مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

همه چیز در مورد خواص دارچین و عوارض آن

[ad_1]

خواص دارچین (Cinnamon) شامل تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌هاست و اثری شبیه پنی‌سیلین دارد. در ادامه با عوارض و خواص دارچین آشنا شوید.

دارچین پوست درخت یا درختچهای است که تا 10 متر ریشه میکند. دارچین درختی همیشه سبز بوده و از تمام قسمتهای آن بوی مطبوعی استشمام میشود.

دارچین یکی از مواد غذایی و چاشنیهای قدیمی و معروف است که به دلیل عطر و طعم مطبوعش در غذاهای ما ایرانیها نیز بسیار استفاده میشود اما این ماده غذایی علاوه بر طعم و عطر، خواص دارویی زیادی دارد. دارچین رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم نگه میدارد. اگر از این ادویه به طور مرتب استفاده کنید، نه تنها آرامش و آرام بودن را تجربه میکنید، بلکه در برابر بسیاری از بیماری ها مقاوم می‌شوید و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری میکنید.


عکس دارچین، خواص دارچین، عوارض دارچین، گیاه دارچین


خواص دارچین (طبیعت و خواص درمانی)

طبیعت دارچین از نظر طب سنتی گرم و خشک است.

خواص دارویی این گیاه به طور خلاصه عبارتند از:

  • دارچین تازه کننده دهان و خوشبو کننده است.
  • غرغره عصاره آبی دارچین بیماری برفک دهان را درمان میکند.
  • دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است و از خواص دارچین آرام کردن دردهای ناشی از گرفتگی عضلات است.
  • آرام کننده و آرامبخش است.
  • دارچین تب را کاهش میدهد.
  • دارچین رگها را باز کرده و گردش خون را بهبود میبخشد.
  • از دیگر خواص دارچین کاهش فشار خون است.
  • دارچین به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومی بدن و انعقاد خون مورد استفاده قرار میگیرد.
  • دارچین مثل آنتیبیوتیک عمل میکند و برای سرماخوردگی بسیار مفید است.
  • یکی از خواص دارچین، خاصیت بادشکنی است بنابراین، برای افرادی که دچار درد معده هستند مفید است.
  • دارچین کارایی هورمون انسولین را در بدن افزایش میدهد، از این رو برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند مفید است.
  • برگ درخت دارچین و روغن دارچین خاصیتهای مشابه ای دارند. یک قاشق مرباخوری پودر دارچین به اندازه یک لیوان آب انار حاوی آنتیاکسیدان است.
  • دارچین سرشار از کلسیم، آهن، ویتامین C،K، منگنز و فیبر است
  • استنشاق روغن دارچین، تمرکز ذهنی و حافظه را بهبود میبخشد.
  • افزودن دارچین به چای، گرفتگی سینه و مجرای تنفسی را التیام میبخشد.
  • افزودن دارچین به چای و سوپ حالت تهوع را در زنان باردار کاهش میدهد.
  • مصرف مخلوطی از عسل و دارچین بهجای مربا، میزان کلسترول را کاهش میدهد.
  • برای درمان ریزش مو مخلوطی از یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق مرباخوری پودر دارچین و کمی زیتون ولرم را روی پوست سر و مو بمالید و پس از ۱۵دقیقه بشویید.
  • دارچین همراه با عسل، سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و بدن را در برابر عفونتهای ویروسی و باکتریایی محافظت میکند.
  • برای رفع درد آرتریت، ضمادی تهیه شده از مقداری عسل، آب ولرم و پودر دارچین را روی قسمتهای دردناک مالیده تا درد تسکین پیدا کند.
  • یکی از جالبترین خواص دارچین استفاده از آن به عنوان رنگ موی طبیعی است و به موها رنگ قهوهای روشن میدهد.

عوارض دارچین

با وجود این همه سود و خواص دارچین، همانند تمامی داروهای گیاهی، مصرف زیاد و بیش از حد آن میتواند مشکلاتی را ایجاد کند.

مصرف دارچین در بعضی افراد باعث واکنشهای آلرژیک می شود.

دارچین ممکن برای افرادی که مشکلات کبد دارند، مسموم کننده باشد.

افرادی که مبتلا به سرطانهای هورمونی هستند مانند سرطان سینه نباید دارچین مصرف کنند.مصرف بیش از حد دارچین، میتواند باعث حالت تهوع و جوشهای پوستی شود.

خانم های باردار باید از مصرف زیاد دارچین خودداری کنند و همچنین نباید از آن به عنوان مکمل نیز استفاده نمایند.

افرادی که از داروهای مربوط به دیابت یا هر داروی دیگر که بر قند خون یا سطح انسولین اثر دارد استفاده میکنند نباید از دوزهای درمانی دارچین استفاده کنند مگر تحت تجویز پزشک. استفاده آنها با هم میتواند اثر افزاینده داشته باشد و موجب پایین آمدن بیش از حد قند خون شود.

به طور کلی مصرف بیش از حد دارچین، موجب مشکلات روحی و روانی مانند بیخوابی، افسردگی و حتی تشنج نیز میشود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

همه چیز در مورد خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و مواد غذایی و تغذیهخواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و در بارداری سیاه دانهسیاه دانه چیستسیاه کامل ترین تحلیل پزشکی در مورد خرما و خواص خرما در …مواد غذایی و تغذیههمه چیز درباره خرما و خواص خرما در بارداری و لاغری خرماخرما خارکخواص خرماخرما خرک همه چیز در باره هپاتیت بیماری کبد و کبد چرب آکاهمه چیز درباره پیوند کبد بخش سوم همه چیز درباره پیوند کبد بخش اول همه چیز درباره همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، …همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، سرطان ریه، سرطان خون، پیشگیری از خواص عجیب زالو در درمان بیماریهای صعب العلاج – …دانستنیهای پزشکیخواص عجیب زالو به قلم استاد آل اسحاق در این مقاله به صورت مختصر با خواص زالو آشنا می معجزه عسل و دارچین ١ درمان بیماری قلبی مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان خواص …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات ریواس و خواص آن ریواس یا ریباس، گیاهی است از تیره ی ترشک ها هفت بندها و دارای ساقه های هوایی و برگ خواص سبوس گندم و برنج برنج قهوه ای برنجی است که فقط یک لایه سبوس سخت اولیش برداشته شده و در این مرحله لایه همه چیز درباره سکته مغزی همه چیز درباره سکته مغزی سکته مغزی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا همه چیز در مورد خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و بارداری مواد غذایی و تغذیه خواص سیاه دانه برای لاغری و ریزش مو و در بارداری سیاه دانهسیاه دانه چیستسیاه دانه خواص کامل ترین تحلیل پزشکی در مورد خرما و خواص خرما در بارداری و لاغری مواد غذایی و تغذیه همه چیز درباره خرما و خواص خرما در بارداری و لاغری خرماخرما خارکخواص خرماخرما خرکخرما در همه چیز در باره هپاتیت بیماری کبد و کبد چرب آکا همه چیز درباره پیوند کبد بخش سوم همه چیز درباره پیوند کبد بخش اول همه چیز درباره پیوند کبد همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، سرطان ریه همه چیز در باره سرطان، علائم سرطان، درمان سرطان، سرطان ریه، سرطان خون، پیشگیری از سرطان خواص عجیب زالو در درمان بیماریهای صعب العلاج – پارسی طب دانستنیهای پزشکی از کویر لوط باسلام کی میره این همه راه را برادران شمالی ما اگر سمپاشی نکنند و قصابانشان خون معجزه عسل و دارچین ١ درمان بیماری قلبی مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان خواص قهوه خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات این ریواس و خواص آن ریواس یا ریباس، گیاهی است از تیره ی ترشک ها هفت بندها و دارای ساقه های هوایی و برگ های آن خواص سبوس گندم و برنج برنج قهوه ای برنجی است که فقط یک لایه سبوس سخت اولیش برداشته شده و در این مرحله لایه دیگه



لینک منبع :همه چیز در مورد خواص دارچین و عوارض آن

همه چیز در مورد خواص دارچین و عوارض آن | ستاره setare.com/fa/news/.../همه-چیز-در-مورد-خواص-دارچین-و-عوارض-آن‎Cached14 دسامبر 2016 ... خواص دارچین (Cinnamon) شامل تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌هاست و اثری شبیه پنی‌سیلین دارد. در ادامه با عوارض و خواص دارچین آشنا ... آشنایی با خواص و مضرات دارچین - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-دارچین/‎Cached Similarبا ما همراه شوید تا با خواص بی شمار و البته موارد احتیاط و مضرات دارچین بیشتر آشنا شوید. ... دارچین علاوه براین همه خواص، طعم بسیار خوبی نیز دارد. ... از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک ... دارچین به دلیل داشتن طبیعت گرم می‌تواند در افراد گرم مزاج با عوارضی چون خشکی ... همه چیز در مورد خواص دارچین و عوارض آن | خواص دارچین (Cinnamon) - قطره www.ghatreh.com/news/.../همه-چیز-مورد-خواص-دارچین-عوارض‎Cached14 دسامبر 2016 ... خواص دارچین (Cinnamon) شامل تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هاست و اثری شبیه پنی سیلین دارد. در ادامه با ع. خواص و فواید دارچین چیست؟ خواص پزشکی آن کدام است؟ - راستینه ... https://rastineh.com/خواص-و-فواید-دارچین/‎Cachedتحقیقات جدید بر خواص و فواید پزشکی دارچین تاکید دارند. ... عوارض جانبی. ... مصرف بیش از حد دارچین سنا (چینی) ممکن است، برای همه بخصوص افرادیکه مشکلات ... از آنجاییکه تحقیقات زیادی در مورد خطرات دارچین وجود ندارد، این ماده غذایی برای .... این چیزی است که افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن با آن دست و پنجه نرم میکنند، و. همه چیز در مورد خواص دارچین - سلامتی salamati.ir/2017/03/26/همه-چیز-در-مورد-خواص-دارچین/‎Cached26 مارس 2017 ... خواص دارچین (Cinnamon) شامل تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌هاست و اثری شبیه پنی‌سیلین دارد. در ادامه با عوارض و خواص دارچین آشنا ... همه چیز درباره خواص و مضرات دارچین - دیلی www.dailys.ir/همه-چیز-درباره-خواص-و-مضرات-دارچین/‎Cached29 نوامبر 2016 ... دارچین و لاغری,دارچین و فشار خون,خواص دارچین در چای,دارچین و عسل,طبع دارچین, عوارض دارچین,خواص دارچین و عسل برای لاغری,مضرات دارچین. همه چیز درباره خواص و عوارض دارچین - سایت جسارت مرجع اس ام اس جوک ... www.jesarat.com/all-about-cinnamon/‎Cached13 آگوست 2016 ... همه چیز درباره خواص و عوارض دارچین. خواص دارچین,فواید دارچین,دارچین درمانی,خاصیت دارچین,خواص دارچین درمانی,خواص دارچین برای پوست,خواص دارچین ... همه چیز در مورد خواص دارچین و عوارض آن | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29773811 14 دسامبر 2016 ... آیا با تمامی خواص ریواس آشنایید؟ برای افرادی که دچار درد مفصل، چاقی مفرط، دیابت، فشارخون بالا و مشکلات دیگر بر اثر التهاب مزمن هستند، مفید ... همه چیز در رابطه با دارچین | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/31543‎Cached Similarخانه / روی خط خبرگزاری ها / همه چیز در رابطه با دارچین ... مضرات خاصی برای دارچین گزارش نشده اما از دوران باستان برای سقط جنین مورد استفاده قرار می‌گرفت. عنوان شده ... مراقبت عوارض خطرناک دارچین باشید - نمناک namnak.com/عوارض-مصرف-زیاد-دارچین.p54440‎Cachedهمه با دارچین آشنا هستیم و دارچین یکی از پرمصرف ترین ادویه ها در هند است. ... ما مقالات زیادی درباره خواص دارچین داشته ایم، ولی اکنون به عوارض جانبی مصرف بیش از ...