مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علل و راههای پیشگیری از آلزایمر

[ad_1]
علل و راههای پیشگیری از آلزایمر

خبرگزاری آریا-به طور طبیعی با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر نیز زیاد می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا،بیماری آلزایمر به تدریج فرد را از حافظه ، شخصیت و ذهن خود دور می سازد و به عنوان یک بیماری مخوف، تمام اعضای یک خانواده را درگیر می کند. برخی افراد آلزایمر را بسیار ترسناک تر از سرطان می دانند. امروزه آمار ابتلا به آلزایمر رو به افزایش است و پیش بینی می شود تا سال 2050 میلادی، 80 میلیون نفر دچار این بیماری شوند.

حدود 10 درصد افراد بالای 65 سال و 50 درصد افراد بالای 85 سال در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند. اما امروزه آمار مبتلایان به آلزایمر با سن کم، حتی در دهه بیست زندگی رو به افزایش است و هنوز هیچ دلیل قاطعی برای این موضوع یافت نشده است که چرا برخی افراد در سنین بسیار کم دچار آلزایمر می شوند.

 

چند علت بروز آلزایمر:
سن: همان طور که گفته شد به طور طبیعی با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر نیز زیاد می شود.
ژنتیک: احتمال می رود برخی ژن های موجود در سلول تا 50 درصد خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهند.

سبک زندگی: تغییر و تحولات پیش آمده در زندگی امروزی و مشکلاتی که به دنبال آن به وجود می آید، سبب بروز احتمالی آلزایمر خواهد شد.

سابقه ی خانوادگی: داشتن پدربزرگ ، مادربزرگ، والدین و سایر اعضای نزدیک فامیل (خواهر، عمه ، دایی و...) مبتلا به آلزایمر، خطر ابتلا به این مشکل را در فرد بالا می برد.

عوامل خطر زا: مانند ضربه به سر، افسردگی، بیماری های قلبی، کلسترول خون بالا، بیماری های غده تیروئید، افزایش اسید آمینه خون (اسید آمینه واحد سازنده پروتئین است)، مقدار کم ویتامین ب12 و فولیک اسید در بدن می تواند بروز آلزایمر را به دنبال داشته باشد.
خبر خوب این است که پزشکان معتقدند راهی برای به تعویق انداختن آلزایمر تا پنج سال و یا جلوگیری از آن وجود دارد.

 

آلزایمر,راههای پیشگیری از آلزایمر,پیشگیری از آلزایمر

 احتمال می رود برخی ژن های موجود در سلول تا 50 درصد خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهند

 

چطور می توان عملکرد مغز را تقویت کرد و جلوی بروز آلزایمر را گرفت؟
- برنامه غذایی و مکمل های غذایی مناسب
- کنترس استرس جسمی و روحی
- ورزش
- دارو (به تشخیص پزشک)

 

تغذیه: غذای مصرفی شما می تواند در بروز بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی و عروقی، ورم مفاصل، سرطان ، آلزایمر و ... موثر باشد. طبق بررسی ها، غذاهای پر چرب و دارای قند فراوان دشمن مغز محسوب می شوند و کشورهایی که مصرف غذاهای چرب و شیرین در آنها بالاست، بیش از دیگران شاهد بروز آلزایمر خواهند بود. در واقع آلزایمر یک نوع بیماری مقاوم به انسولین است و به آن دیابت مغزی نیز می گویند.

 

ورزش: بر اساس بررسی ها، ورزش موجب بهبودی عملکرد سیستم قلب و عروق، جلوگیری از پوکی استخوان، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از کاهش حافظه می شود.
کاهش استرس: استرس و اضطراب نیز مخرب مغز هستند و می توانند به کاهش حافظه و بیماری آلزایمر منجر شوند.
تمام این بررسی ها نشان می دهد که شما می توانید با رعایت برخی نکات، خود را از فاجعه ی از دست دادن حافظه نجات دهید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بیماری پارکینسون علل ، علائم ، عوارض ، پیشگیری …بیماری پارکینسون علل ، علائم ، عوارض ، پیشگیری ، درمان مرجع کامل اطلاعات بیماری های انگلی ژیاردیازیس ، اکسیور ، آمیبیازیس …بیماری های انگلی مقدمه‌ امروزه‌ در بسیاری‌ از نقاطجهان‌ بیماریهای‌ مسری‌مشکلات بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان …بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت علل خیانت های زناشویی مخصوص دختر و پسرهای خوش سندرم داون اطلاعات پزشکی درمانیقبل از شروع برنامه توالت را به کودک نشان دهید و مسیله را برای او توضیح دهید سعی کنید بیولوژیدید کلی اسکلت بدن از تعداد زیادی استخوان تشکیل شده است که بعضی از آنها فرد و بعضی دیگر پسورد عالم غیب عاشق و معشوق موج آفرینها …این وبلاگ از مجموعه وبلاگ های پرستاران استانها می باشد که در جهت پوشش خبری و آموزش آریوبرزن پزشکیصرع تشنج از بیماری‌های مغز و اعصاب می باشد که معمولاً به صورت تشنج صرع همه چیز درباره مغز و عوامل موثر بر آن آرشیو سایت …لوب حاشیه ای لوب حاشیهای از قدیمی ترین قسمتهای مغز بوده و وظیفه اش بیان غرایض جنسی و بیماری پارکینسون علل ، علائم ، عوارض ، پیشگیری ، درمان بیماری پارکینسون علل ، علائم ، عوارض ، پیشگیری ، درمان مرجع کامل اطلاعات بیماری های انگلی ژیاردیازیس ، اکسیور ، آمیبیازیس ، تری بیماری های انگلی مقدمه‌ امروزه‌ در بسیاری‌ از نقاطجهان‌ بیماریهای‌ مسری‌مشکلات بیماری،درمان بیماری،علائم بیماری،انواع بیماریدرمان بیماری ها بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت علل خیانت های زناشویی مخصوص دختر و پسرهای خوش سلیقه سندرم داون اطلاعات پزشکی درمانی قبل از شروع برنامه توالت را به کودک نشان دهید و مسیله را برای او توضیح دهید سعی کنید بیولوژی دید کلی اسکلت بدن از تعداد زیادی استخوان تشکیل شده است که بعضی از آنها فرد و بعضی دیگر زوج پسورد عالم غیب عاشق و معشوق موج آفرینها عشقبازی این وبلاگ از مجموعه وبلاگ های پرستاران استانها می باشد که در جهت پوشش خبری و آموزش جامعه آریوبرزن پزشکی صرع تشنج از بیماری‌های مغز و اعصاب می باشد که معمولاً به صورت تشنج صرع بزرگ همه چیز درباره مغز و عوامل موثر بر آن آرشیو سایت علمی لوب حاشیه ای لوب حاشیهای از قدیمی ترین قسمتهای مغز بوده و وظیفه اش بیان غرایض جنسی و تأمین راههای پیشگیری از آلزایمر



لینک منبع :علل و راههای پیشگیری از آلزایمر

علل و راههای پیشگیری از آلزایمر - بیتوته www.beytoote.com/health/.../causes3-prevention2-alzheimer.html‎Cachedپیشگیری از آلزایمر راههای پیشگیری از آلزایمر آلزایمر علل ابتلا به پیشگیری از آلزایمر,فراموشی,پیشگیری از فراموشی,دلایل فراموشی و آلزایمر,پیشگیری از ... 9 روش پیشگیری از الزایمر را بکار ببندید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../9-روش-پیشگیری-از-الزایمر-را-بکار-ببندید‎Cached Similarافراد مبتلا به آلزایمر قضاوت صحیحی راجع به پول ندارند و ممکن است مقدار زیادی پول به فروشنده بدهند و یا ... تاکنون هیچ راه تضمین شده ای برای پیشگیری از آلزایمر وجود نداشته است، اما تحقیقات اخیر روش های زیر را در ... همه چیز راجع به گلو درد و درمان آن ... بیماری آلزایمر | علائم بیماری آلزایمر و راه های پیشگیری - نمناک namnak.com/بیماری-آلزایمر.p309‎Cachedبیماری آلزایمر و آلزایمر و علل مبتلا شدن به آلزایمر و پیشگیری از آزایمر و راه های درمان آلزایمر را در نمناک ببینید. خبرگزاری آریا - علل و راههای پیشگیری از آلزایمر www.aryanews.com/News/.../علل-و-راههای-پیشگیری-از-آلزایمر‎Cached1 ژوئن 2017 ... به طور طبیعی با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر نیز زیاد می شود علل و راههای پیشگیری از آلزایمر بیماری آلزایمر به تدریج فرد را از حافظه ... بیماری آلزایمر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بیماری_آلزایمر‎Cached Similarیک گام در درمان بیماری[ویرایش]. پژوهشگران دانشگاه ام آی تی امریکا یک قدم در راه درمان بیماری برداشته‌اند. آنها با تابش ال ای ... علائم بیماری آلزایمر و راههای پیشگیری و درمان ker.piho.ir/fa/.../علائم-بیماری-آلزایمر-و-راههای-پیشگیری-و-درمان‎Cached30 آوریل 2017 ... به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت؛ بیماری آلزایمر علائم و نشانه هایی دارد که با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن ... 10 ترفند ساده برای پیشگیری از ضعف حافظه - فرارو fararu.com/fa/.../10-ترفند-ساده-برای-پیشگیری-از-ضعف-حافظه‎Cached Similar10 ترفند ساده برای پیشگیری از ضعف حافظه. آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است و شنیدن درباره این قبیل اختلالات حافظه‌ای تحلیل برنده معمولا همه ما را به وحشت ... 10 علامت شروع آلزایمر - سیمرغ seemorgh.com/health/diseases-and...disease/142277-142277/‎Cached Similar29 سپتامبر 2012 ... هنوز درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده، اما پیشرفت‌های زیادی برای ... راه پیشگیری قطعی از آلزایمر وجود ندارد اما هر کاری که برای از بین بردن یا ... با این ورزش های مغزی از آلزایمر و فراموشی دوران پیری جلوگیری کنید ... https://baelm.net/با-این-ورزش-های-مغزی-از-آلزایمر-و-فراموش/‎Cachedپیشگیری از آلزایمر, راههای پیشگیری از آلزایمر, روشهای پیشگیری از آلزایمر, ... صفحه اصلی آشنایی با روش های تشخیص ،پیشگیری و درمان انواع بیماری با این ... چند روش ساده برای پیشگیری از آلزایمر - پیشگیری - مراقبت - سلامت ... www.salamatnews.com/.../چند-روش-ساده-برای-پیشگیری-از-آلزایمر‎Cached Similar23 دسامبر 2015 ... وقتی از همسرش جویای احوالش می‌شوم با ناراحتی می‌گوید: «آلزایمر گرفته، دیگر .... تغذیه مناسب نیز یکی دیگر از راه‌های پیشگیری و درمان دمانس است.