مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه در مورد مشکلات با کودکان صحبت کنیم؟

[ad_1]

"چگونه در مورد مشکلات با کودکان صحبت کنیم؟" این موضوعی است که الگوی ذهنی و رفتاری کودک شما را شکل می‌دهد و او را برای زندگی آماده می‌سازد.

صحبت کردن با کودکان - تربیت کودکان - مشکلات  - مرگ - طلاق - مهاجرت

تعریف مشکلات در زندگی چیست؟

منظور از مسائل مشکل، رویدادها و شرایطی هستند که پذیرش و سازگاری با آنها برای اکثریت مردم کار چندان ساده‌ای نیست. در رویارویی با موضوعاتی مانند مرگ، طلاق، مهاجرت، جا به جایی منزل و... که درک و فهم آن‌ها برای کودکان دشوار است به خاطر سپردن و رعایت نکات زیر می‌تواند کمک کننده باشد.

سن، میزان پختگی و سطح رشدی کودک را در نظر بگیرید. کودکان در سنین مختلف توان متفاوتی برای پردازش اطلاعات، بیان کلامی و انتزاعی و سطوح مختلفی از تحمل ناکامی دارند.

واکنش والدین به حوادث زندگی تاثیر بسیاری بر چگونگی رفتارهای کودک دارد. کودکان واکنش پدر و مادر را در برابر رویدادهای آسیبزا مشاهده و درک می‌کنند‌. در واقع چگونگی پاسخ کودکان به این حوادث به واسطه پاسخ‌های والدین تعیین می‌شود.

کودک شما در مواجه با مشکلات، از طرز برخورد شما با مشکلات الگو برداری می‌کند.

تا جایی که امکان دارد باید هر دو والد در این گونه بحث‌ها شرکت داشته باشند. این بحث‌ها باید در موقعیت‌هایی صورت پذیرد که امکان قطع شدن آن‌ها کمتر وجود داشته باشد (مثلا ماشین جای مناسبی است که نوجوانان می‌توانند هنگام رانندگی پدر یا مادر خود به راحتی با آنها صحبت کند.)

وقتی کودکان از حادثه‌ای آزار می‌بینند یا متاثر می‌شوند، ممکن است در مورد آن صحبت کنند یا رفتارشان دستخوش تغییر شود. ارتباط خوب میان والدین و فرزندان باید در سنین پایین (سال‌های پیش دبستانی) آغاز شود طی زمان پرورش یابد و غنای بیشتری پیدا کند. هنگام بروز یک پدیده بحرانی و دشوار ارتباط به سرعت قابل ایجاد نیست.

در ادامه به برخی بایدها و نباید‌هایی که والدین بهتر است برای صحبت با کودکان از آن‌ها پیروی کنند می‌پردازیم.

صحبت کردن با کودکان - تربیت کودکان - مشکلات  - ارتباط بین والدین و فرزندان

بایدها و نبایدهای رابطه والدین و فرزندان

بایدها

  • به حس درونی خود به عنوان پدر یا مادر اطمینان کنید.
  • قبل از صحبت با کودکان پیام‌ها و افکار خود را سازمان‌دهی کنید.
  • پیام‌های ساده و مشخص بدهید.
  • صادق باشید.
  • به دقت به صحبت‌های کودک گوش کنید و سوالات او را پاسخ دهید (زمان زیادی را به این امر اختصاص دهید.)
  • آماده باشید و سعی کنید پاسخ ها و سوالات کودک را پیش بینی کنید.
  • واکنش‌های کودکان را مشاهده کنید، اگر کودک گیج آشفته و مقاوم است آرام باشید.
  • بدانید که کودک ممکن است احساسات و هیجانات مخلوطی داشته باشد (مثلا از پدر بزرگ خشمگین باشد که چرا مرده است.)
  • راه‌های ارتباطی را باز نگه دارید. کودک غالبا نیاز دارد در مورد آینده صحبت کند. او زمان کافی می‌خواهد تا بتواند اطلاعات را به شیوه خود پردازش کند.

نباید ها

  • وقتی کودک آشفته است با او در مورد مسائل پیچیده صحبت نکنید.
  • وقتی کودک ناراحت است یا روز واقعا بدی داشته مسائل دشوار را به میان نکشید.
  • نصیحت یا موعظه نکنید و مراقب آهنگ کلام خود باشید.
  • از کودک سوالات خیلی مستقیم نپرسید؛ به او اجازه بدهید سوالات خود را بپرسد.
  • به کودک اطمینان کاذب ندهید؛ به او دروغ نگویید.
  • دیگران را مقصر قلمداد نکنید (مثلا در جریان جدایی با طلاق والد دیگر را محکوم نکنید.)
  • اگر کودک خیلی لجباز یا عصبانی شده است بحث را ادامه ندهید.

منبع: وبسایت پروفسور سلطان‌زاده


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

درمان پرخاشگری در کودکان با کودکان پرخاشگر چگونه …درمان پرخاشگری در کودکان با کودکان پرخاشگر چگونه رفتار کنیم پرخاشگری در کودکان چگونه در جمع صحبت کنیم؟پرشین پرشیاچگونه در جمع صحبت کنیم؟ یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود شما حرفی نزنید این است علت دروغ گویی افراد چیست؟ با دروغ گو ها چگونه برخورد کنیم؟دروغ گویی ، علل دروغ گویی ، چرا بعضی افراد دروغ می گویند ، با دروغ گوها چگونه برخورد راه های ارتباط و دلبری از خانواده همسرچگونه با دخالت راه های ارتباط و دلبری از خانواده همسرچگونه با دخالت خانواده همسر مقابله کنیم چگونه با تجاوز جنسی مقابله کنیمیکی از مشکلات اساسی در راه کمک به قربانیان تجاوز جنسی و سکس خشونت آمیز ، نه تنها در با افراد حسود چگونه برخورد کنیم؟با افراد حسود چگونه برخورد کنیم؟ موفقیت، موفقیت می آورد و متاسفانه حسادتمهارتهای ارتباطی چگونه با دیگران برخورد کنیم ؟ …سوال در هنگام تمسخر و متلک پرانی و طعنه زنی افراد بی شخصیت چگونه برخورد کنیم ؟ مقابله همه چیز در مورد کودکانهمه چیز در مورد کودکان جمع آوری اطلاعات رفتار و پرورش کودکان و نوزادان توسط ال آی ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئیدر زیر به ۱۰ باور عمومی درمورد ازدواج اشاره می‌کنیم که ممکن است باعث گمراهی‌تان شوندچگونه به کودکان مبتلا به وسواس کمک کنیم ؟ …بیش تر بچه ها مایل اند کارهای روزمره خود را تکرار کنند برای مثال ، با همراهی پدر و درمان پرخاشگری در کودکان با کودکان پرخاشگر چگونه رفتار کنیم درمان پرخاشگری در کودکان با کودکان پرخاشگر چگونه رفتار کنیم پرخاشگری در کودکان یکی از چگونه در جمع صحبت کنیم؟پرشین پرشیا چگونه در جمع صحبت کنیم؟ یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود شما حرفی نزنید این است که چگونه با تجاوز جنسی مقابله کنیم یکی از مشکلات اساسی در راه کمک به قربانیان تجاوز جنسی و سکس خشونت آمیز ، نه تنها در ایران همه چیز در مورد کودکان همه چیز در مورد کودکان جمع آوری اطلاعات رفتار و پرورش کودکان و نوزادان توسط ال آی خانوم علت دروغ گویی افراد چیست؟ با دروغ گو ها چگونه برخورد کنیم؟ دروغ گویی ، علل دروغ گویی ، چرا بعضی افراد دروغ می گویند ، با دروغ گوها چگونه برخورد کنیم راه های ارتباط و دلبری از خانواده همسرچگونه با دخالت راه های ارتباط و دلبری از خانواده همسرچگونه با دخالت خانواده همسر مقابله کنیم؟خانواده با افراد حسود چگونه برخورد کنیم؟ با افراد حسود چگونه برخورد کنیم؟ موفقیت، موفقیت می آورد و متاسفانه حسادت ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی در زیر به ۱۰ باور عمومی درمورد ازدواج اشاره می‌کنیم که ممکن است باعث گمراهی‌تان شوند چگونه به کودکان مبتلا به وسواس کمک کنیم ؟ مرکز مشاوره امام بیش تر بچه ها مایل اند کارهای روزمره خود را تکرار کنند برای مثال ، با همراهی پدر و مادر به راز در رابطه با مردان تا بتوانید مرد مورد علاقه خود را سایر مطالب زنان ، مردان ، کودکان در اولین ملاقات این نباید ها را در نظر بگیرید مردانی که



لینک منبع :چگونه در مورد مشکلات با کودکان صحبت کنیم؟

چگونه در مورد مشکلات با کودکان صحبت کنیم؟ | ستاره setare.com/fa/.../چگونه-در-مورد-مشکلات-با-کودکان-صحبت-کنیم‎Cached1 آگوست 2015 ... "چگونه در مورد مشکلات با کودکان صحبت کنیم؟" این موضوعی است که ... صحبت کردن با کودکان - تربیت کودکان - مشکلات - مرگ - طلاق - مهاجرت. چگونه با کودکان در مورد مسائل مشکل صحبت کنیم - Professor ... www.professorsoltanzadeh.com/new/book/problems.htm‎Cached Similarچگونه با کودکان در مورد مسائل مشکل صحبت کنیم. منظور از مسائل مشکل رویدادها و شرایطی هستند که پذیرش و سازگاری با آن ها برای اکثریت مردم کار چندان ساده ای ... چگونه با کودکان درباره مشکلات صحبت کنیم - انجمن بانیان جوان www.forum.banianejavan.ir/thread-3637.html‎Cachedچگونه با کودکان درباره مشکلات صحبت کنیم. منظور از مسائل مشکل رویدادها و شرایطی هستند که پذیرش و سازگاری با آنها برای اکثریت مردم کار چندان سادهای نیست. چگونه با کودکان درباره مشکلات صحبت کنیم | عاطفه atefe.firooz.com/?p=3139 منظور از مسائل مشکل رویدادها و شرایطی هستند که پذیرش و سازگاری با آنها برای اکثریت مردم کار چندان ساده‌ای نیست. در رویارویی با موضوعاتی مانند مرگ، طلاق، چگونه با کودکان در مورد مشکلات مالی خود صحبت کنیم؟ vhs.ir/.../330-چگونه-با-کودکان-در-مورد-مشکلات-مالی-خود-صحبت-کنیم؟.html‎Cachedبازدید : 54. این روزها همه در مورد گرانی صحبت می کنند: بالا رفتن قیمت مسکن، پوشاک، بنزین، انرژی، تحصیل، مواد خوراکی و غیره. اما والدین چگونه می توانند مشکلات ... چگونه با کودکان صحبت کنیم تا گوش دهند ادل فبر الن مازلیش شادن ... ► 3:13https://www.youtube.com/watch?v=t1zKpCLao2Q Apr 17, 2016 - 3 min - Uploaded by RasaBook رسابوک،کتابخانه صوتی همراه کتاب صوتی چگونه با کودکان صحبت کنیم تا گوش دهند و چگونه گوش ... ادل فبر و الین مازلیش تکنیک های جدید و شیرینی برای مشکلات روزمره ... با کودکان چگونه صحبت کنیم | مرکز جامع توانبخشی ایران www.iranrehab.ir/tips-and-articles/family-notes/45-speaking‎Cached Similar«چگونه به حرفهای بچه ها گوش دهیم و با آن ها صحبت کنیم» ... همه مشکلات رفتاری را را نمی توان با گفت و گو حل کرد، این که شما چه شنونده ... در مجموع بهتر است در مورد کودکان کم سن و سال، بیشتر از مدیریت و درمورد کودکان بزرگتر از ارتباط استفاده شود. چگونه با کودک خود صحبت کنیم؟ - آموزش سخنرانی و فن بیان - بهرام پور bahrampoor.com/چگونه-با-کودک-خود-صحبت-کنیم؟/‎Cached1 فوریه 2017 ... ... با کودک خود صحبت کنیم؟ به دلیل این که دچار مشکلات والدین دیگر نشویم. ... که نیازش برطرف شود؟ چگونه با کودک خود صحبت کنیم؟ که حرف های ما را متوجه شود؟ چگونه… .... همین الان این سه مورد را انجام دهید. مطمئنم از نتیجه آن شگفت ... چگونه با کودکان در مورد مشکلات مالی خود صحبت کنیم؟ - مرکز پارند paarand.org/...کودک.../چگونه-با-کودکان-در-مورد-مشکلات-مالی-خود-صحبت-کنیم؟‎Cachedچگونه با کودکان در مورد مشکلات مالی خود صحبت کنیم؟ بازدید : 150. این روزها همه در مورد گرانی صحبت می کنند: بالا رفتن قیمت مسکن، پوشاک، بنزین، انرژی، ... در سنین مختلف چگونه با کودک صحبت کنیم - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/14960_در-سنین-مختلف-چگونه-با-کودک-صحبت-کنیم.html/‎Cached Similarهمه چیز در مورد کودکان صحبت کردن با کودک رفتار صحیح با کودک تربیت کودک ... مشکل اینجاست که وقتی تازه درمی یابید چه طور باید با فرزندتان صحبت کنید او ...