مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نزدیک‌ترین تصاویر منتشره از سیاره‌ مشتری

[ad_1]

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: فضاپیمای «جونو» (Juno) به نزدیک‌ترین فاصله‌ی خودش از سیاره‌ی مشتری رسیده و توانسته تصاویر زیادی از این فاصله بگیرد. این عکس‌ها، اولین تصاویری هستند از قطب شمال این سیاره منتشر شده‌اند و می‌تواند شما را شگفت‌زده کنند.

 

 نزدیک‌ترین تصاویر منتشر شده از سیاره‌ی مشتری را ببینید

این فضاپیما در تاریخ ۲۷ آگوست از فاصله‌ی ۲۵۰۰ مایلی از کنار سیاره‌ی مشتری عبور کرد و توانست تصاویر زیبایی از آن تهیه کند. البته این تصاویر ۶ ساعت طول کشید که به زمین ارسال شد. «اسکات بولتون» (Scott Bolton) از «مؤسسه تحقیقات جنوب غربی» (Southwest Research Institute) در این‌باره می‌گوید:” تصاویری که جونو برای ما ارسال کرد، مانند چیزهایی نبود که تا کنون از مشتری دیده بودیم. تصاویری که از قطب شمال گرفتیم بسیار مات‌تر بود، رنگی‌تر از قسمت‌های دیگر سیاره بودند و کلی توفان در آن‌ها دیده می‌شود.”
 نزدیک‌ترین تصاویر منتشر شده از سیاره‌ی مشتری را ببینید

بسیاری از این تصاویر توسط دوربینی که روی فضای پیمای جونو قرار داشته گرفته شده‌اند و برخی دیگر از تصاویر به وسیله‌ی اشعه‌ی مادون قرمز این سفینه که JIRAM نام دارند، ثبت شده‌اند. براساس اطلاعات منتشر شده، این اولین تصاویر مادون قرمزی است که از قطب شمال و قطب جنوب این سیاره تهیه شده‌اند و قبلا شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم.
 نزدیک‌ترین تصاویر منتشر شده از سیاره‌ی مشتری را ببینید

فضاپیمای جونو در تاریخ ۵ آگوست سال ۲۰۱۱ به سمت سیاره‌ی مشتری پرتاب شد و در تاریخ ۴ جولای امسال به مدار این سیاره‌ی رسید. این فضاپیما ۱٫۷ میلیارد مایل را طی کرد تا به بزرگ‌ترین سیاره‌ی منضومه‌ی شمسی برسد.

 

 نزدیک‌ترین تصاویر منتشر شده از سیاره‌ی مشتری را ببینید

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

نزدیک‌ترین تصاویر منتشره از سیاره‌ مشتری



لینک منبع :نزدیک‌ترین تصاویر منتشره از سیاره‌ مشتری

Images for نزدیک‌ترین تصاویر منتشره از سیاره‌ مشتری نزدیک‌ترین تصاویر منتشر شده از سیاره‌ی مشتری را ببینید - دیجی کالا https://www.digikala.com/.../نزدیک‌ترین-تصاویر-منتشر-شده-سیاره/‎Cached3 سپتامبر 2016 ... نزدیک‌ترین تصاویر منتشر شده از سیاره‌ی مشتری را ببینید ... این عکس‌ها، اولین تصاویری هستند از قطب شمال این سیاره منتشر شده‌اند و می‌تواند شما ... الف - نزدیک‌ترین تصاویر منتشره از سیاره‌ مشتری alef.ir/vdchk6nx-23n6zd.tft2.html?388146‎Cached3 سپتامبر 2016 ... فضاپیمای «جونو» (Juno) به نزدیک‌ترین فاصله‌ی خودش از سیاره‌ی مشتری رسیده و توانسته تصاویر زیادی از این فاصله بگیرد. این عکس‌ها، اولین ... نزدیک‌ترین تصاویر منتشره از سیاره‌ مشتری - ۲۴ آنلاین | دمادم https://damadam.ir/.../نزدیک‌ترین-تصاویر-منتشره-از-سیاره‌-مشتری/3517000 فضاپیمای «جونو» (Juno) به نزدیک ترین فاصله ی خودش از سیاره ی مشتری رسیده و توانسته تصاویر زیادی از این فاصله بگیرد. این عکس ها، اولین تصاویری هستند ... تصاویر جونو از 'گردباد' مشتری منتشر شد - BBC Persian www.bbc.com/persian/science-40592646‎Cached13 جولای 2017 ... اداره ملی فضا-هوا آمریکا - ناسا - تصاویری را که کاوشگر جونو از گردباد موسوم به لکه ... از گردباد سیاره مشتری موسوم به لکه سرخ بزرگ منتشر کرده است. ... در مدار مشتری - جونو نزدیک‌ترین تصاویر لکه سرخ را به زمین فرستاده است ... تصاویر بی‌سابقه و نمای نزدیک فضاپیمای ناسا از لکه قرمز مشتری ... www.khabaronline.ir/detail/686398/science/astronomy‎Cached13 جولای 2017 ... این فضاپیما توانسته است تصاویر بی‌نظیری از از این لکه قرمز ثبت کند. ... تصاویر بی‌سابقه و نمای نزدیک فضاپیمای ناسا از لکه قرمز مشتری/نزدیک‌ترین نمای ... لکه سرخ بزرگ نام بزرگ‌ترین توفان عظیم چرخان در سطح سیاره مشتری است. ... که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند ... ناسا نزدیکترین تصاویر از لکه سرخ بزرگ مشتری را به ثبت رساند ... digiato.com/.../ناسا-نزدیکترین-تصاویر-از-لکه-سرخ-بزرگ-م/‎Cached13 جولای 2017 ... اما حالا همه مردم می توانند نزدیک ترین تصاویر به ثبت رسیده از این ... جونو با هدف مطالعه سیاره مشتری، بیش از یک سال است که به دور آن می چرخد. ... و تصاویر خام را منتشر می کند تا کاربران خودشان تصاویر را ویرایش و منتشر کنند. سیاره مشتری در آتش تصاویر - onvansho onvansho.ir/result/سیاره-مشتری-در-آتش-تصاویر.html سیاره مشتری در آتش رسیدن کاوشگر ناسا به سیاره مشتری تصاویر بسیار ... الف نزدیک‌ترین تصاویر منتشره از سیاره‌ مشتری نزدیک‌ترین تصاویر منتشره از سیاره ... تصاویر "جونو" از طوفان‌های "مشتری" منتشر شد - ایسنا www.isna.ir/news/.../تصاویر-جونو-از-طوفان-های-مشتری-منتشر-شد‎Cached13 جولای 2017 ... ناسا تصاویر ارسالی فضاپیمای جونو از محل بزرگترین طوفان‌های گازی سیاره مشتری را منتشر کرد. ... کاندایس هانسن، دانشمند ارشد موسسه علوم سیاره ای می‌گوید: نزدیک‌ترین و دقیق‌ترین تصویری که JunoCam از نقطه قرمز عظیم ... عکس‌های روز ناسا از زحل و مشتری - ایسنا www.isna.ir/news/96041608477/عکس-های-روز-ناسا-از-زحل-و-مشتری‎Cached7 جولای 2017 ... ناسا امروز آخرین عکس‌های ثبت شده از زحل و مشتری را که با استفاده از مشاهدات ... و سایه این سیاره که بر روی حلقه‌های داخلی (نزدیک‌تر) افتاده است، نشان می‌دهد. عکس جدیدی هم که از سیاره "مشتری" منتشر شده است، اولین عکس نمای نزدیک از ...