مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

انقلابی در مقاوم سازی تجهیزات ایمنی

[ad_1]

محققین آمریکایی با الهام از گونه ای سخت پوست به نام «دهان پا» به دنبال توسعه مقاوم تر کردن تجهیزات هستند.

 به گزارش مشرق، محققین دانشگاه UCR آمریکا با تحقیق بر روی «دهان پا»  متوجه شدند که حرکت دست این گونه سخت پوست به هنگام شکار طعمه خود به سرعت یک گلوله ۲۲ کالیبری است و نکته جالب این است که هیچ آسیب و صدمه ای به این جانور نمی رسد.
 
در واقع رسیدن سرعت صفر تا ۸۰ کیلومتر در «دهان پا» ظرف سه هزارم ثانیه صورت می گیرد. با انجام بررسی های انجام گرفته مشخص شد که علت این سرعت بالا به الگوی مارپیچی شکل در دست این جانور بر می گردد که ماده ای در آن قسمت وجود دارد و همچون یک ضربه گیر بسیار کوچک عمل می کند.
 
محققین با بررسی بیشتر بر روی این ماده مقاوم و مدل سازی آن متوجه شدند که این ماده از ویژگی خارق العاده مقاومت پذیری برخوردار است و از آن می توان برای توسعه مقاومت بیشتر در زره و بدنه  هواپیماها استفاده کرد.
 
با عملیاتی کردن این فناوری به طور مسلم انقلابی در مقاوم سازی تجهیزات ایمنی اتفاق خواهد افتد. نتیجه این تحقیق در نشریه Avanced Materials منتشر شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

گذری بر فناوری نانو در ایران از تا در این گزارش سعی شده است سیر تاریخی توسعه فناوری نانو در ایران از اسفند تا آبان زباله های عفونی در خانه های بهداشت سایت بهداشت …زباله های عفونی در خانه های بهداشت مقدمه توجه به محیط زیست و از آن جمله مواد زاید دکوراسیون داخلی در مشهددر یک فضای ورودی بسیار محدود که نه پنجره ای در آن وجود دارد که برایش پوشش انتخاب شود و مشاهده مقاله تولید نانومواد با روش رسوب دهی …در فرآیند یک لایه از ماده در معرض یک یا چند پیش ماده در فاز گاز قرار می گیرد، و طی آن دکتر حمید بهبهانی دانشگاه علم و صنعت ایران …نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنیدتکنولوژی پلیمرها محصولات پلیمریموضوع محصولات پلیمری گروهی از محققان در ایالات متحده و سوئیس را توسعه همایش های دینی و مذهبی همایش ها ، کنفرانس ها و …اولین کنفرانس بین المللی نوآوری و تحقیق در علوم انسانی، مدیریت و معارف اسلامیبتن غلطکی مرجع مهندسی عمران ایرانبتنغلطکیبا سلام تشکر از مطالب مفیدتان در یک پروژه از بتن غلطکی جهت روسازی استفاده کرده ایم سرنوشت دختران محمدرضا پهلویمحمدرضا شاه پهلوی در خلال ازدواجهای خود دارای ۳ دختر به نامهای شهناز، فرحناز و لیلا شدانواع کاغذ در صنعت چاپ آکاانواع کاغذ در صنعت چاپ کلمه کاغذ ، از واژه چینی کاکتز گرفته شده است نام فارسی آن را



لینک منبع :انقلابی در مقاوم سازی تجهیزات ایمنی

انقلابی در مقاوم سازی تجهیزات ایمنی با الهام از یک سخت پوست ... www.mehrnews.com/.../انقلابی-در-مقاوم-سازی-تجهیزات-ایمنی-با-الهام-از-یک-سخت-پوست‎Cached1 ژوئن 2016 ... محققین آمریکایی با الهام از گونه ای سخت پوست به نام «دهان پا» به دنبال توسعه مقاوم تر کردن تجهیزات هستند. انقلابی در مقاوم سازی تجهیزات ایمنی - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/582744/انقلابی-در-مقاوم-سازی-تجهیزات-ایمنی 1 ژوئن 2016 ... محققین آمریکایی با الهام از گونه ای سخت پوست به نام «دهان پا» به دنبال توسعه مقاوم تر کردن تجهیزات هستند. Images for انقلابی در مقاوم سازی تجهیزات ایمنی انقلابی در مقاوم سازی تجهیزات ایمنی با الهام از یک سخت ... - onvansho onvansho.ir/.../انقلابی-در-مقاوم-سازی-تجهیزات-ایمنی-با-الهام-از-یک-سخت-پوست.html نظر در تجهیزات ایمنی از مساغل بسیار سخت با ایمنی با الهام از . نانو مقاوم سازی کاشت میلگرد آب بندی ونمای ساختمان از دانشگاه بُن آلمان چشم اندازی از یک شهر ۱ مقاوم ... انقلابی در مقاوم سازی تجهیزات ایمنی با الهام از یک سخت ... - دانلود فیلم www.mevia.ir/.../انقلابی_در_مقاوم_سازی_تجهیزات_ایمنی_با_الهام_از_یک_سخت_پوست‎Cachedانقلابی در مقاوم سازی تجهیزات ایمنی با الهام از یک سخت پوست. Error loading player : No playable sources found. دانلود مقاوم سازی ستون های پارکینگ با الیاف frp انقلابی در مقاوم سازی تجهیزات ایمنی - آکا https://www.akairan.com/havades-akhbar/.../news2016619262379100.html 1 ژوئن 2016 ... محققین آمریکایی با الهام از گونه ای سخت پوست به نام «دهان پا» به دنبال توسعه مقاوم تر کردن تجهیزات هستند. انقلابی در مقاوم سازی تجهیزات ایمنی با الهام از یک سخت پوست www.airvideo.ir/.../انقلابی_در_مقاوم_سازی_تجهیزات_ایمنی_با_الهام_از_یک_سخت_پوست‎Cachedدانلود مقاوم سازی FRP کربن از لوله های بتنی در نیروگاه هسته ای · دانلود تست خمشی تیر بتنی · دانلود تجهیزات ایمنی کاناسیف - فروشگاه مارکت تولز (فیلم). انقلابی دَر مقاوم سازی تجهیزات ایمنی - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/computer.../انقلابی-مقاوم-سازی-تجهیزات-ایمنی.html 1 ژوئن 2016 ... دهان پا, مشرق, رسیدن سرعت صفر تا ۸۰ کیلومتر, محققان اختصاص بیش از 13هزار میلیارد تومان اعتبار مقاوم سازی خانه های روستاییمحققین آمریکایی ... دهان پا | پایگاه خبری تحلیلی سمعک samaaknews.com/75662/انقلابی-در-مقاوم-سازی-تجهیزات-ایمنی/دهان-پا/ برگه نمونه; menu-icon پیوندها; menu-icon تماس با ما; menu-icon درباره ما; menu- icon گزارش لحظه به لحظه انتخابات; menu-icon نقشه آخرین تحولات میدانی منطقه و ... گروه مقاوم سازی - پژوهشکده سوانح طبیعی www.ndri.ir/Sites/1/35/gorohe%20moghavemsazi.html‎Cached Similarگروه مقاوم سازی و بازسازی سازهها براساس پیشنهاد بنیاد محترم مسکن انقلاب اسلامی ... برای کاهش خطرپذیری و گسترش فرهنگ ایمنی در برابر سوانح طبیعی در کشور و نیز ... آزمایشگـــاه تحقیقاتی دینامیک و مکانیک خاک و سازه با تجهیزات پیشرفته از ...