مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی

[ad_1]
به گزارش شفاف؛  نگرانی و استرس دو مقوله مرتبط به هم هستند، در نتیجه هر کدام توضیح شفافی ندارند و در هم ادغام شده‌اند.

استرس، نگرانی، عصبانیت، شک، ترس، درد و دستپاچگی همه اینها باعث می‌شوند که هورمون‌های خاصی در مغز ترشح شوند؛ آدرنالین و نوراپینافرین مناسب‌ترین پاسخ بدن انسان به این حالات است. اگر این حالات اثر منفی بر روی روابط، خواب، رفتار و خوراک شما در زندگی‌تان می‌گذارند یا حتی باعث سردرد و درگیری فکری می‌شوند، بهتر است به دنبال راه‌هایی برای خلاصی از آنها باشیم. بد نیست این راهکارها را امتحان کنید.

- با خودتان مهربان باشید

هر چیزی را که حس می‌کنید به خودتان بگویید من درکش می‌کنم و این موضوع کاملا قابل فهم است. این عبارت بسیار مهم است، زیرا اکثر افراد وقتی چیزی را حس می‌کنند به سرعت خودشان را سرزنش می‌کنند که چرا عکس‌العمل مناسبی نداشتم و زیاده‌روی کردم؟ چرا اینقدر حساس بودم ؟ چرا بسیار نگرانم؟ چرا چنین چیزی بر روی من تاثیر می‌گذارد؟ این قضاوت‌های منفی حتی بیشتر باعث استرس و افزایش ترشح هورمون عصبی می‌شود. ذهن شما مدام در حال پرسش است تا احساسات و آشفتگی مغز را بسنجد و کنترل کند. به جای این عبارات با خودتان بگویید می‌دانم چرا استرس گرفته‌ام. این عبارت به شما اجازه می‌دهد، سریع‌تر دلیل استرس خود را آنالیز کنید. با این کار ذهن شما قادر نخواهد بود به مدت طولانی افکار پراسترس را در خود نگه دارد، بنابراین با سرعت آنها را رها می‌کند .

- یک قدم به عقب برگردید

طوری به دیگران و خودتان نگاه کنید که انگار بالای قله کوهی ایستاده‌اید و نیز فکرتان را درگیر شرایط نکنید. استرس به آشفتگی فکری در ذهن شما نیاز دارد. در عوض وقتی از بالای کوه به دیگران و شرایط می‌نگرید انگار همه چیز تحت کنترل شماست و شما خونسردتر عمل می‌کنید. حتی روش برخورد افراد را متوجه می‌شوید. برای مثال می‌توانید ببینید که یک فرد بدجنس و بد رفتار به دلیل ترس و استرسی که دارد این روش را انتخاب کرده است. شاید دریابید که عکس‌العمل خودتان چگونه بوده و چه تاثیری بر روی شما گذاشته است. شما می‌توانید در این شرایط نیز با همه و خودتان مهربان باشید.

- عمل کنید

در این مرحله شما می‌توانید تصمیم بگیرید که باید چه کنید. آیا از عوامل استرس‌زا باید دوری کنید ؟ آیا به گونه دیگری در این رابطه فکر می‌کنید تا بر روی شما تاثیر مخربی نگذارد؟ آیا مانند یک داور عادلانه عمل می‌کنید؟ آیا به افرادی که زخم خورده‌اند و آسیب دیده‌اند کمک می‌کنید و با دادن افکار مثبت به آنها می‌خواهید که با دیگران مهربان‌تر باشند؟ عمل کردن به اینها باعث کاهش استرس می‌شود. به صورت احساسی به شما کمک می‌کند که به خودتان اعتماد کنید و اعتماد به نفس‌تان بالا رود؛ چرا که توانسته‌اید توانایی‌ها و ارزش‌های خودتان را درک کنید. به صورت ذهنی باعث می‌شود که بتوانید بر روی ناتوانی‌های خود تمرکز کنید تا بتوانید آنها را به صورت متعادل در آورید. به صورت فیزیکی باعث ترشح هورمون GABA می‌شود که این هورمون مانعی برای ترشح اضافی هورمون‌های آدرنالین نوراپینافرین است.

در انتها از نظر روحی به شما کمک می‌کند که درک عمیق‌تری از زندگی داشته باشید و با تغییر شرایط انرژی خود را تغییر دهید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

الف روش هایی ساده برای غلبه بر استرساگر همیشه دچار استرس می شود و یا احساس می کنید که فشارهای روحی در حال آسیب رساندن به چگونه سخنرانی را شروع کنیم و بر ترس شروع غلبه …چگونهسخنرانیراشروعکنیم؟چرا آغاز سخنرانی و صحبت در جلسات همیشه باعث نگرانی است؟ زمانی که صحبت از ترس از راههای غلبه بر افسردگی علایم هیجانی غمگینی و دل‌مردگی برجسته‌ترین علامت هیجانی در افسردگی است شخص انواع استرس و روشهای مقابله با آن مقاله در راهکار …عنوان مقاله انواع استرس و روشهای مقابله با آن نویسنده محی الدینی، پریسا زبان فارسیاسترس و عوامل استرس زا الهی انزل سکینه علی قلبی خدایا آرامش را بر قلب و روح من بفرست بهداشت و سلامت روانی راهکار برای کاهش فشار خون بالا توصیه های …پیامبر صلی الله علیه و آله هر کس براى بر آوردن نیاز بیمارى بکوشد ، چه آن را برآورده درمان اضطراب و استرس با ورزشدرمان اضطراب و استرس به وسیله ورزش امکان پذیر می باشد درمان اضطراب و استرس با ورزشمقابله با استرس از دیدگاه قرآن و علمعلائم تنیدگی یا استرس اگر استرس از حدی فراتر نرود می تواند مثبت و مفید باشد، وقتی راه برای مقابله با انرژی منفی دیگران و منفی باف هاخودسازیراهبرایمقابله۳۰ داستان کوتاه و آموزنده که افکار شما را تغییر می‌دهد ۱۲ راز سادگی و سبکباری در زندگیتجربیاتی از استرس، اضطراب، تپش قلب و مهار آن …گاهی بعضی افراد اسیر استرس و اضطراب می‏شوند و بعضی هم با آن کنار می‏آیند اما به ندرت الف روش هایی ساده برای غلبه بر استرس اگر همیشه دچار استرس می شود و یا احساس می کنید که فشارهای روحی در حال آسیب رساندن به شما انواع استرس و روشهای مقابله با آن مقاله در راهکار مدیریت عنوان مقاله انواع استرس و روشهای مقابله با آن نویسنده محی الدینی، پریسا زبان فارسی چگونه سخنرانی را شروع کنیم و بر ترس شروع غلبه کنیم؟ چگونهسخنرانیراشروع چرا آغاز سخنرانی و صحبت در جلسات همیشه باعث نگرانی است؟ زمانی که صحبت از ترس از سخنرانی می راههای غلبه بر افسردگی زن متولد دی ماه جاه طلب ، کدبانو ، منظم و لجباز و زود رنج ، آراسته و خوش لباس می باشد زن متولد راهکار برای کاهش فشار خون بالا توصیه های طب پیامبر صلی الله علیه و آله هر کس براى بر آوردن نیاز بیمارى بکوشد ، چه آن را برآورده سازد و استرس و عوامل استرس زا «الهی انزل سکینه علی قلبی» خدایا آرامش را بر قلب و روح من بفرست بهداشت و سلامت روانی از درمان اضطراب و استرس با ورزش درمان اضطراب و استرس به وسیله ورزش امکان پذیر می باشد درمان اضطراب و استرس با ورزش مقابله با استرس از دیدگاه قرآن و علم علائم تنیدگی یا استرس اگر استرس از حدی فراتر نرود می تواند مثبت و مفید باشد، وقتی استرس تجربیاتی از استرس، اضطراب، تپش قلب و مهار آن پورعلینت گاهی بعضی افراد اسیر استرس و اضطراب می‏شوند و بعضی هم با آن کنار می‏آیند اما به ندرت آن را اختلالات یادگیری درمان اختلال یادگیری  کار درمانی و اختلالات یادگیری هدف از کاردرمانی کودکان اصلاح نقص ها و بالا بردن توانایی راههای غلبه بر استرس راهکارهای غلبه بر استرس غلبه بر استرس روش غلبه بر استرس



لینک منبع :3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی

3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی - ایسنا www.isna.ir/news/.../3-راهکار-غلبه-بر-استرس-و-نگرانی‎Cached13 دسامبر 2016 ... زمانی که همیشه در حال دوندگی و تلاش برای متعادل ساختن زندگی و کار خود هستید، سخت است که بگوییم آیا شما استرس دارید یا زیادی نگرانید. 3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی - سلامت روان - اعصاب و روان - سلامت ... www.salamatnews.com/news/200713/-3-راهکار-غلبه-بر-استرس-و-نگرانی 3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی. ۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۱:۱۸ - کد خبر: 200713. 3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی. سلامت نیوز:زمانی که همیشه در حال دوندگی و تلاش برای ... علمی پژوهشی - 3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی - blogfa.com academicsara.blogfa.com/post/43/-3-راهکار-غلبه-بر-استرس-و-نگرانی علمی پژوهشی - 3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی - وب سایت علمی ارایه مقالات و تجربیات مدیریتی و دانستنی های روز (سارا.جوانبخت) - علمی پژوهشی. 3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی | Yas News yas.yasdaily.ir/3-راهکار-غلبه-بر-استرس-و-نگرانی/ 3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی. نویسنده info@tabnak.ir Wednesday , 14 December , 2016 Uncategorized No comments ... 3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی - ایسنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29648544 13 دسامبر 2016 ... 3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی. زمانی که همیشه در حال دوندگی و تلاش برای متعادل ساختن زندگی و کار خود هستید، سخت است که بگوییم آیا شما ... 14 راهکار علمی برای غلبه بر اضطراب، ترس و نگرانی - موضوع آزاد www.mozooazad.com/.../14-راهکار-علمی-برای-غلبه-بر-اضطراب،-ترس-و-نگرانی‎Cached14 راهکار علمی برای غلبه بر اضطراب، ترس و نگرانی. تیم تحریریه موضوع آزاد ... 3- زمان هایی را که دچار اضطراب های بی دلیل می شوید را شناسایی کنید ترسهای ما در ... 3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/3_راهکار_غلبه_بر_استرس_و_نگرانی‎Cached3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی. دانلود آنتونی رابینز " راهکار های غلبه بر استرس و افسردگی " (فیلم) · دانلود مقابله با استرس · دانلود چگونه بر استرس در مصاحبه ... 3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی khabara.ir/news/7801/3-راهکار-غلبه-بر-استرس-و-نگرانی 13 دسامبر 2016 ... 3 راهکار غلبه بر استرس و نگرانی سلامت نیوز:زمانی که همیشه در حال دوندگی و تلاش برای متعادل ساختن زندگی و کار خود هستید، سخت است که ... 7 راه ساده برای غلبه بر استرس - پارسی طب fa.parsiteb.com/7-راه-ساده-برای-غلبه-بر-استرس/‎Cached Similarراه های فراوانی توسط کارشناسان به منظور مقابله با اضطراب و استرس معرفی شده است . اما در این مطلب قصد داریم تا شما را با راه هایی ساده و آسان برای مقابله با استرس ... [PDF] 3 ﺭﺍﻫﮑﺎﺭ ﻏﻠﺒﻪ ﺒﺮ ﺍﺳﺘﺮﺱ ﻭ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ moshaver.behzisti.ir/view.aspx?page=pdf&id=10472 3 ﺭﺍﻫﮑﺎﺭ ﻏﻠﺒﻪ ﺒﺮ ﺍﺳﺘﺮﺱ ﻭ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ. ﻧﻮﺸﺘﻪ ﺸﺪﻩ ﺪﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ 14:43 1395/09/24. ﻧﻮﻉ ﺍﺨﺒﺎﺭ ﺒﺨﺶ ﺍﺨﺒﺎﺭ - ﻣﻌﺎﻮﻧﺖ ﻣﺸﺎﻮﺭﻩ. ﺒﻪ ﮔﺰﺍﺭﺶ ﺍﯾﺳﻧﺎ ﻮ ﺒﻪ ﻧﻘل ﺍزﻓﺎﮐس ﻧﯾﻮز ، ﻧﮔﺮﺍﻧﯽ ﻮ ﺍﺳﺘﺮس ﺪﻮ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﻣﺮﺗﺒط ﺒﻪ ھم ھﺳﺘﻧﺪ، ﺪﺭ ﻧﺘﯾﺟﻪ ...