مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

[ad_1]
به گزارش شفاف:  تقریبا همه می دانیم که انسان ها ویژگی های ظاهری شان را از والدین خود به ارث می برند، از رنگ چشم و پوست گرفته تا قد و پرپشتی موها. اما شاید ندانید که برخی از ویژگی ها و صفاتی همانند میزان کلسترول خون، موفقیت تحصیلی یا توانائی رانندگی کردن نیز ارثی هستند و شما ژن آنها را از پدر یا مادر خود دریافت می کنید.

کلسترول بالای خون

10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

تقریبا همه مردم اعتقاد دارند که میزان بالای کلسترول خون به تغذیه افراد بستگی دارد و گفته می شود برای داشتن زندگی شاد و عمر طولانی، بهتر است میزان مصرف میوه و سبزیجات را افزایش داده و به طور منظم ورزش کنید.

اما خوب است بدانید که میزان کلسترول خون به سبک زندگی فرد بستگی ندارد، بلکه به ژن های وی مربوط می گردد. هر یک نفر از ۵۰۰ نفر دارای یک نوع جهش ژنتیکی ویژه هستند که باعث به وجود آمدن کلسترول بالای خون می شود. این افراد اگر فقط سبزیجات مصرف کنند نیز همچنان به این عارضه دچار خواهند بود.


تاسی سر مردان از مادرشان به آنها به ارث می رسد
10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

یکی از ژن هایی که نقش اساسی در تاسی سر مردان دارد روی کروموزم X است. مردها این ژن را از مادر خود به ارث می برند. البته برای این موضوع نباید مادر خود را سرزنش کنید، زیرا این ژن از طریق پدر نیز به پسر می رسد. بعلاوه، فاکتورهای زیست محیطی نیز در از دست دادن موهای سر تاثیر چشمگیر دارند.

موفقیت های تحصیلی
10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

وقتی یک مادر یا پدر فرزند خود را برای گرفتن نمرات پائین سرزنش کرده و به او یادآوری می کند که وی در این مقطع نمرات بسیار بهتری گرفته است، باید بدانید که این مقایسه چندان هم بیراه نیست. موفقیت تحصیلی در انسان ها، ۵۵ درصد به ژن آنها بستگی دارد. هزاران ژن به طور مستقیم مسوول عملکرد شما در مدرسه و دانشگاه هستند. بنابراین، اگر والدین شما در دوران تحصیل شاگردان موفقی بوده اند، به احتمال زیاد شما نیز در این زمینه موفق خواهید بود.

علاقه به قهوه
10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

آیا در طول روز تعداد زیادی قهوه می نوشید؟ اگر این طور است خیلی خودتان را سرزنش نکنید. اخیرا به دنبال یک پروژه تحقیقاتی، افراد معتاد به قهوه و کسانی که چندان تمایلی به آن ندارند را با هم مقایسه کرده و متوجه شده اند که گروه دوم، با سرعت پائین تری قهوه را هضم و جذب می کنند. به همین خاطر، برای داشتن انرژی به نوشیدن تعداد زیادی قهوه در طول روز نیاز ندارند.

دیابت نوع ۲ در کودکان
10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

دیابت نوع ۲ عموما در میان افراد بزرگسال و مسن مشاهده می شود. اما گاهی  شاهد بروز این بیماری در کودکان و جوانانی هستیم که بسیار فعال و پرانرژی هستند. دلیل آن هم فقط عوامل ژنتیکی است که به موازات رژیم غذائی کم ارزش، برخی از کودکان و جوانان به آن مبتلا می شوند.

کوررنگی از مادر به ارث می رسد
10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

کوررنگی نیز یک بیماری موروثی است و فرد، ژن آن را از مادر خود به ارث می برد. اکثرا هم پسرها آن را از مادر دریافت می کنند. البته باید اشاره کرد که کوررنگی در میان مردان عمومیت بیشتری دارد. دلیل آن هم آرایش ژن های آنهاست زیرا تک کروموزوم X مادری را ندارند اما زن ها می توانند کروموزوم اکس را از پدر خود هم داشته باشند.

حساسیت به لاکتوز
10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

شاید برایتان عجیب باشد اما تقریبا ۶۵ درصد از مردم توان هضم کردن لاکتوز یا همان قند شیر را ندارند. یک ژن ویژه مسوول این امر است. نوزادان برای ادامه زندگی در ماه های نخست زندگی خود به شیر وابسته هستند. یعنی تنها تغذیه آنها را شیر تشکیل می دهد که بدن برای هضم لاکتوز آن، باید آنزیم ویژه ای را تولید کند. هر چه کودک بزرگ تر می شود، توانائی گوارش محصولات لبنی را از دست می دهد. فقط تعداد کمی از مردم توان تحمل لاکتوز را دارند، به این معنی که با نوشیدن شیر مشکلی برایشان ایجاد نمی شود.

توانائی رانندگی کردن
10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

جالب است بدانید که تحقیقات علمی ثابت کرده اند که هر کسی توانائی رانندگی کردن ندارد. حتی اگر آموزش رانندگی دیده باشید و گواهی نامه خود را نیز اخذ کرده باشید، باز هم ممکن است وقتی پشت فرمان می نشینید، دچار ترس شده و نتوانید واکنش های مناسبی از خود نشان دهید. یک ژن ویژه در این امر نقش مهم دارد. اگر فاقد آن در بدن خود باشید، قادر نخواهید بود با تمرکز بالا و به درستی رانندگی کرده و در نتیجه در این کار، بسیار بد بوده و تصادف خواهید کرد. در نتیجه تحقیق یاد شده مشخص گشته که این ژن در ۳۰ درصد از مردم وجود دارد.

نزدیک بینی
10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

نزدیک بینی در افرا نیز کاملا ارثی است. اگر هر دو والد، یعنی پدر و مادر این مشکل را داشته باشند، ۵۰ درصد احتمال دارد که کودک نیز آن را به ارث ببرد. البته همه این مشکل به مسائل ژنتیکی و موروثی مربوط نمی شود، بلکه افرادی که کمتر روبه روی کامپیوتر نشسته و خیلی به مانیتور خیره نمی شوند، کمتر احتمال دارد که به نزدیک بینی مبتلا شوند.

محبوبیت
10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

شاید برایتان بسیار عجیب باشد، اما میزان محبوب بودن افراد در ژن آنها نهفته است. دانشمندان دانشگاه هاروارد پس از چندین سال تحقیق به این نتیجه رسیده اند که در ابتدای شکل گیری انسان ها، آنهائی که اطلاعات بیشتری نسبت به منابغ غذایی و خطر داشتند، در مرکز توجه دیگران بوده اند. این افراد این ویژگی بارز خود را به نسل های بعدی خود نیز منتقل کرده اند. کسانی که این ژن را از والدین خود دریافت کرده باشند، در میان اجتماع ها محبوبیت بیشتری داشته و افراد زیادی تمایل دارند با آنها دوست شوند.

لازم به اشاره است که چگونگی انتقال این ژن هنوز معلوم نیست و امیدواریم در آینده ای نزدیک، بتوان این روند را توضیح داد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بعضی آقایان ایرانی مثل ماشین پراید هستند – مرد روزمثل همیشه سعی می کنم این حرفی که در باره مردها می زنم متکی باشد به دیده ها و شنیده های حلقه گم شده ی راز رازی که در فیلم راز نتایج عمل کردن به حرف های دکتر ویتلی شگفت انگیز و غیر قابل باور بود بلافاصله پیشرفت متن نو شناسه های غزل پست مدرن دکترسیّدمهدی …شبنم طاهرخانی گفته وای ممنونم که این مطلب رو توی این سایت گذاشتید شبنم بهار گفتهفن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو …شیوه‌ای که با کودکان حرف می‌زنیم تاثیر عمیقی بر آموزش و توانایی گوش دادن آنها بر ما فرگشت انسان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادتکاملانسانبا وجود این که شروع فرگشت انسان تکامل آن به عنوان یک موجود زنده، مانند تمام موجودات انجمن علمی سرطان های زنان ایران پنجمین کنگره بین …پنجمین کنگره بین المللی انجمن علمی سرطان های زنان ایران۲۰ نکته برای بهبود قدرت در پرس سینه پایگاه …اشکان پاسخ در تاریخ مرداد ۲۷ام ۱۳۹۳ ۱۵۳۱ سلام علیرضا به طورکلی هر چه مدت زمانی که آب چگونه با دیگران رابطه خوبی داشته باشیم؟ شهر …سلام وخسته نباشیدمن دختری هستم ۱۴ساله شاید شما هم فکر کنید که من با این سنم رفتار بچه وبلاگ تخصصی میکروبیولوژیبیوتکنولوژی دانشجویان محترم توجه داشته باشند که رشته های میکروبیولوژیبیوتکنولوژی و ژنتیک حلقه گم شده ی راز رازی که در فیلم راز فاش نشد بدانید که چرا قانون جذب واقعیت دارد چگونه می توانید همیشه و در هرشرایطی از آن استفاده کنید بعضی آقایان ایرانی مثل ماشین پراید هستند – مرد روز مثل همیشه سعی می کنم این حرفی که در باره مردها می زنم متکی باشد به دیده ها و شنیده های شخصی متن نو » شناسه های غزل پست مدرن دکترسیّدمهدی موسوی پیش از آغاز بحث باید این نکته را مدّ نظر قرار داد که هر گونه بحث جزءنگرانه پیرامون ویژگی ها و فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو آموزش حرف زدن به بسیاری از والدین نگران آن هستند که روی فرزندشان برچسب «بیش‌فعال» خورده شود تعداد دیگری از فرگشت انسان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد تکاملانسان با وجود این که شروع فرگشت انسان تکامل آن به عنوان یک موجود زنده، مانند تمام موجودات زندهٔ وبلاگ تخصصی میکروبیولوژیبیوتکنولوژی دانشجویان محترم توجه داشته باشند که رشته های میکروبیولوژیبیوتکنولوژی و ژنتیک وبیوشیمی اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و روان کلینیک اگر تمام کارهایی که ما تا به حال به مرور انجام داده‌ایم را همین حالا یکجا به ما بسپارند هرگز انجمن علمی سرطان های زنان ایران پنجمین کنگره بین المللی انجمن علمی سرطان های زنان ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی شهید



لینک منبع :10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند

10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند - برترین ها www.bartarinha.ir/.../10-ویژگی-انسانی-که-باور-نمی-کنید-ژنتیکی-باشند‎Cached12 دسامبر 2016 ... 10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند. تقریبا همه می دانیم که انسان ها ویژگی های ظاهری شان را از والدین خود به ارث می برند، از رنگ چشم و ... 10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند - روزیاتو rooziato.com/.../10-ویژگی-انسانی-که-باور-نمی-کنید-ژنتیکی-ب/‎Cachedتقریبا همه می دانیم که انسان ها ویژگی های ظاهری شان را از والدین خود به ارث می برند، از رنگ چشم و پوست گرفته تا قد و پرپشتی موها. اما شاید ندانید که برخی از ویژگی ها ... 6 اختلال ژنتیکی نادر بسیار عجیب - onvansho onvansho.ir/result/6-اختلال-ژنتیکی-نادر-بسیار-عجیب.html تصاویری که در ادامه خواهید دید ۶ اختلال ژنتیکی نادربسیار عجیب را نشان می دهند . انقراض گونه ... 10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند عکس. 10 ویژگی ... 10 ویژگی انسانی باور نمی کنید ژنتیکی باشند - محبوب ها mahboobha.ir/.../10-ویژگی-انسانی-باور-نمی-کنید-ژنتیکی-باشند‎Cached19 ژوئن 2017 ... 10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند ... تقریبا همه می دانیم که انسان ها ویژگی های ظاهری شان را از والدین خود به ارث می برند، از رنگ چشم ... 10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند - ناب نیوز nobnews.ir/search/?...10+ویژگی+انسانی+که+باور+نمی+کنید+ژنتیکی+باشند کلسترول بالای خون 10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند 10 ویژگی انسانی که باور نمی کنید ژنتیکی باشند - ژنتیکی،ویژگی،ارث،وراثت آکاایران: ... فرگشت انسان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/فرگشت_انسان‎Cached Similarانسان‌های امروزی از انسان‌سایانی که بین ۲٫۳ تا ۲٫۴ میلیون سال پیش در آفریقا ... بنابر باور بسیاری از دانشمندان انسان‌هایی با رفتار نوین حدود ۵۰٬۰۰۰ سال پیش تکامل ... متنوعی بوده‌اند و جنوبی‌کپی‌های آفریقایی ممکن است نیاکان مستقیم انسان نبوده باشند. ... علاوه بر شواهد ژنتیکی و فسیل شناسی، شواهد دیگری نیز در آناتومی بدن انسان ... هیچ انسانی نمی تواند بیشتر از ۱۱۵ سال عمر کند - کلیک | نبض ... click.ir/1395/07/17/no-human-can-be-alive-more-than-115-years/‎Cachedبا وجود همه ی این موارد، پیشرفت های هر روزه در علم ژنتیک باعث می شود که تمام ... و در این میان برخی دانشمندان چون جورج چرچ (George Church) باور دارند که می شود ... تا بتوانند در مقابل بیماری ها آسیب های خارجی مقاومت بیشتری داشته باشند. .... بنابراین اگر ساکن انگلستان هستید می توانید رنگ صورتی اکسپریا XZ را از O2 تهیه کنید ... ۱۰ ویژگی رفتاری آدم‌های باهوش | چطور chetor.com/1112-۱۰-ویژگی-رفتاری-آدم‌های-باهوش/‎Cachedممکن است ادعا کنید همیشه تعداد افرادی که هوش متوسط دارند بیشتر است؛ در حالی که واقعیت این است ... درحالی‌که بسیاری از افراد دوست دارند شغلی داشته باشند، افراد باهوش در پی پر کردن وقت ... فاصله‌ی شما با کمال چقدر است و هیچ‌گاه از سطح رشد و پیشرفت خود احساس رضایت نمی‌کنید. ... ییلاقات ماسال (گیلان)، رویایی و باور نکردنی. Family Tree DNA - Tracing Hazara People's Roots https://www.familytreedna.com/public/hazara/‎Cached Similarشبکه سراسری مردم هزاره: مردم هزاره دارای گذشته، تاریخ و فرهنگ پرباری می باشند. ... محدود ساختن مردم هزاره، کشتار آنان، کوچ اجباری آنان و غصب زمین هایشان دریغ نمی ورزند. ... تصادفی، آثار تاریخی مهمی از افغانستان کنونی کشف می شود که ویژگی ها و نحوه .... در علم ژنتیک انسانی برای بررسی شاخه مادری، تک گروه دی ان ای "ام تی" که بنام ... Robert Wright: رابرت رایت: تکامل شفقت | TED Talk | TED.com ► 16:56https://www.ted.com/talks/robert_wright_the_evolution_of_compassion/transcript?language=fa Oct 31, 2008 - 17 min بنابراین از دید زیست شناسی، شفقت راهیست که ژن ها به خودشان کمک می کنند. ... اما اگر در روزنامه بخوانید یک اتفاق واقعا وحشتناک برای کسی افتاده که نمی ...