مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان دیابت از دیدگاه طب سنتی

[ad_1]

متخصص طب سنتی گفت: دیابت از منظر طب سنتی نوعی سوءمزاج محسوب می‏‌شود. این که واژه‌ ذیابیطس که در منابع طب سنتی به کار رفته، آیا واقعا همان چیزی است که امروزه به نام دیابت می‌‏شناسیم یا خیر، نیاز به تحقیق و بررسی دارد.

به گزارش مشرق، مرضیه بیگم سیاهپوش در گفت‌وگو با  (ایسنا)  ، افزود: مسلم آن است که بیماران مبتلا به دیابت به درجاتی از سوءمزاج مبتلا هستند، یعنی مزاج یا به عبارتی کیفیت غالب بر بدن این افراد که در آن کیفیت، تمام اعضا اعمال خود را به درستی انجام می‏‌دهند، از حالت طبیعی خارج شده است. با این دیدگاه بیمار مبتلا به دیابت یا دچار درجاتی از سوءمزاج گرم شده است یا دچار سوءمزاج سرد که با توجه به علایم بالینی، نوع سوء مزاج را تعیین کرده و درمان را آغاز می‏‌کنیم.

گیاهان دارویی تا چه حد در کنترل بیماری دیابت تاثیرگذارند؟

وی گفت: درمان ابتدا با اصلاح سبک زندگی بویژه اصلاح تغذیه، فعالیت بدنی، خواب و کنترل استرس آغاز می‏‌شود و بسته به شرایط بیمار ممکن است داروهای گیاهی برای بیمار تجویز شود. اما رکن مهم در استفاده از داروهای گیاهی در طب سنتی، دانستن نوع تغییرات مزاجی ایجاد شده در بیمار است و این یکی از تفاوت‏‌های درمان طب سنتی با فیتوتراپی(گیاه درمانی) است.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: در فیتوتراپی، ماده مؤثره موجود در گیاه شناسایی شده، سپس فرم دارویی از آن تهیه می‏‌شود؛ به عبارتی گیاه درمانی نیز مشابه تمام بخش‌‏های طب رایج، بیماری محور است، اما در طب سنتی، بر اساس نوع سوءمزاج ایجاد شده، ممکن است یک داروی گیاهی در یک فرد دیابتی مؤثر باشد و در دیگری تاثیر نداشته باشد.

وی اضافه کرد: به عبارتی نگاه طب سنتی، نگاهی بیمارمحور است. برای مثال، مطالعات زیادی بر مؤثر بودن دارچین، زنجبیل و هل در دیابت وجود دارد و گاه شکل‏‌های دارویی آن‏‌ها در داروخانه‌‏ها موجود است و برای همه بیماران دیابتی توصیه شده است. در حالی‌که در دیدگاه طب سنتی چنانچه دیابت از نوع گرم باشد، گیاه با مزاج گرم نباید استفاده شود.

سیاهپوش تصریح کرد: کدو سبز که بسیاری از مردم آن را در ترکیب با ماست برای کاهش قند خون مصرف می‏‌کنند، در طب سنتی تنها برای دیابت نوع گرم قابل استفاده است. لذا گیاهانی مانند زنجبیل، هل، گزنه و گردو که به صورت افشره، جوشانده، دم نوش یا عرقیجات استفاده می‏‌شوند، در طب سنتی در دیابت سرد توصیه می‌‏شوند و جو، سماق، خرفه، جو، اسفرزه که به شکل‏‌هایی مانند خیسانده یا داخل غذاها استفاده می‏‌شوند، تنها در دیابت گرم مجاز هستند.

آیا گیاهان دارویی می‌توانند جایگزین درمان‌های شیمیایی رایج دیابت شوند؟

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف گیاهان دارویی به هیچ وجه دلیل موجهی برای قطع درمان شیمیایی (چه خوراکی چه انسولین تزریقی) نیست و از طرفی مصرف خودسرانه و بی‏‌رویه آن‌ها ممکن است بیمار را دچار عارضه دارویی و گاه کاهش قند خون کند. بنابراین به بیماران توصیه می‏‌شود که برای تعیین نوع داروی گیاهی و میزان مصرف آن با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنند و از طرفی پزشک معالج خود را از این موضوع آگاه سازند.



[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


28 آوريل 2016 ... متخصص طب سنتی گفت: دیابت از منظر طب سنتی نوعی سوءمزاج محسوب می شود. این که واژه ذیابیطس که در منابع طب سنتی به کار رفته، آیا واقعا همان ...طب سنتی و مکمل 6 دیدگاه 13,301 بازدید ... فهیمی در خصوص درمان دیابت با طب سنتی نیز بیان داشت: در کتاب قانون ابوعلیسینا مباحثی مطرح شده که اصلیترین آن ...درمان ديابت از ديدگاه طب اسلامي – ايراني. 6 .... (از نظر سردي و گرمي) يا خود بيمار بايد در حدي باشد كه بتواند تشخيص دهد يا به متخصص طب اسلامي سنتي مراجعه كند.طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی,درمان این بیماری متناسب با دیدگاه بیمار داروهای شیمیایی و گیاهی,دیابت ,علائم دیابت ,درمان دیابت ,نشانه های دیابت ,دیابت نوع ...درمان کمر درد و فتق دیسک بین مهره ای در طب سنتی – دکتر عادل حقیقی · مقالات در ژورنال های خارجی . بررسی دیابت از دیدگاه طب سنتی – دکتر عادل حقیقی. | نویسنده: ...اما رکن مهم در استفاده از داروهای گیاهی در طب سنتی، دانستن نوع تغییرات مزاجی ایجاد شده در بیمار است و این یکی از تفاوت های درمان طب سنتی با فیتوتراپی(گیاه ...9 جولای 2016 ... متخصص طب سنتی گفت: دیابت از منظر طب سنتی نوعی سوءمزاج محسوب می شود. این که واژه ذیابیطس که در منابع طب سنتی به کار رفته، آیا واقعا همان ...عوامل موثر در بروز دیابت از دیدگاه طب سنتی. در طب سنتی، نظریات زیر در مورد بروز دیابت موجود است: سبب پیدایش بیماری، بسته به حال واحوال کلیه است؛ مثلا کلیه ...برگ های این گیاه در طب سنتی در درمان بیماری دیابت استفاده می شود. اثر ضد دیابت یک بار مصرف عصاره این گیاه که اثری مشابه انسولین دارد، تا چند هفته در بدن باقی ...درمان های اورژانسی · فرهنگ واژگان و اصطلاحات · نگارخانه ... اولین بار بقراط دیابت را در طب سنتی تحت عنوان دیابتوس مطرح کرده است و به دو نوع گرم و سرد تقسیم بندی شده اند که ... افزایش ابتلا به ديابت محصول زندگی مدرن، شهرنشینی و سبک زندگی ناشی از آن است و شايعترين بيماري غيرواگير ... ديد تار كه روز تا روز متفاوت است


کلماتی برای این موضوع

پیک شفا درمان بیماری دیابت از دیدگاه طب سنتیهوالشافی بیماری دیابت از بیماری‏های صعب‏ العلاج در جامعه دیابت است این بیماری دیابت با طب سنتی درمان‌پذیر است پارسی طب…طب سنتی و مکملفهیمی در خصوص درمان دیابت با طب سنتی که هم از دیدگاه طب ایرانی و هم از منظر درمان دیابت از دیدگاه طب سنتی درمان مراقبت …مراقبتدرمانسلامت نیوز متخصص طب سنتی گفت دیابت از منظر طب سنتی نوعی سوءمزاج محسوب می‏‌شودالف درمان دیابت از دیدگاه طب سنتیمتخصص طب سنتی گفت دیابت از منظر طب سنتی نوعی سوءمزاج محسوب می‏‌شود این که واژه خبرگزاری تسنیم درمان دیابت از دیدگاه طب سنتیدرمانمتخصص طب سنتی گفت دیابت از منظر طب سنتی نوعی سوءمزاج محسوب می‏‌شود این که واژه درمان دیابت از دیدگاه طب سنتی ساعتساعتمتخصص طب سنتی گفت دیابت از منظر طب سنتی نوعی سوءمزاج محسوب می‏‌شود این که پیک شفا بررسی شیوع دیابت از دید طب سنتی …بررسی شیوع دیابت از دید طب سنتی در زمینۀ درمان نیز طب از دیدگاه طب سنتی تنها کنترل دیابت با طب سنتی مریم مقیمی، متخصص طب سنتی رژیم پیشگیری از ابتلا به دیابت با طب سنتی درمان نفخ کنترل قند خون با طب سنتی آکا دیابت درمان دیابت نشانه با دیدگاه بیمار متون طب سنتی از سیر دیابت در طب سنتی دیابتدرطبسنتیتوصیه‌های نوروزی از دیدگاه طب دیابت در طب سنتی باید تحت نظر متخصص طب سنتی



لینک منبع :درمان دیابت از دیدگاه طب سنتی

درمان دیابت از دیدگاه طب سنتی - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/fa/.../درمان-دیابت-از-دیدگاه-طب-سنتی‎Cachedمتخصص طب سنتی گفت: دیابت از منظر طب سنتی نوعی سوءمزاج محسوب می ‌شود. این که واژه‌ ذیابیطس که در منابع طب سنتی به کار رفته، آیا واقعا همان چیزی است که ... دیابت با طب سنتی درمان‌پذیر است - پارسی طب fa.parsiteb.com/دیابت-با-طب-سنتی-درمان‌پذیر-است/‎Cached Similarطب سنتی و مکمل 8 دیدگاه 33,573 بازدید ... فهیمی در خصوص درمان دیابت با طب سنتی نیز بیان داشت: در کتاب قانون ابوعلی‌سینا مباحثی مطرح شده که اصلی‌ترین آن ... دیابت گرم و سرد در طب سنتی چگونه درمان می شود؟ - پارسی طب fa.parsiteb.com/بیماری-دیابت-گرم-و-سرد-در-طب-سنتی-چگونه/‎Cached... درمان می شود؟ بیماری دیابت گرم و سرد در طب سنتی چگونه درمان می شود ؟ ... درمان می شود؟ بیماریها, روش درمانی پارسی طب, طب سنتی و مکمل 5 دیدگاه 12,556 بازدید ... درمان دیابت با طب سنتی توسط حکیم حسین خیراندیش - سورنا نیوز www.sorenanews.com/درمان-دیابت-با-طب-سنتی-توسط-حکیم-حسین-خی/‎Cachedمنشاء و علت دیابت چیست؟ حکیم حسین خیراندیش(پدر طب سنتی ایران) : دیابت را ما تبلور سودا معرفی می کنیم که این سودا منشا آن از پانکراس شروع می شود و بعد به ... بهترین راه درمان دیابت در طب اسلامی و طب سنتی - خبرنامه دی یا بیمرغ beymorgh.blogsky.com/.../بهترین-راه-درمان-دیابت-در-طب-اسلامی-و-طب-سنتی‎Cachedدرمان دیابت نوع اول و دیابت نوع دوم. درمان دیابت در طب اسلامی استاد تبریزیان: - دو غده کنار هم هستند یکی پانکراس که به هضم غذا کمک میکند و در کنار او غده انسولین که ... طب سنتی چه نسخه ای برای درمان دیابت دارد؟ - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../طب-سنتی-چه-نسخه-ای-برای-درمان-دیابت-دارد؟‎Cachedمتخصص طب سنتی گفت: بیماران دیابتی بهتر است در برنامه غذایی خود مصرف سیر ... این گیاه عوارض دیابت را که کاهش قدرت دید و آسیب‌ به کلیه‌ها است را کاهش می‌دهد. درمان دیابت نوع اول و دیابت نوع دوم - مجله طب اسلامی www.eslamteb.com/درمان-دیابت-نوع-اول-و-دوم/‎Cached19 آگوست 2016 ... درمان دیابت نوع اول و دوم تبریزیان، خیراندیش و... درمان جامع ساده و کاربردی دبت از نظر طب سنتی و طب اسلامی را در این مطلب بخوانید. کنترل دیابت با طب سنتی - تبیان article.tebyan.net/299570/کنترل-دیابت-با-طب-سنتی‎Cachedمریم مقیمی، متخصص طب سنتی رژیم غذایی مناسب برای بیماران مبتلا به دیابت را اعلام کرد و گفت: گشنیز و .... درمان یائسگی زودرس و درد قاعدگی با طب سنتی. دیابت در طب سنتی - تندرستان www.tandorostan.org/detaildiseases/.../دیابت...طب-سنتی/default.aspx‎Cached Similarدیابت در طب سنتی، دمنوش های مناسب در دیابت. ... پای دیابتی نیز تحت نظر متخصص و پس از انجام پاکسازی های اولیه می توان از روشهایی مثل زالو درمانی استفاده کرد. درمان دیابت - طب اسلامی سنتی - استاد ضیائی - آپارات www.aparat.com/.../درمان_دیابت_-_طب_اسلامی_سنتی_-_استاد_ضیائی‎Cached Similar22 جولای 2013 ... استاد ضیائی درمان دیابت - طب اسلامی سنتی - استاد ضیائی درمان , دیابت , اسلامی , , استاد ضیائی.