مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلایل به تعویق انداختن کارها

[ad_1]

پنج دلیل مرسوم برای پشت‌گوش‌اندازی‌های ما؛

Procrastinate

بعد از 10 دقیقه کلنجار رفتن با کاری که باید همین امروز انجام شود ناگهان تمرکزتان بر روی چیز دیگری قرار میگیرد و کلاً کار مورد نظر را به وقت دیگری موکول میکنید!!

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ «پشت‌گوش‌اندازی» (Procrastination) عبارت است از تعویق ارادی و داوطلبانه کاری ناخوشایند به آینده، با علم به اینکه این عمل با تشخیص و قضاوت خود فرد در تناقض است (استیل، ۲۰۰۷). با این کار، فرد مسئله را به گردن خودِ آینده‌اش می‌اندازد. هر چند بعضی پشت‌گوش‌اندازان ادعا می‌کنند که تحت فشار، بهتر کار می‌کنند و شاید به عجلهٔ دقیقهٔ ۹۰ برای شروع کار احتیاج دارند.

هزینه‌های پشت‌گوش‌اندازی اغلب قابل‌توجه‌اند. شواهد نشان می‌دهد، عادت واگذار کردن کار به دقیقه ۹۰ عموماً موجب کیفیت پایین عملکرد و نیز افت سلامتی می‌شود (تایس و باومسیتر، ۱۹۹۷). برای مثال دانشجویانی که به طور معمول پشت‌گوش‌اندازی می‌کنند، همواره نمرات پایین‌تری می‌گیرند (آریلی و ورتنبروک، ۲۰۰۲). پشت‌گوش‌اندازان اغلب پیگیری درمان و معالجات و آزمایشات پزشکی را هم به تعویق می‌اندازند (سایرویس و پیکل، ۲۰۱۳).

اما چرا وقتی هیچ خیری از پشت‌گوش‌اندازی به ما نمی‌رسد، باز هم این طور بر آن اصرار داریم؟ اینجا ۵ علت برای این مسئله را می‌خوانید:

۱. پشت‌گوش‌اندازی، بلایی از دوران مدرن.

فقدان ساختار و جهت‌دهی‌های تحمیلی در محیط کار ممکن است در افزایش پشت‌گوش‌اندازی مؤثر باشد. حذف تأخیرِ بین انگیزهٔ تکانشی و تصمیم، به ناچار به نفع انگیزهٔ تکانشی تمام می‌شود (مثلا چک‌کردن اینستاگرام به جای کار کردن). با تحلیل‌رفتن فرصت تأمل، سرعت بالای امکانات، ارضای امیالِ لحظه‌ای را آسان‌تر می‌کند. یک راه حل این است که محیط خود را به شکلی طراحی کنید که هدف مورد نظرتان را محتمل‌تر کند؛ برای مثال اگر مدام سراغ چک‌کردن اینستاگرام و تلگرام می‌روید، دسترسی به اینترنت را برای خودتان سخت‌تر کنید.

۲. کارهای ناخوشایند.

مهم‌ترین پیش‌بینی‌کننده پشت‌گوش‌اندازی، ویژگی‌های کار پیش‌روست، ناخوشایند، حوصله‌سربر و فاقد جذابیت (مثلا خرید برای خانه یا شستن لباس‌ها یا ورزش). چطور می‌توان این کارهای ناخوشایند را سر موقع تمام کرد؟ استراتژی «تقسیم و فتح» ممکن است در این زمینه به کار بیاید. این یعنی تمرکزتان را از هدف نهایی به دنباله‌ای از کارهای میانیِ انجام‌شدنی منتقل کنید (اندرو و وایت، ۲۰۱۰). یک استراتژی دیگر برای این مسئله ساخت یک نقشه «اگرآنگاه» برای خودکار کردن تلاش برای هدف است (مثلا اگر من کامپیوترم را روشن کنم، اول ۴۵ دقیقه روی تکالیفم کار می‌کنم) (گلویتزر، ۲۰۰۴).

۳. زمان‌بندی.

زمان‌بندی پاداش و مجازات دیگر عامل مهم است. گاهی نقطه انتخاب و عواقب مرتبط با آن، از نظر زمانی از هم جدا هستند. این فاصله، تضادی داخلی بین خواسته‌ها و منافع حال و آینده ایجاد می‌کند. پشت‌گوش‌اندازی زمانی رخ می‌دهد که تلاش‌های حال تا حد زیادی در مقایسه با تلاش‌های آینده ملاحظه‌شدنی باشند. این منجر می‌شود افراد کارها را تا فردا به تعویق بیاندازند، بدون پیش‌بینی اینکه وقتی فردا برسد، کار لازم باز هم تأخیر خواهد داشت (اینزلی، ۲۰۰۱)؛ برای مثال، فرد سیگاری که می‌خواهد ترک کند، می‌تواند سال‌ها مشغول کشیدن «آخرین» سیگار باشد. راه‌حل این مسئله، یافتن راهی برای تغییر منظرهٔ اهداف بلندمدت، به پاداش‌ها و مجازات‌های کوتاه مدت است؛ برای مثال، لحظه دردناک وارد شدن به یک استخر آب سرد ممکن است بر مزایای به‌تأخیر‌افتادهٔ شنای صبحگاهی غلبه کند. برای فائق‌آمدن بر این مقاومت، باید این کار را در ذهن‌تان با احساس مثبت حاصل از ورزش مرتبط کنید.

۴. اضطراب.

اجتناب، شکل شناخته‌شده‌ای از مقابله با اضطراب است. پشت‌گوش‌اندازان از ترس شکست یا حتی در انتظار آن، شروع را به تعویق می‌اندازند. شواهد نشان می‌دهد پشت‌گوش‌اندازی با سطوح بالای استرس در ارتباط است (سایرویس، ۲۰۰۷). برای خلاصی از استرس، اهمال‌کاران تمرکزشان را از آینده به پاداش‌های فوری‌تر منتقل می‌کنند، تا از کارهای با اولویت بالا اما چالشی دوری کنند. یافتن راه‌هایی برای کاهش استرس ممکن است ظرفیت فرد برای کاهش پشت‌گوش‌اندازی را افزایش دهد (سایرویس و پیکل، ۲۰۱۳).

در مقابل سختی‌ها، افرادی که اعتماد‌به‌نفسِ ضعیف‌تری دارند، به سادگی در توانایی خود در به نتیجه رساندن کار پیش رو دچار تردید می‌شوند؛ در حالی که برای افرادِ برخوردار از اعتماد‌به‌نفس قوی‌تر، احتمال بیشتری وجود دارد که در مواجهه با سختی‌ها، به تلاش برای کامل‌کردن کار ادامه دهند. وقتی اعتمادبه‌نفسِ پایین باعث می‌شود افراد از فعالیت‌ها پرهیز کنند، فرصت‌های کسب دانش و مهارت را از دست می‌دهند (اریکسون، ۲۰۱۶)؛ برای مثال، یک دانشجو، با حس اعتمادبه‌نفس پایین در ریاضی، از برداشتن واحد‌های پیشرفته‌تر ریاضی سرباز می‌زند و این تصمیم او را از تجربیاتی که مهارت او را رشد می‌دهد محروم می‌کند. در مقابل، رسیدن به هدف احساس اعتمادبه‌نفس را ارتقا می‌دهد. نتیجه ممکن است این باشد که فرد اهدافی حتی چالشی‌تر از پیش برای خود قرار دهد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دلایل به تعویق انداختن کارها علت پشت گوش انداختن کارهادلایل به تعویق انداختن کارهابعد از دقیقه کلنجار رفتن با کاری که باید همین امروز دلایل به تعویق انداختن کارها هفته نامه سلامتدلایل به تعویق انداختن کارهابعد از دقیقه کلنجار رفتن با کاری که باید همین امروز دلایل به تعویق انداختن کارها پرتال جامع تایادلایل به تعویق انداختن کارهابعد از دقیقه کلنجار رفتن با کاری که باید همین امروز دلایل به تعویق انداختن کارها اطلاعات جامع و مفید از …دلایل به تعویق انداختن کارها اطلاعات جامع و مفید از وب سایت های ایراناطلاعات جامع و دلایل به تعویق انداختن کارها – ورکانخانهمد و مسائل زندگیطرز تهیه کیک کدو بادمجان پنیری چگونه مشتریان وفادار داشته باشیم؟ دلایل به تعویق غلبه بر عادت به تعویق انداختن کارها دیدگاه در راهکار … است که عادت به تعویق انداختن کارها تاکنون دلایل مشغول شدن افراد به انجام میگنا غلبه بر عادت به تعویق انداختن کارهایکی از مهمترین دلایل به تعویق انداختن کارها نداشتن باور قلبی به لزوم انجام آن کار استچگونه از به تعویق افتادن کارها جلوگیری کنیمبه تعویق انداختن کارها بدان بهترین دلایل دنیا به تعویق‌انداختن به دلایل به تعویق انداختن کارها و اهمالکاری چیدنیسبک زندگیدلایل زیادی وجود دارد که باعث اهمالکاری افراد در کارها و به تعویق انداختن کارهایشان به تاخیر انداختن کارها مشاوره آنلاینمشاورهبه سوی موفقیتعلت به تاخیر انداختن کارها چیست؟ چه دلایلی باعث می شود در اجرای تصمیمات خود سستی دلایل آبریزش چشم و راهکارهای درمان آن دلایل آبریزش چشم و راهکارهای درمان آنوقتی که چشم‌هایمان دائماً خیس باشد دیدن سخت می‌شود و چگونه بفهمیم عاشقیم؟ نشانه عشق و عاشقی چگونه بفهمیم عاشقیم؟معمولاً هر عاشقی به خوبی از احوال خودش خبر دارد و می‌داند که اتفاقاتی عوامل گوشه گیری دانش آموزان مقد مه کودکان سرمایه های ارزشمند و سازنده آینده جامعه هستند آموزش و پرورش در دوره کودکی که پناهندگی دات کام مشاهده مبحث خاطرات و اخبار مهاجرت و سلام خسته نباشیدمن نمیدونستم وقتی به هر فایلی پیام بدم برای همه تکرار میشه ممنون میشم دهیاری روستای خان آباد تاکید دهیاری بر ساخت و ساز قانونی با توجه به اینکه به افرادی که اقدام به ساخت وساز غیر مجاز از سیر تا پیاز در مورد ختنه کردن پسرانپرشین پرشیا از سیر تا پیاز در مورد ختنه کردن پسران چگونه با جدایی و پایان یک رابطه روبه رو شویم همیشه جدایی و پایان یک رابطه می‌تواند آسیب‌های فراوانی داشته‌باشد به‌خصوص اگر فرد بهترین روش اصلاح موهای زائد چیست؟پرشین پرشیا بهترین روش اصلاح موهای زائد چیست؟ سلامت سلامت خانواده راهنمائیهای پزشکی بهترین روش مرتضی امینی رفتار شناسی و عملکرد خط نفوذ در مجلس ششم مراکز تصمیم سازی به عنوان مرکز تولید فکر و مراکز تصمیم‎گیری به عنوان توزیع تفکر و طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی قانون ۸۰۲۰ این یکی از بهترین روش ها برای اینه که بهترین استفاده رو از وقتتون بکنید دلایل به تعویق افتادن عادت ماهیانه



لینک منبع :دلایل به تعویق انداختن کارها

چرا انجام کارها رو به تعویق می‌ندازیم؟ – تسکولو - Taskulu https://taskulu.com/fa/.../نداشتن-مدیریت-زمان-و-به-تعویق-انداختن/‎Cachedدلیلش نداشتن مهارت مدیریت زمان است یا دلایل روان‌شناسی داره؟ ... دکتر پیچل می‌گه به تعویق انداختن کارها بر این اساس بنا شده :” ما تسلیم می‌شیم تا حس خوبی داشته ... تعلل و به تاخیر انداختن کارها - بیتوته www.beytoote.com/...m/methods2-dealing-problems.html‎Cached Similarآزمایشات پزشکی خود را به تعویق می اندازید؟ کارها را مایلید انجام دهید ولی به تعویق می اندازید؟ " تعلل و به تاخیر انداختن کارها" از جمله مشکلاتی است که در وجود هر ... ریشه یابی مسامحه کاری www.hawzah.net/fa/Magazine/View/.../ریشه-یابی-مسامحه-کاری‎Cached Similarبا داشتن چنین برنامه ای، بسیاری از بهانه هایی که برای به تأخیر انداختن کارها بدان ها .... و معمولاً کارهایی که به علت ترس به تعویق می افتند، کارهایی مهم هستند، نه ... مبارزه با تنبلی و به تعویق انداختن کارها - زومیت https://www.zoomit.ir/2017/3/29/.../how-to-overcome-procrastination/‎Cached29 مارس 2017 ... نداشتن مهارت‌های لازم برای تصمیم‌گیری، یکی دیگر از دلایل مهم به تعویق انداختن کارها است. اگر نتوانید تصمیم بگیرید چه‌کاری می‌خواهید انجام دهید، ... غلبه بر عادت به تعویق انداختن کارها :: دیدگاه در راهکار مدیریت www.mgtsolution.com/olib/100804393.aspx‎Cached Similarبنابر این یکی از مهمترین دلایل به تعویق انداختن کارها نداشتن باور قلبی به لزوم انجام آن کار است. باید توجه داشت که راه های زیادی برای افزایش باور قلبی به لزوم ... چگونه از به تعویق افتادن کارها جلوگیری کنیم - مرکز اطلاعات فنی ایران tici.info/default.aspx?dir=Learn_wmn&file=880812.htm‎Cached Similarبه تعویق انداختن کارها بدان معناست که کارهای مهم را به فردا موکول کنید و یا به جای ... همه ما برای به‌انجام‌نرساندن کارها در موعد مقرر در زندگیمان همیشه بهترین دلایل دنیا را ... روان شناسی تنبلی - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/187052/روان-شناسی-تنبلی‎Cached Similarبه تمام این دلایل، روان شناسان علاقه مندند که بدانند چه در ذهن می گذرد که باعث می شود .... اهمالکاری و به تعویق انداختن کارها به طور قابل ملاحظه ای با ماهیت کارهای مختلف ... اهمال کاری چیست و چرا کارها را به تاخیر می اندازم؟ | میترا فتحی مربی ... mitrafathi.com/چرا-همیشه-همه-ی-کارها-را-به-تاخیر-می-اند/‎Cached16 آگوست 2016 ... اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها چیست و دلایل آن کدام است ؟ ... از دلایل اهمال کاری و به تاخیر انداختن کارها می شود، مانند، ترس از ناشناخته ها، ترس از ... دلایل به تعویق انداختن کارها - 5 علت پشت گوش انداختن کارها -آکا www.akairan.com/khanevadeh/.../reasons-we-procrastinate.html‎Cached24 جولای 2017 ... دلایل به تعویق انداختن کارها:بعد از 10 دقیقه کلنجار رفتن با کاری که باید همین امروز انجام شود ناگهان تمرکزتان بر روی چیز دیگری قرار میگیرد و ... افراد به این دلایل کارها را پشت گوش می اندازند - نمناک namnak.com/پشت-گوش-اندازی-کارها.p36671‎Cachedعقب انداختن کارها نه تنها انرژی شما را می کاهد بلکه به تنبل شدن شما نیز کمک می کندو ... سوال اینجاست؛ چرا گاهی کارها را به تعویق یا به اصطلاح؛ پشت گوش می اندازیم؟