مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تأثیر ورزش بر پوکی استخوان

[ad_1]
خبرگزاری ایسنا: ‌نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی فارس با اشاره به تاثیرات مثبت ورزش در ممانعت از ابتلا به پوکی استخوان، گفت: افزایش تراکم استخوان و ممانعت از بروز پوکی استخوان، بخشی از اثرات انجام حرکت‌های ورزشی مستمر است.

دکتر زهرا تمدن، فعالیت‌های ورزشی را از راهکارهای پیشگیری و درمان بیماری‌های مفصلی برشمرد و افزود: ورزش‌های ایزومتریک و ایزوتونیک از ورزش‌های بهبود دهنده بیماری‌های مفصلی بوده و ورزش‌های ایزومتریک باعث افزایش قدرت عضلات بدن، حرکت مفاصل بدن، حرکت مفاصل مجاور آنها و کاهش فشار به مفاصل و غضروف‌ها می‌شود.

او گفت: ورزش‌های ایزومتریک ضمن کاهش درد در نواحی مفاصل، بیماری‌های مفاصل زانو، کمر و ناحیه گردن را نیز بهبود بخشیده و باعث کاهش فشار به مفاصل کشکک و ران می‌شود.

نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی فارس از دیگر فواید ورزش را افزایش تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی آن، بهبود راه رفتن، ایستادن و انجام فعالیت‌های روزانه، تأثیر بر سیستم عضلانی و اسکلتی و در نتیجه بهبود عملکرد سایر ارگان‌های بدن خصوصا قلب عنوان کرد.

تمدن، افزایش کارآیی فرد در سنین جوانی، میانسالی و پیری را از دیگر تأثیرات ورزش مداوم در رابطه با بیماری‌های مفصلی عنوان و تاکید کرد: تأثیر ورزش بر مفاصل ناحیه ستون فقرات فراوان بوده و ایستادن صحیح را تقویت و فشار بر دیسک و لیگامان‌های مهره‌های فقرات و همچنین میزان بیرون زدگی دیسک در ناحیه کمر و بالطبع دردهای ناحیه کمر را کاهش می‌دهد.

وی به ورزش‌های مفید برای این عارضه اشاره و اضافه کرد: هنگامی که کار بیشتری از استخوان‌ها می‌خواهیم، پاسخ آن‌ها قوی‌تر و متراکم تر شدن است.

تمدن ادامه داد: تحمل یا مقاومت در برابر وزن، یا به طور کلی هر فعالیتی که در مقابله با جاذبه انجام می‌شود، رشد بافت استخوانی جدید را تحریک می‌کند، استخوان‌های تحمل کننده وزن بدن عمدتاً در پاها قرار دارند و در فعالیت‌هایی چون قدم زدن، راه رفتن سریع، فوتبال، بالا رفتن از پله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

او گفت: شنا برای روی فرم ماندن کلی بدن مفید است، ولی ربطی به تحمل وزن ندارد و از این رو کمکی به افزایش توده و تراکم استخوان‌ها نمی‌کند.

نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی فارس،‌ گفت: ورزش‌های مقاومتی یا ورزش با وزنه یا طناب‌های مقاومتی برای تقویت استخوان‌ها به مراتب مؤثرتر از ورزش وزنه برداری است. در این ورزش‌ها عضلات و تاندون‌ها بر استخوان‌ها فشار وارد کرده و بدین ترتیب عضلات قوی‌تر شده، با نیروی بیشتر استخوان‌ها را به سمت خود می‌کشند که این خود به تشکیل توده استخوانی کمک می‌کند.

تمدن با بیان اینکه ورزش‌هایی مانند تنیس و  کوه نوردی جزو ورزش‌های مفید در بافت توده استخوانی است، اضافه کرد: بهترین زمان برای اینکه استخوان‌ها را قوی کنیم زمان نوجوانی یعنی 20-10 سالگی است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ورزش و زندگی کاملترین مقاله در رابطه با اهمیت و تاثیر با توجه به اثرات مثبت ورزش بر سلامت و تندرستی انسان باید به فرهنگ ورزشی بیشتر پرداخته تاثیر ورزش در سلامتی دانش آموزانبا شروع سال تحصیلی جدید ورزش صبحگاهی را در مدرسه فراموش نکنیم ، زیرا برای بهبود پوکی استخوان در نکته پوکی استخوان در نکته پوکی استخوان بیماری است که به سبب آن استحکام بافت استخوانی کم پوکی استخوان چگونه درمان می شود؟در قسمت های قبلی این مطلب به چرا استخوان های مان پوک می شوند؟، پوکی استخوان با شما چه غذاهای مناسب برای پوکی استخوان، غذای مناسب، غذاهای …تیروئید همراه با یک رژیم غذایی مناسب و تاثیر گذار بهبود روابط جنسی با رژیم غذایی مناسبآیا تمرینات بدنسازی روی رشد قد تاثیر منفی‌ …یکی‌ از سوال‌های بسیار رایج در بدن سازی این است که آیا تمرینات بدن سازی و قدرتی‌ روی بر اساس آخرین یافته‌های علمی، زندگی بی‌تحرک یکی از علت عمده مرگ و میر در جهان است دهان شویه ها و تاثیر آنها بر سلامت دهان و دندان …انواع و اقسام دهان شویه ها در بازار با بِرندهای مختلف وجود دارد برخی از آنها حس طراوت تاثیر تغذیه بر درد زانو درباره یک مکمل شایع گلوکزآمین این طور که دکتر نیستانی می گوید، در مورد آسیب بافت نرم ورزش درمانی ، درمان با ورزش ورزش ، بدنسازیورزش برای ذهن کودکان بسیار فواید دارد انرژی در تمرینات ورزشی به خاطر این نه دلیل کاهش ورزش و زندگی کاملترین مقاله در رابطه با اهمیت و تاثیر ورزش با توجه به اثرات مثبت ورزش بر سلامت و تندرستی انسان باید به فرهنگ ورزشی بیشتر پرداخته شود تاثیر ورزش در سلامتی دانش آموزان با شروع سال تحصیلی جدید ورزش صبحگاهی را در مدرسه فراموش نکنیم ، زیرا برای بهبود سلامتی مفید پوکی استخوان در نکته پوکی استخوان در نکته پوکی استخوان بیماری است که به سبب آن استحکام بافت استخوانی کم شده و پوکی استخوان چگونه درمان می شود؟ در قسمت های قبلی این مطلب به چرا استخوان های مان پوک می شوند؟، پوکی استخوان با شما چه می کند؟ غذاهای مناسب برای پوکی استخوان، غذای مناسب، غذاهای مناسب، غذا غذاهای مناسب تولدغذاهای مناسب برای کبد چربغذاهای مناسب سرماخوردگیغذاهای مناسب برای آیا تمرینات بدنسازی روی رشد قد تاثیر منفی‌ میگذارد؟ پایگاه مهران در ۱۷ام دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸۲۸ سلام در نظر داشته باشید که رشد قد تا هجده سالگی به شکل سریع نیاز به ورزش و استمرار آن در معلولین بسیار بیشتر از غیر معلولین احساس می شود بی تردید ورزش دهان شویه ها و تاثیر آنها بر سلامت دهان و دندان سایت پزشکان انواع و اقسام دهان شویه ها در بازار با بِرندهای مختلف وجود دارد برخی از آنها حس طراوت و تاثیر تغذیه بر درد زانو درباره یک مکمل شایع گلوکزآمین این طور که دکتر نیستانی می گوید، در مورد آسیب بافت نرم مثل ورزش درمانی ، درمان با ورزش ورزش ، بدنسازی در ورزش درمانی شما با انواع حرکات ورزشی تقویت کننده عضلات و کاهنده درد و توانبخشی ورزشی تاثیر ورزش بر سلامتی تاثیر ورزش بر افسردگی تاثیر ورزش بر اعضای بدن تاثیر ورزش بر روح و جسم تاثیر ورزش بر بیماری کم خونی تاثیر ورزش بر عملکرد مغز تاثیر ورزش بر اضطراب تاثیر ورزش بر بیماریها



لینک منبع :تأثیر ورزش بر پوکی استخوان

پوکی استخوان و تأثیر ورزش بر آن - بیتوته www.beytoote.com/sport/.../osteoporosis3-effects1-exercise.html‎Cached Similarپوکی استخوان و تأثیر ورزش بر آن پوکی استخوان یا استئوپروز، عبارت از حالتی است که در اثر تخریب بافت استخوانی، توده ای استخوان کاهش یافته سرانجام به ... نقش ورزش در سلامت استخوان و کاهش پوکی استخوان چیست - ایران ارتوپد www.iranorthoped.com/.../نقش-ورزش-در-سلامت-استخوان-و-کاهش-پوکی-استخوان-چیست‎Cachedچه ورزش هایی بیشتر برای پوکی استخوان خوب هستند. ورزش و پوکی استخوان، ورزش موجب پیشگیری از پوکی استخوان میشود، نرمش و ورزش و درمان پوکی استخوان، ... نقش ورزش در پوکی استخوان چیست - ایران ارتوپد www.iranorthoped.com/fa/.../نقش-ورزش-در-پوکی-استخوان-چیست‎Cachedورزش چه تاثیری در پیشگیری از پوکی استخوان دارد. چه ورزش هایی برای پیشگیری از استئوپوروز یا پوکی استخوان بیشتر موثرند. تأثیر ورزش بر پوکی استخوان - ایسنا www.isna.ir/news/95092213777/تأثیر-ورزش-بر-پوکی-استخوان‎Cached13 دسامبر 2016 ... ‌نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی فارس با اشاره به تاثیرات مثبت ورزش در ممانعت از ابتلا به پوکی استخوان، گفت: افزایش تراکم استخوان و ... پوکی استخوان و تأثیر ورزش بر آن (1) - دکتر آرش شرافت وزیری drsherafatvaziri.com/ورزش.../پوکی-استخوان-و-تأثیر-ورزش-بر-آن-1‎Cachedپوکی استخوان یا استئوپروز، عبارت از حالتی است که در اثر تخریب بافت استخوانی، توده ای استخوان کاهش یافته سرانجام به شکستگی استخوان منجر می شود (تعداد ... تأثیر ورزش بر پوکی استخوان - نشریه اینترنتی نوجوانها https://www.nojavanha.com/category/sports/?p=140809&cat=364 ‌نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی فارس با اشاره به تاثیرات مثبت ورزش در ممانعت از ابتلا به پوکی استخوان، گفت: افزایش تراکم استخوان و ممانعت از بروز ... ورزش و پوکی استخوان - دانشکده پرستاری - دانشگاه علوم پزشکی ارتش nursing.ajaums.ac.ir/.../News/NewsView.aspx?...0...‎Cached Similarمتأسفانه باید گفت به طور معمول پوکی استخوان قبل از بروز عوارض آن علامتی ندارد. علایم هنگامی ایجاد می شود که شکستگی اتفاق افتاده باشد. درد ناگهانی و شدید در ... تاثیر ورزش بر پوکی استخوان - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=300335‎Cached Similarبعضی کارشناسان معتقدند زنان جوان می توانند با ورزش و تغذیه مناسب تراکم استخوانی خود را تا 20 درصد افزایش دهند .یک فاکتور مهم در مبارزه با پوکی استخوان. تاثیر ورزش بر پوکی استخوان - پایگاه اطلاع رسانی، خبر، تحلیلی ... www.ifsm.ir/news/39125/تاثیر-ورزش-بر-پوکی-استخوان‎Cached13 فوریه 2017 ... پوکی استخوان یا استئوپروز، عبارت است از حالتی که در اثر تخریب بافت اسخوانی ،توده استخوان کاهش یافته و سرانجام به شکستگی استخوان منجر ... ورزش و پوکی استخوان - پورتال پزشکی ورزشی ایران sportmedicine.ir/modules.php?name=contents&t=45‎Cached Similarپیش زمینه پوکی استخوان شرایطی است که در آن استخوان نازک و شکننده می گردد و به راحتی دچار شکستگی می گردد. در پوکی استخوان تراکم بافت استخوان کاهش می ...