقایان و هم در بانوان باشد. البته گاهی اوقات مواجهه با برخی شرایط مانند باغبانی یا استفاده از مواد شیمیایی می تواند موجب ضعف ناخن ها شود و مشکل از استخوان ها ناشی نشود.

کاهش قد

با افزایش سن برای بسیاری از ما کوتاه‌تر شدن قد رخ می دهد. این مساله ای است که با پوکی استخوان و زوال استخوان تا حدی زیادی مرتبط است. با آغاز روند افت کیفیت استخوان ها، قد ما می تواند کوتاه‌تر به نظر برسد و یا حتی به واقع کوتاه شود. بر همین اساس است که معاینات منظم توسط پزشک توصیه می شود. افراد مسن بهتر است سابقه ای از شرایط قدی خود تهیه کنند و اگر با کاهش قد خود مواجه شدند، احتمال ارتباط آن با پوکی استخوان را با پزشک مطرح کنند.

وضع اندامی ضعیف

حفظ وضع اندامی مناسب چه در حالت نشسته و چه حالت ایستاده مهم است و به عنوان مثال باید از قوز کردن پرهیز کنیم. اما با زوال استخوان ها وضع اندامی ما به صورت مستقیم می تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. در صورتی که همانند گذشته نمی توانید شرایط ایستادن و نشستن خود را حفظ کنید، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و احتمال ابتلا به پوکی استخوان را بررسی کنید.

مشکلات لثه

نخستین نشانه پوکی استخوان ممکن است هیچ ارتباطی با استخوان ها یا مفاصل نداشته باشد. در حقیقت، نخستین نشانه قابل رویت زوال چشمگیر استخوانی می تواند در دهان که شاید آخرین جایی باشد که به ذهنتان خطور می کند، پدیدار شود. زوال و التهاب بافت لثه (یا پریودنتیت) اغلب نخستین نشانه پوکی استخوان است. کاهش تراکم استخوان آرواره می تواند به زوال لثه منجر شود.

اشکال در گرفتن اجسام

آیا در به دست گرفتن اجسام مختلف دچار مشکل می شوید؟ مشکلاتی که در دست گرفتن اجسام برای شما ایجاد می شود می تواند نشانگر ابتلا به پوکی استخوان باشد. خبر خوب این است که با انجام تمرینات قدرتی ساده و تقویت عضلات و استخوان های دست می توانید با این مشکل مقابله کنید. در این زمینه می توانید با پزشک خود مشورت کنید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

زیست نیوزهنگامی که درباره پوکی استخوان فکر می کنید، احتمالا دردی که از استخوان و نه عضلات ناشی کمپانی برتر تولید کننده پنل های خورشیدی در جهانکمپانی ظرفیت تولید گیگاوات در سال نوع پنل تولیدی مونوکریستال و پلی کریستالبیماری های مفاصل و استخوان بیماری آرنج تنیس بازان؛ درد پشت آرنج بیماری آرنج تنیس بازان در نتیجه حرکات رشد سرطان در بدن شما درحال پیشروی است اگر این نشانه …خدمه بی‌توجه بیمارستان بابل؛ نوزاد یک روزه را در ملحفه تکان داد اشتباهات بزرگ در آنچه از تفاوتهای دنیای زنان با مردان نمی دانستیدآخرین خبرها استخدام فوری در یهترین شرکتها با عالی ترین حقوق و مزایا زیباترین عکسهای خون درمدفوع نشانه چیست؟ پربیننده ترین خبرها در این فروشگاه بزرگ نه پول می‌دهید و نه در صف معطل می‌شویدطنز مرکز مشاوره ای تلگرامی دکتر صادق زیباکلام …طنزمرکزمشاورهایصادق ژانگولر پسرم تو در لحظه ی حساسی از تاریخ ایستاده ای این موقعیت نصیب هرکسی نمی شود دلیلی که سبب چاقی می‌شود این موضوع حقیقت دارد که معمولا ما در صورتی دچار چاقی یا اضافه وزن می‌شویم که یا زیاد مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …تاثیر نوشیدن آب بر سلامتی راههای پیشگیری و درمان سفید شدن ناخن همه چیز در مورد موی صورتحضور هیلاری کلینتون بر روی صحنه کنسرت جنیفر …حضورهیلاریکلینتونبه گزارش خبرآنلاین، هیلاری کلینتون کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در کنسرت شب گذشته زیست نیوز هنگامی که درباره پوکی استخوان فکر می کنید، احتمالا دردی که از استخوان و نه عضلات ناشی می شود کمپانی برتر تولید کننده پنل های خورشیدی در جهان کمپانی ظرفیت تولید گیگاوات در سال نوع پنل تولیدی مونوکریستال و پلی کریستال بیماری های مفاصل و استخوان بیماری آرنج تنیس بازان؛ درد پشت آرنج بیماری آرنج تنیس بازان در نتیجه حرکات تکراری رشد سرطان در بدن شما درحال پیشروی است اگر این نشانه ها را خدمه بی‌توجه بیمارستان بابل؛ نوزاد یک روزه را در ملحفه تکان داد اشتباهات بزرگ در خوردن آنچه از تفاوتهای دنیای زنان با مردان نمی دانستید آخرین خبرها استخدام فوری در یهترین شرکتها با عالی ترین حقوق و مزایا زیباترین عکسهای عروسی خون درمدفوع نشانه چیست؟ پربیننده ترین خبرها در این فروشگاه بزرگ نه پول می‌دهید و نه در صف معطل می‌شوید طنز مرکز مشاوره ای تلگرامی دکتر صادق زیباکلام پاسخ می دهد طنزمرکزمشاوره برج پادشاهی جده؛ در یک قدمی تبدیل شدن به بلندترین برج جهان برترین جاذبه های گردشگری کشور دلیلی که سبب چاقی می‌شود منطقه ای در مچ دست که عصب مدیان در آن وارد می شود، تونل کارپال نام دارد معمولا افرادی که یک حضور هیلاری کلینتون بر روی صحنه کنسرت جنیفر لوپز عکس حضورهیلاری به گزارش خبرآنلاین، هیلاری کلینتون کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در کنسرت شب گذشته جنیفر نشانه پوکی استخوان



لینک منبع :8 نشانه پوکی استخوان در آقایان

8 نشانه پوکی استخوان در آقایان - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/509599/8-نشانه-پوکی-استخوان-در-آقایان‎Cachedهنگامی که درباره پوکی استخوان فکر می کنید، احتمالا دردی که از استخوان و نه عضلات ناشی می شود را مد نظر قرار می دهید. اما درد و گرفتگی های عضلانی می توانند نشانه ... ۸ نشانه پوکی استخوان در آقایان - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/fa/.../8-نشانه-پوکی-استخوان-در-آقایان‎Cached6 دسامبر 2016 ... تعیین این‌که چه زمانی در معرض خطر از دست دادن و زوال بافت استخوانی که به نام پوکی استخوان شناخته می‌شود، قرار داریم، آسان نیست. بر خلاف ... 8 نشانه پوکی استخوان در آقایان هنگامی که درباره پوکی www.cloob.com/u/ajayb123/125101781 7 دسامبر 2016 ... 8 نشانه پوکی استخوان در آقایان هنگامی که درباره پوکی استخوان فکر می کنید، احتمالا دردی که از استخوان و نه عضلات ناشی می شود را مد نظر قرار می ... 8 نشانه پوکی استخوان در آقایان - onvansho onvansho.ir/result/8-نشانه-پوکی-استخوان-در-آقایان.html 8 نشانه پوکی استخوان در آقایان تعیین این که چه زمانی در معرض خطر از دست دادنزوال . علائم پوکی استخوان در خانمها علائم پوکی استخوان در خانمها پوکی استخوان بیماری ... 8 نشانه پوکی استخوان در آقایان - ایران ویج | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29260868 6 دسامبر 2016 ... 8 نشانه پوکی استخوان در آقایان. تعیین این که چه زمانی در معرض خطر از دست دادن و زوال بافت استخوانی که به نام پوکی استخوان شناخته می شود، قرار ... پوکی استخوان در آقایان چه علائمی دارد؟ 8 نشانه بیماری پنهان - پورتال ... tnews.ir/news/f7d676688760.html هنگامی که درباره پوکی استخوان فکر می کنید، احتمالا دردی که از استخوان و نه عضلات ناشی می شود را مد نظر قرار می دهید. اما درد و گرفتگی های عضلانی می توانند نشانه ... 8 نشانه پوکی استخوان در آقایان | تعیین این که چه زمانی در - قطره www.ghatreh.com/news/nn34930451/نشانه-پوکی-استخوان-آقایان 6 دسامبر 2016 ... تعیین این که چه زمانی در معرض خطر از دست دادن و زوال بافت استخوانی که به نام پوکی استخوان شناخته می شود، قرار دا. پوکی استخوان در مردان - پزشک آنلاین www.pezeshkonline.ir/articles/10750/پوکی-استخوان-در-مردان‎Cachedطبق آمارهای موجود از هر سه زن بالای 50 سال یکی مبتلاء به پوکی استخوان است در حالی که این نسبت در مردان یکی از 9 نفر می باشد. ... 8- کمبود هورمون تستوسترون 8 نشانه پوکی استخوان در آقایان - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148099938025564 هنگامی که درباره پوکی استخوان فکر می کنید، احتمالا دردی که از استخوان و نه عضلات ... توانند نشانه ای از روند از دست دادن بافت استخوانی هم در آقایان و هم در بانوان باشد. پوکی استخوان در مردان و ۶ نشانه بارز! - مرکز خدمات حوزه های علمیه csis.ir/news/15393-پوکی-استخوان-در-مردان-نشانه-بارز!.html‎Cached5 جولای 2017 ... کمبود ویتامین دی: داشتن سطوح پایین ویتامین دی مسلما نشانه ای از پوکی استخوان نیست، ولی می تواند یکی از عوامل ابتلا به آن و کاهش تراکم ...