مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آداب خوردن غذا خوردن از منظر طب سنتی

[ad_1]

یک کارشناس طب سنتی گفت: اگر پس از غذا دست را نشوئید، ذرات غذا بعد از مدتی، تغییر ماهیت داده و ممکن است موادی آزاد شود که وارد پوست، چشم یا دهان شوند؛ همچنین فوت کردن غذاهای داغ موجب دمیدن گازهای خروجی ریه (CO۲ و گازهای دفعی) به غذا می‌شود.

به گزارش مشرق، سید جواد علوی درباره آداب غذا خوردن اظهار داشت: خوردنی و نوشیدنی داغ را با فوت کردن سرد نکنید، این کار هم از نظر دمیدن گازهای خروجی ریه (CO2 و گازهای دفعی) به غذا مضر است و هم فقط ظاهر آن را خنک می‌کند ولی باطن غذا داغ است.
 
به گفته وی در تعداد وعده های غذایی گرسنه بودن مهمتر از هر چیزی است. پس اگر در وعده صبحانه غذای سنگینی مثل کله پاچه خورده می‌شود، لازم نیست حتماً وعده ناهار میل شود در حالی‌که بدن احتیاجی به غذای جدید ندارد.
 
این کارشناس طب سنتی ادامه داد: در سنت نبوی آمده است, هنگام صرف غذا حتی الامکان کفش‌ها را در بیاوریم.
 
آداب خوردن غذا
 
علوی افزود: از آداب غذا خوردن می‌توان به چشیدن نمک یا سرکه قبل و بعد از غذا و اینکه غذای سبک اول خورده شود, همچنین در یک وعده غذایی، چند نوع غذا خورده نشود و غذا خوردن بیش از حد طول نکشد.
 
وی اضافه کرد: غذایی که چند روز بعد از پخت و نگهداری در یخچال مورد مصرف قرار می‌گیرد، هضمش سخت تر بوده و هر چه مدت زمان ماندن بیشتر باشد، درجه لطافت غذا کاسته می‌شود.
 
این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: همچنین اگر پس از غذا دست را نشوئید، ذرات غذا بعد از مدتی، تغییر ماهیت داده و ممکن است موادی آزاد شود که وارد پوست، چشم یا دهان  شده و باعث بروز عوارض و بیماری‌های دیگر شود.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

طب اسلامی دانلود جزوه‌ی آداب زناشوییطب اسلامی دانلود جزوه‌ی آداب زناشویی سلام طب اسلامی، طبی برگرفته از تدابیر دوران بارداریآداب معنوی بارداریارزش های پست مدرن، نارضایتی از پزشکی؛ گرایش به طب مکمل اهمیت طب و طبیب در نگاه علامه مهرطب درمان کم خونی به روش طب سنتی…آخرین مطالب لیست کتب مرتبط با طب سنتی تا پایان مهر ماه ۹۵ چهار ذکر الهی در چهار حالت مهرطب روشهایی ساده برای درمان …۳ پاسخ برای روشهایی ساده برای درمان یبوست بر اساس طب سنتی توسط در تیر ۲۹ ۱۳۹۱ طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامتطب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه …گلپر و خواص دارویی آن گلپر گیاهی است معطر که می‌ توان از تمام بخش های آن در صنعت غذا و طب سنتی ایران معجزه عسل و دارچینطب سنتی ایران معجزه عسل و دارچین احیای طب ایرانی و شناخت گیاهان دارویی ایرانیطب سنتی ایران حجامت و فضایل انآداب حجامت از آنجا که حجامت از جمله توصیه های دینی است ، لذا مانند بسیاری دیگر از آداب تغذیه از نظر قرآن کریم خداوند کریم در قرآن مجید برای بهتر و سالم ماندن جسم انسان ها دستوراتی فرموده و بوسیله چند نکته ساده در مورد از شیر گرفتن کودکارزش های پست مدرن، نارضایتی از پزشکی؛ گرایش به طب مکمل اهمیت طب و طبیب در نگاه علامه طب اسلامی دانلود جزوه‌ی آداب زناشویی طب اسلامی دانلود جزوه‌ی آداب زناشویی سلام طب اسلامی، طبی برگرفته از دستورات و تدابیر دوران بارداریآداب معنوی بارداری ارزش های پست مدرن، نارضایتی از پزشکی؛ گرایش به طب مکمل اهمیت طب و طبیب در نگاه علامه حسن طب سنتی ایران معجزه عسل و دارچین طب سنتی ایران معجزه عسل و دارچین احیای طب ایرانی و شناخت گیاهان دارویی ایرانی مهرطب » » درمان کم خونی به روش طب سنتی… درمان کم خونی به روش طب سنتی… نوشته شده توسط مدیر در ۱۰۰۲۱۳۹۰ – ۳۳۶ بظ منبع وبسایت شیعه مهرطب » » روشهایی ساده برای درمان یبوست بر اساس ۳ پاسخ برای روشهایی ساده برای درمان یبوست بر اساس طب سنتی توسط در تیر ۲۹ ۱۳۹۱ پاسخ طب سنتی ایران حجامت و فضایل ان آداب حجامت از آنجا که حجامت از جمله توصیه های دینی است ، لذا مانند بسیاری دیگر از آداب مذهبی طب سنتی و گیاهان داروییداروی گیاهی مقالات سلامت طب سنتیگیاهان دارویی درمان با طب سنتی گیاه دارویی حجامتبادکشیگیاه درمانیطب سنتی ایران عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانی گلپر و خواص دارویی آن گلپر گیاهی است معطر که می‌ توان از تمام بخش های آن در صنعت غذا و دارو تغذیه از نظر قرآن کریم خداوند کریم در قرآن مجید برای بهتر و سالم ماندن جسم انسان ها دستوراتی فرموده و بوسیله طب اسلامی انتشار دو کتاب جدید در حوزه طب و تغذیه اسلامی ایرانی نویسنده امیر حسین شهگلی توضیحات در



لینک منبع :آداب خوردن غذا خوردن از منظر طب سنتی

آداب غذاخوردن از منظر طب سنتی - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/fa/.../آداب-غذاخوردن-از-منظر-طب-سنتی‎Cached12 دسامبر 2016 ... این کارشناس طب سنتی ادامه داد: در سنت نبوی آمده است, هنگام صرف غذا ... علوی افزود: از آداب غذا خوردن می‌توان به چشیدن نمک یا سرکه قبل و بعد از غذا و ... طب سنتی ایران - آداب غذا خوردن از نظر اسلام tebirani.blogfa.com/post/40‎Cached Similarطب سنتی ایران - آداب غذا خوردن از نظر اسلام - احیای طب ایرانی و شناخت گیاهان دارویی ایرانی. اصول صحیح غذا خوردن از منظر طب سنتی | دانشگاه علوم پزشکی تهران ... women.tums.ac.ir/portal/.../اصول-صحیح-غذا-خوردن-از-منظر-طب-سنتی‎Cached Similarرعایت اصول و روش صحیح غذاخوردن از موضوعاتی است که نه تنها در متون طبّ سنتی ، مورد توجه اطباء و حکما بوده است بلکه باستناد احادیث و روایاتی که از معصومین و ائمه ... 11 قانون طلایی طب سنتی برای غذا خوردن - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../11-قانون-طلایی-طب-سنتی-برای-غذا-خوردن‎Cached2 ژانویه 2016 ... 11 قانون طلایی طب سنتی برای غذا خوردن. رعایت این نکات ساده در زمان سلامتی می تواند باعث پیشگیری از بیماری ها و در زمان بیماری، موجب بازگشت ... آداب غذا خوردن در طب سنتی - پارسی طب fa.parsiteb.com/آداب-غذا-خوردن-در-طب-سنتی/‎Cached Similarتعدیل غذا یعنی سنگینی شخص و کشیدگی سر دنده‌ها (شراسیف) و مشکل تنفسی ایجاد نشود. درواقع امتلاءمعده: یعنی بزرگی و کشیدگی معده ندهد. زمانیکه کاملاً اشتهایش ... آداب غذا خوردن از منظر طب سنتی - نودیها navadiha.ir/آداب-غذا-خوردن-از-منظر-طب-سنتی/ یک کارشناس طب سنتی گفت: اگر پس از غذا دست را نشویید، ذرات غذا بعد از مدتی، تغییر ماهیت می‌دهند و ممکن است موادی آزاد شود که وارد پوست، چشم یا دهان شود؛ همچنین ... [PDF] زمان غذا خوردن در طب سنتی ایران tebvatazkiyeh.ir/article-1-1209-fa.pdf‎Cachedچگونگ ی غذا خ وردن، اوقات مصرف غذا و ... نیز آداب و شرایط خاصی بیان شده است. هدف از. این مطالعه، بررسی اهمیت زمان بندی در تغذیه از دیدگاه طب سنتی ایران است. آداب خوردن غذا خوردن از منظر طب سنتی - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../آداب-خوردن-غذا-خوردن-از-منظر-طب-سنتی/ 15 آوریل 2017 ... سید جواد علوی درباره آداب غذا خوردن اظهار داشت: خوردنی و نوشیدنی داغ را با فوت کردن سرد نکنید، این کار هم از نظر دمیدن گازهای خروجی ریه (CO2 و ... خبرگزاری تسنیم - آداب غذاخوردن از منظر طب سنتی - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/148152300022847 12 دسامبر 2016 ... یک کارشناس طب سنتی گفت: اگر پس از غذا دست را نشویید، ذرات غذا بعد ... سید جواد علوی درباره آداب غذا خوردن اظهار داشت: خوردنی و نوشیدنی داغ را با ... آداب غذا خوردن از دیدگاه طب ایرانی | سلامت دات لایف راهنمای زندگی سالم https://salamat.life/طب-سنتی.../آداب-غذا-خوردن-از-دیدگاه-طب-ایرانی‎Cachedغذا خوردن هم همانند هر کار دیگر اداب و روش خود را دارد | با طرز صحیح غذا خوردن آشنا شوید و به کودکان خود از کودکی آموزش دهید | سلامت دات لایف راهنمای زندگی.