مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا مومن باید وصیت نامه داشته باشد؟

[ad_1]
بامداد – حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی گلپایگانی درباره احکام وصیت نامه اظهار کرد: با نوشتن وصیت نامه مشخص می‌شود که بعد از مرگ شخص، سایر افرادی که با فرد در ارتباط بوده‌اند چگونه باید از اموالش استفاده کنند.

وی ادامه داد: دو نوع وصیت داریم که یک نوع آن وصیت ولایی است که در این وصیت شخص اطفال صغیری دارد و برای آن‌ها پس از خود فردی را تعیین می‌کند که جانشین او شود و این وصیت ولایی در تمام ملل وجود دارد چرا که هیچ کسی جاودانه نیست. از وصیت ولایی که در اسلام وجود دارد، به صورت بین‌المللی نیز افراد تبعیت می‌کنند.

twuedy40

وی گفت:‌ وصیت دیگر، وصیت مالی است که افراد برای امور خیریه و اشخاصِ بعد از خود وصیت می‌کنند. در این راستا افراد باید مالک آن چیزی باشند که می‌خواهند وصیت کنند. یعنی مالکیت در وصیت حرف اول را می‌زند. اشخاص نمی‌توانند برای هر چیزی وصیت نامه داشته باشند مثلا وسایل قمار، رقاصی و شراب. وصیت کردن برای این موارد باطل است. افراد باید در رابطه با اموال منقول و غیر منقول خود وصیت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شخص وصیت کننده باید عاقل و بالغ باشد. وصیت افراد دیوانه و یا سفیه درست نیست. همچنین فردی که خیلی طلبکار دارد و بعد از خود هر چه دارد و ندارد به طلبکارانش می‌رسد نمی‌تواند وصیت کند. حتی در احکام اسلام وارد شده که طفل ۱۰ ساله علیرغم اینکه هنوز نابالغ است می‌تواند وصیت نامه داشته باشد.

گلپایگانی گفت: اینکه می‌گویند بهتر است که افراد در زندگی خود همواره وصیت نامه داشته باشند به دلیل این است که آن‌ها زمان مرگ و زندگی خود را نمی‌دانند و با نوشتن وصیت نامه مشخص می‌شود که آن‌ها به آخرت ایمان دارند. فرد حتی اگر میلیونر باشد بیشتر از یک سوم از مال خود را نمی‌تواند وصیت کند. در رابطه با عبادات نیز اگر فردی قضایی از عبادات دارد پسر بزرگ‌تر او باید اعمال عبادی فرد را به جای بیاورد.

وی یادآور شد: وصیت باید برای کارهای خیر و عبادی باشد و فرد نمی‌تواند پس از خود وصیت کند که یک مرکز فساد در فلان جا دایر شود.

 

نوشته چرا مومن باید وصیت نامه داشته باشد؟ اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

وصیت نامه امام خامنه ای روزنامه کیهان وصیتنامه رهبر معظم انقلاب در سال را به نقل از دفتر نشر آثار حضرت آیت متن وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی رهو هرچه این بنیان کج به جلو آمد کجیها و انحرافها افزون شد تا آنجا که قرآن کریم را که ارتباط ایثارگران با رییس جمهور ایثار خبربا سلاماز بعضی بزرگان شنیده ایم که اگر کسی قصد رفتن به جبهه را داشته ودر راه بعللی چــرا حجــــاب ؟ چــرا بی حجـــابی؟پیامبر ص در ضمن وصیت خود به علی ع فرمود ای علی ، کسی که زنش را اطاعت کند خدا او را به آنچه درباره سید مجتبی خامنه ای باید بدانیم …سید مصطفی فرزند بزرگ ایشان با دختر آیت‌الله خوشوقت ازدواج کرده ‌است سید مجتبی داماد چرا همسر دکتر شریعتی حجاب نداشت؟با سلام بنده میخواستم در ابن مورد بحث کنیم که چرا زن دکتر شریعتی حجاب نداشت؟ آیا باید چرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟ شهر سوالعزیز دلم الهی من فدات شم چرا از انرژی درمانی استفاده نمیکنی فقط کافیه خدا رو صدا بزنی جستار جوان مؤمن انقلابی جستار بیانات رهبری کلیدواژه جوان مؤمن انقلابی امروز دشمنان ما پولهاى گزافى را خرج احادیث مومن تبیان مبلغیندرباره‌ی این وبلاگ این پایگاه توسط تبیان گیلان برای واحد مبلغین طراحی و راه اندازی نامه ی سرگشاده ی جمعی از معلمین سبزوار به رئیس …نامه ی سرگشاده ی جمعی از معلمین سبزوار به رئیس جمهور فرهنگیان نیوز تدبیر وصیت نامه امام خامنه ای روزنامه کیهان وصیتنامه رهبر معظم انقلاب در سال را به نقل از دفتر نشر آثار حضرت آیت الله متن وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی ره و هرچه این بنیان کج به جلو آمد کجیها و انحرافها افزون شد تا آنجا که قرآن کریم را که برای رشد ارتباط ایثارگران با رییس جمهور ایثار خبر با سلاماز بعضی بزرگان شنیده ایم که اگر کسی قصد رفتن به جبهه را داشته ودر راه بعللی نتوانسته چــرا حجــــاب ؟ چــرا بی حجـــابی؟ پیامبر ص در ضمن وصیت خود به علی ع فرمود ای علی ، کسی که زنش را اطاعت کند خدا او را به رو در آنچه درباره سید مجتبی خامنه ای باید بدانیم ساندیس خور سید مصطفی فرزند بزرگ ایشان با دختر آیت‌الله خوشوقت ازدواج کرده ‌است سید مجتبی داماد دکتر چرا همسر دکتر شریعتی حجاب نداشت؟ با سلام بنده میخواستم در ابن مورد بحث کنیم که چرا زن دکتر شریعتی حجاب نداشت؟ آیا باید انتقاد چرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟ شهر سوال عزیز دلم الهی من فدات شم چرا از انرژی درمانی استفاده نمیکنی فقط کافیه خدا رو صدا بزنی اون جستار جوان مؤمن انقلابی امروز نیروهای مؤمن و جوان انقلابی‌مان، بیشترین کارهای خوب کشور را دارند انجام میدهند احادیث مومن تبیان مبلغین درباره‌ی این وبلاگ این پایگاه توسط تبیان گیلان برای واحد مبلغین طراحی و راه اندازی شده است é é é



لینک منبع :چرا مومن باید وصیت نامه داشته باشد؟

چرا مومن باید وصیت‌نامه داشته باشد؟ - ایسنا www.isna.ir/news/.../چرا-مومن-باید-وصیت-نامه-داشته-باشد‎Cached30 ژانویه 2016 ... یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مومن با نوشتن وصیت نامه حواسش جمع می‌شود که اطمینانی به زندگی و عمر نیست و نوشتن وصیت نامه، یک دستور عقلانی ... چرا مومن باید وصیت‌نامه داشته باشد؟ www.zeytunnews.com/News/.../چرا-مومن-باید-وصیت‌نامه-داشته-باشد؟/?id... 30 ژانویه 2016 ... چرا مومن باید وصیت‌نامه داشته باشد؟ ک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مومن با نوشتن وصیت نامه حواسش جمع می‌شود که اطمینانی به زندگی و عمر نیست و ... چرا مومن باید وصیت‌ نامه داشته باشد؟ - خانواده ایرانی | دمادم https://damadam.ir/news/چرا-مومن-باید-وصیت‌-نامه-داشته-باشد/1649854 این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شخص وصیت کننده باید عاقل و بالغ باشد. وصیت افراد دیوانه و یا سفیه درست نیست. همچنین فردی که خیلی طلبکار دارد و ... چرا مومن باید وصیت نامه داشته باشد؟ - پایگاه خبری تحلیلی هفتکل ... tnews.ir/news/af9f56664148.html یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مومن با نوشتن وصیت نامه حواسش جمع می شود که اطمینانی به زندگی و عمر نیست و نوشتن وصیت نامه، یک دستور عقلانی از سوی اسلام است. چرا مومن باید وصیت نامه داشته باشد؟ | سایت خبری تحلیلی بامداد ... bamdad.net/وصیت-نامه.html‎Cached8 دسامبر 2016 ... چرا مومن باید وصیت نامه داشته باشد؟ بامداد - حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی گلپایگانی درباره احکام وصیت نامه اظهار کرد: با نوشتن وصیت ... چرا مومن باید وصیت‌نامه داشته باشد؟ - Tapatalk https://tapatalk.com/topic/47083-52688 یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مومن با نوشتن وصیت نامه حواسش جمع می‌شود که اطمینانی به زندگی و عمر نیست و نوشتن وصیت نامه، یک دستور عقلانی از سوی اسلام است. چرا و چگونه باید وصیت کنیم؟ - افکار نیوز www.afkarnews.ir/بخش...5/88580-چرا-چگونه-باید-وصیت-کنیم‎Cached6 مارس 2012 ... مومن واقعی کسی است که هر لحظه مرگ را در نزدیکی خود احساس کند و به ... یکی از آثار مهمی که وصیت‌نامه می‌تواند بر انسان داشته باشد، احساس آرامش است. چرا و چگونه باید وصیت کنیم؟ - پرشین وی persianv.com/maharat/چرا-و-چگونه-باید-وصیت-کنیم؟.html‎Cached6 مارس 2012 ... مومن واقعی کسی است که هر لحظه مرگ را در نزدیکی خود احساس کند و به فکر ... یکی از آثار مهمی که وصیت‌نامه می‌تواند بر انسان داشته باشد، احساس آرامش ... وصیت‌نامه آیت‌الله هاشمی گشوده شد - سلام دلفان | اخبار شهرستان دلفان ... salamdelfan.ir/108040/وصیت‌نامه-آیت‌الله-هاشمی-گشوده-شد‎Cached11 ژانویه 2017 ... وصیت‌نامه آیت‌الله هاشمی گشوده شد. وصیت نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط خانواده ایشان گشوده شد. ... چرا مومن باید وصیت‌نامه داشته باشد؟ وصیت نامه جوان مومن انقلابی شهید مدافع حرم عباس دانشگر | | پایگاه ... eheyat.com/وصیت-نامه-جوان-مومن-انقلابی-شهید-مدافع/‎Cached6 ژوئن 2017 ... صفحه اول / چندرسانه ای / وصیت نامه جوان مومن انقلابی شهید مدافع حرم عباس دانشگر. وصیت نامه جوان مومن انقلابی شهید مدافع حرم عباس دانشگر.