مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت ربات 26 سانتی با توان پرش 1 متر

[ad_1]

گروهی از دانشمندان رباتیک‌کار دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با الهام از توانایی پرش یک نخستی‌ آفریقایی موفق به ساخت رباتی کوچک با قابلیت پرش منحصربفرد شده‌اند که در آینده می‌تواند برای ماموریت‌های جستجو و نجات مورد استفاده قرار بگیرد.

ربات

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ربات "Salto" که با الهام از گالاگو یا شب‌دوست ساخته شده، دارای مهارت پرش عمودی منحصربفردی است که در ماشین‌های دیگر دیده نشده و می‌تواند در هوا جهش کرده و سپس روی یک دیوار بپرد یا پرش‌های عمودی متوالی را اجرا کند.

محققان در طراحی ربات‌های متحرک گاهی از شیوه حرکت حیوانات تقلید می‌کنند. برای مثال برخی ربات‌ها مانند مار می‌خزند. در اینجا دانشمندان به دنبال ساخت رباتی بودند که ممکن است برای عبور از موانعی مانند آوار ساختمان‌های فروریخته در اثر زلزله مورد نیاز باشد و برای طراحی آن از یک حیوان آفریقایی الهام گرفتند.

شب‌دوست یا گالاگو نوعی جانور شب‌زی از خانواده شب‌دوستان در راسته نخستی‌سانان و بومی قاره آفریقا است که چشم‌های بزرگ آن، دید در شب را برای حیوان آسان می‌کند. شب‌دوست‌ها پرش‌کنندگان ماهری هستند و می‌توانند تا دو متر به سمت بالا بپرند.گمان می‌رود این پرش بلند به خاطر انرژی کششی ذخیره شده در تاندون‌های ساق پای جانور است که باعث می‌شود بلندتر از جانوران هم جثه خود بپرد.

گالاگو یا شب‌دوست

محققان این توانایی را با استفاده از یک مکانیزم پای فنری دارای موتور در ربات خود استفاده کردند که به آن اجازه می‌دهد در موقعیت آماده پرش قرار بگیرد.

وزن سالتو حدود 100 گرم و قد آن 26 سانتیمتر است و می‌تواند تا ارتفاع یک متر جهش کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کاروفناوری کَلاله پودمان ساز و کارهای حرکتیپودمانسازوکارهایحرکتیکلیپ آموزش ساخت پروژه کاروفناوری کلیپ آموزش ساخت بالابر و جک با سازوکار هیدرولیکبرق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …صفحات جانبی اولین مزرعه انرژی کشندی و برق رسانی به هزار خانه ساخت اولین نشکن در برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …سایز سیمها و کابلها بر حسب سطح مقطع طبقه بندی شده و طبق جدول زیر است پول نیوز این‌که ارزش دلار را مثلا به جای هزار ریال، تومان ذکر کنیم، با توجه به رایج بودن عصر ایران پاتایا، متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید عکس آشنایی با شگفت انگیزترین هتل های یخی خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریخبرگزاری ایسنا خوزستانخبرگزاری ایسنا گیلانخبرگزاری ایسنا خراسان رضویخبرگزاری اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر …کدام یک از اسباب بازی های متصل به اینترنت از شما جاسوسی می کنند؟ طرح ملی جنگلانه در مقایسه وایمکس ایرانسل یا مبین نت؟ وبلاگیناتوجه نسخه جدیدی از این مقاله با عنوان وایمکس در سال ۱۳۹۱ مبین‌نت یا ایرانسل؟ از کاروفناوری کَلاله پودمان ساز و کارهای حرکتی پودمانسازو کلیپ آموزش ساخت پروژه کاروفناوری کلیپ آموزش ساخت بالابر و جک با سازوکار هیدرولیک برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات مقایسه کولر صفحات جانبی اولین مزرعه انرژی کشندی و برق رسانی به هزار خانه ساخت اولین نشکن در جهان برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات سایز سیم ها سایز سیمها و کابلها بر حسب سطح مقطع طبقه بندی شده و طبق جدول زیر است پول نیوز این قیمت، خود توجیه کننده صعود تومانی نرخ مبادلاتی دلار در لایحه بودجه است، نرخی که عصر ایران جشنواره سینماحقیقت را می توان ویترین سینمای مستند ایران دانست که عصاره و حاصل تلاش خبرگزاری ایسنا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری خاطرات محمود علیقلی در «صبح جمعه با شما» صدا قوه قضائیه نمی تواند یک نماینده را بدون نظر مقایسه وایمکس ایرانسل یا مبین نت؟ وبلاگینا توجه نسخه جدیدی از این مقاله با عنوان وایمکس در سال ۱۳۹۱ مبین‌نت یا ایرانسل؟ از لینک اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری کدام یک از اسباب بازی های متصل به اینترنت از شما جاسوسی می کنند؟ طرح ملی جنگلانه در یاسوج



لینک منبع :ساخت ربات 26 سانتی با توان پرش 1 متر

ربات پارکور کار 26 سانتی‌متری+فیلم - ایسنا www.isna.ir/news/.../ربات-پارکور-کار-26-سانتی-متری-فیلم‎Cached7 دسامبر 2016 ... به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ربات "Salto" که با الهام از گالاگو یا ... در اینجا دانشمندان به دنبال ساخت رباتی بودند که ممکن است برای عبور از ... گمان می‌رود این پرش بلند به خاطر انرژی کششی ذخیره شده در تاندون‌های ساق پای ... وزن سالتو حدود 100 گرم و قد آن 26 سانتیمتر است و می‌تواند تا ارتفاع یک متر جهش کند. ساخت ربات 26 سانتی با توان پرش 1 متر - ایران اکونومیست iraneconomist.com/fa/.../ساخت-ربات-26-سانتی-با-توان-پرش-1-متر‎Cached7 دسامبر 2016 ... گروهی از دانشمندان رباتیک‌کار دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با الهام از توانایی پرش یک نخستی‌ آفریقایی موفق به ساخت رباتی کوچک با قابلیت ... ساخت ربات 26 سانتی با توان پرش 1 متر - خبرگزاری دانشجویان ایران tnews.ir/ایسنا/bee675542929.html 7 دسامبر 2016 ... گروهی از دانشمندان رباتیک کار دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با الهام از توانایی پرش یک نخستی آفریقایی موفق به ساخت رباتی کوچک با قابلیت ... ساخت ربات 26 سانتی با توان پرش 1 متر - ایران اکونومیست | دمادم https://damadam.ir/.../ساخت-ربات-26-سانتی-با-توان-پرش-1-متر/4517871‎Cached7 دسامبر 2016 ... گروهی از دانشمندان رباتیک کار دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با الهام از توانایی پرش یک نخستی آفریقایی موفق به ساخت رباتی کوچک با قابلیت ... ساخت ربات 26 سانتی با توان پرش 1 متر - صبح میهن sobhemihan.ir/136358.../ساخت-ربات-26-سانتی-با-توان-پرش-1-متر‎Cachedساخت ربات 26 سانتی با توان پرش 1 متر; به گزارش صبح میهن به نقل از رویترز، ربات "Salto" که با الهام از گالاگو یا شب‌دوست ساخته شده، دارای مهارت پرش عمودی ... ساخت ربات 26 سانتی با توان پرش 1 متر - خبرگزاری علم و فرهنگ mcp.mixna.ir/news/1aa675551201.html گروهی از دانشمندان رباتیک کار دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با الهام از توانایی پرش یک نخستی آفریقایی موفق به ساخت رباتی کوچک با قابلیت پرش منحصربفرد ... ساخت ربات 26 سانتی با توان پرش 1 متر - نشرنامه www.nashrname.ir/.../detail?...ساخت+ربات+26+سانتی+با+توان+پرش+1+متر‎Cachedگروهی از دانشمندان رباتیک‌کار دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با الهام از توانایی پرش یک نخستی‌ آفریقایی موفق به ساخت رباتی کوچک با قابلیت پرش منحصربفرد ... ساخت ربات 26 سانتی با توان پرش 1 متر | گروهی از دانشمندان رباتیک www.ghatreh.com/news/nn34942097/ساخت-ربات-سانتی-توان-پرش-متر 7 دسامبر 2016 ... گروهی از دانشمندان رباتیک کار دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با الهام از توانایی پرش یک نخستی آفریقایی موفق به ساØ. هرلحظه، ساخت ربات 26 سانتی با توان پرش 1 متر harlahze.com/اخبار-اجتماعی/ساخت-ربات-26-سانتی-با-توان-پرش-1-متر 7 دسامبر 2016 ... گروهی از دانشمندان رباتیک کار دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با الهام از توانایی پرش یک نخستی آفریقایی موفق به ساخت رباتی کوچک با قابلیت ... ساخت ربات 26 سانتی با توان پرش 1 متر - مفیدستان mofidestan.ir/ساخت-ربات-26-سانتی-با-توان-پرش-1-متر/‎Cachedگروهی از دانشمندان رباتیک‌کار دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با الهام از توانایی پرش یک نخستی‌ آفریقایی موفق به ساخت رباتی کوچک با قابلیت پرش منحصربفرد ...