مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روشی نوین برای از بین بردن سلول‌های سرطانی

[ad_1]

محققان موفق به یافتن راه جدیدی برای متوقف کردن گسترش سلول‌های سرطانی شدند.

3B2F7F6200000578-4014246-image-a-35_1481215902681.jpg

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، آنها توانستند مولکولی را کشف کنند که از تقسیم سلولی جلوگیری می‌کند.

تقسیم سلولی به فرآیندی گفته می‌شود که در آن سلول‌های جدید با تقسیم شدن سلول‌های قبلی پدید می‌آیند.

با جلوگیری از تقسیم این سلول‌ها و تقسیم شدن آنها قبل از موعد مقرر می‌توان در زمانی که هنوز آنها به درستی شکل نگرفته‌اند باعث مرگ آنها شد.

یک تیم تحقیقاتی از موسسه تحقیقات سرطان و دانشگاه کمبریج و دانشگاه دوبلین موفق به کشف مولکولی به نام BubR1 شدند.

محققان دریافتند سلول‌هایی که دارای یک نوع از BubR1 هستند قادر به ایجاد تاخیر در تقسیم خود و ایجاد دو سلول نابالغ و در نهایت مرگ نیستند.

آنها نتیجه گرفتند که بخش مهمی از BubR1 به عنوان سوئیچ ایمنی عمل کرده و از تقسیم سلولی تا زمانیکه مواد ژنتیکی سلول مانند کروموزوم در جای مناسبی برای تقسیم شدن قرار گیرند جلوگیری می‌کند.

سلول‌های سرطانی بیشتر از سلول‌های طبیعی به این سوئیچ ایمنی متکی هستند.

بنابراین با این روش جدید و وادار کردن سلول‌های سرطانی به تقسیم زود هنگام می‌توان به طور بالقوه باعث مرگ آنها شد.

برخی از داروهایی که سلول‌های سرطانی را مجبور به تقسیم زودرس می‌کنند در حال حاضر تحت آزمایش‌های بالینی قرار گرفته‌اند.

دانشمندان امیدوارند که با استفاده از این روش بتوان به درمان بسیاری از بیماران سرطانی که از این بیماری رنج می‌برند کمک کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مرکز جامع سرطان صفحه اصلی درمان جدید برای سرطان سینه در ایران ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ نتایج پژوهش های انجمن زنان موفق وسخت کوش آی وی افی نوین …آیویاف چیست؟ و فرق آن با سایر روشهای کمک باروری از قبیل میکرو اینجکشن، زیفت و گیفت اخبار ژنتیک سایت پزشکان بدون مرزگروهی از محققان آمریکایی روش جدید ژن درمانی ابداع کردند که می توان از آن برای مقابله توصیه برای کودکان بدغذا و کم غذابرای داشتن بچه های سالم تر بخوانید بهترین و بدترین نوشیدنی های کودکان را بشناسیدتکرر ادرار نشانه چیست؟ از نشانه های پوکی استخوان که می‌تواند هشدار دهنده باشد از دست دادن دندان است شما نیز مشاهده مقاله نانوکاتالیست و نانوذرات کاتالیستیدر رویکرد نانوکاتالیست همگن، نانوذرات تهیه شده از فلزات واسطه را به صورت کلوئید ذرات نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی انجمن علمی سرطان های زنان ایران چهارمین کنگره بین …به نام خدا به یاری پرودگار، چهارمین کنگره انجمن علمی سرطان های زنان ایران از خرداد انجمن علمی سرطان های زنان ایران پنجمین کنگره بین …پنجمین کنگره بین المللی انجمن علمی سرطان های زنان ایرانبرق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای مرکز جامع سرطان صفحه اصلی درمان جدید برای سرطان سینه در ایران ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ نتایج پژوهش های دانشجوی انجمن زنان موفق وسخت کوش آی وی افی نوین صفحه آیویاف چیست؟ و فرق آن با سایر روشهای کمک باروری از قبیل میکرو اینجکشن، زیفت و گیفت چیست؟ اخبار ژنتیک سایت پزشکان بدون مرز گروهی از محققان آمریکایی روش جدید ژن درمانی ابداع کردند که می توان از آن برای مقابله با توصیه برای کودکان بدغذا و کم غذا بی اشتهایی عصبی یک بیماری روانی است که در پی ترس از چاقی ایجاد می شود باورتان می شود؟ درصد تکرر ادرار نشانه چیست؟ از نشانه های پوکی استخوان که می‌تواند هشدار دهنده باشد از دست دادن دندان است شما نیز همانند مشاهده مقاله نانوکاتالیست و نانوذرات کاتالیستی در رویکرد نانوکاتالیست همگن، نانوذرات تهیه شده از فلزات واسطه را به صورت کلوئید ذرات معلق انجمن علمی سرطان های زنان ایران چهارمین کنگره بین المللی به نام خدا به یاری پرودگار، چهارمین کنگره انجمن علمی سرطان های زنان ایران از خرداد تا تیر انجمن علمی سرطان های زنان ایران پنجمین کنگره بین المللی پنجمین کنگره بین المللی انجمن علمی سرطان های زنان ایران نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی موجود



لینک منبع :روشی نوین برای از بین بردن سلول‌های سرطانی

روشی نوین برای از بین بردن سلول‌های سرطانی - ایسنا www.isna.ir/news/.../روشی-نوین-برای-از-بین-بردن-سلول-های-سرطانی‎Cached11 دسامبر 2016 ... محققان موفق به یافتن راه جدیدی برای متوقف کردن گسترش سلول‌های سرطانی شدند. روشی نوین برای از بین بردن سلول‌های سرطانی - ایران اکونومیست iraneconomist.com/.../news/.../روشی-نوین-برای-از-بین-بردن-سلول‌های-سرطانی 11 دسامبر 2016 ... محققان موفق به یافتن راه جدیدی برای متوقف کردن گسترش سلول‌های سرطانی شدند. روشی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی در ۲ ساعت - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/news/.../روشی-برای-از-بین-بردن-سلول-های-سرطانی-در-۲-ساعت‎Cached11 آگوست 2016 ... محققان روشی ارائه کردند که با استفاده از آن می‌توان در مدت دو ساعت سلول‌های سرطانی را از بین برد. این روش توانسته نرخ زنده ماندن موش‌ها را دو برابر ... میهن مگ - روشی نوین برای از بین بردن سلول های سرطانی https://mihanmag.com/.../روشی_نوین_برای_از_بین_بردن_سلول_های_سرطانی‎Cached15 مه 2017 ... یک راه جدید برای از بین بردن سلول های سرطانی محققان قادر به پیدا کردن یک راه جدید برای جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی است. اخبار نقل ... روشی نوین برای از بین بردن سلول های سرطانی - خبرگزاری علم و فرهنگ tnews.ir/news/238875807835.html 11 دسامبر 2016 ... به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، آنها توانستند مولکولی را کشف کنند که از تقسیم سلولی جلوگیری می کند. تقسیم سلولی به فرآیندی گفته می ... روشی نوین برای از بین بردن سلول‌های سرطانی - بیمارستان سینا sinahospital.tums.ac.ir/detail.aspx?content=news&gidview=19529‎Cached12 دسامبر 2016 ... به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا؛ به نقل از دیلی‌میل، آنها توانستند مولکولی را کشف کنند که از تقسیم سلولی جلوگیری می‌کند. ابداع یک روش جدید برای نابودی خود به خودی سلول های سرطانی - کلیک ... click.ir/1396/.../a-new-way-to-self-destructing-cancer-cells-invented/‎Cachedمحققان موفق به ابداع روشی شده اند که استفاده از آن موجب می شود سلول های سرطانی خود ... به روشی برای از بین بردن سلول های سرطانی با کمترین آسیب ممکن به بافت های ... جدیدترین روش از بین بردن سلول سرطانی! - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/news/.../جدیدترین-روش-از-بین-بردن-سلول-سرطانی!‎Cached26 آوریل 2017 ... یک تیم تحقیقات بین المللی از روسیه و آمریکا موفق به ساخت ... ایران نوین. باتاب تجارت برج سولماز. جدیدترین روش از بین بردن سلول سرطانی! رفع مشکلات سرطانی با این روش جدید - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/156175_رفع-مشکلات-سرطانی-با-این-روش-جدید.html/‎Cached20 آگوست 2016 ... به تازگی روشی جدید برای از بین بردن سلول های سرطانی کشف شده است این روش نسبت به شیمی درمانی برتری دارد و مدت زمان کمتری به خود اختصاص ... حذف دائمی سلول‌های سرطانی مغز با روش جدید محققان - عصر ایران www.asriran.com/.../news/.../حذف-دائمی-سلول‌های-سرطانی-مغز-با-روش-جدید-محققان‎Cached Similar7 ا کتبر 2014 ... حذف دائمی سلول‌های سرطانی مغز با روش جدید محققان ... از نانوذرات طلا و سیپلایتن ( نوعی داروی شیمی‌درمانی) روشی برای از بین بردن این تومور ارائه کنند. ... نتایج نشان داد که تمام سلول‌های سرطانی از بین رفته و هیچ یک باقی نمانده‌اند.