مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش کودکان را از چه سنی و چگونه شروع کنیم؟

[ad_1]

امروزه بیشتر والدین تلاش می‌کنند آموزش کودکان خود را از سنین پایین شروع کنند. اما بهترین زمان برای آموزش کودکان چه زمانی و چگونه است؟

آموزش زبان به کودکان، چگونه؟

آموزش کودکان - یادگیری کودکان - آموزش زبان

کودکان از زمان تولد توانایی شنوایی فوق‌العاده‌ای دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد اصوات مختلف را از هم تشخیص دهند. در صورتی که از زمان تولد با کودکی به 2 زبان صحبت شود، او به طور طبیعی قادر به درک هر دو خواهد بود. کودکانی که دو زبان را حین تولد می‌شنوند معمولا دیرتر به حرف می‌آیند. دلیل آن هم مواجه‌شدن کودک با دایره وسیعی از لغات است که باید آنها را درک و بیان کند. گاهی نیز کودک دو زبان را با هم مخلوط می‌کند. این حالت کاملا طبیعی است و در 3، 4 سالگی از بین می‌رود. هرگز برای آموزش کودکان، به عنوان مثال آموختن یا حرف زدن یک زبان نباید به کودک فشار آورد. اگر کودک حس کند والدین از پیشرفت‌ نکردن او نگران هستند، ممکن است دچار اختلالات تکلمی شود. اگر مجبور شدید به کشور دیگری مهاجرت کنید برای اینکه کودک شما زبان را بیاموزد کافی است یکی از والدین به زبان مادری و دیگری به زبان خارجی صحبت کند تا کودک آرام‌آرام با زبان بیگانه خو بگیرد. به محض تکمیل زبان اول، معمولا در 3 سالگی و با شروع مهدکودک می‌توان آموزش کودکان برای زبان دوم را آغاز کرد و خیلی خوب است که با آغاز مدرسه بچه‌ها از کلاس‌های زبان دوم هم استفاده کنند.

آموزش نقاشی به کودکان

آموزش کودکان - یادگیری کودکان - آموزش نقاشی به کودکان - مداد رنگی - گواش - آبرنگ - مداد شعمی

2سالگی سن تحول و پیشرفت نقاشی در کودکان است زیرا کودک از لحاظ روانی و جسمی رشد می‌کند، ماهیچه‌های او قوی می‌شود و از نظر بینایی چشم‌اش توانایی دنبال کردن و هدایت دست به سمتی را که می‌خواهد، دارد. نقاشی کشیدن در کودکان از این سن با ژست‌های کوچک و کند آغاز می‌شود.

کودکان سعی می‌کنند خطوطی را معمولا از چپ به راست رسم کنند. از آنجا که نقاشی آغازی برای نوشتن است، لازم است کشیدن نقاشی را در کودکان تشویق کنیم. برای کودک زیر 3 سال لازم است برای نقاشی قوانینی را وضع کنیم. مثلا از او بخواهیم تنها روی کاغذ و در چارچوب آن نقاشی کند. در سنین زیر دبستان منظور از آموزش نقاشی این نیست که دست بچه‌ها گرفته و به آنها آموزش داده شود؛ بلکه منظور فراهم کردن فضایی برای رشد خلاقیت بچه‌ها از جمله نقاشی است. حتی بدون کلاس هم خانواده‌ها می‌توانند این فضا را در خانه در اختیار بچه‌ها قرار دهند. بهتر است زیر 3 سالگی بچه‌ها از گواش، آبرنگ و مداد شمعی برای نقاشی استفاده کنند و از چهار، پنج سالگی به بعد خوب است که از مدادرنگی استفاده شود. کافی است یک کاغذ در اختیار بچه‌ها قرار دهید تا هر آنچه که ذهن‌شان است روی کاغذ بیاید. اگر بچه‌هایی در زمینه نقاشی ضعف دارند و مهارت‌های دست‌ورزی آنها ضعیف است، می‌توان آنها را در کلاس نقاشی ثبت‌نام کرد تا مهارت‌های دست‌ورزی آنها قوی شود. وقتی دست قوی شد، مدادگرفتن در دست قوی و کشیدن نقاشی راحت‌تر می‌شود.

نکته بسیار مهم در شکوفایی استعداد نقاشی کودک این است که نقاشی را در فضایی انجام دهد که هیچ‌گونه استرسی از سوی والدین به او وارد نشود. اگر مادر هم استرس داشته باشد که کودک دیوارها را کثیف کند یا روی میز خط بکشد سبب گریز کودک از نقاشی می‌شود. اجازه دهید کودک در مکانی خاص که کثیف شدن آن مهم نیست نقاشی کند. در این صورت کودک بدون هیچ استرسی توانایی و خلاقیت خود را در نقاشی بروز می‌دهد.

آموزش موسیقی به کودکان

آموزش کودکان - یادگیری کودکان - آموزش موسیقی به کودکان - سلفژ - فلوت - ویلون

موسیقی در واقع یک زبان است که الفبای خاص خود را دارد. آموزش موسیقی به کودکان سبب حساس‌شدن گوش می‌شود و شنوایی‌شان را تقویت می‌کند. در ضمن بر هوش و احساسات آنها هم تاثیر می‌گذارد و سبب شکوفایی در آینده‌ای نزدیک می‌شود. آموزش موسیقی را باید دیرتر شروع کرد. البته سن آغاز آموزش موسیقی به ابزاری که قرار است آموزش داده شود بستگی دارد ولی به طور میانگین گفته می‌شود 5 سالگی سن مناسبی است. برای اینکه بفهمید کودکتان به چه نوع ابزاری علاقه‌مند است، او را به یک مغازه ابزار موسیقی ببرید و اجازه بدهید تمامی صداها را بشنود یا در خانه برای او انواع موسیقی را پخش و به عکس‌العمل او دقت کنید. البته باز هم نمی‌توان فهمید کودک به چه ابزاری علاقه دارد و ممکن است طی روند ‌آموزش ابزار موسیقی خود را تغییر دهد. جز ابزارهایی که نفس می‌خواهند مانند فلوت و ساکسیفون، نواختن باقی ابزارها را می‌توان از سن پایین به کودک آموزش داد. مثلا ویولون از 6 سالگی، آکاردئون از 7 سالگی، گیتار از 7 تا 8 سالگی، پیانو از 7 سالگی و شیپور و ساکسیفون را می‌توان از 9 تا 10 سالگی به کودک آموزش داد اما بهتر است از 3 تا 5 سالگی اجازه بدهید گوش کودک با موسیقی آشنا شود.

ورزش و کودکان

آموزش کودکان - یادگیری کودکان - آموزش فوتبال به کودکان - ورزش و کودکان

یکی از رشته‌های ورزشی مناسب برای سن پایین در کودکان ژیمناستیک است که مهارت‌ها و هماهنگیهای حرکتی آنها را تقویت می‌کند. در بسیاری از مهدها و باشگاه‌ها این کلاس‌ها دایر است و شما می‌توانید از سن 4 سالگی فرزندتان را در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنید.

منبع: سازمان اسلامی بین المللی دفاع از حقوق کودکان


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئیازدواج و آموزشهای جنسی و زناشوئی اینکه از حل اختلافات فرار کنید موجب بروز مشکل می از چه سنی به کودکمان زبان و ریاضی یاد بدهیم؟اگر شما هم از والدین همیشه نگرانی هستید که می ترسید برای آموزش دادن به فرزندتان دیر از چه سنی برای کودکان موبایل بگیریم؟تربیت کودک روانشناسی کودک اینترنتاینترنت و کودکاناستفاده از اینترنت برای کودکان جهان آموزش تازهذترین قسمت‌ها، خبرها و …اخبارجهان آموزش گزارشی هفتگی با موضوع آموزش از نقاط مختلف جهان شامل تجربه های جالب و کودک سرا فروشگاه اینترنتی محصولات کودک …انجمن کودک سرا درباره ی کودک سرا هیئت تحریریه و همکاران فروشگاه کودک سرا بازی های آموزش مربیگری فوتبال و فوتسال و داوری چگونه می …اما در درجه اول باید شرایط اولیه شرکت در کلاسهای مربیگری را از دیدگاه کنفدراسیون پرسش و پاسخ هایی در مورد کلاس های موسیقیکلاس آواز ایرانی سنتی زیر نظر خانم مژگان چاهیان کلاس آواز ایرانی روزهای شنبه زیر نظر مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش مالیآموزش …آموزش، اموزش، آموزش مالی، آموزش مدیریت، آموزش فنون اداری، آموزش بازرگانی، آموزش نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی کودک چه زمانی باید شروع به نشستن و چهار دست و پا …مراحل نشستن و راه رفتن کودک در نوزادان مختلف سن نشستن و غلت خوردن متفاوت است از شش ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی ازدواج و آموزشهای جنسی و زناشوئی اینکه از حل اختلافات فرار کنید موجب بروز مشکل می‌شود از چه سنی به کودکمان زبان و ریاضی یاد بدهیم؟ کابوسها ظاهرا استرسهای طول روز را منعکس می کند پدر و مادرهایی که فرزند کوچک دارند بیش از هر از چه سنی برای کودکان موبایل بگیریم؟ تربیت کودک روانشناسی کودک اینترنتاینترنت و کودکاناستفاده از اینترنت برای کودکاناستفاده جهان آموزش تازهذترین قسمت‌ها، خبرها و به‌روزرسانی‌های مربوط اخبار جهان آموزش گزارشی هفتگی با موضوع آموزش از نقاط مختلف جهان شامل تجربه های جالب و آموزنده و کودک سرا فروشگاه اینترنتی محصولات کودک فارسى آموز نخودى ۱، به نوآموزان کلاس اول دبستان، حروف و واژه ها را با بازى و شادى یاد مى دهد آموزش مربیگری فوتبال و فوتسال و داوری چگونه می توانیم مربی اما در درجه اول باید شرایط اولیه شرکت در کلاسهای مربیگری را از دیدگاه کنفدراسیون فوتبال پرسش و پاسخ هایی در مورد کلاس های موسیقی سئوالات بیشتر درباره سنتور سئوالات بیشتر درباره تنبک سئوالات بیشتر درباره پیانو مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش مالیآموزش مدیریت آموزش، اموزش، آموزش مالی، آموزش مدیریت، آموزش فنون اداری، آموزش بازرگانی، آموزش اقتصادی ازان آزاد اقدام پژوهی چگونه توانستم نظم و انضباط را در ازان آزاد اقدام پژوهی چگونه توانستم نظم و انضباط را در مراسم صبحگاه مدرسه بوجود آورم



لینک منبع :آموزش کودکان را از چه سنی و چگونه شروع کنیم؟

آموزش‌های کودکان را از چه سنی شروع کنیم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../آموزش‌های-کودکان-را-از-چه-سنی-شروع-کنیم‎Cached Similar25 جولای 2012 ... مانند آموزش خوب زندگی کردن، خوب حرف زدن و در کل آموزش چگونه درست ... بهترین سن برای شروع آموزش نقاشی با هدف ایجاد خلاقیت در کودک و نه نقاشی ... آموزش‌های کودکان را از چه سنی شروع کنیم؟ - بیتوته www.beytoote.com/baby/khalaghiat/children1-education.html‎Cached Similarآموزش نقاشی آموزش موسیقی آموزش ورزش به کودکان,سن آموزش به کودکان,آموزش موسیقی ... کل آموزش چگونه درست اندیشیدن را باید از‌‌ همان روزهای نخست کودکی در نهاد کودک جای دهیم ... او این امر مهم نیز به تکامل برسد و بعد سایر آموزش‌های جانبی را شروع کنیم. تربیت را از چه سنی شروع کنیم؟ - بیتوته www.beytoote.com/baby/tuition/education-started.html‎Cached Similar... 25 مرداد 1396. کودکان و والدینتعلیم و تربیتتربیت را از چه سنی شروع کنیم؟ ... چگونه به کودکانمان آموزش دهیم از آزار جنسی در امان باشند؟ بیشتر ... در واقع، کودک از حدود ۷سالگی، تکلیف پذیر می شود و این، مرحله ادب کردن و آموزش دادن اوست. این دوره، ... آموزش کودکان را از چه سنی و چگونه شروع کنیم؟ | ستاره setare.com/fa/.../آموزش-کودکان-را-از-چه-سنی-و-چگونه-شروع-کنیم‎Cached Similar17 آگوست 2015 ... امروزه بیشتر والدین تلاش می‌کنند آموزش کودکان خود را از سنین پایین شروع کنند. اما بهترین زمان برای آموزش کودکان چه زمانی و چگونه است؟ روانشناسی - چیو از چه سنی به کودک آموزش بدیم؟! sarajahani.blogfa.com/post-359.aspx‎Cached Similarچه وقت به روان‌شناس یا روانپزشک کودک مراجعه کنیم؟ ... از چه سنی به کودک مهارت‌ها و ارزش‌های اجتماعی را آموزش دهیم؟ ... کلاس‌های آموزشی بچه‌ها را از چه سنی شروع کنیم؟ از چه سنی باید کودک را تربیت کنیم؟/نقش مادر در تربیت کودک ... www.salamatnews.com/.../از-چه-سنی-باید-کودک-را-تربیت-کنیم-نقش-مادر-در-تربیت-کودک-بیشتر-است-یا-پدر-‎Cached5 جولای 2016 ... رفته به رفته کودک توانایی فهم سخنان والدین را پیدا کرده ومتوجه امر ونهی‌های آنها می‌شود.آموزش تربیت از یک سالگی به بعد شروع می‌شود ولی این به این ... آموزش زبان دوم به کودکم را از چه سنی شروع کنم؟ - نی نی بان niniban.com/fa/.../آموزش-زبان-دوم-به-کودکم-را-از-چه-سنی-شروع-کنم‎Cached Similarآموزش زبان دوم به کودکم را از چه سنی شروع کنم؟ ... اما واقعا از چه سالی باید آموزش زبان به کودکان را شروع کرد؟ .... چگونه کودک را به زبان انگلیسی علاقمند کنیم؟ آموزشگاه موسیقی درجه یک سن مناسب برای شروع موسیقی کودک با ارائۀ ... www.parsehmusic.com/section17/section1/section1/page1/lang/Fa‎Cachedس: سن مناسب برای شروع موسیقی چه سنی است؟ ج: محققان ... گاه در کنار این دو ساز، ساز طبلک هم برای درک ریتمیک کودکان آموزش داده می شود. ... س: آیا قبل از دوره اُرف باید ساز مورد نظر را برای کودک انتخاب کنیم؟ ... این سایت را چگونه ارزیابی می کنید ؟ آموزش کودکان را از چه سنی شروع کنیم؟ | موسسه تحقیقات و نشر معارف ... ahlolbait.com/article/2510/آموزش-کودکان-را-از-چه-سنی-شروع-کنیم؟‎Cached18 ژانویه 2015 ... آموزش رسمی؛ از 7 سالگی آغاز می شود؛ بنابراین، آموزش های رسمی و به ویژه سنگین، در سال های پیش دبستانی مطلوب نیست و ممکن است شادابی کودک را ... چه سنی برای شروع درس‌های موسیقی مناسب است؟ – هنر گیتار کلاسیک babakvalipour.com/?p=370‎Cached Similar20 فوریه 2015 ... در حقیقت مساله نحوه تعریفِ شما از مقوله آموزش موسیقی است. ... پس سوال مهم این نیست که از چه زمانی درسها را شروع کنیم، بلکه سوال اصلی اینجاست ... به طور خلاصه، سه پاسخ برای سوال “در چه سنی کودکان باید درس‌های موسیقی را شروع کنند؟ ... گیتارنوازی · سید علی در چگونه فرزند خود را به تمرین موسیقی ترغیب کنیم؟