مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

حل یکی از قدیمی‌ترین معماهای خورشیدی توسط ناسا

[ad_1]

حل یکی از قدیمی‌ترین معماهای خورشیدی توسط ناسا

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
تصاویر به دست آمده از رصد‌خانه فضایی ناسا به حل کردن یکی از معماهای نجومی که از دهه ۱۹۴۰ ذهن دانشمندان را درگیر کرده‌است: چرا اتمسفر خارجی خورشید یا کرونای خورشیدی از سطح مرئی آن داغ‌تر است؟

براساس گزارش ساینس الرت، دمای سطح مرئی خورشید درحدود 5500 درجه سانتیگراد است اما دمای کرونا دما 200 تا 500 برابر بیشتر است. 

اکنون براساس رصد‌های رصدخانه IRIS به این نتیجه رسیده‌اند که بخشی از دمای بالای کرونا به واسطه بمب‌های حرارتی ایجاد می‌شود که ناشی از فوران‌های انرژی از دل میدان‌های مغناطیسی هستند که در موازات با کرونا قرار گرفته‌اند یا آن را قطع کرده‌اند. در واقع فعالیت‌های انفجاری میدان‌های مغناطیسی در کرونای خورشید باعث افزایش دمای آن می‌شوند.

این کشف همچنین می‌تواند به این پرسش که آیا گرما به صورت یکنواخت به کرونا وارد می‌شود پاسخ دهد. رصد‌خانه IRIS با تحلیل منطقه انتقال خورشیدی، منطقه‌ای میان سطح خورشید و کرونای خورشیدی، می‌تواند حرکات گازهای داغ را با دقتی بسیار بالا محاسبه کند. شعله‌های خورشیدی نیز در همین منطقه و به  واسطه آزاد‌شدن انرژی و حرارت ایجاد می‌شوند.

نتایج جدید می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا زمان آغاز توفان‌های خورشیدی را بهتر پیش‌بینی کنند،‌توفان‌هایی که می‌توانند اختلالات شدیدی در زمین ایجاد کنند.

IRIS ناسا که از سال 2013 مانند یک عدسی بزرگ برای مطالعه روی حاشیه اتمسفر خورشید به کار گرفته شده‌است،‌چشم‌اندازی بهتر را از آنچه در میان فعالیت‌های خورشیدی رخ می‌دهند،‌در اختیار دانشمندان قرار داده‌است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ویدئوی علمی بیگ بنگ ژاپن یک سری تصاویر از کاوشگر کاگویا که در مدار ماه قرار دارد، منتشر ساخته استقدیمی ترین شی دیده شده توسط تلسکوپ فضایی …قدیمیترینشیدیدهشدهقدیمی ترین شی دیده شده توسط تلسکوپ فضایی چیست؟ نوشته شده توسط تحریریه‌ی بیگ بنگ در درباره ارائه آگهی‌ در همشهری‌آنلاینزندگینامه آندرس اینیستا ۱۹۸۴ همشهری آنلاین این مطلب به معرفی یکی از اسطوره‌های ویدئوی علمی بیگ بنگ یک فایل گیف از جریان عجیب آب فضای اینترنت را درگیر کرده است، کاربران درصدد پی بردن قدیمی ترین شی دیده شده توسط تلسکوپ فضایی چیست؟ قدیمیترینشی قدیمی ترین شی دیده شده توسط تلسکوپ فضایی چیست؟ نوشته شده توسط تحریریه‌ی بیگ بنگ در تاریخ درباره ارائه آگهی‌ در همشهری‌آنلاین زندگینامه آندرس اینیستا ۱۹۸۴ همشهری آنلاین این مطلب به معرفی یکی از اسطوره‌های اسپانیا



لینک منبع :حل یکی از قدیمی‌ترین معماهای خورشیدی توسط ناسا

Images for حل یکی از قدیمی‌ترین معماهای خورشیدی توسط ناسا حل یکی از قدیمی‌ترین معماهای خورشیدی – وب سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/.../حل-یکی-از-قدیمی‌ترین-معماهای-خورشیدی/‎Cached11 دسامبر 2016 ... حل یکی از قدیمی‌ترین معماهای خورشیدی ... بیگ بنگ: تصاویر به دست آمده از رصد‌خانه فضایی ناسا به حل کردن یکی از معماهای نجومی که از دهه ۱۹۴۰ ذهن ... رصد‌خانه IRIS با تحلیل منطقه انتقال خورشیدی، منطقه‌ای میان سطح خورشید و کرونای ... حل یکی از قدیمی‌ترین معماهای خورشیدی توسط ناسا - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/355042/Science/space‎Cached10 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: تصاویر به دست آمده از رصد‌خانه فضایی ناسا به حل کردن یکی از معماهای نجومی که از دهه ۱۹۴۰ ذهن دانشمندان را درگیر کرده‌است: چرا اتمسفر ... حل یکی از قدیمی‌ترین معماهای خورشیدی توسط ناسا - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/10/1573036 10 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: تصاویر به دست آمده از رصد‌خانه فضایی ناسا به حل کردن یکی از معماهای نجومی که از دهه ۱۹۴۰ ذهن دانشمندان را درگیر کرده‌است: چرا اتمسفر ... حل یکی از قدیمی ‌ترین معماهای مربوط به خورشید توسط ناسا - نارون مگ www.narvanmag.com/?p=9173‎Cached11 دسامبر 2016 ... دانشمندان ناسا از حل یکی از قدیمی ‌ترین معماهای مربوط به خورشید خبر می دهند که از سال ۱۹۴۰ تاکنون ذهن دانشمندان را به خود درگیر کرده‌ بود؛ چرا اتمسفر ... حل یکی از قدیمی ترین معماهای خورشیدی توسط ناسا - همشهری | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29568332 10 دسامبر 2016 ... حل یکی از قدیمی ترین معماهای خورشیدی توسط ناسا. - همشهری آنلاین: تصاویر به دست آمده از رصد خانه فضایی ناسا به حل کردن یکی از معماهای نجومی که ... حل یکی از معماهای تاریخی درباره خورشید - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1395/09/22/why-crown-of-sun-is-hotter/‎Cachedتصاویر مخابره شده از رصدخانه فضایی ناسا به حل یک راز از دهه ۱۹۴۰ کمک کرده است: ... اکنون بر اساس مشاهدات IRIS ، محققین ناسا تصور می کنند که تاج خورشید توسط ... معماهای تاریخی درباره خورشید حل شد ! - مجله علمی ایران | irsci www.irsci.com/معماهای-تاریخی-خورشید-حل-شد/‎Cached15 دسامبر 2016 ... مجله علمی ایران : تصاویر مخابره شده از رصدخانه فضایی ناسا به حل یک راز از دهه ۱۹۴۰ کمک ... اکنون بر اساس مشاهدات IRIS ، محققین ناسا تصور می کنند که تاج خورشید توسط “بمب های ... یکی از راه های جدید تحقیق می تواند در روی زمین مفید باشد و دید بهتری به طوفان های خورشیدی بدهد. ... پرطرفدار ها; جدیدترین ها; دیدگاه ها. حل معمای خورشیدی 40 ساله توسط فیزیکدانان ناسا www.sarpoosh.com/science/.../astronomy960502777.html‎Cached Rating: 4.3 - 7 reviews 2 آگوست 2017 ... امواج گرانشی را در خورشید کشف کرده‌اند که به حل معمای حرکت ماده در هسته این ستاره کمک خواهد کرد. نتایج جستجو برای عبارت "عطیه خورشیدی" - صفحه 11 - خبرخون khabarkhoon.com/Search?q=%22عطیه+خورشیدی%22&p=11 هواپیمای SolarStratos، اولین هواپیمای خورشیدی است که برای سفر به اتمسفر زمین ساخته شده و قرار است تا در ... حل یکی از قدیمی ترین معماهای خورشیدی توسط ناسا.