مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علت ایست قلبی و مرگ ناگهانی جوانان چیست؟

[ad_1]

مرگ ناگهانی در جوانان نادر است، اما افراد در معرض خطر هم می توانند در برابر آن احتیاط کنند.

به گزارش مشرق، در این مطلب می توانید اطلاعات بیشتری در مورد عوامل خطرزا، علل و درمان آن کسب کنید. علت مرگ ناگهانی افراد زیر ۳۵ سال که مربوط به اختلالات پنهان قلبی و یا ناهنجاری های نادیده گرفته شده قلبی اغلب نادر است. و هنگامی هم که این مرگ ناگهانی اتفاق می افتد، در طول فعالیت فیزیکی، مانند شرکت در یک رویداد ورزشی رخ می دهد. میلیون ها نفر از ورزشکاران ابتدایی، دبیرستان و کالج هر ساله بدون رخ دادن حادثه ای رقابت می کنند. خوشبختانه، اگر شما و یا فرزندتان در خطر مرگ ناگهانی قرار داشته باشد، تستهای غربالگری برای نقص قلبی و اقدامات احتیاطی که باید اتخاذ کنید، وجود دارد.
 
مرگ ناگهانی قلبی در جوانان چگونه است؟
 
در هر سال نزدیک به ۳۶۰ هزار ایست ناگهانی قلبی خارج از بیمارستان به تنهایی در ایالات متحده رخ می دهد. از این ایست های ناگهانی قلبی، تعداد بسیار کمی در جوانان رخ می دهد و فقط بعضی از این جوانان از ایست قلبی ناگهانی می میرند. بیشتر مرگ ناشی از ایست قلبی ناگهانی در افراد مسن می باشد.
 
چه چیزهایی سبب مرگ ناگهانی ناشی از ایست قلبی در جوانان می شود؟
 
علل مرگ ناگهانی ناشی از ایست قلبی در جوانان متفاوت است. حدود دو سوم از این موارد، مرگ به دلیل ناهنجاری قلبی است. به دلایل مختلف، چیزی باعث می شود که ضربان قلب از کنترل خارج شود. این ریتم غیر طبیعی قلب به عنوان فیبریلاسیون بطنی شناخته می شود. برخی از علل خاص مرگ ناگهانی از ایست قلبی در جوانان عبارتند از:
 
کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (HCM): این یک بیماری است که در آن عضله قلب(میوکارد) به طور غیر طبیعی ضخیم می شود و سبب می شود کار قلب برای پمپ کردن خون سخت تر گردد. کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک، در حالی که معمولا در بسیاری از افراد کشنده نیست، شایع ترین علت مرگ ناگهانی مربوط به موارد قلبی در افراد زیر ۳۰ سال می باشد. این علت شایع ترین علت مرگ ناگهانی در ورزشکاران است. این بیماری اغلب بدون تشخیص باقی می ماند.
 
اختلالات عروق کرونر: گاهی اوقات افراد با عروق قلبی (عروق کرونر) به دنیا می آیندکه به صورت غیر طبیعی متصل شدند. این شریان هامی توانند به هنگام ورزش کردن فشرده شوند و ممکن است جریان خون مناسبی به قلب نرسانند.
 
سندرم کیو.تی(QT): این سندرم اختلال ارثی ریتم قلب است که می تواند ضربان قلب راسریع و نامنظم کند. ضربان قلب سریع، ناشی از تغییر در بخشی از قلب باعث ضربه به قلب میشود و ممکن است به غش منجر شود. این ضربان قلب نامنظم می تواند تهدیدی برای زندگی باشد. در برخی موارد، ریتم قلب ممکن است خیلی نامنظم باشد که باعث مرگ ناگهانی می شود. جوانان با سندرم QT، خطر مرگ ناگهانی دارند.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


24 آوريل 2016 ... علل مرگ ناگهانی ناشی از ایست قلبی در جوانان متفاوت است. حدود دو سوم از این موارد، مرگ به دلیل ناهنجاری قلبی است. به دلایل مختلف، چیزی باعث می ...علت ایست قلبی و مرگ ناگهانی جوانان چیست؟ خوشبختانه، اگر شما یا فرزندتان در معرض خطر مرگ ناگهانی قرار داشته باشد، تستهای غربالگری برای نقص قلبی و ...وی در ادامه توضیحاتش در این مورد خاطرنشان کرد: مشکل کاردیومیوپاتی قلب (افزایش حجم و ضخیم شدن ماهیچه های قلب) که مهم ترین علت مرگ ناگهانی در ورزشکاران محسوب ...پیس میکر چیست؟ ... بعضی از انواع اریتمی ها می توانند باعث ایست ناگهانی قلبی شوند که شایع ترین آنها VF (فیبریلاسیون بطنی) است. ... 1- شایع ترین علت نصب باطری های قلب برای افرادی است که ضربان قلبشان به هر دلیلی کند می شود. .... 2- حتی ورزشکاران جوان نیز ممکن است دچار ایست ناگهانی قلب شوند، لذا افراد بدون علامت ...برر سی مرگ ناگها نی قلبی : مرگ درطی یکساعت از بروز یک واقعه ناگهانی را ... و معمولا چند دقیقه بعد از ایست کامل قلبی مرگ بیو لوژیک رخ می دهد . ... دریک فرد جوان ریسک مرگ ناگهانی ناشی از بیماری کرونر بیشتر از یک فرد ... پرده بکارت چیست ؟ایست قلبی به معنای از دست دادن ناگهانی عملکرد قلبی است که حتی ممکن است در ... عضلات قلبی رخ میدهد و لزوماً منجر به مرگ نمیشود، در حالیکه ایست قلبی علت دیگری دارد. ... میتوانند نشانهی احتمال بروز ایست قلبی حتی در کودکان و افراد جوان باشند.12 مه 2016 ... علت ایست قلبی و مرگ ناگهانی جوانان چیست؟ رگ ناگهانی در جوانان نادر است، اما افراد در معرض خطر هم می توانند در برابر آن احتیاط کنند. مرگ ناگهانی در ...اخیرا با فواصل زمانی کمی از هم، خبر مرگ های ناگهانی جوانان ورزشکار را شنیده ایم. البته این نوع ... جوانان ورزشکار. به راستی علت این نوع مرگ های ناگهانی چیست؟ ... هـ تشخیص (البته نه تشخیص اصلی) هم اکثراً بعد از مرگ در همه مشابه است؛ ایست قلبی.19 جولای 2016 ... رگ ناگهانی در جوانان نادر است، اما افراد در معرض خطر هم می توانند در برابر آن احتیاط کنند.23 مه 2016 ... بررسی وضعیت قلبي ورزشکاران رقابتی قبل از مسابقات ورزشی برای جلوگیری از مرگ ناگهاني و مشکلات وخیم قلبي، مسالهای مهم است. به گزارش ...


کلماتی برای این موضوع

مهمترین علت پیدایش بیماری های قلبی، قلب، سکته قلبی…بیماری های قلبیبیماری های قلبی و عروقیبیماریهای قلبی عروقیبیماریهای قلبی علائم الف مهرداد اولادی درگذشت علت مرگتنگی دریچه آئورت که بحواد اینقدر شدید باشه که باعث ایست قلبی بشه حتما قبلش در مریض عکس های مراسم ختم علی طباطبایی با حضور مشاهیر …مطالب و عکس های جالبعلی طباطبایی به علت ایست قلبی درگذشت عکس على طباطبایى ، بازیگر جوان سریال قلب یخى همه چیز در باره قلب و بیماری های قلبی، قلب، سکته قلبی بیماری های قلبی حمله قلبی چیست؟ حمله قلبی و یا سکته قلبی زمانی رخ می دهد که یکی از سکته مغزی – سیب سلامت مقدمه سکته مغزی هنگامی رخ می دهد که مغز در نتیجه نقص خونرسانی یا پاره شدن یک رگ یعنی راز حلقه های کشتزار چیست؟ نظریات و توضیحات بر خلاف سایر پدیده های اسرارآمیز، هیچ شکی نیست که حلقه های کشتزار پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی دانستنی های درباره قلب وعروق کلینیک جامع آموزش …عواملی چون استرس، هیجان و کم خوابی در تپش قلب موثر است، احساس آگاهی از ضربان قلب را درخشش نور ماه در آسمان بیگ بنگ هرکس به طور کلی می داند که ماه در شب و روز چگونه عمل نموده و به چه صورت به نظر دانستنیهای پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانالکل به هر میزان می‌تواند باعث سرطان شود محققان با بررسی شواهد و یافته‌های علمی به



لینک منبع :علت ایست قلبی و مرگ ناگهانی جوانان چیست؟

علت ایست قلبی و مرگ ناگهانی جوانان چیست؟ | خبرگزاری ایلنا www.ilna.ir/.../364197-علت-ایست-قلبی-مرگ-ناگهانی-جوانان-چیست‎Cached24 آوریل 2016 ... علت ایست قلبی و مرگ ناگهانی جوانان چیست؟ ایلنا: مرگ ناگهانی در جوانان نادر است، اما افراد در معرض خطر هم می توانند در برابر آن احتیاط کنند. علت ایست قلبی و مرگ ناگهانی جوانان چیست؟ - سلام خبر salamkhabar.com/fa/.../علت-ایست-قلبی-و-مرگ-ناگهانی-جوانان-چیست‎Cachedبه گزارش سلام خبر، در این مطلب می توانید اطلاعات بیشتری در مورد عوامل خطرزا، علل و درمان آن کسب کنید. علت مرگ ناگهانی افراد زیر ۳۵ سال که مربوط به اختلالات ... علت ایست قلبی و مرگ ناگهانی جوانان چیست؟ - مردم نو www.zanjannews.com/.../3960-علت-ایست-قلبی-و-مرگ-ناگهانی-جوانان-چیست؟‎Cachedعلت ایست قلبی و مرگ ناگهانی جوانان چیست؟ خوشبختانه، اگر شما یا فرزندتان در معرض خطر مرگ ناگهانی قرار داشته باشد، تست‌های غربالگری برای نقص قلبی و ... علت ایست قلبی و مرگ ناگهانی جوانان چیست؟ - پارسینه www.parsine.com/fa/.../علت-ایست-قلبی-و-مرگ-ناگهانی-جوانان-چیست‎Cached21 آوریل 2016 ... در این مطلب می توانید اطلاعات بیشتری در مورد عوامل خطرزا، علل و درمان آن کسب کنید. علت مرگ ناگهانی افراد زیر ۳۵ سال که مربوط به اختلالات پنهان ... علت ایست قلبی و مرگ ناگهانی ِ جوانان چیست؟ - فانوس | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/39332924 علت ایست قلبی و مرگ ناگهانی ِ جوانان چیست؟ سرویس دانستنی ها - مرگ ناگهانی در جوانان نادر است، اما افراد در معرض خطر هم می توانند در برابر آن احتیاط کنند. : ایست قلبی و مرگ ناگهانی - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/.../mavara-index.php?...ایست+قلبی...مرگ+ناگهانی‎Cached Similarمرگ قلبی ناگهانی نتیجه مستقیم ایست قلبی است که در صورت درمان سریع قابل برگشت ... بیماریهای قلبی شایعترین علت مرگ ناگهانی طبیعی را تشکیل می‌دهند. بررسی دلایل اصلی ایست قلبی در ورزشکاران و جوانان www.navad.net/NewsContent.aspx?NewsID=124918‎Cached Similarاین اتفاق تلخ در شرایطی رخ داد که مرگ جوانان بر اثر ایست قلبی در سالهای اخیر ... می دهد شایع ترین علت مرگ ناگهانی در ورزشکاران که بسیار هم مورد توجه است، مرگ بر ... علت‌ها و علائم ایست قلبی و چگونگی مقابله با آن - متخصص قلب و عروق drgalb.ir/علت‌ها-و-علائم-ایست-قلبی-و-چگونگی-مقاب-2/‎Cachedاگرچه حمله قلبی ممکن است موجب ایست قلبی و مرگ ناگهانی فرد شود، اما این اصطلاح ... در عروق کرونر و آئورت، به ندرت ممکن است عامل مرگ ناگهانی در قربانیان جوان گردد. علت بیشتر مرگ های ناگهانی ، بیماری های قلبی و عروقی است – سایت ... www.pezeshk.us/?p=28739‎Cachedپس از سن چهل و پنج سالگی ، مرگ ناگهانی عمدتا ناشی از بیماری های عروق قلبی است که باعث سکته میوکارد می شود. در افراد جوان تر ، بیشتر مرگ ها مربوط به بیماری قلبی تشخیص داده نشده است. ... مرگ های ناگهانی به طور عمده در نتیجه یک بیماری مرتبط با عروق قلبی رخ می دهد که به ایست قلبی منجر می شود. ... علائم بیماری قلبی چیست؟ علت ایست قلبی و مرگ ناگهانی ِ جوانان چیست؟ - بهداشت نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/149621850010564‎Cachedمرگ ناگهانی در جوانان نادر است، اما افراد در معرض خطر هم می توانند در برابر آن احتیاط کنند. در این مطلب می توانید اطلاعات بیشتری در مورد عوامل خطرزا، علل و درمان آن ...