مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برترین و بلندترین آسمان خراش های دنیا+عکس

[ad_1]

برترین آسمان خراش های دنیا به نظر جاذبه های شگفت انگیز برای تجربه هستند که البته در حقیقت نیز شکوه و عظمت این سازه ها هر کسی را به سمت خود جذب میکند.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ آسمان‌ خراش‌ها به واسطه فاصله بسیار زیادشان از سطح زمین، سازه ‌هایی پرابهت، عظیم و نمادی از کلان‌ شهرهای مدرن محسوب می ‌شوند.

ساخت این گونه بناها که از دهه ۱۹۳۰ در سرتاسر دنیا آغاز شد زندگی را از خیابان‌ ها به آسمان‌ شهرها کشاند و مشکل فضای زندگی که با رشد جمعیت با مشکل مواجه شده بود را حل کرد. در این مطلب به سه آسمان خراش دنیا که رکورددار ارتفاع و برنده طراحی هستند پرداخته می ‌شود. با ما همراه باشید

برج خلیفه، دبی، کشور امارات متحده عربی (۸۲۹/۸ متر/۲۷۲۲ فوت)

برج خلیفه دبی از سال ۲۰۱۰ که ساخت و ساز آن به اتمام رسید مرتفع‌ترین آسمان ‌خراش دنیا محسوب می‌شود. این ساختمان دارای هفت جریب (معادل ۷۴۰۴ متر مربع) فضای پارک و ۱۶۳ طبقه است که ۹ هتل، ۳۰۰۰۰ نفر سکنه، ۱۹ برج اقامتی، یک مرکز خرید بسیار بزرگ و ۳۰ جریب دریاچه مصنوعی را در خود جای داده است. این سازه در واقع بخشی از طرح‌های آینده ‌نگر دولت امارات متحده عربی به منظور حرکت از اقتصاد متکی به نفت به سمت اقتصاد توریسم محور و مبتنی بر ارائه خدمات می‌ باشد. آدریان اسمیت، طراح برج خلیفه در حال حاضر مشغول کار روی برج جده در عربستان سعودی است که در سال ۲۰۱۷ افتتاح خواهد شد و با ارتفاع یک کیلومتری خود (۳۲۸۱فوت) رکورددار بعدی بلندترین برج جهان است.

همچنین بخوانید: بهترین هتل های دبی

burj-khalifa

هتل برج ساعت رویال مکه در شهر مکه عربستان سعودی (۶۰۱ متر/۱۹۷۲ فوت)

هتل برج ساعت رویال مکه که با نام برج ‌های ابراج البیت معروف است یک ساختمان کاملا دولتی است که برای فرهنگ و جامعه عربستان از ارزش زیادی برخوردار می‌باشد. این مجتمع ساختمانی که در نزدیکی بزرگترین مسجد مقدس مسلمانان یعنی مسجد الحرام واقع شده است بخشی از طرح مدرنیزه کردن شهر مکه و نیز خدمات رسانی به زائران است. این مجتمع بزرگ متشکل از آپارتمان ‌های اقامتی، اتاق‌ های هتل، مرکز کنفرانس، یک نمازخانه بزرگ، یک مرکز بزرگ خرید شامل پنج فروشگاه، یک موزه و یک رصدخاانه برای رؤیت ماه در ماه‌ های مقدس می‌باشد. این سازه جایگاه سوم را در بین بلندترین آسمان‌ خراش‌های دنیا از آن خود کرده است و نمای ساعت آن که توسط یک طراح آلمانی به نام محمود بادو راش طراحی شده بزرگترین ساعت دنیا محسوب می‌شود.

Abraj Al Bait

برج شانگهای در شهر شانگهای چین (۶۳۲متر/۲۰۷۳ فوت)

برج شانگهای به عنوان یک آسمان خراش فوق مرتفع در قلب مرکز مالی لوجیازوی شهر شانگهای قرار دارد که ساخت و ساز آن هشت سال زمان برده است و دومین برج بلند دنیا به حساب می‌آید. ساخت این برج در سال ۲۰۱۵ به اتمام رسید و تا سال ۲۰۱۶ آماده بازدید برای عموم نشد. کار طراحی این برج را یک موسسه آمریکایی طراحی و معماری با نام گنسلر به همراه یک تیم برتر طراحی از کشور جنین با نام جو زیا عهده دار بودند. این ساختمان متشکل از ۹ سازه استوانه ‌ای شکل است که روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و در کل این برج دارای ۳۲۰ اتاق هتل، فضاهای فروشگاهی، رستوران‌ ها، کافی‌ شاپ و باغچه است. این برج هر چه بالاتر می‌رود حالت تابیده شکلی به خود می‌گیرد که یک فضای عمومی با دید ۳۶۰ درجه از شهر را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است.

همچنین بخوانید: بهترین مراکز خرید شانگهای چین

Shanghai Tower


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

برترین و زیباترین الماس های جهان ایران نازالماس های معروف جهان بدلایل مختلف معروف شده اند برخی به خاطر اندازه ، برخی دیگر به معرفی خاص ترین برج های معروف جهان از لحاظ معماریمعیار انتخاب برج های مبتکرانه، داشتن وجهه ای ابتکاری و نوآورانه در فرم، طراحی، فضای دانستنیهای شگفت انگیز انسان در طول زندگی‌اش ۱۸ کیلو پوست می‌اندازد آیا می‌دانی که شما در روز تولید خود مراکز تفریحی و بازی در مشهد آدرس شهربازی‌های مشهدمراکز تفریحی و بازی در مشهدقبلاً در مقاله‌ای جامع در مورد جاهای دیدنی مشهد صحبت کرده عکس های جالب از دختر ساله بیل گیتسکلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکناز می باشد استفاده از مطالب سایت تکناز اس ام اس های واقعا زیبا و دلنشینجدید ترین این بخش سری جدید اس ام اس های پاییز سری جدید اس ام اس غمگین و دلتنگی اس ام اس جاهای دیدنی زنجان جاذبه‌های توریستی گردشگری زنجانجاهای دیدنی زنجانشهر زنجان در شمال غرب ایران یکی از شهرهای دیدنی ایران است این استان اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی های …اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار دیدنی های آمریکا، مناطق دیدنی امریکادیدنی های امریکاامریکاکشور امریکاجاذبه های آمریکامراکز گردشگری امریکادیدنی های برترین و زیباترین الماس های جهان ایران ناز درسدن این الماس به رنگ سبز بوده و قیراط وزن دارد محل پیدایش آن بطور دقیق مشخص نیست معرفی خاص ترین برج های معروف جهان از لحاظ معماری این برج ها از تکنولوژی های پیشرفته استفاده میکنند معرفی خاص ترین برج های معروف جهان از لحاظ دانستنیهای شگفت انگیز انسان در طول زندگی‌اش ۱۸ کیلو پوست می‌اندازد آیا می‌دانی که شما در روز تولید خود مراکز تفریحی و بازی در مشهد آدرس شهربازی‌های مشهد مراکز تفریحی و بازی در مشهدقبلاً در مقاله‌ای جامع در مورد جاهای دیدنی مشهد صحبت کرده بودیم عکس های جالب از دختر ساله بیل گیتس کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکناز می باشد استفاده از مطالب سایت تکناز با ذکر اس ام اس های واقعا زیبا و دلنشین جدید ترین این بخش سری جدید اس ام اس های پاییز سری جدید اس ام اس غمگین و دلتنگی اس ام اس احساسی جاهای دیدنی زنجان جاذبه‌های توریستی گردشگری زنجان جاهای دیدنی زنجانشهر زنجان در شمال غرب ایران یکی از شهرهای دیدنی ایران است این استان با اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی های جالب اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار گوناگون دیدنی های آمریکا، مناطق دیدنی امریکا دیدنی های امریکاامریکاکشور امریکاجاذبه های آمریکامراکز گردشگری امریکادیدنی های کشور



لینک منبع :برترین و بلندترین آسمان خراش های دنیا+عکس

Images for برترین و بلندترین آسمان خراش های دنیا+عکس با ده آسمان‌ خراش برتر جهان بیشتر آشنا شویم + تصاویر - بیتوته www.beytoote.com/iran/pastime/world1-top-skyscrapers.html‎Cached Similarزیباترین آسمان‌ خراش های جهان برترین آسمان‌ خراش های دنیا بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان,بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا,گردشکری,تور گردشگری,,مرکز پادشاهی، ریاض, ... فهرست بلندترین ساختمان‌ها و سازه‌ها در جهان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/.../فهرست_بلندترین_ساختمان‌ها_و_سازه‌ها_در_جهان‎Cached Similarبلندترین سازه ساخت بشر در جهان، برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر در دبی امارات عربی متحده است. ... ۵ تا از بلندترین سازه های جهان(متکی و نامتکی) .... SkyscraperCity - بزرگ‌ترین سایت جهانی در رابطه با پروژه‌های آسمان خراش، عکس‌ها و اطلاعات; مجموعه‌ای از ... با بلندترین آسمان خراش های جهان آشنا شویم - پارس ناز www.parsnaz.com/با-بلندترین-آسمان-خراش-های-جهان-آشنا-شو.html‎Cachedبا بلندترین آسمان خراش های جهان آشنا شویم البته با نگاه کردن به کلان شهرهای پیشرفته و مدرن امروزی چیزی جز آسمان خراش ها دیده نمی شوند ما بلندترین ساخنمان ها. برترین و بلندترین آسمان خراش های دنیا+عکس - آلامتو www.alamto.com/top-world-skyscrapers.html‎Cached10 دسامبر 2016 ... برترین و بلندترین آسمان خراش های دنیا+عکس:برترین آسمان خراش های دنیا به نظر جاذبه های شگفت انگیز برای تجربه هستند که البته در حقیقت نیز ... بلندترین ساختمان های دنیا تا سال ۲۰۱۹ - کجارو www.kojaro.com/2016/1/8/.../top-tallest-buildings-till-2019/‎Cached8 ژانویه 2016 ... این آسمان‌خراش با ارتفاع ۷۲۹ متر که اکنون در دست ساخت است، در شهر سوژو ... برج KL 118 است و در مکان پنجم بلندترین برج‌های دنیا قرار خواهدگرفت. 10 تا از بلندترین برج های جهان که آسمان را خراشیده اند! | چیدانه https://www.chidaneh.com/ideabooks/architecture/.../48006‎Cached12 فوریه 2016 ... بلندترین آسمان خراش های دنیا، 10 تا از بلندترین برج های جهان که آسمان را خراشیده ... برترین های دنیای معماری و دکوراسیون را در چیدانه دنبال کنید: با بلندترین آسمان خراش های جهان آشنا شویم - onvansho onvansho.ir/result/با-بلندترین-آسمان-خراش-های-جهان-آشنا-شویم.html زیباترین آسمان‌ خراش های جهان برترین آسمان‌ خراش های دنیا بلندترین آسمان‌خراش‌های . ... 10 آسمان خراش برتر جهان عکس با ده آسمان‌ خراش برتر جهان بیشتر آشنا شویم ... عکس آسمان خراش های دنیا | سایت عکس aksss.ir/عکس-آسمان-خراش-های-دنیا/‎Cached29 مه 2017 ... زیباترین آسمان‌ خراش های جهان برترین آسمان‌ خراش های دنیا بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان,بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا,گردشکری,تور گردشگری,,مرکز ... عکس های بلندترین آسمان خراش جهان در دریای خزر - ایران ناز www.irannaz.com/photos-of-the-worlds-tallest-skyscraper-in-the-caspian-sea.html‎Cached Similarبلندترین برج جهان Kingdom Tower را فراموش کنید، برج 189 طبقه آذربایجان قرار است از برج پادشاهی عربستان نیز بلندتر باشد به گزارش ایران ناز برج آذ.