مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان پوکی استخوان با تغییر سبک زندگی

[ad_1]

بامداد – مجله پزشکی دکتر سلام/ پوکی استخوان امروزه قربانیان زیادی را درگیر خود کرده است می خواهیم بدانیم این بیماری پنهان با چه عواملی رخ خواهد داد تغذیه و سبک زندگی ما در بروز این بیماری تا چه حد تاثیرگذار خواهند بود بدون شک کمبود ویتامین دی مهمترین عامل بروز پوکی استخوان به شمار می رود که با برخی روش های تغذیه ای قابل جبران خواهد بود .

برای پیشگیری از این بیماری رعایت نکات زیر ضروری است:
بطور منظم ورزش کنید. ورزش یکی از عوامل مهم برای قرار گرفتن کلسیم در داخل استخوان و محکم شدن استخوانها است. پیاده روی ورزش مناسبی است اما اگر به پوکی استخوان مبتلا هستید قبل از آغاز هر گونه تمرین ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.
با رژیم غذایی مناسب، مکمل های کلسیم و فلورید، ویتامین دی و ورزش می توان سیر پوکی استخوان را متوقف کرده و احتمالاً روند آن را در جهت رسیدن به حالت طبیعی معکوس کرد.
هر روز مواد غذایی حاوی کلسیم، به خصوص لبنیات شیر، ماست، کشک و پنیر، انواع کلم ، برگهای تربچه، جعفری، بادام، فندق، کنجد، پرتقال استفاده نمایید. میزان کلسیم روزانه برای بزرگسالان بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم است. هر لیوان شیر بزرگ دارای ۳۰۰ میلی گرم کلسیم است
شیر منبع خوبی برای کلسیم است اما از اضافه کردن چای، پودر نسکافه، پودر کاکائو و قهوه به شیر اجتناب کنید چون جذب کلسیم را کم می کند.
شربت‌های کاهش دهنده اسید معده را فقط با تجویز پزشک مصرف نمایید زیرا نمی‌گذارند کلسیم غذا جذب شود.
تا حد امکان نوشابه های گازدار کمتر مصرف کنید، جلوی جذب کلسیم غذا را می‌گیرد.
از جمله عوارض استفاده از دخانیات و مصرف الکل، تشدید پوکی استخوان است پس از استعمال آن در هر سنی اجتناب کنید.
ویتامین د با افزایش جذب کلسیم از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. برای تامین آن هر روز ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. توجه داشته باشید تابش نور خورشید از پشت شیشه تاثیری ندارد.

نوشته درمان پوکی استخوان با تغییر سبک زندگی اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

فیزیوتراپی کتابچه سند اخلاق حرفه ای فیزیوتراپی ایران کاری از کارگروه اخلاق حرفه ای فیزیوتراپی درمان کمر درد با ورزش، کمردرد، کمر درد، درمان کمر درد درمان کمر درد با ورزش بهبود ناکافی به نقل از آکاایران به طور مثال عدم بهبود کامل ایران استایل مجله اینترنتی ، پورتال خبری و سبک زندگیمجله اینترنتی ایران استایل ، پورتال خبری و سبک زندگی ، کمردرد – سیب سلامتچگونگی عملکرد کمر همانطور که می دانیم ستون فقرات از پایه جمجمه تا لگن خاصره کشیده شده درمان دیسک کمر بیمارانی که مشکل آرتروز دارند بهتر است با متخصص طب فیزیکی مشورت کنند تا بدانند انجام گفت‌وگو با دکتر مهریار مشعوف تشخیص و درمان …گفت‌وگو با دکتر مهریار مشعوف تشخیص و درمان کمردرد بخش دوم پاراکلینیک، درمان و طبیعی ترین راه درمان کبد چرب با طب سنتی کبد …پوکی استخوان در آقایان چه علائمی دارد؟ پوکی استخوان می تواند یک بیماری پنهان باشد، به تغذیه سالم زندگی سالم مقالات سلامتدر این بخش شما با انواع حالت تهوعخواص کنجدتغذیه کودکتغذیه سالمتغذیه ماه رمضان بیماری آسم و روشهای درمان …بیماری‌هاگفتگو پیرامون آسم آلرژیک چیست و چگونه درمان میشود ؟ منتشر شده در انتظار تایید بهترین درمان دیسک کمر تمرین برای کاهش درد کمرتوصیه‌های کلی برای کاهش درد کمر عبارتند از انجام حرکات ورزشی صحیح برای تقویت کمر فیزیوتراپی کتابچه سند اخلاق حرفه ای فیزیوتراپی ایران کاری از کارگروه اخلاق حرفه ای فیزیوتراپی در درمان دیسک کمر بیمارانی که مشکل آرتروز دارند بهتر است با متخصص طب فیزیکی مشورت کنند تا بدانند انجام چه درمان کمر درد با ورزش، کمردرد، کمر درد، درمان کمر درد درمان کمر درد با ورزش بهبود ناکافی به نقل از آکاایران به طور مثال عدم بهبود کامل بعد از ایران استایل مجله اینترنتی ، پورتال خبری و سبک زندگی مجله اینترنتی ایران استایل ، پورتال خبری و سبک زندگی ، کمردرد – سیب سلامت چگونگی عملکرد کمر همانطور که می دانیم ستون فقرات از پایه جمجمه تا لگن خاصره کشیده شده است و گفت‌وگو با دکتر مهریار مشعوف تشخیص و درمان کمردرد بخش دوم گفت‌وگو از دکتر مسعود جوزی در شماره‌ی پیش با دکتر مهریار مشعوف، متخصص جراحی مغز و اعصاب بهترین درمان دیسک کمر تمرین برای کاهش درد کمر توصیه‌های کلی برای کاهش درد کمر عبارتند از انجام حرکات ورزشی صحیح برای تقویت کمر طبیعی ترین راه درمان کبد چرب با طب سنتی کبد چرب چه علائمی دارد؟ پوکی استخوان در آقایان چه علائمی دارد؟ پوکی استخوان می تواند یک بیماری پنهان باشد، به طور تغذیه سالم زندگی سالم مقالات سلامت در این بخش شما با انواع حالت تهوعخواص کنجدتغذیه کودکتغذیه سالمتغذیه ماه رمضانتغذیه é é é



لینک منبع :درمان پوکی استخوان با تغییر سبک زندگی

تغییر سبک زندگی برای درمان پوکی استخوان - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/195628_تغییر-سبک-زندگی-برای-درمان-پوکی-استخوا.html/‎Cached14 دسامبر 2016 ... پوکی استخوان امروزه قربانیان زیادی را درگیر خود کرده است می خواهیم بدانیم این بیماری پنهان با چه عواملی رخ خواهد داد تغذیه و سبک زندگی ما در بروز ... تغییر سبک زندگی برای درمان پوکی استخوان - khabarooz - خبروز khabarooz.com/post/119818‎Cachedپوکی استخوان امروزه قربانیان زیادی را درگیر خود کرده است می خواهیم بدانیم این بیماری پنهان با چه عواملی رخ خواهد داد تغذیه و سبک زندگی ما در بروز این بیماری تا چه ... تغییر سبک زندگی برای درمان پوکی استخوان - آکا www.akairan.com/health/.../news201612147521689826.html‎Cached14 دسامبر 2016 ... پوکی استخوان امروزه قربانیان زیادی را درگیر خود کرده است می خواهیم بدانیم این بیماری پنهان با چه عواملی رخ خواهد داد تغذیه و سبک زندگی ما در بروز ... تغییر سبک زندگی برای درمان پوکی استخوان - مجله خبری شوش مال shooshmall.com/blog/تغییر-سبک-زندگی-برای-درمان-پوکی-استخوا/ پوکی استخوان امروزه قربانیان زیادی را درگیر خود کرده است می خواهیم بدانیم این بیماری پنهان با چه عواملی رخ خواهد داد تغذیه و سبک زندگی ما در بروز این بیماری تا چه ... تغییر سبک زندگی برای درمان پوکی استخوان - هشتگ 8tag.ir/news/5060262571751447557-3191401769916411222‎Cached14 دسامبر 2016 ... پوکی استخوان امروزه قربانیان زیادی را درگیر خود کرده است می خواهیم بدانیم این بیماری پنهان با چه عواملی رخ خواهد داد تغذیه و سبک زندگی ما در بروز ... تغییر سبک زندگی برای درمان پوکی استخوان - نشرنامه www.nashrname.ir/.../detail?...تغییر+سبک+زندگی...درمان+پوکی+استخوان‎Cachedپوکی استخوان امروزه قربانیان زیادی را درگیر خود کرده است می خواهیم بدانیم این بیماری پنهان با چه عواملی رخ خواهد داد تغذیه و سبک زندگی ما در بروز این بیماری تا چه ... آخرین خبر | دکتر سلام/ تغییر سبک زندگی برای درمان پوکی استخوان akharinkhabar.ir/.../دکتر-سلام-تغییر-سبک-زندگی-برای-درمان-پوکی-استخوان‎Cached14 دسامبر 2016 ... مجله پزشکی دکتر سلام/ پوکی استخوان امروزه قربانیان زیادی را درگیر خود کرده است می خواهیم بدانیم این بیماری پنهان با چه عواملی رخ خواهد داد تغذیه ... تغییر سبک زندگی عامل مهمی در ابتلا به پوکی استخوان است - ایمنا www.imna.ir/.../تغییر-سبک-زندگی-عامل-مهمی-در-ابتلا-به-پوکی-استخوان-است‎Cached26 جولای 2015 ... تغییر سبک زندگی عامل مهمی در ابتلا به پوکی استخوان است ... سهیلا اعرابی کارشناس بهداشت در گفتگو با ایمنا با اشاره به اینکه پوکی استخوان بیماری ... وی افزود: داروها، رژیم غذایی سالم و ورزش می‌توانند در پیشگیری و درمان این ... تغییر سبک زندگی برای درمان پوکی استخوان - پرستار سالمند ww.mobincoo.com/تغییر-سبک-زندگی-برای-درمان-پوکی-استخوا/ 14 دسامبر 2016 ... پوکی استخوان امروزه قربانیان زیادی را درگیر خود کرده است می خواهیم بدانیم این بیماری پنهان با چه عواملی رخ خواهد داد تغذیه و سبک زندگی ما در بروز ... ورزش‌های مناسب در پوکی استخوان | شرکت تجهیزات پزشکی و دارویی ... https://pourateb.com/news/ورزش‌های-مناسب-در-پوکی-استخوان‎Cachedبعضی از افراد به علت ترس از بیماریپوکی استخوان سعی می‌کنند، شیر و ماست ... افرادی که دچارپوکی استخوان می شوند، با تغییر سبک زندگی می توانند وضع را ...